trusti, 12.10.2005 00:24:
premis oli pari aika mulkkua jotka puoliuhkaamalla kalasteli tippejä
Niin tosiaan oli.
184 posts, 10 pages, 62,756 views
trusti, 12.10.2005 00:24:
premis oli pari aika mulkkua jotka puoliuhkaamalla kalasteli tippejä
utopia, 30.11.2005 01:04:
Ei varmasti olekaan siinä vaiheessa kun tapaus on edennyt syytteeseen. Mutta jos samat poliisit ja poket on tekemisissä paljon keskenään, tuntuu siltä että me-henkeen tilanteet on selvitettävissä virkahenkilön eduksi. Poliisi on kuitenkin ensimmäinen joka tulee paikalle ja joka tekee raportit eteenpäin. Turha siinä on sammuneen muistinsa menettäneen mitään enää selittää ja jos ei todistajiakaan löydy. Enhän mä sitä väitä et poliisit valheita uskos, mut kuuntelee esim. portsaria luottavaisemmin mielin kuin jotn kielillä puhuvaa ördääjää.
---
Tullimiehet ja rajavartijat on sit kyl taas aivan eri porukkaa. Niiden ja poliisin väleistä en tiedä, mut tullissa ei paljoo silmää vinkata vaik yrittäis kuinka vartijakorttia vilautella.
---
Jees, poliisi on antanu esim. törkeän liikenteenvaarantamisen ja rajut ylinopeudet anteeksi rajavartijalle ainoastaan siksi että on ollu virkamerkki taskus ja "pikkasen kiirusta" ja siis mikä ei ole ollut työkiirettä laisinkaan.
Oon tapaillu poliisia, jonka rikkeistä kollegat on luvannu olla hiljaa, koska ei olla haluttu puukottaa kaveria selkään. Kuulostaa hurjalta mut näin kävi. Rajavartijoita yms. tunnen hyvin useampia, ja kuten mainittua myös pokeja. Eräs ystäväni on myöskin hyvin tunnetun vartiointifirman rekrytoija ja kouluttaja, pienoisessa esimiesasemassa siis ja sarvet on tälläkin kaverilla-usko pois.
utopia, 30.11.2005 01:04:
---clips---
utopia, 30.11.2005 02:01:
---
Mut mistään globaalista turva-alan salaliitosta on vähän turha puhua.
---
En mä tässä mistään salaliitosta vainoilekaan*blush* En ole alusta saakkakaan väittänyt että yleisesti toimitaan näin.
Palatakseni vielä tähän asiakkaan deletoimisesta ravintolasta, mielessäni oli pari tapausta jossa poke heitti siis valmiiksi tajuttoman miehen katuun ravintolan eteen. Silloin päähän tuli vekki ja ambulanssi saapui kyllä, jonkin ajan kuluttua, mutta poke ei sitä itse soittanut. Eihän se hänen vikansa olekaan jos asiakas on simahtanut pöytäänsä, muttei mikään syy kohdella väkivaltaisesti.
Poke on tietääkseni silti vastuussa aiheuttamastaan kärsimyksestä.
Tästä on ollut muistaakseni haloota lehdessäkin. Kysymys siis kuuluu: Onko teillä siis kerrassaan mitään ensiapukoulutusta pohjalla?
Eikö sunkin mielestä pitäis mennä itteensä jos on litannu tyypin asfalttiin ja kattelee tyynesti vierestä kun toinen vuotaa verta ja selittelee poliisille että millaista hässäkkää kaverin poistaminen ravintolassa "tosiasiassa" oli. Oon kans joutunu kattoo vierestä, jossa asiakas on ollu jossain helvetin pahassa jamassa, ellei kriittisessä tilassa, hakattuna jolloin poke on kilauttanu poliisin paikalle. Löytäähän se poliisi asiakkaan myöhemminkin sieltä sairaalasta kuulusteltavaksi, mihin se sieltä karkaisi. Se ambulanssin soittaminen on ihan sama vaiva mikä maksaa poliisillekin soittaessa, hoitoa tarvitseva pääsisi lisäksi ajoissa sairaalahoitoon, eikä poliisin sitä esim. tarvitsisi lähteä viemään. Typeryyttähän tää musta on..
Ana-5000, 30.11.2005 10:11:
Osalla on, osalla ei. En muista kuuluuko joku perusensiapu jv-koulutukseen. Jos ei kuulu, sen vois sinne lisätä.
utopia, 29.11.2005 23:05:
mutta V-mäinen tapaus sattui kun täytin 18. Näytin yhelle karmiapinalle passia, jonka kuvassa olin 11. Tää sano ettei se oo yhtään mun näkönen ja epäili henkkareita varastetuiksi*toktok* Niin paprut jäi sinne yökerhon arkistoihin
---
Sama poke tais käännyttää kaverin viime viikonloppuna ovelta, kun sen ajokortti oli vanhentunu..*huoh* Mikä idea? Kuitenkin niistä näkee kuka henkilö on kyseessä ja minkä ikänen. ---
Juhgu, 1.12.2005 22:35:
---
mutta V-mäinen tapaus sattui kun täytin 18. Näytin yhelle karmiapinalle passia, jonka kuvassa olin 11. Tää sano ettei se oo yhtään mun näkönen ja epäili henkkareita varastetuiksi*toktok* Niin paprut jäi sinne yökerhon arkistoihin
---
Sama poke tais käännyttää kaverin viime viikonloppuna ovelta, kun sen ajokortti oli vanhentunu..*huoh* Mikä idea? Kuitenkin niistä näkee kuka henkilö on kyseessä ja minkä ikänen. ---
---
Eikös tässä tilanteessa toimittu ihan sääntöjen mukaan? Mitä järkeä siinä edes olisi jos 18-vuotias pääsisi 7 vuotta vanhalla kuvalla sisään? Ja jos poliisi ei huomannut että ajokortti oli vanhentunut, se teki silloin virheen eikä poke joka huomasi.
Eikös tässä tilanteessa toimittu ihan sääntöjen mukaan? Mitä järkeä siinä edes olisi jos 18-vuotias pääsisi 7 vuotta vanhalla kuvalla sisään? Ja jos poliisi ei huomannut että ajokortti oli vanhentunut, se teki silloin virheen eikä poke joka huomasi.
Niin paprut jäi sinne yökerhon arkistoihin ja ö-mappiin ilmeisesti. Yritin kysellä niitä takaisin ja sieltä kerrottiin niiden olevan poliisilla. Meen steissönille ja sieltä kerrotaan ettei papereita löydy sieltäkään. Multa myöhästy inssiajo kaks kk niitten ääliöitten takia, ennen kuin sain paperit vihdoin poliisin hallusta takas.
utopia, 1.12.2005 22:49:
---
Eikös tässä tilanteessa toimittu ihan sääntöjen mukaan?
---
Ei mulla ollu siinä vaiheessa muuta todistusta. Sikäli ikäviä noi 10v:n passit. Ok, jos kuva ei ollu tunnistettavissa ja poke epäili varkautta, hän olisi voinut toimittaa passin poliisille eikä hävittää tolla tavalla. Yleensä takavarikoidut tavarat kai laitetaan johonkin paikkaan mistä ne löytää kaikki.
---
Ja jos poliisi ei huomannut että ajokortti oli vanhentunut, se teki silloin virheen eikä poke joka huomasi.
---
Noh, toisen onni on toisen epäonni ja toisin päin*pepsodent*
utopia, 2.12.2005 00:18:
Joo, tämmönen pien taukki mä vähän oon*blush* Mut mitään ryttyileen ruvennu*pepsodent* Oletin muistaakseni silloin et se on normaalikäytäntö..
---
---
---
Ana-5000, 4.11.2005 01:11:
---
Tesno, 3.11.2005 12:58:
Itse naputan portsaritoiminnasta siinä vaiheessa, kun verta alkaa lentämään ja poket zoomailee pyllyjä. Jotenkin vaan tuntuu, että osa portsareista voisi olla vähän nopeammin tilanteen tasalla. Itse ainakin asiakkaana bongaan yleensä tappelut ennen pokeja.
---
Nii ku pokeil on baaris yleensä muutaki tekemistä ku seisoo tanssilattian vieres :) Kantsii mennä kertoo ennenku nyrkit heiluu et "tuol tulee kohta matsi", jos sulla on tollaset haukansilmät ^___^
Tesno, 2.12.2005 20:08:
Siis se poke on näissä tilanteissa seisonut siinä mun vieressä kopissa, zoomaillu pyllyjä, ja toiset alkaa painimaan siinä edessä metrin päässä. ^.^ Joutuu viel siinäkin vaiheessa sen oman työn lomassa kaksi kertaa vinkkaamana.
Tesno, 2.12.2005 20:08:
Siis se poke on näissä tilanteissa seisonut siinä mun vieressä kopissa, zoomaillu pyllyjä, ja toiset alkaa painimaan siinä edessä metrin päässä. ^.^ Joutuu viel siinäkin vaiheessa sen oman työn lomassa kaksi kertaa vinkkaamana.