79 posts, 4 pages, 20,875 views
Hansu, 5.10.2005 11:05:
---
Kyse ei ole todellakaan kympistä tai edes kahdesta vaan paljon isommista summista.
Tässä pari esimerkkiä:
-asuin 32m2 yksiössä Puistolassa 15 min junamatkan päässä rautatieasemasta, vuokra 230e /kk. Eräs kaverini asui Harjutorilla Kalliossa 20m2 yksiössä (jossa ei ollut edes suihkua) ja vuokraa oli muistaakseni n. 400e /kk.
-tällä hetkellä asutaan 60m2 kaksiossa (asunnolla ikää n. 20 v.) Kontulan liepeillä, matkaa keskustaan 18 min metrolla, vuokra 430e /kk. En uskalla edes ajatella millaisen hinnan joutuisin Kalliossa maksamaan saman kokoisesta ja tasoisesta asunnosta... Ja vaikka asuisin lähempänä keskustaa en kuitenkaan säästäisi esim. bussilipussa, koska joutuisin ostamaan sen työmatkoja varten asunpa sitten missä tahansa.
innae, 6.10.2005 03:52:
Mistäs kannattaisi etsiä vuokrattavia kämppiä, kun tuolta oikotie.fi ei löydy mielenkiinotisia?
Alkaa tämä pelleily kaupungin vuokrakämpän kanssa vituttamaan (vessamme on homeessa, mutta työnjohtajan mielestä se ei ole, etc...).
Freja, 5.10.2005 22:01:
---
OCS, 5.10.2005 10:42:
Täällä on hyvä olla.
Avernian, 6.10.2005 10:40:
Missäs kohtaa P-Haagaa asut?
Freja, 6.10.2005 10:23:
Ootteko katellu ensin sitä kaupungin vaihtoasuntopörssiä? http://onet.tehonetti.fi/asuntoasiainosasto_fi/onet/porssi/
Hansu, 6.10.2005 11:13:
Nämä kämpät on tarkoitettu vain kaupungin vuokra-asunnoissa jo asuville, jotka haluaisivat vaihtaa asuntoa jonkun toisen vuokralaisen kanssa. Ensin pitää siis päästä kaupungin asuntoon, joihin ei yleensä huolita opiskelijoita, tulorajat on varsin tiukat jne.
purrr-, 6.10.2005 11:03:
Keskustan-alueelle tai sen lähelle muuttaessa on hyvä ottaa huomioon läheisten liikenneväylien melu.
miikkah, 6.10.2005 11:37:
sijainnin valinnasta.
OCS, 6.10.2005 13:02:
Sen verran piti vielä lisäämäni, että jos etsii vuokra-asuntoa, paras tapa on pistää lehteen ilmoitus. Sunnuntain hesari on toimiva.
ezzy, 6.10.2005 08:18:
Itä-helsinkiin en kyllä muuttaisi, vaikka säästäisin 50% vuokrassa...
Annakins, 6.10.2005 13:31:
Ja oonks mä ainoa,jonka mielestä vaikuttaa siltä, että yleisen mielipiteen mukaan Itä-Helsingin denat ja hämäräjengi on pahempia ja kuvottavampia kuin Kurvin denat... :D
Annakins, 6.10.2005 13:31:
---
ezzy, 6.10.2005 08:18:
Itä-helsinkiin en kyllä muuttaisi, vaikka säästäisin 50% vuokrassa...
---
Kuten tänään aamupäivällä tossa sanomaluukussakin jo vähän todettiin, on asuinalueista puhuminen näköjään täysin mahdotonta ilman, että siitä tulee kamala huutokilpailu. Kuitekin loppupeleissä jokaisella on ne omat kriteerit ja syyt miksi asuu/haluaa asua jollain tietyllä alueella. Mä en vaan oikeesti jaksa enää kuunnella sitä samaa vanhaa laulua, että Helsinki, ja varsinkin helsinkiläiset, on perseestä ja Itä-Helsinki pelkkää ghettoa jnejnejne. Ei millään tolla oo kuitenkaan mitään väliä ja kukin asuu siellä missä tuntee olonsa kotoisaksi. Kyllä mäkin oon usein sanonu, että ikinä en muuttais takas Vantaalle enkä Espooseen, mutta on täysin mahdollista, että 10 vuoden kuluttua ajattelenkin jo toisin. Ja sitä paitsi, kaikilla kaupungeilla ja kaupunginosilla on ne omat hyvät ja huonot puolensa :D
Mä oon itse asunut viimeiset 16 vuotta juuri Itä-Helsingissä eikä mulla ole todellakaan mikään kiire muuttaa täältä minnekään. Myönnetään, että Herttoniemen metroasemalla hengaa vähintäänkin epämääräistä porukkaa, ja tossa Sahaajankadulla on kodittomien asuntola, mutta ei siitä oo mulle koskaan koitunut mitään ongelmia
Ja oonks mä ainoa,jonka mielestä vaikuttaa siltä, että yleisen mielipiteen mukaan Itä-Helsingin denat ja hämäräjengi on pahempia ja kuvottavampia kuin Kurvin denat... :D