Rakkautta ja Anarkiaa - Helsinki International Film Festival 15.-29.9.2005

61 posts, 4 pages, 13,958 views

keisha

Posts: 1,394

#1 • • Edited keisha bullet with butterfly wings
http://www.hiff.fi/

Tänä vuonna festivaali juhlii 18v-synttäreitään. Itsellä vuorossa neljännet festarit, eilen tuli hankittua liput viiteen eri filmiin. Mitkä elokuvat sinua kiinnostavat? Montako leffaa aiot jaksaa festarien aikana? Suosittele meille mitä ei kannata jättää katsomatta ja hauku harhalaukaukset.

Harmikseni Liikkuvan Linnan alkuperäisversio oli jo myyty loppuun, mutta elättelen toivoa että sille tulisi vielä lisänäytöntöjä. Muut omat tärpit ovat Grimmin veljekset, Immortel, Pingviinien matka, Kiss Kiss Bang Bang ja Syvä Kurkku. Tänään mietinnässä lisää ohjelmistoa :)

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

Oneiros

Posts: 644

#2 • • Edited Oneiros x)
Itselläni myös neljännet festarit menossa ja tänä vuonna ajattelin katsastaa 20 leffaa 7 päivän aikana. *hymy*

Liikkuvan Linnan näin Aucklandin vastaavilla festareilla ja ainakaan omasta mielestäni se ei ihan yllä Ghibli-studion parhaiden leffojen (Nausicaa, Laputa, Mononoke) tasolle.

Niinkuin listasta huomaa niin animaatioita en yksinkertaisesti voi jättää väliin, ja aasiakauhu/toimintakin on hyvin edustettuna. *hihu*

Night Watchia ja Grimmin Veljeksiä on kovasti kehuttu, joten jos kiinnostusta riittää, käykää katsomassa ainakin ne. Tullevat myös teatterilevitykseen, kuten Liikkuva Linnakin.

pe 16.09
16.30 GitS 2 @ Bio Rex
18.30 Vaarallisia suhteita @ Kino Engel 1
22.30 Rautakolmonen @ Kesäkino Engel
la 17.09
14.00 Appleseed @ Bio Rex
16.00 House of Fury @ Forum 1
21.00 Innocence @ Bio Rex
su 18.09
14.00 Immortel @ Forum 1
16.15 Bullet Boy @ Forum 7
18.30 Nobody Knows @ Maxim 1
21.00 Kiss Kiss, Bang Bang @ Maxim 1
ma 19.09
21.00 Grimmin Veljekset @ Bio Rex
ti 20.09
18.00 Blood and Bones @ Bio Rex
21.00 Schizo @ Kino Engel 2
ke 21.09
16.30 Millennium Actress //
18.30 Silmido //
21.00 Palindromes //
23.00 Spider Forest //
// @ Bio Rex
to 22.09
18.30 Battle in Heaven @ Bio Rex
20.30 Night Watch @ Bristol
23.00 Izo @ Bio Rex

edit: typot.

--
Space, while it seems to go on and on forever,
actually has a gorilla throwing barrels at you at the end.

keisha

Posts: 1,394

#3 • • keisha bullet with butterfly wings

Omnivore, 8.9.2005 12:29:
pe 16.09
16.30 GitS 2 @ Bio Rex


Tämän missaaminen harmittaa, yksi ainoa näytös ja tuolloin joudun olemaan illan töissä :(

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

Oneiros

Posts: 644

#4 • • Oneiros x)

keisha,
pe 16.09
16.30 GitS 2 @ Bio Rex

---

Tämän missaaminen harmittaa, yksi ainoa näytös ja tuolloin joudun olemaan illan töissä :(



Jos olet kiinnostunut elokuvasta sellaisenaan etkä niinkään teatterikokemuksesta, elokuvan saa/tulee saamaan dvd:lla suomeksikin tekstitettynä.

--
Space, while it seems to go on and on forever,
actually has a gorilla throwing barrels at you at the end.

toma

Posts: 2,009

#5 • • toma Tototoototo
GitS2 ei ole hääppöinen IMO, ja Liikkuva Linna tulee varmasti teattereihin joten no panic. :)

Itse ostin liput näihin: Izo (Miike!), Immortel (Bilal <3 <3 <3), Appleseed, 4 (venäläistä inhorealismia :), Grimmin Veljekset (Gilliam <3) ja Battle in Heaven (ihan arvostelun perusteella).

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

keisha

Posts: 1,394

#6 • • keisha bullet with butterfly wings

toma, 8.9.2005 12:38:
GitS2 ei ole hääppöinen IMO, ja Liikkuva Linna tulee varmasti teattereihin joten no panic. :).


Liikkuvasta Linnasta on tulossa ilmeisesti vain suomeksi puhuttu versio, jota en kyllä halua nähdä :D

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

keisha

Posts: 1,394

#7 • • keisha bullet with butterfly wings

Omnivore, 8.9.2005 12:36:
Jos olet kiinnostunut elokuvasta sellaisenaan etkä niinkään teatterikokemuksesta, elokuvan saa/tulee saamaan dvd:lla suomeksikin tekstitettynä.


Mä oon niitä ihmisiä joiden mielestä elokuvakokemukseen kuuluu osaltaan sen katsominen isolta kankaalta, elokuvateatterissa eikä kotona missä on liikaa häiritseviä tekijöitä :)

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

Oneiros

Posts: 644

#8 • • Edited Oneiros x)

keisha, 8.9.2005 12:42:
Mä oon niitä ihmisiä joiden mielestä elokuvakokemukseen kuuluu osaltaan sen katsominen isolta kankaalta, elokuvateatterissa eikä kotona missä on liikaa häiritseviä tekijöitä :)



Sama vika, sen takia haluaisinkin katsoa about koko festaritarjonnan vaikka tiedän että puolet leffoista tulee ennemmin tai myöhemmin dvd:lle/muulle formaatille.

--
Space, while it seems to go on and on forever,
actually has a gorilla throwing barrels at you at the end.

onni3mk

Posts: 3,973

#9 • • onni3mk Onni on.
To 15.9
klo 19:30 Broken Flowers @ Bio Rex
La 17.9.
klo 18:30 Liikkuva Linna @ Bio Rex
Su 18.9.
klo 14:15 Innocence @ Forum 6
klo 18:30 The District @ Maxim 2
klo 21:00 Kiss Kiss, Bang Bang @ Maxim 1
Ma 19.9.
klo 18:45 Right Now @ Forum 7
klo 21:00 Grimmin veljekset @ Bio Rex
Ti 20.9.
klo 21:00 Zozo @ Bio Rex V
To 22.9.
klo 18:30 Battle in Heaven @ Bio Rex
klo 20:30 Kamikaze Girls: Shimotsuma Story @ Kesäkino Engel
klo 23:00 Izo @ Bio Rex

Siinon mun leffat. Tosin toi Kamikaze Girls oli varattu loppuunmyydyksi, joten se ehkä jäävälistä, ellei peruutuksia tai lisänäytöksiä tule.

Muitakin saatan mennä katsomaan suositusten perusteella, jos rahat riittää, mut toisaalta nääkin on ihan tarpeeks *hymy*

--
Onni on.

Hippo

Posts: 221

#10 • • Edited Hippo At the edge of sanity but not insanity
Kolmannet festarit minulle ja ajattelin lyödä oman ennätyksen eli tällä hetkellä 21 leffalippua pöydällä ja ainakin kaksi pitäisi nähdä viimeisenä viikonloppuna vielä. *hymy*

Eilen olin 07:30 jonottamassa Lasipalatsin edustalla ja kun Bio Rexin ovet avattiin niin sain hienon R&A-laukun ja Coffee & Cigarettes DVD-leffan. Harmi vaan, että Bio Rexin oma lippukassa aukesi vasta yhdeltätöistä, joka tarkoitti sitä, että jouduin Lippupalvelun kassalta jonottamaan vielä toisessa jonossa, koska Lippupalvelussa oli kolme loppuunmyytyä näytöstä minulle noinkin aikaisessa vaiheessa. Onneksi noilla on kiintiöt käytössä eli jos Lippupalvelusta on loppunut, niin Bio Rexin omalta kassalta voi vielä saada. Hieman sekin raivostutti, että Lippupisteen puhelinmyynti on auennut jo 07:00 aamulla ja Bio Rexin ovet vasta yhdeksältä.

Noh, enivei kaikkiin sain liput, minne halusinkin. Se on pääasia. Mutta koko ajan tuntuisi olevan huonompaan suuntaan menossa. Samaa sanoi kaverini, joka on käynyt festareilla kymmenen vuotta.

Odotuksia:
Broken Flowers
Mysterious Skin
Liikkuva Linna
Kiss Kiss, Bang Bang
Kekexili: Mountain Patrol
House of Fury
Kamikaze Girls (josta on onneksi lisänäytös jo tulossa, kun ei mahtunut aikatauluun.)

Minulle jo tuttuja elokuvia, joita voin suositella muillekin:
Rautakolmonen: kaunis kuin mikä ja koskettava
Nobody Knows: Kore-edassa on taikaa
Millennium Actress: ei aivan Satoshi Konin parhaimmistoa, mutta pesee monet anime-elokuvat

Siitä vain kaikki elokuviin!

edit: leffalisäys

--
Lets pump ourself full of magic monkey juice and take a trip to spacelab!

toma

Posts: 2,009

#11 • • Edited toma Tototoototo

keisha, 8.9.2005 12:40:
Liikkuvasta Linnasta on tulossa ilmeisesti vain suomeksi puhuttu versio, jota en kyllä halua nähdä :D


Tuskin, olihan Henkien Kätkemääkin alkuperäiskielisenä tekstien kera.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

anqqa

Posts: 4,034

#12 • • anqqa tirehtööri
eilen kävin 14 lippua noutamassa, suosiolla karsin pois lähes kaikki normilevitykseen tulevat pätkät ja jäljelle jäi: ghost in the shell 2 (nähty, mut sen verran näyttävä et pitää nähdä skriiniltä), immortel, my summer of love (musiikista vastaa goldfrapp <3), house of fury (r&a ei ole mitään ilman perus kungfuta), terkel in trouble, pingviinien matka (olis ehkä voinu jättää normilevityksessä katsottavaks), innocence, queens (almodovarin tytöt, mainio espanjakomedia), appleseed, a bittersweet life (kim ji-woon), silmido, spider forest, the bow (kim ki-duk), izo (miike).

normilevityksen takia jätin väliin: grimmin veljekset, rautakolmonen, wallace & gromit, night watch, broken flowers, vaarallisia suhteita ja kiss kiss, bang bang

tiedossa takamusta koetteleva viikko, saa nähdä mitä menee sitte 2. viikolla katsomaan :P

keisha, 8.9.2005 12:26:
Harmikseni Liikkuvan Linnan alkuperäisversio oli jo myyty loppuun, mutta elättelen toivoa että sille tulisi vielä lisänäytöntöjä.



eipä tule lisänäytäntöjä, enkä varma tuleeko dubbaamatonta edes normilevitykseen, eli saattaa olla sama kohtalo mikä kissojen valtakunnalla :|

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

Hippo

Posts: 221

#13 • • Hippo At the edge of sanity but not insanity

onni3mk, 8.9.2005 12:46:

Siinon mun leffat. Tosin toi Kamikaze Girls oli varattu loppuunmyydyksi, joten se ehkä jäävälistä, ellei peruutuksia tai lisänäytöksiä tule.



Kamikaze Girlsistä on tiedossa lisänäytös.

--
Lets pump ourself full of magic monkey juice and take a trip to spacelab!

keisha

Posts: 1,394

#14 • • keisha bullet with butterfly wings

toma, 8.9.2005 12:48:
---
keisha, 8.9.2005 12:40:
Liikkuvasta Linnasta on tulossa ilmeisesti vain suomeksi puhuttu versio, jota en kyllä halua nähdä :D

---

Tuskin, olihan Henkien Kätkemääkin alkuperäiskielisenä tekstien kera.


Eipä ollut Kissojen Valtakunnastakaan alkuperäisversiota, vaikka olikin ohjemistossa viime vuoden R&A-festareilla.

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

anqqa

Posts: 4,034

#15 • • anqqa tirehtööri

keisha, 8.9.2005 13:02:
---
toma, 8.9.2005 12:48:
---
keisha, 8.9.2005 12:40:
Liikkuvasta Linnasta on tulossa ilmeisesti vain suomeksi puhuttu versio, jota en kyllä halua nähdä :D
---
Tuskin, olihan Henkien Kätkemääkin alkuperäiskielisenä tekstien kera.
---
Eipä ollut Kissojen Valtakunnastakaan alkuperäisversiota, vaikka olikin ohjemistossa viime vuoden R&A-festareilla.



sellanen mielikuva että lopulta siellä näytettiin vain dubattu versio, eli alkuperäistä ei nähny r&a:ssa eikä teattereissa (minkä takia se odottelee kotona sopivaa iltaa ^_^)

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

Texx

Posts: 650

#16 • • Texx ^_^
Ite haluisin tosi paljon mennä kattomaan nightwatchin, jonka tosin oon jo kertaalleen nähny, mut pakko nähdä vielä leffassa, nimittäin tykkäsin tosi paljon.
Haluisin myös nähä mm, my summer of loven, broken flowersin ja ylläriylläri, liikkuvan linnan.

Mut saapa nyt nähdä saanko mitään aikaseks ^_^
Ja voihan noi sitten nähä joskus myöhemminkin..

--
*piis*

ezzy

Posts: 8,060

#17 • • ezzy Droid-pappa

keisha, 8.9.2005 12:42:
---

eikä kotona missä on liikaa häiritseviä tekijöitä :)



eikös noita ole elokuvateatterissa aina sadoittain? en mä kyllä himasta keksi häiritseviä tekijöitä.

pahoittelut offtopicista...
metsis

Posts: 272

#18 • • metsis
R&A on syksyn kohokohta. Oma selektio:

pe 16.9. 21:00 Alone
la 17.9. 16:00 Almost Brothers
la 17.9. 21:00 Tapas
su 18.9. 21:00 Lower City
to 22.9. 21:00 Rautakolmonen

--
it's not human
to feel like this
dreamless

keisha

Posts: 1,394

#19 • • keisha bullet with butterfly wings

ezzy, 9.9.2005 11:17:
---
keisha, 8.9.2005 12:42:
---

eikä kotona missä on liikaa häiritseviä tekijöitä :)

---


eikös noita ole elokuvateatterissa aina sadoittain? en mä kyllä himasta keksi häiritseviä tekijöitä.

pahoittelut offtopicista...


Jääkaappi ja irc lienee mulle ne pahimmat ;)

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

Jinx

Posts: 2,615

#20 • • Edited Jinx Superfeminine
Alone:a ja Lower City:ä oon menossa kattomaan

--
Pyllykkä