Kenestä seuraava presidentti?

956 posts, 48 pages, 396,228 views

mekaanikko

Posts: 1,176

#41 • • mekaanikko don selecta
Tällä kertaa, harvinaista kyllä, kaikki pääehdokkaat ovat varsin hyviä vaihtoehtoja henkilöinä. Vanhanen on tolkullisimpia keskustalaisia miesmuistiin, Niinistöä oon aina sympannut vaikka oon monista asiakysymyksistä täysin eri mieltä mut ääni menee kyllä jo ekalla kierroksella Haloselle vaikka vihreiden kannattaja normaalisti olenkin. Istuva presidentti on tehnyt erinomaista työtä ja se työ ansaitsee tukensa vaaleissa.

Nimenomaan globalisaation ja ihmisoikeuksien nostaminen keskeiseksi teemaksi - ja tästähän Halosta todellakin on kritisoitu raskaalla kädellä mm. EVA:n haukkojen toimesta toisin kuin Ville esittää - on mielestäni erittäin tärkeää ja kunnioitettavaa ja sitäpaitsi ehdottomasti mitä keskeisin osa ulkopolitiikkaa. Talouspolitiikka ei kuulu presidentille ja siitä mitä tapahtuu kun presidentti lähtee koko auktoriteetillaan mestaroimaan sille tontille löytyy varoittava esimerkki 80-90 -luvun vaihteesta. Ylipäänsä presidentti pysyköön lestissään, hallitus hoitaa juoksevat asiat myös ulkopolitiikan puolella.

Virkamieskunta ja huomattava joukko siltarumpupoliitikkoja huolehtii päivittäisen politiikan terveestä ja välillä epäterveestäkin itsekkyysaspektista, presidentti voi ja mielestäni pitääkin olla vastapainona tälle ideologisempi hahmo joka painottaa suurempia moraalisia kysymyksiä. Halosen näytöt tässä suhteessa ovat erittäin vahvat.

Sitä, onko Halosen julkisuuskuva taitavasti rakennettu kulissi vai onko sillä pohjaa hänen todellisessa persoonallisuudessaan, en tiedä. Olen kuullut molemmansuuntaisia väitteitä, tosin tasavallan presidentin kansliassa töissä olevalta kaverinkaverilta kyllä nimenomaan että tuo väite Halosesta hankalana ihmisenä ei pitäisi paikkaansa. Tämä ei kuitenkan ole mikään kriteeri päätöksenteolle asiassa, näytöt ratkaisevat.

Mitä tulee Tuomiojaan niin erona hänen ja Halosen välillä on ehkä ensin mainitun hieman vähäisempi sovittelunhalukkuus. Tässä suhteessa Tuomioja vertautuu mielestäni Niinistöön. Jos tämä olisi presidenttinä, Suomen kantoja saisi varmasti selitellä aivan yhtä lailla, ehkä tosin eri suuntaan. Itse arvostan kyllä Tuomiojaa sekä poliitikkona että henkilönä (faijan vanhoja kavereita itse asiassa), joten kyllä häntä todennäköisesti äänestäisin jos olisi ehdolla.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Caro²

Posts: 5,301

#42 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Haloselle putoaa miunkin ääni.

Presidentin työ on (imho) ennenkaikkea tämän kansan olemuksen markkinointia ulospäin. Halonen mielestäni on erittäin hyvin (joko tahallisesti tai tahattomasti) onnistunut tuomaan "normaalia ihmistä" näkyviin, eikä piiloudu "pukujen" taakse.

"Muumilaukku" ja "halosen halvat huivit" on miun mielestä huomattavasti positiivisempaa uutisointia, kuin se, että isot herrat käyttää rahaa (muka) johonkin turhaan.

Muutenkin ko. ihmisen olemus, historia ja teot puhuvat sen puolesta, että uudestaan vaan pallille :)
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#43 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

phanatic, 12.10.2005 14:51:
---
MR*ENIGMA, 12.10.2005 13:09:
Sanoin että halonen on demaripuolueen ehdokas en että se on demari sitä paitsi demari=kommari ja niinkuin kansanedustaja Halme sanoi halonen on nuollut enemmän pillua kuin postimerkkejä.

---


Sininen = keltainen, demari = kommunisti, 2=5. Keskustelu on helpompaa jos käytetään yleisesti hyväksyttyjä termejä, ja itse ainakin olen siinä käsityksessä, että Suomen sosialidemokraattinen puolue ei ole sama asia kuin Suomen kommunistinen puolue. Keskustelu olisi mukavampaa jos et trollailisi joka ikiseen topiciin.

Kansanedustaja Halme on sanonut vaikka mitä, tuskin kannattaa hirveästi kuunnella. Halonen on muistaakseni miehen kanssa naimisissa, on toki ollut SETA:n puheenjohtaja mutta se ei tee kenestäkään lesboa, kuten ei kuin pro-palestiina-järjestön puheenjohtajuuskaan tee kenestäkään arabia. Toiseksi, ehdokkaan seksuaalinen suuntautuminen ei ainakaan minulla lukeudu ihan ykköskriteereihin suosikkia valitessani, entä itselläsi?



Itse en ainakaan seksuaalisesti kieroutunutta äänestäisi.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

homppa

Posts: 731

#44 • • homppa

MR*ENIGMA
Itse en ainakaan seksuaalisesti kieroutunutta äänestäisi.



voi elämä, ihan kuin heterot ei voisi olla 1000x seksuaalisesti kieroutuneempia kuin jotkut muut. Miksi sen pitäisi ketään muuta kuin henkilöä itseään koskettaa mistä saa kiksit??
Caro²

Posts: 5,301

#45 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

MR*ENIGMA, 12.10.2005 15:25:
---
Itse en ainakaan seksuaalisesti kieroutunutta äänestäisi.


Kovia väitteitä. Onko todisteita?

Henk.koht. on kyllä tullut huomattua, että "seksuaalisesti kieroutuneet" edustajat ovat melkosen yleisesti vallan sosiaalisia ihmisiä. Jonka kuvittelisin olevan myös ko. ammatissa kohtuullisesti eduksi.

EDIT: Enkä kyl tosiaan muista, että halosesta olisi mitään eläin-, lapsi-, tms muita kiinnostuksia ilmaantunut (mitkä kait käsittääkseni lasketaan ihan oikeasti kieroutuneeksi jo..)..
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#46 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

homppa, 12.10.2005 15:32:
---
MR*ENIGMA
Itse en ainakaan seksuaalisesti kieroutunutta äänestäisi.

---


voi elämä, ihan kuin heterot ei voisi olla 1000x seksuaalisesti kieroutuneempia kuin jotkut muut. Miksi sen pitäisi ketään muuta kuin henkilöä itseään koskettaa mistä saa kiksit??



Äänestä itse ketä tahdot ja tottakai heteroissakin on mielisairaita.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#48 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

Caro², 12.10.2005 15:33:
Kovia väitteitä. Onko todisteita?

Henk.koht. on kyllä tullut huomattua, että "seksuaalisesti kieroutuneet" edustajat ovat melkosen yleisesti vallan sosiaalisia ihmisiä. Jonka kuvittelisin olevan myös ko. ammatissa kohtuullisesti eduksi.

EDIT: Enkä kyl tosiaan muista, että halosesta olisi mitään eläin-, lapsi-, tms muita kiinnostuksia ilmaantunut (mitkä kait käsittääkseni lasketaan ihan oikeasti kieroutuneeksi jo..)..



Pitäskö todistaa se et en äänestä tälläsiä henkilöitä *iloinen*

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Android

Posts: 3,908

#51 • • Android
Ei mutta hyvät ihmiset, tässähän on tullut suuria totuuksia esille.

Demari = Kommari
Ei-hetero = Seksuaalisesti kieroutunut
iam

Posts: 3,085

#54 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space

jUSSi, 12.10.2005 13:33:
Joo, aivan kauheata kun joku uskaltaa kritisoida mielivaltaisten hallitusten toimia *igor* Jos joku ei kestä toimiensa kritisoimista niin voivoi.


Niinpä, mutta kyllä noi Tuomiojan kommentit olisivat voineet olla vähän paremmin muotoiltuja, ettei muiden tarvisi mennä aina kertomaan mitä se oikeasti tarkoitti.

Ei presidentti ole pelkkä mannekiini vaan erittäin tärkeä mielipidevaikuttaja (ja vielä jopa vallankäyttäjä)


Ton kun joku kertois Halosellekin..
serotonot

Posts: 3,137

#58 • • serotonot Paul Easy

MR*ENIGMA, 12.10.2005 15:42:
Herra kielipoliisi *iloinen*


Jep

Mä olen pahoillani etten vastaa millään lempinimellä. Siitä nimestä vaan tulisi niin pitkä et mä en ehdi sitä enää työajan puiteissa kirjoittamaan :(
jUSSi

Posts: 1,377

#59 • • jUSSi äkäinen vanhus

mkuisma, 12.10.2005 15:39:
Niinpä, mutta kyllä noi Tuomiojan kommentit olisivat voineet olla vähän paremmin muotoiltuja, ettei muiden tarvisi mennä aina kertomaan mitä se oikeasti tarkoitti.



Totuus satuttaa :-)

mkuisma, 12.10.2005 15:39:Ton kun joku kertois Halosellekin..



Eiköhän se sen tiedä oikein hyvin ;-)

Se, että Halonen on erimieltä asioista sinun kanssasi, ei tarkoita, että hän olisi tietämätön :-P
iam

Posts: 3,085

#60 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space

jUSSi, 12.10.2005 15:52:
---
mkuisma, 12.10.2005 15:39:
Niinpä, mutta kyllä noi Tuomiojan kommentit olisivat voineet olla vähän paremmin muotoiltuja, ettei muiden tarvisi mennä aina kertomaan mitä se oikeasti tarkoitti.
---

Totuus satuttaa :-)


Olen kyllä samaa mieltä tästä :)


---
mkuisma, 12.10.2005 15:39:Ton kun joku kertois Halosellekin..
---

Eiköhän se sen tiedä oikein hyvin ;-)

Se, että Halonen on erimieltä asioista sinun kanssasi, ei tarkoita, että hän olisi tietämätön :-P


En sanonut että Halonen olisi tietämätön! Sitäpaitsi Halonen juuri on kaikkein eniten kanssani samaa mieltä asioista, mutta mielestäni hän vain ei ota tarpeeksi kantaa asioihin tai käytä potentiaalista valtaansa.

Ihanne presidentti mun mielestä olisi Niinistö Halosen arvomaailmalla.