Toimitko maksajana vai "siipiveikkona"

96 posts, 5 pages, 24,728 views

z

#21 • • z
ei kannata ruveta liikoja tarjoilemaan eikä siipeilemään. molemmista tulee helposti tapa ja maine. pikkuhiljaa sitten kaikki kohtelee sua juoma-automaattina tai elättinä. ensinmainitulla saa toki paljon 'kavereita' ympärilleen, mutta siinä on kyllä kääntöpuolensakin. maksaakin vielä. jälkimmäisellä taas ehkä säästää, mutta 'kaverit' kaikkoaa.
innae

#22 • • innae PaskaJätkä
Kyl mä tarjoon.
Duuniporukallakin kun ollaan dokaan, niin juomien tarjoaminen menee aika ristiin ja rastiin.
Ja emme todellakaan ala laskemaan jotain euroja tai senttejä.
Jokainen toimii tyylillään, mutta ainakaan se ei mun taloutta kaada vaikka tarjoankin kavereille :)

--
PaskaJätkä

mekaanikko

#23 • • mekaanikko don selecta

Verano, 8.11.2005 09:54:
Mjooh, olen kyllä kahdelle eksälle ja yhdelle moniongelmaiselle ystävälle tarjoillut aika paljonki, juomaa, safkaa ja muuta elatusta, kun niillä sitä rahaa oli vieläkin vähemmän kuin mulla.

Juu, sama homma. Tai siis, moniongelmainen exä. =) Vieläkin vaik nyt on jo paremmin raiteilla elämänsä kanssa niin silloin tällöin soittaa et "vie mut syömään, rahat loppu" ja kyl mä sit vienkin. Ihan hyvin mielin, ei ole mitenkään hyväksikäytetty olo tuon takia. Kyllä mulla on se kymppi tai pari yleensä varaa heittää toisen jeesaamiseksi, ei se tunnu oikeesti yhtään missään meikäläisen elintavoilla.

Baarissa jos ollaan frendien kanssa niin yleensä en jaksa sitä show'ta et kun lähtee tiskille niin kaikki alkaa laskea jotain hiluja et "tuos mulle kans, paljonkos se tuoppi nyt olikaan". Mieluummin maksan koko satsin ite ja sit seuraavan joku muu. Jos ei mee kierrokset tasan niin so not. Yleensä ei mee. =) Jotain shotteja sit tulee juotua just sillä periaatteella et tarjotaan kerralla koko pöydälle, enkä mä ainakaan oleta et joku muu sitten tarjoaa seuraavaksi koska jos on vaik 8 hengen seurue niin jos jokainen tarjoaa shottikierroksen niin siinähän juo itsensä hengiltä äkkiä. Ylipäänsä voi tietysti kysyä, että onko se mitään tarjoamista jos oletuksena on, että aina saa saman verran itse takaisin.

Mutta joo, mun mielestä kun puhutaan työssäkäyvistä ihmisistä niin sellainen parin euron laskeskelu että kuka oli velkaa kenellekin on naurettavaa. Itse toki tarjoudun maksamaan omat osuudet pois vaikka ne olisivat pieniäkin, koska aina ei voi tietää suhtautuuko toinen osapuoli yhtä suurpiirteisesti. Kun enimmäkseen tulee käytettyä korttia eikä käteistä niin noiden täsmäys vaan yleensä on hieman hankalanpuoleista.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

#24 • • Edited Rujo Mutantti Guest
Ei kyllä aina tuu noita 1-2e vippauksia sen kummemmin mietittyä ellei oikeesti oo rahat loppumassa. Jos voitan pelikoneesta jotain silloin kun niitä pelailen niin voitot menee yleensä pöytäseurueen kestittämiseen, tuo on ollut tapana jo pitkään. Kiva voittaa muutama kymppi pelikoneesta ja viedä tarjottimella snapseja ja sikareita pöytään. Kyllä rahattomia kavereita voi auttaa kun tuntee kaverinsa niin aina ne tarjoukset tulee jossain muodossa takaisin. "Tehtiin safkaa tuu syömään / ostettiin punkkua tuu juomaan / Tarjoon bissen viime kertasesta" tms.
#25 • • x Guest
suomessa tarjotaan valilla kavereiden kanssa puolin ja toisin mut taalla hollannissa tiskille ei yksinkertaisesti voi menna kysymatta ensin kaikilta seurueessa olevilta, mita he haluavat. tiskilta saa sitten sellasen katevan 9-reikaisen tarjottimen mukaan :D

toisaalta juomat on taal niin paljon halvempia ettei pari kierrosta tunnu yhtaan missaan, ellei sitten paassa. meilla vaan tuppaa suomeen tultaessa jaamaan tapa paalle.
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

#26 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather
Tarjosin kerran yhelle tutulle kokoillan viina, kun hän soitti seuraavankerran että lähetään bisselle ilmoitin ettei ole rahaa päällä. Hän lupasi hoitaa muutaman bissen. Seuraavaksi kun nähtiin paikallisessa hän pyysi että maksaisin tarjotut bisset. Voi elämän kevät *ökkö*

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Mellu-

#27 • • Mellu-
mua alkaa aika usein ahistamaan jos joku tarjoo mulle esim. baarissa jotain.. en tiiä miks.. kavereiden kesken tarjoillaan puolin ja toisin.. ei välttämättä samana iltana mutta kuiteskin *hymy*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

nomic

#28 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
silloin kun on rahaa, niin ollaan 'rahamiehiä' ja tarjoillaan, mut jos ei ole rahaa, niin tyydyn siipiveikkona olemiseen. *iloinen*
Kolera

#29 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
En juurikaan tarjoa paitsi kauheessa päreessä ja empä kyllä odota kenenkään minulle mitään tarjoavan ja yleensä vähän kiusaantunut olen kun joku tarjoaa. Toisaalta jos pullosta tarjoaa niin sitten tulee joskus kysyttyä että kuinka paljon kehtaa ottaa ja jos vastaus on että no niin paljon ku menee ni kyllä sitä sitten uppookin niin paljon kuin oksentamatta saa alas *hih*

En myöskään useimmiten osta mitään ruokaa baarireissun jälkeen vaan toivon että joku kaveri ei jaksa vetää koko safkaansa ja sitten vedän kaikki jämät naamariini. Kunnon kohmeessa kiskon ihan tuntemattomienkin unohtamat safkat joka ei tosiaan ole mitään fiksuinta puuhaa *blush* viinoista puhumattakaan.
Lokki mikä lokki

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Howdy

#30 • • Howdy Oldie
Yleensä maksajana ..

--
Käpy vailla vertaa

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

#31 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

Kolera, 8.11.2005 17:05:
Kunnon kohmeessa kiskon ihan tuntemattomienkin unohtamat safkat joka ei tosiaan ole mitään fiksuinta puuhaa *blush* viinoista puhumattakaan.
Lokki mikä lokki

Toi menee multa vähän yli, mutta jokainen taplaa tyylillään *nauru* en kylläkään suosittele.

--

Caro²

#32 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Silloin tällöin tarjoan kavereille. Riippuen ihan siitä minkälainen tilanne on. Jos miulla on itselleni ilmaisia/edullisia drinkkilippuja, niin tottakai tarjoan. Jos on häppäri niin toki. Jos taas kaverilla on kalliimpi maku, niin en ihan helpolla 20euron paukkuja rupea tarjoilemaan. Jos en olisi opiskelija, niin tilanne saattaisi olla vielä vähän myönteisempi tarjoiluja kohtaan. Pullot toki kiertää suuntaan jos toiseen aina :)

Sitten mielelläni myöskin kyllä siipeilen. Muutamat kaverit tarjoaa aina kun näkee, enkä pistä sitä pahitteeksi tietenkään. Sehän olisi tylyä kieltäytyä *hihu*
jeesboks

#33 • • jeesboks p u p u
Molemmin päin. Näin opiskelijana usein on rahatilanne mikä on mutta sit kun on niin silloin voi mielellään tarjota jos kaverilla niukempi tilanne. Homma toimii molempiin suuntiin.

--
sen pienen hetken kaikki on täydellistä... *sydän*

Verano

#34 • • Verano Merituuli
[OT]

Onkohan tää muuten Mister Enigman ensimmäinen/siä topikkeja, joka on saanut tulta alleen? Onnittelen vilpittömästi, että viesti on mennyt perille :)

[pieni]Niin joo, ideahan tuli sanomaboxista mun, Annakinsin, Mayahin ja enrgeen eilisen illanvieton jälkipeleistä*justjoo* [/pieni]
[/OT]
TR3OX

#35 • • TR3OX

nomic, 8.11.2005 16:59:
silloin kun on rahaa, niin ollaan 'rahamiehiä' ja tarjoillaan, mut jos ei ole rahaa, niin tyydyn siipiveikkona olemiseen. *iloinen*

..torstaikalj-OTTELU! >D
nomic

#36 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

TR3OX, 8.11.2005 18:16:
---
..torstaikalj-OTTELU! >D

turpakii, tai pistän systemaa >:j##~
Aidrian

#37 • • Aidrian Furian Master

jeesboks, 8.11.2005 18:07:
Molemmin päin. Näin opiskelijana usein on rahatilanne mikä on mutta sit kun on niin silloin voi mielellään tarjota jos kaverilla niukempi tilanne. Homma toimii molempiin suuntiin.

lainaan sanat suustasi. Näin mullakin*joo*Silloin ku on rahaa niin tarjoan mielelläni. Yksin on helvetin vaikea pitää hauskaa*purr*
dubious

#38 • • dubious ribidim
Mä en oo kovin tarkka siitä kuka maksoi minkäkin kierroksen, ja menikö hinnat tasan. Eikä mulle oo harvinaista että tarjoan kavereilla, tai joskus kaverinkaverillekin paukun tai pari. Eli nykyään taidan olla useammin maksava osapuoli, ja jos alkaisin laskea euroja niin jäisin varmaan vuodessa miinukselle.

Mut tälle on taustansakin... mä olin skidinä itseeni vanhempien kavereiden ympäröimänä, ja varsinkin siinä vaiheessa kun muut alkoi käydä duunissa ja itse ei vielä käynyt niin se meni aika usein siihen että joku muu maksoi munkin bilettämiset. Erityisesti pari tyyppiä, joille oon tietysti sit pyrkinyt vuosien varrella maksamaan takas. Mut niistä vuosista jäi joku sellainen stigma josta koitan kaiketi vieläkin tavallaan päästä eroon.

Ja yhä edelleenkin jos esim. joku opiskeleva kaveri sanoo ettei voi lähteä ulos koska rahat on finito niin saatan tarjoutua maksamaan ainakin osan illan kuluista. Tavallaan mä mielelläni pistän vähän rahaa siihen että pääsen viettämään iltaa hyvän ystävän kanssa, jos sillä on oikeesti rahat loppu.

Tietysti sit välillä on joutunut huomaamaan että joku on hyväksikäyttänyt tota asetelmaa, mut elämähän on oppimista *nauru*
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

#39 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

Verano, 8.11.2005 18:14:
[OT]

Onkohan tää muuten Mister Enigman ensimmäinen/siä topikkeja, joka on saanut tulta alleen? Onnittelen vilpittömästi, että viesti on mennyt perille :)

[pieni]Niin joo, ideahan tuli sanomaboxista mun, Annakinsin, Mayahin ja enrgeen eilisen illanvieton jälkipeleistä*justjoo* [/pieni]
[/OT]

Kiitos vaan. Idea tuli joo sanomaboxista.

--

#40 • • astaroth Guest

josbe, 8.11.2005 09:22:
Jos kaikki kuuluu nimenomaan maksajien jaloon joukkoon, niin luulis, ettei tuol baarissa ehdi mitään muuta tehdäkään kuin juoda niitä kaikkia drinksuja, joita nenän eteen kannetaan *hmph*

ketään ei osta juomiaan itse, kaikki ostavat vain toisilleen? ;)

tässä voi varmaan ottaa huomioon kanssa sen, että "kumpi näistä kahdesta vaihtoehdosta olisit". voin suoraan sanoa olevani tarjoavaa tyyppiä, mutta en minä tuolla kapakissa tarjoa koko aikaa ja jok'ikistä pirtelöä - vaan pikemminkin tilannekohtaisesti tässä mennään. eli jos tulee sillainen tilanne, että haluat tai "joudut" tarjoamaan, niin et koe sitä kuitenkaan niin suureksi vaivaksi.

minulle tuottaa suurta vaivaa kysyä edes yhtä röökiä *igor*