Lintuinfluenssa

111 posts, 6 pages, 29,033 views

Jinx

Posts: 2,615

#21 • • Jinx Superfeminine

T-mu, 8.11.2005 10:30:
mun ymmärrykseni mukaan lintuinfluenssa ei ole kuin tavallista ärhäkämpi räkätauti jonka terve, normaalin vastustuskyvyn omaava kestää kyllä. Riskiryhmässä on vastasyntyneet ja vanhukset.
Mutta korjatkaa ihmeessä jos oon väärässä.




Siis toi pitää kutinsa tavallisen influenssan kohdalla. Kyllä siihen lintuinfluenssaan voi normaalikuntoinen nuorikin kuolla.

--
Pyllykkä

Sixtus

Posts: 198

#23 • • Sixtus

mkuisma

Jos tarkoitat SARS epidemiaa, niin sen kanssa olikin onni matkassa. Ihmisestä ihmiseen tarttuva H5N1 leviäisi kai paljon helpommin. Mieti miten helposti normaali flunssa tarttuu? Lintuinfluenssa on oikeasti yksi suurimpia uhkia maailmalle tällä hetkellä.



Ei vaan että lintuinfluenssa on ollut olemassa jo pari vuotta ja tilanne ei käytännössä ole muuttunut miksikään. Yhtäkkiä asiasta on vain nostettu älytön hysteria.

OK, taas yksi uhri kuollut eilen Vietnamissa syötyään riittämättömästi kypsennettyä kananlihaa, mutta kuolonuhreja on viimesen parin vuoden aikana tullut aina kohtuu tasatahtiin. Kuolleita on tällä hetkellä muutamia kymmeniä, kuinka monta miljardia ihmistä asuu Kaakkois-Aasiassa? Todennäköisyys saada tauti juuri nyt tuolla alueella on jotain 1:ihan v*****i. Kaiken lisäks tautitartunnat on tapahtunut ainakin pääosin sellaisilla alueilla ja tilanteissa, mihin ei ainakaan ihan tavallinen länkkärituristi eksy.

Totta on, että jos H5N1-virus pystyy kehyttymään sellaiseksi, että se tarttuu ihmisestä toiseen, on siinä vaiheessa vedettävä uudet johtopäätökset. En myöskään haluaa kiistää katastrofaalisen pandemian mahdollisuutta. Nyt tilanne vain on tämä.

Itse lähdössä maaliskuussa Thaimaa-Laos akselille, eikä kyllä jännitä tippaakaan.
iam

Posts: 3,085

#24 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space

Sixtus, 8.11.2005 12:32:
Totta on, että jos H5N1-virus pystyy kehyttymään sellaiseksi, että se tarttuu ihmisestä toiseen, on siinä vaiheessa vedettävä uudet johtopäätökset. En myöskään haluaa kiistää katastrofaalisen pandemian mahdollisuutta. Nyt tilanne vain on tämä.


Jep, tämän takiahan pöpöstä pelko onkin? Ainakaan mulle ei ole missään vaiheessa tullut semmoista käsitystä että syömistä pitäisi rajoittaa. Linturuuat täytyy kypsentää salmonellan takia hyvin jo muutenkin.

Nyt on tosiaan ihmisestä toiseen tartuntaepäily. Vietnamilainen hoitaja on saanut ilmeisesti tuon potilaaltaan ja samoin hoitajan lapset. Saattaa olla väärä hälytyskin, mutta on kuulemma vain ajankysymys koska tuo flunssa muuttaa muotoaan tuollaiseksi.
Avatar
#25 • • Gini Guest
Kyllähän lintuinfluenssa mietityttää, varsinkin nyt kun asun kaakkois-Kiinassa, ja Vietnamin raja ei ole kovin kaukana.
Mutta syön edelleen siipikarjaa lähes päivittäin. Jos Hong Kongista tai Macaosta löytyy sairastunutta siipikarjaa, niin siinä tapauksessa täytynee miettiä ruokailutottumuksia. Mielestäni siihen ei ainakaan vielä ole syytä ja täällä eivät ihmiset tunnu olevan asiasta yhtä huolissaan kuin esim. Suomessa. Tottakai pandemia-riskiin täytyy suhtautua vakavasti, mutta aivan turha sitä on etukäteen panikoida.
Avatar
#26 • • Killer_cat Guest
Lintuinfluenssan oireet tykkää näykkiä siemenpusseja.Kotkottaa alituiseen,viihtyy munan päällä ja näyttää aamuisin harakalta...*nauru*
Henna

Posts: 4,965

#28 • • Henna RaittiusYhdistyksen jäsen
Joannalla on laukku josta saa lintuinfluenssan...beware...*nauru**ding**igor**nauru*
ianna ei anna!

Posts: 1,999

#29 • • ianna ei anna! RaittiusYhdistyksen pj / Hullu Joanna-täti

Henna, 9.11.2005 17:25:
Joannalla on laukku josta saa lintuinfluenssan...beware...*nauru**ding**igor**nauru*



niin on mut ite sain sen sen kyl siitä Lassen jääkaappimagneettisorsasta *tirsk*

--
Älä pelkää koettelemuksia, ne ovat maksu jolla
lunastat varsinaisen omaisuutesi.
-Maria Jotuni_

hrdkvr

Posts: 3,929

#30 • • hrdkvr KURGO
no eihän se tartu kypsästä lihasta!!

ite menossa malesiaan ja lekuri sano että vältä vaan eläviä kanosa..thazit

--
-keep it hard-

elisha

Posts: 247

#32 • • elisha Lauma
Mä kyllä pidän lintuinfluenssaa todella suurena uhkana. On vaan ajan kysymys millon virus mutatoituu ihmisestä ihmiseen tarttuvaksi, koska virukset ovat yksiä maailman sopeutumis- ja muuntautumiskykyisimmistä "eliöistä"(vaikka eivät varsinaisia eliöitä olekaan).
Toisaalta vastaavia tauteja on ollut maailmalla koko ihmiskunnan historian ajan,eli tämä ei sinänsä ole mikään uusi tilanne. Ennustetut uhriluvutkin tuntuvat siksi niin suurilta, koska ihmiskunnan koko on kasvanut sitten viime influenssapandemian. Vähän kyllä silti pelottaa lukea joka päivä lehdestä miten virus leviää..Itse en kuitenkaan vielä ole alkanut boikotoimaan siipikarjatuotteita.

--
Love is like oxygen.
It is essential for life but highly toxic.

AiDoN

Posts: 255

#33 • • AiDoN elukka
Ai ei tartu kypsästä lihasta, hyvä. Syökää kanaa *possu*

--
*pahis*

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#34 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

elisha, 9.11.2005 18:23:

Toisaalta vastaavia tauteja on ollut maailmalla koko ihmiskunnan historian ajan,eli tämä ei sinänsä ole mikään uusi tilanne.



Luonto yrittää omalta osaltaan hillitä maailman ylikansoittumista.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

elisha

Posts: 247

#35 • • elisha Lauma

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA, 9.11.2005 18:30:
---
elisha, 9.11.2005 18:23:

Toisaalta vastaavia tauteja on ollut maailmalla koko ihmiskunnan historian ajan,eli tämä ei sinänsä ole mikään uusi tilanne.

---


Luonto yrittää omalta osaltaan hillitä maailman ylikansoittumista.


Oikeassa olet...Pätee maapallon kaikkien populaatioiden kohdalla.

--
Love is like oxygen.
It is essential for life but highly toxic.

Anselmi

Posts: 2,578

#36 • • Anselmi And sell me
Mä pelkään eniten niitä hulluja kanoja mitä on kuulema Alepubis ja joissain muissa ihme juottoloissa.*sars*.

--
sen pituinen se

Ova

Posts: 220

#37 • • Ova

Anselmi, 9.11.2005 21:46:
Mä pelkään eniten niitä hulluja kanoja mitä on kuulema Alepubis ja joissain muissa ihme juottoloissa.*sars*.



*reps* *nauru* *nauru* *nauru* *nauru*

Mut joo, ite oon lähössä helmikuussa Thaimaahan ja meinaan syödä kyllä ihan tavallisesti siellä. Täytyy vaan kattoa et se liha on kunnolla tehtyä. Mutta sen kyllä kattoisin muutenkin.. Ja jos aasiassa on pyöreesti 3-4 miljardia ihmistä ja siellä on parikymmentä ihmistä saanut sen tartunnan, niin paljon todennäköisempää on että joku rattijuoppo ajaa mun yli kun meen käymään tossa kulmakaupassa.

--
Mielummin liikaa kuin liian vähän!

lillikutti

Posts: 249

#38 • • lillikutti hyppivä jyvä
en ole käyttänyt eläimiä ravinnokseni yhdeksään vuoteen. hä-hä-hää!

--
Kuluta harkiten. Boikotoi. Dyykkaa. Kierrätä. Ole vegaani!
-Kettutyttömusikaali-

Avatar
#39 • • Peppi Guest

Anselmi, 9.11.2005 21:46:
Mä pelkään eniten niitä hulluja kanoja mitä on kuulema Alepubis ja joissain muissa ihme juottoloissa.*sars*.



Älä käy niissä "ihme juottoloissa"? *vink*
Anselmi

Posts: 2,578

#40 • • Edited Anselmi And sell me

Peppi, 9.11.2005 22:47:
---
Anselmi, 9.11.2005 21:46:
Mä pelkään eniten niitä hulluja kanoja mitä on kuulema Alepubis ja joissain muissa ihme juottoloissa.*sars*.

---


Älä käy niissä "ihme juottoloissa"? *vink*


Siis mä oon kuullu vaan legendaa et niis paikois olis hulluja lehmiä ja kanoja. Ku enhän mä siis oo koskaan käyny tuollaisis epämääräisissä paikoissa*blush*. Paikoissa missä mä käyn on vaan terveitä rotukissoja*vink*

--
sen pituinen se