clupipeipe, 4.10.2005 21:23:
Olen huomenna menossa ekaan näyttöön ja kaipaisin jotain henkistä tukea siihen mitä kysyä, miten käyttäytyä ja mihin kiinnittää huomiota. Onko vuokranantajat lähtökohtaisesti kusettajia? Onko kämpät pääsääntöisesti pommeja? Onko sopparit täynnä pienellä kirjoitettuja porsaanreikiä?
Edellä on jo mainittu oikeastaan kaikki mitä kannattaa kämpästä katsoa. Vuokrasopimukset ovat lähes aina peruskauraa, missä ei porsaanreikiä ole. Kannattaa silti tutustua myös vuokralaisen ja vuokranantajan oikeuksiin (lainsäädäntö). Mitä vuokranantajien rehellisyyteen tulee, niin tottakai he koittavat kusettaa kämpästä liikaa vuokraa, vaikka tietävätkin, ettei se ole sen arvoinen. Siinä vaiheessa täytyy etsiä vain se hinta/laatusuhteeltaan paras vaihtoehto.
Ja vielä alueesta...voiko espoolainen kermaperse muuttaa Kallioon? Onko sekin kaupunginosa nykyään jakautunut hyvään ja huonompaan (=levottomampaan) osaan ja mikä on mitäkin?
Vuoden Kalliossa asustelleena voin tyytyväisenä sanoa, että pääsen täältä pois ;) Hesaria vältän kuin ruttoa, mutta on täällä rauhallisempiakin alueita, kuten esim. Alppila (lintsin vieressä), missä itse asun vielä kuukauden. Joka päivä kohtaa uusia avohoitopotilaita ja denoja, varsinkin sporassa. Mikäs sen hauskempaa, kun joku huutaa Rautatieasemalta Karhupuistoon saakka "V*TUN LAPSENNUSSIJAT, S*TANA, V*TTU, P*RKELE!!11". En mä nyt yleistä tätä, mutta eipä ole kaukana totuudestakaan.
Niin, ja vuoden asunut Hkissä ja muutan kuun lopussa 3. kämppääni :P
Hansu, 5.10.2005 10:14:
Miksimiksimiksi kaikki haluaa Kallioon?!?! Sillä hinnalla millä Kalliosta saa kämäsen ja homeisen sillipurkkiyksiön saa esim. 10 min metromatkan päässä keskustasta tilavan ja valoisan kaksion aivan yhtä hyvien palveluiden ääreltä. Ja uskokaa tai älkää, mutta Kontulan ostarilla on rauhallisempaa kuin Kalliossa.
Mitä järkeä on muuttaa kauemmas, koska hintataso ei merkittävästi muutu? Ei se kannata IMO. Muuta vaikka P-Haagaan, ei sieltäkään kauaa junalla tule, mutta saatko kämpän paljoa halvemmalla; et, kun samalla rahalla voit asua keskustassa. En itse ainakaan muuttaisi minnekään metsään jos säästäisin kympin tai kaksi vuokrassa. Ja keskustassa olet aina parempien liikenneyhteyksien varrella.