TÖLLÖ gallup

62 posts, 4 pages, 10,298 views

zenny

Posts: 1,145

#21 • • zenny Pieni sateenvarjotyttö
Viikol tulee joka päivä jotaa katottavaa.... viikonloppusin ei sit telkkarii tu oikeestaa ees avattuu...

--
Loikka suuri kuin Kiinan muuri
Kilttinä vain kanssasi leikkisin
mutta mihin minä raitani jättäisin

ezzy

Posts: 8,060

#22 • • ezzy Droid-pappa
On tv ja katson mäkkaiverin ja katuhaukan sunnuntaisin ja ehkä jopa smallvillen. loput sarjat tulee katsottua netistä imutettuna.
embie

Posts: 531

#23 • • embie Shwoopsie poo
Telkku löytyy ja kivoja sarjojakin sieltä tulee, mutta tällähetkellä koulu ja työt vie aikaa niin paljon, että oikein mitään sarjoja ei pysty aktiivisesti seuraamaan...*uuh*
Aamu

Posts: 999

#24 • • Aamu you had me at hello
on telkku
ja katon.
paljon kivoja ohjelmia esim maanantaisin,
torstaisin ja viikonloppuisin nyt kun mäkkärikin taas <3

--
Do you think the expansion will make me fat?

Kate

Posts: 186

#25 • • Kate
Katson joitain tiettyi sarjoi, dokkareita ja uutisia.. Jooh, tylsää, tiedetään *haukottel**nauru*
Karski

Posts: 6,049

#26 • • Karski Pomon kätyri
Ei televisioo. Se on Babylonin salajuoni.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Skydiver

Posts: 94

#27 • • Skydiver
Sunnuntaina tulee yleensä katottuu telkkuu koko päivä.Jotain hyvää krapulamättöä,ja hyvät sarjat sekä leffat kruunaa sunnuntait.*iloinen*
vaavu

Posts: 1,324

#28 • • vaavu vara-vana
Me elettiin aika pitkään ilman telkkaria. Telkkarisarjat ja leffat ostin tai vuokrasin DVD:nä - saa valikoitua sen mitä katsoo, saa parempaa kuvan- ja äänenlaatua, ja saa katsoa ihan omaan aikatauluunsa. Mitään muuta en TV:stä erityisemmin kaivannut, mutta se harmitti, että missasin formulakisoja.

Sitten eräänä kauniina päivänä Ville tuli kotiin lahjan kanssa: se oli hankkinut digiboksin ja siihen MTV3:n maksullisen formulapaketin. Nyt lopputulos on se, että me tapitetaan formulaviikonloppuisin harjoituksia / aika-ajoja / kisoja kohtuu intensiivisesti. Muuten tilanne ei ole muuttunut, sillä emme katso muita lähetyksiä ollenkaan. (Ja tämä tarkoittaa tosiaan juuri sitä - jos meiltä katkaistaisiin kaikki muut lähetykset paitsi maksulliset F1-lähetykset, me ei edes huomattaisi eroa.) Leffat ja telkkarisarjat on edelleen kivempi katsoa niiltä DVD:iltä.


Vähän offtopik:
Mä todella toivoisin, että digiajan myötä siirryttäisin yleisestä telkkariluvasta pay-per-channel tai pay-per-view -tyyppiseen lupapolitiikkaan. Kun kerran mä jo maksan vuosimaksua siitä ainoasta kanavasta jota tällä hetkellä katson, miksi ihmeessä pitäisi maksaa vielä 200e lisää yleisestä televisioluvasta? Vain sen takia että YLE voisi tuottaa lisää "yleishyödyllistä ohjelmaa"? 200e on kuitenkin aika iso raha käyttää puhtaaseen hyväntekeväisyyteen, ts. maksaa palvelusta, jota ei käytä.

Toki mä maksan veroja, joilla rahoitetaan kaikenlaisia palveluita, sellaisiakin joita en itse käytä. Mielestäni tämä ei kuitenkaan ole täysin rinnastettavissa televisiolupaan. Televisio-ohjelmien (erityisesti YLE:n ohjelmien) saanti ei mielestäni ole mikään sellainen yleisvälttämätön hyödyke, joka pitäisi turvata tulonsiirroilla. Mitä sitten, vaikka YLE:n monopoli kaadettaisiin ja televisiotoiminta toimisi puhtaasti markkinavoimien varassa? Mitä sitten, vaikka koko televisiojärjestelmä menisi nurin? Televisio on muutenkin formaattina pahasti vanhanaikainen, se elää vielä toinen jalka siinä ajassa, jossa kansa eli yhteisen vuorokausirytmin ja arvomaailman mukaan. Ei itse asiassa ole kovinkaan epätodennäköistä, että internet tulee jossakin vaiheessa ajamaan broadcast-tyyppisen televisiotoiminnan ohi.

Kaikkein pahin skenaario olisi, että eduskunta säätäisi yleisen kotitalouskohtaisen tv-maksun. Ehkä kannattaisi telkkaria omistamattomien kyykyttämisen sijaan miettiä, mikä nykyisessä järjestelmässä on vialla, kun ihmiset eivät enää maksa tv-lupia entiseen malliin.

Sinä päivänä kun joku ryhtyy tarjoamaan F1-kisoja suorana internetin kautta, mä voin sanoa sayonara digiboksille.
Mark

Posts: 7,311

#29 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
töllö on perseestä mut sitä tulee silti kyylättyy koomassa valitettavan usein *uuh* pitäs myydä koko roska veks ja ostaa kunnon tykki millä kattos vaan leffoja *igor*

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Avatar
#31 • • djmg Guest
tv on mutta harvemmin sitä ees tulee katsottua nykyään enää
Kon-tiki

Posts: 1,936

#32 • • Kon-tiki The Unsinkable

vaavu, 12.9.2005 14:25:
Kun kerran mä jo maksan vuosimaksua siitä ainoasta kanavasta jota tällä hetkellä katson, miksi ihmeessä pitäisi maksaa vielä 200e lisää yleisestä televisioluvasta? Vain sen takia että YLE voisi tuottaa lisää "yleishyödyllistä ohjelmaa"? (---) Mitä sitten, vaikka YLE:n monopoli kaadettaisiin ja televisiotoiminta toimisi puhtaasti markkinavoimien varassa? Mitä sitten, vaikka koko televisiojärjestelmä menisi nurin?



Tuskin menee ihan lähivuosina, keski-ikäiset ja eläkeläiset kun eivät tajua interneteistä ja interaktiivisuuksista yhtään mitään, vaan tykkäävät kun saa töllöttää passivisena ilman että tarvitsee itse osallistua muuhun kuin sen lupamaksun maksamiseen. Heistä koostuu Suomen kansan enemmistö, joka elää edelleen primitiivisessä yhtenäiskulttuurissaan Tangomarkkinoita ja missikisoja katsellen.

Opiskelijoilta tv-lupamaksu voitaisiin mun puolesta btw poistaa kokonaan, koska sitä kyetään ja halutaan maksaa koko ajan vähemmän. Briteissä opiskelijoiden lupamaksu oli tavallista kansaa paljon alempi jo 90-luvulla kun ko. maassa asuin, ja maksusta saatava vastinekin oli "vähän" parempi vrt. Yle vs. BBC.

Tv-toiminta on puhtaasti markkinavoimien hallussa USA:ssa ja todella pitkälti myös esim. Ranskassa. Noiden maiden tv-tarjonta ei innostaisi ainakaan mua luopumaan julkisen palvelun tv:stä, mutta kyllähän Ylessä olisi aivan järkyttävän paljon tehostettavaa, jotta lupamaksu ei nykyisestä enää nousisi. Niillä on palkkalistoilla omat lääkärit ja hammaslääkärit, joihin pääsee jonottamatta, on miljoona eri ravintolaa ja biljoona isoplakkaista pikkupomoa.
Avernian

Posts: 7,451

#33 • • Avernian Kerettiläinen
Fight Club (jos muistaa), Iron chef (jos sattuu kohdalle) ja Conan O'Brienin (jos ei ole yhtään mitään tekemistä enää) show taitavat olla ainoat ohjelmat mitä telkasta tulee katsottua. Ilmankin pärjäisi helposti.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let&#039;s get ready to ruuuumblee! *sydän*

henkka

Posts: 4,973

#34 • • henkka
On töllö ja joskus tulee katottua jotain tv-ohjelmia. Ei hirveesti kyllä.
ville

Posts: 3,780

#35 • • ville olen oikeasti ujo
meillä on vaavun kanssa tykki, jossa kiinni kone. Digiviritin on myös tykissä kiinni, mutta televisio avataan vain formulakisoja varten.

Toi tykki+kone on kiva yhdistelmä, sillä molemmat voi surffailla samaan aikaan ja puhua kaikesta mitä tulee surffaillessa vastaan. Paljon mukavampaa kuin televisiokanavan katsominen.
Kon-tiki

Posts: 1,936

#36 • • Kon-tiki The Unsinkable
Tänää tulee Pelinaiset *kuolaa*
Raver71

Posts: 3,605

#37 • • Edited Raver71 Elämäntapa reivaaja, dj raver
Itsellä tuo töllö on semmoinen taustamöly musiikin kanssa. En paljon muuta katso kuin uutiset ja formulat mtv3+ lta. DVDltä tuijotan pääasiassa elokuvia. Johon tarvii kuvaa. Töllön ns. hyötykäyttö on todella olemattoman vähäistä.
z

Posts: 1,146

#38 • • z
mitenhän muuten käy tv-lupamaksun kinuamisen, kun / jos
1) analogiset lähetykset loppuvat, eli nyky-töllöt ei enää sisällä toimivaa viritintä JA
2) ei käytä digiboksia tms ulkoista viritintä

nythän jos ostaa vaikka jonkun perus-lcd töllön, niin siitä joutuu maksamaan lupaa, vaikka se olisi kytketty vain dvd:en ja pleikkaan. mikä on tietty vähän tyhmää. rinnastetaankohan tällaiset kokoonpanot siis kohta tietokonemonitoreihin & tykkeihin?
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#39 • • Aziz Combat Fighter

miikkah, 12.9.2005 16:28:
mitenhän muuten käy tv-lupamaksun kinuamisen, kun / jos
1) analogiset lähetykset loppuvat, eli nyky-töllöt ei enää sisällä toimivaa viritintä JA
2) ei käytä digiboksia tms ulkoista viritintä

nythän jos ostaa vaikka jonkun perus-lcd töllön, niin siitä joutuu maksamaan lupaa, vaikka se olisi kytketty vain dvd:en ja pleikkaan. mikä on tietty vähän tyhmää. rinnastetaankohan tällaiset kokoonpanot siis kohta tietokonemonitoreihin & tykkeihin?



Nythän on toisaalta tarjolla paljon LCD-monitoreitakin, joista viritin puuttuu tyystin. Sellaseen saa varmasti pleikat ja DVD:t kiinni.
Cloud

Posts: 2,162

#40 • • Cloud Game Freak
Telkka on aina päällä. Telkka on mulle taustamusiikki.

Sieltä tulee aina jotain katsottavaa tai kuunneltavaa. Varsinkin jos on Explorerit, AnimalPlanetit yms ni aina on jotain katottavaa ja kyllähän meidän omiltakin kanavilta jotain kivaa tulee.

Tosin ne ovat yleensä vain taustamölinää

Parasta on tietysti TopGear, 5Gear ja kaikki mahdolliset Oikeat AutoOhjelmat.
Sääli vaan ettei japanin telkkaria näe ni täytyy saada muuta tietä Niiden drift biblet ja muut =P

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.