TÖLLÖ gallup

62 posts, 4 pages, 10,234 views

Lyylikki

Posts: 2,975

#41 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Mulla ei ollut reiluun ½ vuoteen ollenkaan telkkaria, joten totuin elämään ilman. Kankkuspäivät vietin sängyssä lasten/nuorten kirjoja lueskellen ja illat puuhastelin muuta. Ensi alkuun ei ollut edes nettiä ja sain esimerkiksi vanhan kirjoitusharrastukseni elvytettyä.

Siksi, että telkkua ei hetkeen ollut teki minusta anti-orjan, mutta tämä netti kyllä koukuttaa pahasti.

Eipä juuri tule kirjoiteltua/luettua/puuhasteltua, jos jämähtää sohvalle tai tuolille. Joitakin sarjoja välillä enemmän tai vähemmän aktiivisesti seurailen. Odotan innolla Nelosen Täydellinen nainen (vai Täydelliset naiset) sarjaa.
Vprobe

Posts: 444

#42 • • Vprobe goa-head
Mitenkäs on muuten TV-lupamaksun kanssa. Jos TV-lupatarkastaja toteaa että omistan laitteet TV:n katseluun, voiko hän räsäyttää maksut? Vai pystyykö maksulta välttymään saivartelemalla että antennijohto ei ole kiinni?
Mongolia

Posts: 160

#43 • • Mongolia truenörth

Vprobe, 13.9.2005 08:17:
Mitenkäs on muuten TV-lupamaksun kanssa. Jos TV-lupatarkastaja toteaa että omistan laitteet TV:n katseluun, voiko hän räsäyttää maksut? Vai pystyykö maksulta välttymään saivartelemalla että antennijohto ei ole kiinni?


Ei. Kyllä se virittimen olemassaolo riittää.
iam

Posts: 3,085

#44 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
Siirrettiin töllö olohuoneesta pois toiseen makuuhuoneeseen, loistava idea! Nyt kun sitä pitää ihan erikseen lähteä katsomaan, niin huomaa ettei sieltä mitään tule. Katson töllöä enää noin 3 tuntia viikossa, nyt kun syksy tulee niin varmaan pari tuntia enemmän.

Oikeastaan vois vaihtaa television videotykkiin.. 1) leffat haluaa katsoa DVD:ltä kuiteskin 2) uutisia tulee ihan likaa joka puolelta pitkin päivää 3) noi harvat hyvät tv sarjat vois vetää netistä tai ostaa season kerrallaan 4) pääsis eroon mainoksista!
iam

Posts: 3,085

#45 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space

t-e, 13.9.2005 08:25:
---
Vprobe, 13.9.2005 08:17:
Mitenkäs on muuten TV-lupamaksun kanssa. Jos TV-lupatarkastaja toteaa että omistan laitteet TV:n katseluun, voiko hän räsäyttää maksut? Vai pystyykö maksulta välttymään saivartelemalla että antennijohto ei ole kiinni?

---

Ei. Kyllä se virittimen olemassaolo riittää.


Joo, pelkästä videostakin joutuu maksamaan koska siinä on viritin. Tosin itse joskus mietin että jos ei virittäisi mitään Ylen kanavia, niin vois varmaan riidellä sen tarkastajan kanssa :) Frendillä on töllötin rukattu niin että pelkkä scart toimii, jolloin pystyy pelaamaan konsollilla pelejä. Tv-huolto antoi semmoisen todistuksen, ettei sillä normaalit kanavat näy joten ei tarvi maksaa lupaakaan.
Miksan

Posts: 1,464

#46 • • Miksan

mkuisma, 13.9.2005 09:23:
Oikeastaan vois vaihtaa television videotykkiin.. 1) leffat haluaa katsoa DVD:ltä kuiteskin 2) uutisia tulee ihan likaa joka puolelta pitkin päivää 3) noi harvat hyvät tv sarjat vois vetää netistä tai ostaa season kerrallaan 4) pääsis eroon mainoksista!


Mä tuun sitte aina kiusaa ja kattelee tykiltä leffoja*vink*

Oon kyllä itekki miettiny ihan samaa et pitäis tykki hommata, olis hyvä tilaki sille.
Karski

Posts: 6,049

#47 • • Karski Pomon kätyri

miikkah, 12.9.2005 16:28:
mitenhän muuten käy tv-lupamaksun kinuamisen, kun / jos
1) analogiset lähetykset loppuvat, eli nyky-töllöt ei enää sisällä toimivaa viritintä JA
2) ei käytä digiboksia tms ulkoista viritintä

nythän jos ostaa vaikka jonkun perus-lcd töllön, niin siitä joutuu maksamaan lupaa, vaikka se olisi kytketty vain dvd:en ja pleikkaan. mikä on tietty vähän tyhmää. rinnastetaankohan tällaiset kokoonpanot siis kohta tietokonemonitoreihin & tykkeihin?



Minkä takia ylipäätään sit ostaa laite jossa on viritin,
jos viritintä ei aio käyttää? Virittimettömiäkin malleja
kun on. Vastaavasti esim. esimerkkitapauksessasihan talous
ei tuolloin enään sisällä viritintä joka mahdollistaa
televisiolähetysten katsomisen jolloin lupaa ei tarvitse
maksaa. TV-maksuahan peritään talouksilta, joilla
on valmius lähetysten katsomiseen, ts. viritin, olipa
se sitten tietokoneessa PCI-kortilla, digiboksissa tai
itse näyttölaitteessa. Vastaavasti, jos taloudessa
ei viritintä ole, ei maksua tarvitse maksaa.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

z

Posts: 1,146

#48 • • z

Reija, 13.9.2005 11:45:

Minkä takia ylipäätään sit ostaa laite jossa on viritin,
jos viritintä ei aio käyttää? Virittimettömiäkin malleja
kun on. Vastaavasti esim. esimerkkitapauksessasihan talous
ei tuolloin enään sisällä viritintä joka mahdollistaa
televisiolähetysten katsomisen jolloin lupaa ei tarvitse
maksaa. TV-maksuahan peritään talouksilta, joilla
on valmius lähetysten katsomiseen, ts. viritin, olipa
se sitten tietokoneessa PCI-kortilla, digiboksissa tai
itse näyttölaitteessa. Vastaavasti, jos taloudessa
ei viritintä ole, ei maksua tarvitse maksaa.



ainakin yhdellä kaverilla on telkkari, jota hän kuulemma käyttää nykyisin enään vain dvd:n katseluun ja pelaamiseen. nyt hänen pitäisi maksaa lupamaksua täysin tyhjästä. jos lainsäädäntö pysyisi samana, analogilähetysten päättymisen jälkeen hänen ei kai enään tarvisi maksaa. paitsi jos lakia sitten rukataan tuossa vaiheessa sopivasti uusiksi tai joku välkky päättää tulkita toimimattomatkin tv-virittimet luvanvaraisiksi..

löytyykö noita mainitsemiasi virittimittömiä malleja (lcd ja plasma) telkkari-koossa (32" ja yli) miten hyvin perus-giganteista yms? luulisin, että viritin-malleissa löytyy aika paljon enemmän valikoimaa ja hinnatkin lienevät edullisempia(?) joku oikaisee, jos tietää paremmin.
Karski

Posts: 6,049

#49 • • Karski Pomon kätyri
No kyllä niitä ainakin valmistajien mallistoista
löytyy, ja viritinhän siis vaan tuo hintaa lisää,
eli esim. mun 42" plasma oli virittimettömänä
muutaman satasen halvempi.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

¡ Previous post about a year ago !
sadesola

Posts: 409

#50 • • Edited sadesola Kettu mikä kettu
Olen ollut melkein 9 vuotta
ilman televisiota.

Sen sijaan minulla on
läppäri, hyvä iho ja
typerät jutut.

--
KABOOM!

pirpeli

Posts: 5,533

#51 • • pirpeli
Hahah, meidän perheessä on kaksi töllöä, 40" Pioneerin plasma-tv ja 28" laajakulma Panasonic :D
(toinen ilmanen ja toinen vanha, et täs sit muuta :D)

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Jusna666

Posts: 1,447

#52 • • Jusna666 Diablo
Joo, löytyy mut kyl viime vuosina on tehny mieli heittää se ikkunasta ulos huomattavasti useammin ku esim. reilu 10 vuotta sitten.
Ihan liikaa kaikkee ihan älyttömän paskaa realitykuraa, suurin pudottaja, idols, big brother, amazing race jne.. Urheiluu tulee vaan seurattuu lähinnä ja leffoja.

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

Heli

Posts: 1,489

#53 • • Heli vai kuka se oli

Jusna666, 3.8.2007 19:39:

suurin pudottaja, idols, big brother, amazing race jne..



*sydän* *sydän* *sydän* *sydän*

--
ei se väärin ole.

kimbexx

Posts: 60

#54 • • kimbexx
Ompas television vihaajia paljon ;-) Mä katon telkkarii varmaan joka päivä. Hommasin vielä tallentavan boksin jolla on kiva laittaa tallentumaan hyvät ohjelmat ja aina kun haluu jumittaa telkkarii niin voi kattoa vaan hyviä tallennettuja ohjelmia. Kätevää. Iso taulutelkkari, paljon kanavia ja hyvä surround system niin mikäs sen mukavampaa illan vietettä tylsinä sateisina syys iltoina *hih*
Bio

Posts: 4,429

#55 • • Bio The Bullies / Pinky
On TV ja kyl sitä tulee katottuu, enimmäkseen leffoja ja dokkareita sekä joitakin sarjoja..
$

Posts: 1,802

#56 • • $ Destination weekend!
OZ ja CSI NY tulee katsottua.

Muuten en juurikaan perusta edes darrassa.

Annetaan 14" Samsung scartilla hyvään tai huonoon kotiin.
m1kk3

Posts: 5,560

#57 • • m1kk3 no-life
löytyypi joo, 32" Sonyn laajakuvakeijukainen, painoa vaatimattomat vähän vajaa 50 kiloa *hih* Mut hyvä töllö se on :)

Katottua tulee enimmäkseen urheilua, pääpaino moottoripuolella. Myös isommat kisat, esim lätkän mm, olympialaiset, futiksen mm jne. tulee seurattua aika hartaasti. Joitakin hyviä sarjoja, Sopranos, Shield ja vaikkapa Everybody loves Raymond, tulee seurattua. Mut aika vähän tosiaan urheilun lisäksi tulee katottua muuta. Ja onneks näkyy Eurosport *sydän*

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Yallu

Posts: 1,910

#59 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

mikke, 3.8.2007 21:03:
löytyypi joo, 32" Sonyn laajakuvakeijukainen, painoa vaatimattomat vähän vajaa 50 kiloa *hih* Mut hyvä töllö se on :)



Niin kevyt? Mun 32" Sony painaa aböut 75 kg.. Turvalasi kuvaputken edessä..
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#60 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Christoffer, 10.9.2005 16:08:
Itselläni ei ole. eikä enään tulekkaan. Jää enemmän aikaa keskustella kavereiden kanssa netissä ja livenä, enemmän aikaa lukea, tehdä käsitöitä, valokuvata ja harrastaa liikuntaa ( ja bilettämistä;)

Mielestäni nykyinen ohjelmatarjonta on niin huonoa, ettei syytä television katsomiseen juurikaan ole: uutiset näkee netistä, leffat voi vuokrata, ja kiinnostavat dokkarit pystyy lataamaan netistä.



Ihan kuin mun suusta *hih* tai no, kyllähän tota välillä tulee katsottua, mut nyt kun siirrytään "digiaikaan" (vittu mikä sana) niin se taitaa olla hei hei telkkarille...

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D