Pienenä luulin / uskoin että...

430 posts, 22 pages, 135,617 views

tir

#361 • • tir

xcft, 19.12.2006 02:42:

Eli noi ihan virallisesti suomenpienhevosiksi laskettavat on sit tuon päättelyn mukaan poneja? Vaikka taitavat Hippoksenkin rekisterissä olla hevosia. Eikä tarvitse edes olla pienhevonen, että laskettais poniksi...
IMHO tuo riippuu pitkälti siitä rodusta/roduista, mutta yleisesti ottaen ei pelkän säkäkorkeuden avulla voi tehdä tuota määrittelyä.

poikkeuksen muodostavat juurikin nämä muutamat eri rodut. on olemassa myös norjanvuonohevonen, jonka säkä jää yleensä sinne 140cm:n kohdille, samoin kuin islanninhevosilla.
Sitävastoin jos "sekarotuinen"poni kasvaa ns.ylimittaiseksi, pitää se rekisteröidä tilastohevoseksi.
Ihan virallisesti tehdään siis jako säkäkorkeuden mukaan.
Asiaa voi halutessaan tarkastella vielä Hippokselta, http://fi.wikipedia.org/wiki/Poni wikipediakin kertoo asian lyhyesti.
vinsku

#362 • • vinsku huba huba
Että kun navasta painaa niin tulee jauhelihaa *tirsk*

--
Proge on niille, jotka osaavat iloita elämän pienistä asioista. -Hurjimus

Lyylikki

#363 • • Edited Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

tir, 19.12.2006 11:34:

[Heppa & poni]

Kiitos asiantuntevista vastauksista, itse en olisi pystynyt parempaan. Alkoi nimittäin pelottamaan, kun tuolla sivun ensimmäisessä viestissä väitettiin, että poni ei ole hevonen. Ja jopa verrattiin että poni-hevonen on sama, kuin hevonen-aasi.

k1mm0, 15.11.2006 11:28:
aa, ok!
olin oikeesti jotenki sellasessa harhakuvitelmassa,
että ponit on jonkinsortin hevosia :D

Selvisihän Kimmollekin nyt, että ponit siis OVAT pieniä hevosia. Ei nuoria, vain aikuisinakin pieniä.

T: Ent. heppatyttö kauhuissaan :D

P.S. Mitä mä tästä keuhkoon...
#364 • • Edited Pinski Guest
..sänkyni alla asui jokin, en muista kyllä enää että mikä *hmph*

Tulipas muuten vielä toinenkin mieleen. Uskoin pienenä että pehmolelunalleni on elävä ja tunteva, eli omistin siis tietynlaisen Lassi&Leevi -syndrooman *pepsodent*
Tarsu

#365 • • Edited Tarsu

marme, "Siunaa Jeesus ruokamme, AHVEN!"

:D

vinsku, Että kun navasta painaa niin tulee jauhelihaa *tirsk*

Mä luulin et:
tyttöjen horoskooppi on neitsyn
ja poikien -neitsyt!

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

oooo

#366 • • oooo
Että elämä on kivaa
Miinapiina

#367 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä
luulin pienenä että nukeilla ja pehmoleluilla on tunteet ja ne tajuu... *ding*
mulla oli ihan älyttömästi pehmoleluja sängyssä ja ne sai aina vuorotellen nukkuu siin ihan mun vieressä, ettei kellekään tuu paha mieli (ja sanoin niille kaikille aina hyvää yötä) joo LOL

mulla oli parvisänky ja en voinut nukkua sillee et jalka ois roikkunut reunan yli koska luulin että "joku" ottaa siitä kiinni , samasta syystä jalat piti pitää visusti peiton alla.

en uskaltanut nukkuu täysin pimeessä ni meillä pidettiin sit vaatehuoneessa valoja kaikki yöt ja ovee rakosellaan ettei mun ois tarttenut nukkuu pimeessä. mun kaveri sit keksi joskus et siel voi syttyy tulipalo ku on valot päällä ja sit rupesin pelkäämään sitä. (mulla oli ihan tajuton pimeen pelko pienenä ja on vähän vieläkin)

mä kans luulin et pilvien päällä voi kävellä.

ja olin ekalla luokalla ihan varma että mä joskus vielä lennän kuuhun, ja harjottelinkin sitä varten pyörimällä ympyrää jotta pärjään siellä kuussa... *nauru* (ku meidän ope sano et pitää pyörii ympäri ja sit kokeilla kävellä suoraan ni tein sitä ihan jatkuvasti iltapäiväkerhossa)

luulin että 18 vee on jo tosi aikuinen ja silloin yleensä sit mennään naimisiin...

jos joku kysy multa et mikä musta tulee isona, ni sanoin että ensin pankintäti, sitten pankinjohtaja ja sitten presidentti hahha (kelasin oikeesti et noin se menee...) *ding*

--
pinkki on pop!!!

a-j

#368 • • Edited a-j
elisabeth rehn on elisa bethrehn

muok: typo :p

--
Joten vaikka niitä on paljon, niin meitä on enemmän.
Ne vaativat piikkilankaa, me vaadimme elämän.

KiimanenKurre

#369 • • KiimanenKurre **Epileptinenkonttaaja**
Luulin että äitini on alien avaruudesta koska kaverit sano niin... nii menin kysymään äitiltä ; Äiti .. ootko mun oikea äiti..??? *joo**toktok*

noohh... sellasta se on välillä kun kasvaa niin tyhmällä piha-alueella..*hih*

--
*toktok*M.I.L.I.N.D.I.N.I*toktok*
Mulkullinen Ihra, Läski Itsari Notaari ja Dopingnuuskija sekä Itsestäänselvä Nopeaälyinen Ilmakitaranräpläri

Chatte

#370 • • Chatte Team Teknolipat :)

a-j, 20.1.2007 00:26:

Kuuntelit Popedaa? *nauru*

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas

a-j

#371 • • a-j

Chatte, 20.1.2007 00:40:
---
a-j, 20.1.2007 00:26:

---

Kuuntelit Popedaa? *nauru*

toki :DD

--
Joten vaikka niitä on paljon, niin meitä on enemmän.
Ne vaativat piikkilankaa, me vaadimme elämän.

#372 • • Enkeli Guest
Papit ei saa harrastaa seksiä*igor*
Freja

#373 • • Freja Sihteeri
Deejiit tekee ainoostaan sitä levyn hinkkaamista. Pidin sitä aina typeränä, ja siksi en perustanut DJ-jutuille kovin paljoo.

Tyhmäähän se vaan on pilata levyä, eihän sitä voi ees tanssia :D

Sit ku menin ekaan diskoon joskus kolmannella niin olin ihmeissäni ku Suviboksissa soitti DJ Rollo mut se ei tehny kertaakaan nii. Se soitti oikeesti musiikkia *whaat*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

crissy

#374 • • crissy
et jos vääntelet naamaa ja tuuli kääntyy niin se jää niin....
Heli

#375 • • Heli vai kuka se oli
.. ne ovien takana (ainakin kerrostaloasuntojen ulko-ovien) olevat töppyrät, jotka estävät ovea paukahtamasta suoraan seinään ovat

sulakkeita. *toktok*

--
ei se väärin ole.

crissy

#376 • • crissy

H3li, 18.4.2007 12:07:
.. ne ovien takana (ainakin kerrostaloasuntojen ulko-ovien) olevat töppyrät, jotka estävät ovea paukahtamasta suoraan seinään ovat

sulakkeita. *toktok*

ahahahahaahhahahahahahahhahahaahhahhahahahahhahahahahhahahahahahhaahhahahaha!!!!!
KiimanenKurre

#377 • • KiimanenKurre **Epileptinenkonttaaja**
maunulassa kun asusteli pikkusena nii kaikki aina pelotteli "karhu-sedällä" kaikkia , nyt se tulee ja syö sut , kannattaa juosta hevletin kovaa.... sitten ei koskaan uskaltanu mennä hänen kotinsa ohi tai se kaappas koloonsa ja syö sut....*hihu* loppujen lopuksi ihan kiva ukkeli hän oli*pelastukoon hänen sielu*

--
*toktok*M.I.L.I.N.D.I.N.I*toktok*
Mulkullinen Ihra, Läski Itsari Notaari ja Dopingnuuskija sekä Itsestäänselvä Nopeaälyinen Ilmakitaranräpläri

doris

#378 • • doris Dora Gray | X-Rust
Luulin pitkään pienenä (about 6v ikäsenä), että Suomessa syttyy sota hetkenä minä hyvänsä.. kunnes tajusin et aikuiset saattaa välillä liiotella asioita. *lmao*
Heli

#379 • • Heli vai kuka se oli

doris, 18.4.2007 13:16:
Luulin pitkään pienenä (about 6v ikäsenä), että Suomessa syttyy sota hetkenä minä hyvänsä.. kunnes tajusin et aikuiset saattaa välillä liiotella asioita. *lmao*

mäkin pelkäsin sotaa aivan hysteerisenä tietyn jakson lapsuudestani. *ding*

--
ei se väärin ole.

Kaiski

#380 • • Edited Kaiski
Sisko uskotteli että vessan hanasta tuleva vesi tulee suoraan pöntöstä. Olin varmaan joku 4-vuotias, ja noin 12-vuotiaana sain tietää että systeri valehteli ;< En vieläkään pysty juomaan vessan hanasta tulevaa vettä..*justjoo*