Käytätkö nuuskaa?

399 posts, 20 pages, 614,589 views

Android

Posts: 3,908

#261 • • Android

nethr, 6.9.2007 11:50:
---
Android, 27.8.2007 11:51:
Pienenä vinkkinä muuten; jos on suuria määriä nuuskaa sitä voi hyvin pakastaa.

---


Mä oon kuullut villejä huhuja että nikotiini katoaisi jos nuuskaa pakastaa *ding*



No, ne on näitä villejä huhuja, jotka menee samaan kategoriaan kuten "nuuskassa on lasia" =)


"Vill du vill förvara snus under längre tid bör du frysa det. På detta sätt kan snuset förvaras i upp till ett år. Det enda som kan hända nedfruset snus är att det torkar ut. Därför bör du förpacka dosorna i en fukttät fryspåse. Upptining av snus i pappdosa ska ske i kylskåp för att förhindra att kondensfukt löser upp limmet som håller ihop dosan. Plastdosan är inte lika känslig för yttre fuktpåverkan och kan tinas i rumstemperatur."



Lähde: Snusworldwide


Eli tarkoittanee sitä, ettei itse tartte tullin ja verojen kanssa sähelöidä?! *pepsodent*



Jeps. Hyvä homma, vaikka kyllähän tuo valmistevero edelleen nostaa sitä hintaa hieman.
Elmiira

Posts: 1,446

#263 • • Elmiira
En todellakaan käytä, mut joku "kohtalo/sattuma" tms.
yrittää kovasti saada mut sitä ilmeisesti käyttämään...

Viikko sitten löysin kaapista repun, (jonka muistaakseni
toin töistä kotiin työpaikan muuton yhteydessä, kun ei
sitä kukaan omakseen tunnustanut). No nyt löysin tyhjäksi
luulemastani repusta nuuskarasian. En edes eka tiennyt
mikä se, kun se oli avaamaton. Hetki meni ihmetellessä
ennen kuin sain sen auki ja totuus valkeni. Se oli menny
vanhaksi 2005, joku muinaisjäänne siis...

Sit tällä viikolla, kun menin bussilla töihin, kuten aina, oli
bussin lattialla nuuska "annospussi" (tai mikä lie) mun
jaloissa paikalla jolle istun joka aamu...

En siltikään käytä, en ole edes kokeillut. Repusta löytyny
purkki lähti just roskiin.

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

unoha

Posts: 929

#264 • • unoha Lti-/UG Collective

Elmiira, 16.9.2007 22:45:
-clips-
En siltikään käytä, en ole edes kokeillut. Repusta löytyny
purkki lähti just roskiin.


*senkin**kissatappelu**grr**dissaa**släp* Mitä mustankullan väärin käyttöä*nyyh*

Btw: Nethr:ille kiitoksia&propsit infosta*super*

--
Never Quit !

Elmiira

Posts: 1,446

#265 • • Elmiira

DeeJay-Ego, 16.9.2007 22:54:
---
Elmiira, 16.9.2007 22:45:
-clips-
En siltikään käytä, en ole edes kokeillut. Repusta löytyny
purkki lähti just roskiin.

---

*senkin**kissatappelu**grr**dissaa**släp* Mitä mustankullan väärin käyttöä*nyyh*



No kun A) se oli 2 vuotta sitten menny vanhaksi
ja B) kyl mä mietin et kenelle oisin sen voinu antaa,
mut ei tullu mieleen ketään, enkä sentään viittiny
huutonetis tm. lähtee myymään...
"Osta halvalla 2 vuotta vanhaa nuuskaa" *nauru*

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

Dana

Posts: 647

#267 • • Edited Dana
Kaikille nuuskan ystäville:

snusfest.blogspot.com prkleen linktys ei toimi.. grauh..
(Kannattaa tsekata "nuuska matkustaa"-kuvat jos ei blogia jaksa lukea! *vink*

Meikä ei itse nuuskaa käytä, mutta toimin kuriirina *nauru*
Dana

Posts: 647

#268 • • Dana

nethr, 6.9.2007 11:50:
---
Android, 27.8.2007 11:51:
Pienenä vinkkinä muuten; jos on suuria määriä nuuskaa sitä voi hyvin pakastaa.

---


Mä oon kuullut villejä huhuja että nikotiini katoaisi jos nuuskaa pakastaa *ding*



tornit vain pakkaseen, näin meilläpäin ainakin.. *joo*
unoha

Posts: 929

#269 • • unoha Lti-/UG Collective

Dana, 16.9.2007 23:15:
---
nethr, 6.9.2007 11:50:
---
Android, 27.8.2007 11:51:
Pienenä vinkkinä muuten; jos on suuria määriä nuuskaa sitä voi hyvin pakastaa.
---
Mä oon kuullut villejä huhuja että nikotiini katoaisi jos nuuskaa pakastaa *ding*
---
tornit vain pakkaseen, näin meilläpäin ainakin.. *joo*


Sama homma... Aika urbaani legenda tietääkseni tuo nikotiinin katoavaisuus pakastaessa. Samanlailla se potkii, ellei paremminkin.*hymy*

--
Never Quit !

unoha

Posts: 929

#270 • • unoha Lti-/UG Collective

Android, 16.9.2007 23:04:
---
DeeJay-Ego, 16.9.2007 22:54:
*senkin**kissatappelu**grr**dissaa**släp* Mitä mustankullan väärin käyttöä*nyyh*
---
Ei noin vanhalla nuuskalla enää tee yhtään mitään.


Pyh muutama kurkunviipale kiekon sisään ja jääkaapin kautta pakastimeen. Tekee Qutaa*plur* Tosin annos/pussi snuffis ei oo tietoo, toimiiko sit samalla lailla*ding*

--
Never Quit !

Android

Posts: 3,908

#271 • • Edited Android

DeeJay-Ego, 16.9.2007 23:22:
Pyh muutama kurkunviipale kiekon sisään ja jääkaapin kautta pakastimeen. Tekee Qutaa*plur* Tosin annos/pussi snuffis ei oo tietoo, toimiiko sit samalla lailla*ding*



Jääkaapissa säilyvyys on 2-3kk, ja ainoa tapa säilyttää nuuskaa 2 vuotta käyttökelpoisena on pakastaa se. 2 vuodessa se kuivuu muuten täysin käyttökelvottomaksi. Siinä ei auta se että sitä keinotekoisesti yrittää kosteuttaa. Noin muuten esim. perunanviipale tai kurkkuviipale toimii, mutta 2 vuotta on jo vähän liian pitkä aika.

Edit: Pussinuuskan säilyvyys on huomattavasti huonompi kuin irtonuuskan. Irtonuuska säilyy käyttökelpoisena miltei 2 kertaa kauemmin kuin pussinuuska,
unoha

Posts: 929

#272 • • unoha Lti-/UG Collective

Android, 16.9.2007 23:26:
---
DeeJay-Ego, 16.9.2007 23:22:
Pyh muutama kurkunviipale kiekon sisään ja jääkaapin kautta pakastimeen. Tekee Qutaa*plur* Tosin annos/pussi snuffis ei oo tietoo, toimiiko sit samalla lailla*ding*
---
Jääkaapissa säilyvyys on 2-3kk, ja ainoa tapa säilyttää nuuskaa 2 vuotta käyttökelpoisena on pakastaa se. 2 vuodessa se kuivuu muuten täysin käyttökelvottomaksi. Siinä ei auta se että sitä keinotekoisesti yrittää kosteuttaa. Noin muuten esim. perunanviipale tai kurkkuviipale toimii, mutta 2 vuotta on jo vähän liian pitkä aika.

Edit: Pussinuuskan säilyvyys on huomattavasti huonompi kuin irtonuuskan. Irtonuuska säilyy käyttökelpoisena miltei 2 kertaa kauemmin kuin pussinuuska,


Juuri noin ^^ Mut mulle ois silti kelvannut, nimittäin allekirjottaneella potkinut silti*pepsodent* Mut joo faktaa oli khyl sun jutus*joo*

--
Never Quit !

Dj-Pah

Posts: 26

#273 • • Dj-Pah

Android, 16.9.2007 23:26:
---
DeeJay-Ego, 16.9.2007 23:22:
Pyh muutama kurkunviipale kiekon sisään ja jääkaapin kautta pakastimeen. Tekee Qutaa*plur* Tosin annos/pussi snuffis ei oo tietoo, toimiiko sit samalla lailla*ding*

---


a.

Edit: Pussinuuskan säilyvyys on huomattavasti huonompi kuin irtonuuskan. Irtonuuska säilyy käyttökelpoisena miltei 2 kertaa kauemmin kuin pussinuuska,





Pussinuuska meneekin 2 kertaa nopeemmin, kuin irto :)

Tykkiä huuleen vaan. Pussit on nii pieniä ja alkaa valuu het.
Fyrisch

Posts: 4,525

#274 • • Fyrisch
nick and johnny

NickAndJohnnyLoose.jpg
Android

Posts: 3,908

#275 • • Edited Android

Dj-Pah, 9.10.2007 12:42:
Tykkiä huuleen vaan. Pussit on nii pieniä ja alkaa valuu het.



On olemassa myös Maxi-pusseja, jos tavalliset pussit ovat liian pieniä.

maxisnuspo1.jpg =)

Valuminenhan on hyvä asia =) Itse tykkään siitä että makua irtoaa kunnolla. Mieluummin liian kosteaa kuin liian kuivaa. Pussejahan voi sekä kuivattaa että kosteuttaa ihan itsekin. Itse kosteutan usein pusseja suihkuttamalla vettä kevyesti niiden päälle. Mutta jos tavalliset pussit valuu liikaa niin löytyy tietty white-pussit. Itse en niistä tykkää kuitenkaan, joutuu odottamaan 45 min jotta irtoaa makua kunnolla ja ne valuu aivan liian vähän omaan makuun.

Omasta mielestäni pussit ovat kaikin puolin käytännöllisemmät kuin irtonuuska. Puhumattakaan siisteydestä. Pussit tekevät myös vähemmän pahaa ikenille. Joitakin nuuskia, kuten oma suosikki General Onyx, ei edes saa irtonuuskana muutenkaan. Pussien huono puoli on se, että tulee kalliimmaksi käyttää niitä kuin irtonuuskaa. Samalla rahalla saa enemmän irto- kuin pussinuuskaa.
Android

Posts: 3,908

#276 • • Android

Fyraett, 9.10.2007 12:57:
nick and johnny

NickAndJohnnyLoose.jpg



Löytyy jääkaapista, en vielä ole päässyt kokeilemaan. Tuosta olen kuullut paljon hyvää. Ja vahvaavan on tuo on kuin mikä o__0
Fyrisch

Posts: 4,525

#277 • • Fyrisch

Android, 9.10.2007 14:58:
Löytyy jääkaapista, en vielä ole päässyt kokeilemaan. Tuosta olen kuullut paljon hyvää. Ja vahvaavan on tuo on kuin mikä o__0



Ite kokeilin tota ekaa kertaa kesäl, ja omasta mielest kans parasta nuuskaa mitä markkinoilta saa, hyvän makust (lakritsainen) ja vahvaa.

Noitten pussinuuskast saa kans jopa enempi irti ku esim. ettanin löysäst!

Tätä suosittelen kaikille nuuskan ystäville.

ps. niin ja on muuten aika hieno kiekko ;)
ZimE

Posts: 17

#278 • • ZimE
nick and johnny :). Saaks tota laivalta tai pitääkö ettiä ruottinmantereelta?
Android

Posts: 3,908

#279 • • Android

ZimE, 10.10.2007 09:53:
nick and johnny :). Saaks tota laivalta tai pitääkö ettiä ruottinmantereelta?



Saa laivalta. Ainakin itse sain.
Android

Posts: 3,908

#280 • • Edited Android

Fyraett, 9.10.2007 15:07:
Ite kokeilin tota ekaa kertaa kesäl, ja omasta mielest kans parasta nuuskaa mitä markkinoilta saa, hyvän makust (lakritsainen) ja vahvaa.

Noitten pussinuuskast saa kans jopa enempi irti ku esim. ettanin löysäst!

Tätä suosittelen kaikille nuuskan ystäville.

ps. niin ja on muuten aika hieno kiekko ;)



No niin, nyt on sitten Nick & Johnnya tullut käytettyä tässä viime päivinä ja nousi heti hyväksi kakkoseksi heti (perus)Generalin jälkeen. Maku on tosiaan miellyttävä, kuten sanoit lakritsainen ja minusta myös maku on yllättävän makea, ei ollenkaan yhtä suolainen kuin muut nuuskat. Ja makua irtoaa yllättävänkin pitkään. Ei ehkä ihan yhtä vahvaa kuin odotin, mutta johtunee siitä että viime viikkona on menny aika paljon Onyxia joka on yhtä vahvaa kuin N&J. Kyllä tämä Onyxin silti päihittää maultaan. Jotenkin on tuo Onyx ruvennut tympimään viime päivinä, valuu paljon aluksi ja makua irtoaa (välillä liikaakin, enkä tykkää siitä pistävästä salmiakin mausta, perus General on paljon parempaa kun ei ole sitä salmiakin makua) mutta 30 min jälkeen on yhtä tyhjän kanssa.

Olisi selkeästi pitänyt ostaa enemmänkin tätä, mutta seuraavalla reissulla sitten =) Mukavaa vaihtelua.

Mitäs muuten tykkäät Grovsnusista? Lienee irtona aika tujua ikenille mutta pusseina on nannaa. Päihittää ainakin jonkun Ettanin 10-0 IMO.

Edit: Taisi tuo äskettäinen N&J-pussi kuitenkin tehdä tehtävänsä, vähän kevyehkö olo *pökr*