P A C I F I Q U E . 2 0 0 6 : M Y S T È R E 4.3.2006 @

1,602 posts, 81 pages, 335,618 views

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#1441 • • Edited Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Individual, 7.3.2006 18:38:
En tiedä olisiko yksi keino sitten jonkinlainen vain kutsulla sisään- periaate ja en kyl tiedä sitäkään, että päästäisiinkö sillä menetelmällä siihen asiakasmäärään, että tuollaisen tapahtuman järjestäminen on kannattavaa.



Tää kuulostaa ehkä järkevimmältä ehdotukselta tähän mennessä *hymy* Ja eikös tässä tapauksessa bileitä vois pitää ns. yksityisbileinä ja päästäisiin eroon turhista rajotteista, mm. aukioloajoista *hih*

niin jos nyt toimii ollenkaan *nauru*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

sts

Posts: 7,969

#1442 • • sts Sama pyynti aitta!

Hyzenthlay, 7.3.2006 18:42:
---
Individual, 7.3.2006 18:38:
En tiedä olisiko yksi keino sitten jonkinlainen vain kutsulla sisään- periaate ja en kyl tiedä sitäkään, että päästäisiinkö sillä menetelmällä siihen asiakasmäärään, että tuollaisen tapahtuman järjestäminen on kannattavaa.

---


Tää kuulostaa ehkä järkevimmältä ehdotukselta tähän mennessä *hymy* Ja eikös tässä tapauksessa bileitä vois pitää ns. yksityisbileinä ja päästäisiin eroon turhista rajotteista, mm. aukioloajoista *hih*



Mutta kun asia ei ole niin, kun tietty ihmis määrä ylitetään joudutaan hankkimaan jokatapauksessa huvilupa ja tuollaiselle tilalle tuskin irtoaa yli kello 02...

Lisäksi kutsupolitiikka ei niitä häiriköitä mitenkään rajoita koska kutsutapahtumanakin tuonne tarvitaan PALJON ihmisiä vrt. tresor jonka kutsut olivat lähinnä hyvä vitsi ;) (eli miltei kukatahansa joka halusi sai kutsun).
Sepistö

Posts: 621

#1443 • • Sepistö eläin saalistaja

Hyzenthlay, 7.3.2006 18:42:
---
Individual, 7.3.2006 18:38:
En tiedä olisiko yksi keino sitten jonkinlainen vain kutsulla sisään- periaate ja en kyl tiedä sitäkään, että päästäisiinkö sillä menetelmällä siihen asiakasmäärään, että tuollaisen tapahtuman järjestäminen on kannattavaa.

---

Ja eikös tässä tapauksessa bileitä vois pitää ns. yksityisbileinä ja päästäisiin eroon turhista rajotteista, mm. aukioloajoista *hih*



valitettavasti ei
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#1444 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
ok, ei sitten *igor*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Roope Ankka

Posts: 343

#1445 • • Roope Ankka
Hei,

Pacifique oli niin hyvä kuin odotinkin eli omasta mielestäni ihan samanlainen kuin edellisenä vuotena paitsi siihen verrattuna toimimattomat asiat oli korjattu. No ehkä siellä oli joitain koristeita, mutta valitettavasti näin vasta Sessionin valokuvista mitä siellä olikaan ollut. Kuvien perusteella en kyllä ollut huomannut itse paikan päällä kovin montaa esitanssijaa.

Taktiikkani toimi täydellisesti

Oma taktiikkani oli aika kirkas siitä, mitä tekisin sisälle tultuani. Tuskin ketään ei tulisi olemaan vesiliukumäissä ensimmäisen puolen tunnin sisään -> 8*Black hole; tuon jälkeen pyöri päässä ja oli niin huono olo, että oli pakko ottaa se löysempi vesiliukumäki *3. Sitten oli tullut jo 5-7 hengen jono molempiin mäkiin ja luonnollisesti siirryin seuraan kohteeseen, jossa on odotettavissa pullonkaula jonotuksen/tehon suhteen eli saunaan. Sitä vihreää expressputkea ei viitsinyt testata, koska se raapi jo 6 vuotta sitten ihon verille ja samoin kävi 2004 Pacifiquessa.
Saunan suhteen oli ihan varma, että jossain vaiheessa iltaa tulee joku tyyppi ja alkaa heittää sangollisia vettä kiukaalle ja tarpeeksi kovaa lämpöä ei tule enää koko loppuiltana. -> Pakko ottaa kunnon löylyt ennakkoon -> sain olla yksin saunassa; ulkomaalaiset kävivät kääntymässä ovella ja suomalaiset olivat 1-3 minuuttia. Jos joku kävi tuolloin samaan aikaan, niin minun oli pakko valita joko kunnon löylyt silloin tai ei ollenkaan koko iltana... tosin kaikki lähtivät aika kiltisti, olihan siinä se heikommalla teholla oleva sauna ihan naapurissa.
Porekylvyssä sai olla ehkä noin 15 minuuttia rauhassa, kunnes kutijat saapuivat... pommilla hyppimisiä porealtaaseen jne...
21.30. jälkeen oli varmaa, että nyt on kaikki paikat jo ihan tukossa eli voi ihan hyvin keskittyä jamittamaan vesialtaassa.

"Tutut"

Kävin Studio 51 edeltävänä iltana eli perjantaina. Siellä yksi ulkomainen jonkun verran bodattu tyyppi harrasti aika estotonta mimmien takamuksien puristelua; ajattelin mielessäni naureskellen, että jos täällä on tuollaista meininkiä niin millaistakohan menoa tuo tyyppi pitäisi Pacifiquessa. No kappas, sama kaveri näytti kävelevän joskus 23.00 aikaan luolasta ylöspäin pääareenalle läpsien vastaantulevia mimmejä kannikoille.
Vaikea sanoa kuinka paljon Studio 51 tyyppinen porukka aiheuttaa noista puristeluista, koska omat kokemukset ko. paikasta tai sen kaltaisista ovat normaali-iltojen osalta sen verran marginaaliset. Tosin itse en nähnyt kyllä muita puristeluja kuin tuon tyypin. Ehkä niitä ei näe yhtä hyvin kuin tuntee?

Kuullut helmikommentit

Pukuhuone n. 22.30.
- V***u minä lähden vetään täältä ihan just stadiin baariin. En varmasti jää ainakaan tänne. Mulle on ihan sama kuka tämän kopin ottaa.
Ilmeisesti meininki ei oikein maittanut?*tirsk*

Sauna 00.30.
- Mä en tajuu, mitä tällä niinku oikein haetaan. Mikä tämä juju oikein on? Mä en ole ainakaan nähnyt vielä yhtään muijaa alasti täällä saunassa, vaikka olen käynyt kuinka useasti.
Kaverille oli myyty katteettomia lupauksia bileiden sisällöstä?*tirsk*

Plussat

+ Tänä vuonna suihkuista sai lämmintä vettä myös musiikin lakattua soimasta eli pystyi lähtemään hyvällä mielellä uloskin. Tosin suorin reitti suihkuihin oli tukittu jostain kumman syystä (liian liukkaat rappuset?). Itse pelasin kuitenkin varman päälle ja kävin 01.15. suihkussa, koska aiempien vuosien spartalainen karaisu ennen poistumista ei ollut kovin mieleen.

+ pärskintä ei haitannut, kun meni syvälle puolelle, joka karsi suurimman osan pituusrajoitteisista.

+ STHLM Discothequessa järjestetyt jatkot olivat tosi kivat. Valitettavasti pääsin uneen vastaa 05.00. ja sitten herääminen tuotti ongelmia... Onneksi jatkot olivat 12.00. saakka eikä 10.00. kuten syksyllä kävi toisen tapahtuman yhteydessä.

Harhoja?

Ihan kuin olisin lukenut aiemmista keskusteluista, että Serenaa olisi remontoitu. En huomannut muuta uutta kuin höyrysaunan väliseinän ja valotaulukartan Serenasta?

Parannettavaa järjestäjille

* No eipä juuri tule mieleen muuta kuin, että saunaan johtaville käytäville voisi hommata sellaisia mattoja, joita oli liukastumista ennalta ehkäisemässä matkalla pukukopeilta pääalueelle. Itse olin liukastua yhdellä kaarella kävelyvauhdista huolimatta.

Parannettavaa osallistujille

* Itse sain hyvin kopin, koska olin niin ajoissa paikalla, mutta vaatii aika paljon rohkeutta jättää housut puhelimineen ja lompakoineen päivineen pukukoppien päälle. Ehkä olisi kannattanut kärsiä se jonotus narikkaan?
* Aika monta asiaa, mutta yleistettynä ehkä termi sikailu ja se, mitä et tekisi kotioloissakaan niin ei tarvitsisi tehdä tuollakaan. Esim. sangollinen vettä kiukaalle, roskaaminen jne.
* Saunan oven aukaisu, "onks mun kaverit täällä" ja oven auki jättäminen ja poistuminen...

Kommentteja aiempiin muiden esittämiin asioihin

* puristelun kitkemiseen en usko olevan mitään todella vedenpitävää ratkaisua. Veikkaan, että Pacifiquen mainostaminen suurilevikkisissä City-lehdessä tms. tuo aika paljon mukaan sellaista porukkaa, jotka eivät muuten käy bileissä. Sinänsä en haluaisi sorsia heitä mitenkään, mutta voisiko lippujen hinnoissa käyttää kunnon hintaa niille, jotka ostavat lipun vasta kuukausi ennen tapahtumaa esim. 50 euroa ja 1 kk ennen ostaville 25? Vaikea sanoa, olisiko tällä mitään merkitystä asian kannalta.
* Täysin alkoholiton tapahtuma karsisi varmaan vielä paremmin epätoivottua käyttäytymistä, mutta miten paljon se nostaisi lipun hintaa?
* Ikärajan muutos tuskin tuo muutosta puristeluihin mutta se karsii ehkä roskaamista ja pommilla hyppimisiä (pommittajat olivat poikkeuksetta alle 22-ikäisen näköisiä poikia).


Ottaisin tapahtuman samanlaisena joka tapauksessa, koska mikään asia ei häirinnyt sillä tavoin, että sen takia jättäisin tulematta tapahtumaan uudestaan.
iam

Posts: 3,085

#1446 • • Edited iam Studying Inner Paths to Outer Space
Yksi tapa karsia turisteja voisi olla lippujen myyminen ainoastaan streetistä yms skenepaikoista?

edit: tietysti siis mahdollisimman monissa kaupungeissa tai jotenkin netin kautta
Jago

Posts: 4,039

#1447 • • Jago un-trained monkee

Roope Ankka,
* puristelun kitkemiseen en usko olevan mitään todella vedenpitävää ratkaisua. Veikkaan, että Pacifiquen mainostaminen suurilevikkisissä City-lehdessä tms. tuo aika paljon mukaan sellaista porukkaa, jotka eivät muuten käy bileissä. Sinänsä en haluaisi sorsia heitä mitenkään, mutta voisiko lippujen hinnoissa käyttää kunnon hintaa niille, jotka ostavat lipun vasta kuukausi ennen tapahtumaa esim. 50 euroa ja 1 kk ennen ostaville 25? Vaikea sanoa, olisiko tällä mitään merkitystä asian kannalta.
* Täysin alkoholiton tapahtuma karsisi varmaan vielä paremmin epätoivottua käyttäytymistä, mutta miten paljon se nostaisi lipun hintaa?
* Ikärajan muutos tuskin tuo muutosta puristeluihin mutta se karsii ehkä roskaamista ja pommilla hyppimisiä (pommittajat olivat poikkeuksetta alle 22-ikäisen näköisiä poikia).


tuo voisi toimiakkin koska varmaan niitä olisi ostamassa etukäteen vaan klubiskenen väki ja cityssakin niitä mainostetaan yleensä siinä lehdessä jonka kuluvana kuukautena tapahtuma on.. mutta siis 4.3 oleva tapahtuma mainitaan 28.2 ilmestyneessä lehdessä(city ilmestyy musitaakseni 28päivä) ja siinävaiheessa taisi jo olla liput loppuunmyytyjä, jotne kyllä nuo on jostain muuta kautta saanut tietää mestasta

alkoholittomat bileet voisi olla jees tai ehkä mieluummin kaikille pari juomakuponkia tai mahdollisesti viinan hinta kivan korkeek jottei ihmisille tuu jano
ikäraja taas karsii myös sitä asiallista väkeä paljon eikä vaan sitä väkeä jota halutaan karsia. itte 20 ja silti onnistuin välttämään mun käden ja toisten perseen välistä kontaktia

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

ville

Posts: 3,780

#1448 • • ville olen oikeasti ujo
pacifique ilman alkoholia olisi sama asia kuin kiksu ilman nostatuksia - ei vaan toimi

aina kun jengiä on enemmän liikkeelle, joukkoon mahtuu muutama urvelo. Kun tunnelma muuten on sitä tasoa mitä pacifiquessa on ollut, ei muutaman urpon törttöily lopulta tunnu missään. Imo tässä ollaan ihan liikaa keskitytty yhteen ja samaan asiaan ....
Individual

Posts: 10,942

#1449 • • Edited Individual HYPNO!

jago, 7.3.2006 20:21:
alkoholittomat bileet voisi olla jees tai ehkä mieluummin kaikille pari juomakuponkia tai mahdollisesti viinan hinta kivan korkeek jottei ihmisille tuu jano
ikäraja taas karsii myös sitä asiallista väkeä paljon eikä vaan sitä väkeä jota halutaan karsia. itte 20 ja silti onnistuin välttämään mun käden ja toisten perseen välistä kontaktia


Just. Mieluummin viinanmyynti pois tapahtumasta, mikä ei tietenkään estä vetämästä kunnon pohjia ennen bileitä (tai jotain muuta) ja kuka ryhtyy aikuisia ihmisiä puhalluttamaan kuin jossain ylä-asteen nolla promillen diskoissa, mutta tuo drinkkilippu pelleily kuullostaa samantyyliseltä holhoamiselta kuin mitä Hyssälä tällä hetkellä harrastaa. Eivätkä tuollaiset Ibiza hinnat juomissa ole oikein hyvää asiakaspalvelua nekään. Tieto tapahtuman alkoholittomuudesta voisi ehkä osaltaan karsia pahimmat ördääjät mestoilta, tyyliin: "...ttu mä minnee limudiskoon mene!" Jotenkin en kyllä jaksa uskoa siihen, että niin kauaa, kun tapahtuman ikäraja on luokkaa k-20 ei tuo tapahtuma muutu alkoholittomaksi.

edit: Kyllä meikäläinen ainakin tykkää, kun liikekannalle lähtee, ottaa mestoilla ainakin sen tuopin kaksi ja jos homma menee siihen, että joidenkin peelojen takia, joilla on kotikasvatus mennyt pieleen, ei sitä mahdollisuutta paikan päällä ole, niin enpä tiedä viitsinkö ihan periaatteesta maksaa sitä 30 euroa pääsylipusta. Noi RAD:it ja kirkkokonsertit on asia erikseen. ( toki viimeksi mainitusta on kyllä kokemusta...)
Caro²

Posts: 5,301

#1451 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Jos sitä alkoholilla lotraamista pitää ehdottomasti rajottaa, niin nollatoleranssilla sisälle. Sillon ei ole ainakaan "tukevia pohjia".
sts

Posts: 7,969

#1452 • • Edited sts Sama pyynti aitta!

Caro², 7.3.2006 21:09:
Jos sitä alkoholilla lotraamista pitää ehdottomasti rajottaa, niin nollatoleranssilla sisälle. Sillon ei ole ainakaan "tukevia pohjia".



Tämä on ehkä ainoa toimiva vaihtoehto.
Jago

Posts: 4,039

#1453 • • Edited Jago un-trained monkee

Individual, 7.3.2006 20:32:
---
jago, 7.3.2006 20:21:
alkoholittomat bileet voisi olla jees tai ehkä mieluummin kaikille pari juomakuponkia tai mahdollisesti viinan hinta kivan korkeek jottei ihmisille tuu jano
ikäraja taas karsii myös sitä asiallista väkeä paljon eikä vaan sitä väkeä jota halutaan karsia. itte 20 ja silti onnistuin välttämään mun käden ja toisten perseen välistä kontaktia

---

Just. Mieluummin viinanmyynti pois tapahtumasta, mikä ei tietenkään estä vetämästä kunnon pohjia ennen bileitä (tai jotain muuta) ja kuka ryhtyy aikuisia ihmisiä puhalluttamaan kuin jossain ylä-asteen nolla promillen diskoissa, mutta tuo drinkkilippu pelleily kuullostaa samantyyliseltä holhoamiselta kuin mitä Hyssälä tällä hetkellä harrastaa. Eivätkä tuollaiset Ibiza hinnat juomissa ole oikein hyvää asiakaspalvelua nekään. Tieto tapahtuman alkoholittomuudesta voisi ehkä osaltaan karsia pahimmat ördääjät mestoilta, tyyliin: "...ttu mä minnee limudiskoon mene!" Jotenkin en kyllä jaksa uskoa siihen, että niin kauaa, kun tapahtuman ikäraja on luokkaa k-20 ei tuo tapahtuma muutu alkoholittomaksi.

edit: Kyllä meikäläinen ainakin tykkää, kun liikekannalle lähtee, ottaa mestoilla ainakin sen tuopin kaksi ja jos homma menee siihen, että joidenkin peelojen takia, joilla on kotikasvatus mennyt pieleen, ei sitä mahdollisuutta paikan päällä ole, niin enpä tiedä viitsinkö ihan periaatteesta maksaa sitä 30 euroa pääsylipusta. Noi RAD:it ja kirkkokonsertit on asia erikseen. ( toki viimeksi mainitusta on kyllä kokemusta...)

jos toi olis alkoholiton voisi ikärajaa melkeempä laskea koska ne viinan perässä tulevat ei tulisi sinne. puhalluttamisia en suosittelisi, mutta sanoisin että ihan ökykännissä olevia ei tartte päästää

edit, ihan alkoholittomista en ehkä siksi tykkäisi koska pari voisi vähentää estoja ihmisiltä sen verran että siellä olisi parempi meininki¨, mutta pitää siinä rajassa että kukaan ei oikeesti pääsisi känniin

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Elmiira

Posts: 1,446

#1454 • • Elmiira
Oli ihan ok bileet, mut ei sen enempää.

Musiikki ei nyt jostain syystä iskeny ollenkaan,
(en muista yhtään biisiä, joka siellä ois soitettu *ding*)
Ehkä olin koko ajan väärässä paikassa väärään aikaan,
kun en bongannu yhtäkään soittoaikataulua mistään.
Meni sit koko ilta vaan semmoiseksi yleiseksi ympäriinsä
hengailuksi, josta ei jääny oikein mitään käteen.
Eikä tullut tanssittua käytännössä ollenkaan.

Visuaalisesti paikka oli kyllä hieno,
ja ne performanssitaiteilijat oli UPEITA!
Monta kertaa jäin vaan monttu auki niitä tuijottamaan.

Baaritiskien jonot tuntui vetävän tosi hitaasti!
Itse ostin vain yhden veden, mutta oli sitäkin
turhauttavampaa odottaa muuta seuruetta baaritiskiltä,
kun ei itse sieltä edes mitään halunnut.
Tosin muuten järjestelyt tuolla toimi oikein sujuvasti *aplodit*

Altaassa en juuri viihtynyt,
kun siellä oli niin paljon ihmisiä.
Samasta syystä villivirtakin tuli laskettua vain kerran.
(No oma moka kun olen kehittänyt itselleni
jonkin kummallisen ihmisahdistuksen ts. alkaa
ahdistaa olla paikassa jossa on tungosta.)
Liukumäet jätin suosiolla väliin iskettyäni pääni siellä
viime vuonna pilaten ne bileet päänsäryllä.

Niin ja ahdistelijoista: EI, mä en halua,
että kukaan vieras idiootti tarraa mua takaapäin kiinni ja
hieroo vehjettään pakaroihini. Tämä siis tapahtui, vaikka
kulta seisoi ihan vieressäni *grr*

Järjestelyissä tai missään muussakaan ei ole valitamista ja
vaikka rakastan vettä yms. niin ehkä nämä bileet ei sitten
vaan ole mun juttu. Kahtena vuonna ollut ja kumpanakin
ollut fiilis hiukan hukassa. On ollu ihan kivaa, mut...

Eiköhän tää siis nyt ole nähty.

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

Dementation

Posts: 2,892

#1456 • • Dementation wednesday?

ville, 7.3.2006 20:31:
pacifique ilman alkoholia olisi sama asia kuin kiksu ilman nostatuksia - ei vaan toimi



miksi näin? *ding*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Individual

Posts: 10,942

#1457 • • Edited Individual HYPNO!

Dementation, 7.3.2006 22:10:
---
ville, 7.3.2006 20:31:
pacifique ilman alkoholia olisi sama asia kuin kiksu ilman nostatuksia - ei vaan toimi

---


miksi näin? *ding*



Mieti.

edit: Ehkäpä hommaa voisi perustella suomalaisten jäyhällä ja pidättyväisyydellä luonteella, joka IMO vaatii hieman menovettä koneen käynnistykseen. Se, että jotkut hyvinkin pystyvät pitämään hauskaa ihan vesilinjalla, niin en jaksa uskoa, että se sama toimisi kaikkien 2000 ihmisen kohdalla.
sts

Posts: 7,969

#1458 • • sts Sama pyynti aitta!

Dementation, 7.3.2006 22:10:
---
ville, 7.3.2006 20:31:
pacifique ilman alkoholia olisi sama asia kuin kiksu ilman nostatuksia - ei vaan toimi

---


miksi näin? *ding*



Okei annan sulle selkeämmän analogian: Se on vähä sama asia kuin runkkaaminen ilman käsiä, onha se hauskaa, mut vitun vaivalloista...
Dementation

Posts: 2,892

#1459 • • Edited Dementation wednesday?

sts, 7.3.2006 22:16:
Okei annan sulle selkeämmän analogian: Se on vähä sama asia kuin runkkaaminen ilman käsiä, onha se hauskaa, mut vitun vaivalloista...


Individual, 7.3.2006 22:15:
mieti



Kyllä mä ymmärrän miksi kiksu ei toimi ilman nostatuksia, mutten miksei pacifique toimi ilman alkoholia... Mulle toimi oikeen kivasti ja varmaan aika monille muillekin... Joten mihin se alkoholi tarvitaan? Eikö jengi oikeesti uskalla tanssia ilman viinaa vai mikä pakko sitä on olla tarjolla?

Kyllä mäkin tykkään juoda, mutta miksi se on niin måste??? *ding* *piis*

EDIT: En siis sano, ettei niin voisi olla, ettei se toimi, vaan haluan järjellisen argumentoidun perustelun, enkä toinen toistaan "fiksumpia" kielikuvia ja muita replyjä...

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}