Esim Kermassa ja Rosegardenissa olen ilomielin antanut tippiä ja jättänyt vaihtorahoja ottamatta ihan vaan siitä syystä, että mulle hymyillään ja mä tunnen oloni tervetulleeksi ja turvalliseksi.
184 posts, 10 pages, 62,640 views
JussiS, 13.10.2005 02:56:
---
Kalle, 13.10.2005 02:44:
Oma lukunsa on tietenkin tämä "eteispalvelumaksu", jota peritään vaikka sille maksulle ei minkäännäköistä vastiketta saada. Esimerkkinä vaikka kun t-paita-kelien aikaan peritään jengiltä narikassa maksua vaikka narikkaan ei todellisuudessa jätetä mitään. Se millaisen työsopimuksen portsarit ovat itselleen menneet tekemään ei luonnollisesti ole mikään selitys/oikeutus sille että peritään piilopääsymaksua.
---
No ei.
Euron - kahden hinnalla poket vastaa sun turvallisuudestas ravintolassa koko illan. Isossa osassa mestoja niitten diilit on vaan neuvoteltu niin, että ne saa narikkamaksut (tai että järjestyksenvalvontafirma saa narikkamaksut, ja äijät saa tuntiliksan). Ei siis voi sanoa että pokejen ainoo "homma" on hoitaa narikkaa.
Quu, 13.10.2005 02:58:
Yleisenä nyrkkisääntönä mä olen pitänyt sitä, että mitä parempi paikka, niin sitä paremmat poket.
Esim Kermassa ja Rosegardenissa olen ilomielin antanut tippiä ja jättänyt vaihtorahoja ottamatta ihan vaan siitä syystä, että mulle hymyillään ja mä tunnen oloni tervetulleeksi ja turvalliseksi.
Quu, 13.10.2005 02:58:
Yleisenä nyrkkisääntönä mä olen pitänyt sitä, että mitä parempi paikka, niin sitä paremmat poket.
MR*ENIGMA, 12.10.2005 23:14:
---
Freja, 12.10.2005 22:18:
---
MR*ENIGMA, 12.10.2005 12:52:
Kokemuksesta voin sanoa että suurimassa osassa ravintoloita poke saa ainoastaan sen rahan mitä tulee ovelta. Ei siis tunti / pohjapalkkaa.
---
Hui, empä ole ikinä tuommoiseen törmännytkään. Onko ne nyt sitten muka "oikeita" ja hyviä ja itseään kunnioittavia portsareita jos ei lähde edes oikealla palkalla töihin? Kuka siellä ovella huvikseen haluis jöpöttää jos ei ole edes takeita palkasta? Tuskin niillä on ees koulutusta järjestyksenvalvojaksi.
(Kaikki poket mitä tiedän ja tunnen, saavat kyllä oikeastikin palkkaa, eikä vain niitä narikka-/tippimaksuja.)
Ehkä silti toi "suurimmassa osassa" on hiukan ontuva käsite. Pikemminkin "kokemuksesta voin sanoa että muutamassa ravintolassa pokemon saa ainoastaan sen rahan mitä tulee ovelta jne" kuulostaisi realistisemmalta.
---
Voin kyl sanoo suurimmassa osassa ja tiedän kyl mitä se on kun oon ollu ite pokena ja tunnen suurimmamman osan hesan pokeista.
Freja, 13.10.2005 04:07:
..Ja mun suosikkipoke löytyy Hertaksesta
Kalle, 13.10.2005 02:58:
Leipoisivat siinä tapauksessa sen hinnan sitten ihan pääsymaksuun, eikä niin että pääsymaksu peritään kahdessa erässä kahdella eri nimikkeellä.
Ana-5000, 13.10.2005 06:27:
---
Kalle, 13.10.2005 02:58:
Leipoisivat siinä tapauksessa sen hinnan sitten ihan pääsymaksuun, eikä niin että pääsymaksu peritään kahdessa erässä kahdella eri nimikkeellä.
---
Miks? Kyl kaikki aikuiset ihmiset jotka helsingissä menee ravintolaan tiedostaa sen, että melkeen kaikkialla on narikka- tai eteispalvelumaksu. Suurimpaan osaan paikkaa ei sitten vastaavasti ole sisäänpääsymaksua ollenkaan.
Ja kuten on jo aikaisemmin mainittu, se narikkatulo on ainoo tulo, mitä poket saa. Sen takia se velotetaan myös kesäsin, vaikka narikkaan jäiski vaan muutamia laukkuja. Eihän tota duunia vois muuten tehä ku talvella.
JussiS, 13.10.2005 03:03:
turussa Klubin poket on kans loistavia
Sir Dominique Trévisan, 12.10.2005 00:11:
Mikäs kuva tuossa oli?
mayah, 13.10.2005 08:56:
Pps. Mielestäni 2 oli aika halpa henkivakuutus esimerkiksi viime lauantaina, kun raivohullu ämmä hyökkäsi kimppuuni ja 4 järkkäriä osallistui jollain tavalla ihmisen ulos toimittamiseen ja kiinnipitämiseen kunnes poliisit saapuivat paikalle...
mayah, 13.10.2005 08:56:
Kyse ei siis ole niinkään järkevien palkkausehtojen neuvottelemisesta vaan alan yleisestä käytännöstä.
T: entinen yksityisyrittäjä ja entinen henkilöstöpalvelun työntekijä
mayah,
Ps. Toki yökerhoissakin löytyy poikkeuksia, esimerkiksi Turun kuuluisa Marilyn, jossa jokainen talon sisällä työskentelevä on talon työntekijä, tosin, se onkin perheyritys.
Pps. Mielestäni 2 oli aika halpa henkivakuutus esimerkiksi viime lauantaina, kun raivohullu ämmä hyökkäsi kimppuuni ja 4 järkkäriä osallistui jollain tavalla ihmisen ulos toimittamiseen ja kiinnipitämiseen kunnes poliisit saapuivat paikalle...
mayah, 13.10.2005 10:18:
---
kilobitti, 13.10.2005 10:02:
Sitä en kuitenkaan ymmärrä, miksi narikkamaksua ei voi sisällyttää esim. sisäänpääsymaksuun. Se että poket ovat usein eri firmoissa duunissa on aika huono tekosyy. Lipunmyynnissä olisi suht helppo kirjata ylös kuinka monta ihmistä on tullut sisään, ja maksaa illan päätteeksi se 2/maksanut asiakas pokeille. Se helpottais asiakkaan elämää paljon ja vähentäisi härdelliä eteisessä. Jos flyerissa vielä lukisi esim. että lipun hinta sis. narikan, ni se 2 korkeampi hintakaan ei tuntuisi missään.
---
Ja niin valitettavaa kuin se musta onkin, niin kyllä ihmiset mielummin maksaa vitosen lipusta ja kaks euroa narikasta, kuin 7 euroa lipusta, jos nyt siis puhutaan ihan tavallisesta ravintola-illasta. Perustuu ihan mielikuvaan siitä, ettei se nyt niin paljoa maksa kun maksaa pienissä osissa..
mayah, 13.10.2005 10:18:
Huono tekosyy? Suht helppoa? :D
Montako kertaa olet istunut ravintolan lipunmyynnissä, kun ovista ja ikkunoista puskee vaikkapa 1800 ihmistä sisälle?
Vippejä, nimilistalaisia, henkilökuntaa, ravintolapäällikön tuttuja, portsarin tuttuja, lipunmyyjän siskon paras kaveri, känni-ääliöitä, urpoja, väkivaltaisia hulluja, niitä jotka kuvittelevat vain kävelevänsä sisään...
kyllä ihmiset mielummin maksaa vitosen lipusta ja kaks euroa narikasta, kuin 7 euroa lipusta, jos nyt siis puhutaan ihan tavallisesta ravintola-illasta. Perustuu ihan mielikuvaan siitä, ettei se nyt niin paljoa maksa kun maksaa pienissä osissa..
Vittu oot tyhmä..Freja, 12.10.2005 22:18:
---
MR*ENIGMA, 12.10.2005 12:52:
Kokemuksesta voin sanoa että suurimassa osassa ravintoloita poke saa ainoastaan sen rahan mitä tulee ovelta. Ei siis tunti / pohjapalkkaa.
---
Hui, empä ole ikinä tuommoiseen törmännytkään. Onko ne nyt sitten muka "oikeita" ja hyviä ja itseään kunnioittavia portsareita jos ei lähde edes oikealla palkalla töihin? Kuka siellä ovella huvikseen haluis jöpöttää jos ei ole edes takeita palkasta? Tuskin niillä on ees koulutusta järjestyksenvalvojaksi.
(Kaikki poket mitä tiedän ja tunnen, saavat kyllä oikeastikin palkkaa, eikä vain niitä narikka-/tippimaksuja.)
Ehkä silti toi "suurimmassa osassa" on hiukan ontuva käsite. Pikemminkin "kokemuksesta voin sanoa että muutamassa ravintolassa pokemon saa ainoastaan sen rahan mitä tulee ovelta jne" kuulostaisi realistisemmalta.