innae, 13.10.2005 05:07:
Asiasta kivekseen, olisko Late ;)?
(juoksee ohi kovaa vauhtia nurkan taakse)
184 posts, 10 pages, 62,778 views
innae, 13.10.2005 05:07:
Asiasta kivekseen, olisko Late ;)?
Ana-5000, 13.10.2005 11:49:
Muun muassa nimensä listalle saaneet, vapaalipulla tulevat, ennakkolipulla tulevat, tutut, sun muut jotka eivät sitä lippua maksa jättävät silti takkinsa narikkaan (kaksi euroa, kiitos) ja nauttivat siitä turvallisuudesta mitä poket sinne tuovat.
kilobitti, 13.10.2005 10:56:
---
Järjestelykysymys. Esim. jos nimi on listassa, tyypin tarvitsee maksaa vaan 2.
---
Edelleen, jos ovella oleva poke sanoo että tämä kaveri pääsee ilmaiseksi, tyyppiä ei kirjata -> ei maksua
mayah, 13.10.2005 12:01:
Voi toimia jossain, ei kuitenkaan suurempien massa-ravintoloiden puolella, jossa asiakkaat kuvittelevat olevansa mm. entisiä missejä
Tähän hässäkkään ei mielestäni enää tarvita narikkakassaa..
Huomautan, että edelleen puhun suuremmista yökerhoista, joissa tavallisena lauantai-iltana on vaikkapa 1000-2200 kävijää.
Edelleen sisäänpääsymaksu on sisäänpääsymaksu ja narikkamaksu...-klip-
Dzmal, 13.10.2005 17:36:
Mutta mikä ihme siinä on niin vastenmielistä ja kamalaa ja sietämätöntä, et maksaa pääsylipun ja narikan erikseen? En käsitä.
JussiS, 13.10.2005 02:56:
---
Kalle, 13.10.2005 02:44:
Oma lukunsa on tietenkin tämä "eteispalvelumaksu", jota peritään vaikka sille maksulle ei minkäännäköistä vastiketta saada. Esimerkkinä vaikka kun t-paita-kelien aikaan peritään jengiltä narikassa maksua vaikka narikkaan ei todellisuudessa jätetä mitään. Se millaisen työsopimuksen portsarit ovat itselleen menneet tekemään ei luonnollisesti ole mikään selitys/oikeutus sille että peritään piilopääsymaksua.
---
No ei.
Euron - kahden hinnalla poket vastaa sun turvallisuudestas ravintolassa koko illan. Isossa osassa mestoja niitten diilit on vaan neuvoteltu niin, että ne saa narikkamaksut (tai että järjestyksenvalvontafirma saa narikkamaksut, ja äijät saa tuntiliksan). Ei siis voi sanoa että pokejen ainoo "homma" on hoitaa narikkaa.
kilobitti, 13.10.2005 21:04:
Ensinnäkin, nähdäkseni se monimutkaistaa sisäänpääsyä-> hitaampaa. Vaiva on mulle loppujen lopuksi pieni, mut kun sama mun mielestä turha hidaste vaikuttaa jokaiseen kävijään, on sillä jo jotain merkitystä. Toiseksi, vältän käteisen käyttöä koska haluan käyttää mahd pientä lompakkoa. Ainoa paikka missä mulla ylipäätään kuluu käteistä on raflojen lipunmyynti ja narikkamaksu.
Everes, 13.10.2005 21:16:
Kyllä sen ymmärtää ettei portieerit hienovaraisuudella välttämättä saavuta samaa auktoriteetin tasoa kuin kovistelulla. Tosin joskus hämää kun kovistellaan väärää puuta..
miryah, 13.10.2005 21:21:
Joo,poket on kyl ihan tyhmii,niin...
Dzmal, 13.10.2005 21:21:
Mut joutuishan massat kulkemaan narikan kautta jättääkseen nassakat, takin ja muut rensselit sinne vaikka maksaisivatkin síitä sisäänpääsymaksun ohella. Mä en pysty näkemään että se merkittävästi hidastaisi mitään.
No kun jokatapauksessa joutuu sitä käteistä sen 20een setelin nostamaan siihen sisäänpääsymaksuun, ei se narikan erikseenmaksaminen varmaan sitä päällä olevan käteisen määrää kasvata?
kilobitti, 13.10.2005 21:28:
---
Dzmal, 13.10.2005 21:21:
Mut joutuishan massat kulkemaan narikan kautta jättääkseen nassakat, takin ja muut rensselit sinne vaikka maksaisivatkin síitä sisäänpääsymaksun ohella. Mä en pysty näkemään että se merkittävästi hidastaisi mitään.
---
niinno, kesällä narikkaan ei ole mitään asiaa, talvellakin puolet säädöstä liittyy fyrkkaan.
---
No kun jokatapauksessa joutuu sitä käteistä sen 20een setelin nostamaan siihen sisäänpääsymaksuun, ei se narikan erikseenmaksaminen varmaan sitä päällä olevan käteisen määrää kasvata?
---
Paitsi että
-lipun voi ostaa etukäteen kortilla
-lipun hinta on korkeampi, joten siitä ei välttämättä tule ollenkaan hiluja taskuun. Narikasta tulee aina, ellei satu olemaan kolikoita mukana.
Dzmal, 13.10.2005 18:37:
Ei mua itseänikään aina haluta maksaa narikkaa jos on menossa vain käymään yhdellä kaverin kanssa, mutta sillon valitsen tietosesti sellaisen kuppilan tai kippolan jossa ei narikkaa ole. Tällöin myös tosin tiedostan, ettei mahdollisesssa häiriötapauksessa ole pokea tukena, vaan pitää selviytyä ainakin aluksi omalla tilannekyvyllä, mutta valitsemalla vähän siistimmän paikan esim. jonkin kahvilan missä rähisijöitä ei todennäköisesti ole, ei sekään liiempää ahdistusta aiheuta.
Dzmal, 13.10.2005 21:37:
Hmm.. Eli siis etukäteisliputkin sisältäisi narikan?
Mut milläs rahalla sit jättää pokelle tipit lähtiessä jos ei käsittele käteistä koko illan aikana?
Ihan asiallisia pointteja sulla, mut en vaan voi olla vänkäämättä
Dzmal, 13.10.2005 18:06:
---
Annakins, 13.10.2005 17:55:
Ei kyse ole siitä, että se olisi vastenmielistä tai kamalaa, vaan siitä, että ainakin omasta mielestäni on älytöntä, että ensin maksaa sisään 5 ja sit narikkaan 2, tulee sellanen fiilis että kiskotaan. Mun mielestä sisäänpääsymaksu voisi saman tien kattaa myös narikkamaksun, erityisesti paikoissa joissa on pakollinen narikkamaksu vaikka ei takkia tms. sinne jättäisikään.
---
No jaa. Mä en vaan nää et mikä siinä on älytöntä, kun (esimerkiksi) sen 7 maksaa jokatapauksessa oli se sitten 7 tai 5+2. Ei se nyt varmaan oo niin uskomaton vaiva suorittaa kaks maksua kun baaritiskilläkin jaksaa ravata kerta toisensa jälkeen.
Eikä se 2 voi rahallisestikkaan olla niin tuskainen menetys, kun juomapuoleen kuitenkin kuluttaa sen moninkertaisena. Ja jos taas on vesilinjalla, niin ei pari euroa varmaan paljoa paina kun ei viinaan kulu rahaa ollenkaan.
Freja, 13.10.2005 21:26:
---
miryah, 13.10.2005 21:21:
Joo,poket on kyl ihan tyhmii,niin...
---
Nii onhan se ihan tyhmää kun ne huolehtii sun takista ja turvallisuudesta jne koko illan. Kaikki portsarit pois ovilta ja kaikki ihmiset sisään vaan, ihan kaikki erkkarit ja alaikäiset, joo! Vapaaehtoinen itsepalvelunarikka, joo!
Freja, 13.10.2005 22:03:
Mulla ei oo niin kiire sinne baaritiskille ettenkö voisi maksaa ensin sisään ja sitten narikan. Sopivasti siinä välissä ehtii ottamaan takin päältään ja laittamaan tarvittavat tavarat mukaan taskuihin. Eikä silloin saa sitä tusinapalvelua, vaan yksilöllistä. Ja mä pidän siitä.
miryah, 13.10.2005 22:02:
ja sähän et tietysti ymmärrä läppää..Älä ota kaikke tosissaan,mitä jengi heittää,tai kirjottaa tänne...NIIIIIIIIN.....