Rakkautta ja Anarkiaa - Helsinki International Film Festival 15.-29.9.2005

61 posts, 4 pages, 14,562 views

kap-pu

#21 • • kap-pu the amazing suction cup boy
poeh, menkaa te vaan sinne R&A:han, ma voin karsia elokuvien puutteesta taalla Hollannissa. :'(
olin jo taal ihan innoissani kun bongasin Howl's Moving Castlen elokuvateatterissa, ja oltiin jo ihan menossa, kunnes joku tajusi ilmiselvan totuuden - soundtrack japaniksi, tekstit hollanniksi. snif.
harmittaa siis hieman R&A:n missaaminen, muutakin kivaa nakyi olevan tarjolla.

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

Hippo

#22 • • Hippo At the edge of sanity but not insanity
Kohta se alkaa! Nimittäin elokuvakimarat. *iloinen* Omaa aikataulua katsoessa herää kysymys, missä välissä syödään? Töistähän sitä tullaan paikan päälle lähes joka päivä. *hymy*

--
Lets pump ourself full of magic monkey juice and take a trip to spacelab!

keisha

#23 • • Edited keisha bullet with butterfly wings
Kiitos big_o:lle, sain kuin sainkin liput Liikkuvan Linnan orinaaliversioon <3
Millennium Actress 21.9. oli myyty loppuun :(
*loppujen näytöksien ohjelmistoa odottl*

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

Nauskiss

#24 • • Nauskiss
Mun R & A aktiivisuus kattaa tänä vuonna vain avajaispirskeisiin osallistumisen ja parin leffan tiiraamisen, ne leffat on:

Lucile Hadzihalovic: Innocense

ja

Carlos Reygadas: Battle in Heaven

Nuo vaikuttavat kummatkin todella omaperäisiltä leffoilta eli suomeks sanottuna kiinnostavilta! *joo*

Liikkuvan linnan aion suosiolla katsoa vasta sitten, kun se tulee teatterilevitykseen. Tavallaan mua ois kiinnostanu vielä Todd Solondzin Palindromes - ei niinkään aihepiirin, vaan ennen kaikkea omalaatuisen näyttelijäratkaisun takia: Yhteensä kahdeksan erilaista tyttöä esittää leffan päähenkilöä Avivaa.

KYSYMYS: Mikä on ollut mieleenjäänein leffaelämys aikaisemmilla R & A festareilla? Mulle se on ollu Ulrich Seidlin Hundstage (Dog Days). Inhorealistinen pläjäys.

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

Hippo

#25 • • Hippo At the edge of sanity but not insanity

Nauskiss, 14.9.2005 03:36:

KYSYMYS: Mikä on ollut mieleenjäänein leffaelämys aikaisemmilla R & A festareilla? Mulle se on ollu Ulrich Seidlin Hundstage (Dog Days). Inhorealistinen pläjäys.

Nämä ovat vasta kolmannet festarini, joten kokemuksia ei vielä kauheasti ole. Viime vuonna Old Boy kuitenkin säväytty siihen malliin, että kylmiäväreitä (hyvässä mielessä) kulki moneen kertaan kehon lävitse ja katse oli liimautunut screenille.

Tarkkasilmäiset voivat havaita joitakin yhtäläisyyksiä elokuvan ja signatureni kanssa. *vink*

--

Jago

#26 • • Jago un-trained monkee
tapani mukaan unohdin koko jutun ja jäin taas nuolemaan näppejäni

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

onni3mk

#27 • • onni3mk Onni on.

Nauskiss, 14.9.2005 03:36:

Mä en oo R&A:ssa käyny kattomassa aikaisemmin muita kun Kissojen valtakunnan, mut Espoo Cinessä ja Sodankylän filmifestareilla viime vuonna tuli nähtyä venäläinen The Return. Ne jotka mun kanssa on leffoista jotain puhuneet tietävätkin, että mä palvon tätä elokuvaa. Niin upea kaikinpuolin. Lähes täydellinen.

--
Onni on.

sts

#28 • • sts Sama pyynti aitta!
No onneks tulee noi studio animet perjantaina myyntii dvd:l :)
Nauskiss

#29 • • Nauskiss

onni3mk, 14.9.2005 11:13:

Espoo Cinessä ja Sodankylän filmifestareilla viime vuonna tuli nähtyä venäläinen The Return. Ne jotka mun kanssa on leffoista jotain puhuneet tietävätkin, että mä palvon tätä elokuvaa. Niin upea kaikinpuolin. Lähes täydellinen.

Onks toi sama ku Andrei Zvyagintsevin Vozvrashcheniye?
En oo kyl ite nähny, valitettavasti.

--

onni3mk

#30 • • onni3mk Onni on.

Nauskiss, 14.9.2005 13:27:

Muistaisinpa mä ton venäjänkielisen nimen. Kyl se taitaa olla.

--
Onni on.

Nauskiss

#31 • • Nauskiss

onni3mk, 14.9.2005 13:52:
---
Nauskiss, 14.9.2005 13:27:

---

Muistaisinpa mä ton venäjänkielisen nimen. Kyl se taitaa olla.

Ok - täytyypä sit kattoa tuo, jos tulee tilaisuus!

--

Hippo

#32 • • Hippo At the edge of sanity but not insanity

Nauskiss, 14.9.2005 13:56:

Psst. Play.com:ssa £7.99. *hymy*

--

rakettilehmus

#33 • • rakettilehmus villi lapsi
Oon menossa katsomaan 11 elokuvaa, joista päätettynä on 10. Yhtä lippua ajattelin säästellä vielä hetken ja katsella mitä elokuvia tulee lisänäytöksinä.

Elokuvat on:
Battle in heaven
Grimmin veljekset
Queens
Astronauts
My summer of love
The great ecstasy of Robert Carmichael
Blood and bones
Crónicas
Northeast
Lower city

Olisin myös halunnut käydä katsomassa Broken flowersin ja Night watchin, mut ne oli jo tokana lipunmyyntipäivänä loppuunmyydyt. Onneksi ne voi käydä kattoon sit myöhemmin kun ne tulee elokuvateattereihin.
sts

#34 • • sts Sama pyynti aitta!
perjantaina pakko käydä ostaa Appleseed 15e:n hintaan anttilasta.
Hippo

#35 • • Hippo At the edge of sanity but not insanity

sts, 14.9.2005 21:56:
perjantaina pakko käydä ostaa Appleseed 15e:n hintaan anttilasta.

Ei kannata. Huono elokuva. *vink*

--

Hippo

#36 • • Hippo At the edge of sanity but not insanity

SoulGirl!, 14.9.2005 21:50:

Olisin myös halunnut käydä katsomassa Broken flowersin ja Night watchin, mut ne oli jo tokana lipunmyyntipäivänä loppuunmyydyt. Onneksi ne voi käydä kattoon sit myöhemmin kun ne tulee elokuvateattereihin.

Äh, nyt on tosiaan Broken Flowers loppuunmyyty, mutta vielä toissa päivänä ei ollut. Arvaan, että Lippupalvelusta koetit hakea liput? Se nimittäin myytiin loppuun Lippupisteestä jo klo 10 silloin ke 7.9. Bio Rexin omalta luukulta sai vielä lippuja pitkään KIINTIÖIDEN johdosta. Onneksi se tulee kuitenkin yleiseen levitykseen, niin kaikki halukkaat pääsevät sitä katsomaan.

--

Nauskiss

#37 • • Nauskiss

Hippo, 14.9.2005 21:26:
---
Nauskiss, 14.9.2005 13:56:

---

Psst. Play.com:ssa £7.99.

Kiitti vinkistä! *hymy* Pitäis ehkä hommata...

--

rakettilehmus

#39 • • Edited rakettilehmus villi lapsi

Hippo, 14.9.2005 23:04:
---
Äh, nyt on tosiaan Broken Flowers loppuunmyyty, mutta vielä toissa päivänä ei ollut. Arvaan, että Lippupalvelusta koetit hakea liput? Se nimittäin myytiin loppuun Lippupisteestä jo klo 10 silloin ke 7.9. Bio Rexin omalta luukulta sai vielä lippuja pitkään KIINTIÖIDEN johdosta. Onneksi se tulee kuitenkin yleiseen levitykseen, niin kaikki halukkaat pääsevät sitä katsomaan.

Itseasiassa kävin kysyyn niitä lippuja to 8.9. Bio Rexistä. Setä sielä kertoi, että liput on loppu ja lisää lippuja näytökseen tulee myyntiin taas 14.9. Mä unohdin lisälippujen myynnin totaalisesti eilen ja nyt oon ilman sitä lippua. *ding* Mut enköhän mä jaksa odotella siihen asti kun se tulee elokuviin. *hymy*
Hippo

#40 • • Edited Hippo At the edge of sanity but not insanity
Jesh.

Festarit saatiin onnistuneesti käyntiin ja väkeä riitti. Bio Rexin penkit käy kyllä vieläkin pidemmän päälle istumalihaksille...

Muutama sana itse avauselokuvasta: Broken Flowers 3½/5

Bill Murray on kuningas yhdellä ilmeellään. Täydellinen valinta elokuvalle, jossa päähenkilö ei oikeastaan tee mitään. Kaikki tuntuu tapahtuvan omalla painollaan Herra Don Johns(t)onin ympärillä ja mies seuraa ikään kuin sivusta. Mitä nyt hieman nauttien naiskauneudesta, jota tarjoiltiin enemmän kuin tarpeeksi.

Mielestäni elokuva eteni varsin sujuvasti ja nauroakin sai. Winstonin samoja vitsejä olisi voinut kyllä vähentää. Eiköhän kaikki tajunneet pinkin värin ja kirjoituskoneen metsästyksen. Erityisesti jäi mieleen stillkuvat, joissa Don istuu/seisoo/lisäätähänverbi tekemättä mitään. Katsojalle ei vain välttämättä välity näissä viesti, mitä Don oikeastaan ajattelee, mutta mielestäni kuva välitti näissä kohtauksissa aivan tarpeeksi katsojalle.

Mitäköhän vielä... Jaa niin, oli siinä tissit (paljaat) ja pylly! Olisi oikeastaan voinut tämänkin "arvostelun" kiteyttää tuohon virkkeeseen. Ikään kuin ketään oikeasti kiinnostaa tämä jaarittelu.

edit: nyt ei voi onnikaan valittaa, kun sanottiin jotain muutakin kuin "ihan ok". *hih*
edit: lisätty pisteet

--