Järki vai tunteet?

160 posts, 8 pages, 43,175 views

sts

#61 • • sts Sama pyynti aitta!

josbe, 13.9.2005 13:02:
Ja ko. opiskelukaveri on joskus lausahtanu, että "kyllä tekin sitten ymmärrätte, kun ootte vähän pidemmän aikaa seurustellu, niin ei siinä enää oikeestaan seksiä tuu harrastettua, kun niin usein iltasinkin väsyttää vaan" (wtf???)

tää on kyl aika totta. Varsinkin jos kummatkin osapuolet tekevät pitkää päivää...
josbe

#62 • • josbe suomalainen juhlakinkku

sts, 13.9.2005 13:54:
---
josbe, 13.9.2005 13:02:

---
tää on kyl aika totta. Varsinkin jos kummatkin osapuolet tekevät pitkää päivää...

Tää on kyl aika henkilökohtainen asia. Eli enpäs vielä ole törmännyt tällaiseen ilmiöön, vaikka takana on aika monta pitkää ihmissuhdetta.

Kaverini tarkoitti, ettei seksiä harrasteta enää ollenkaan ja että kaikille käy niin, eikä sen niin väliäkään.. No ehkä ei kaikkien mielestä, mutta kyllä se mulle on aika tärkeä osa parisuhdetta ;) (Ja henkilökohtaisesti ärsytti lähinnä se opettavainen sävy*hmph*)
sts

#63 • • sts Sama pyynti aitta!

josbe, 13.9.2005 14:16:
Kaverini tarkoitti, ettei seksiä harrasteta enää ollenkaan ja että kaikille käy niin, eikä sen niin väliäkään.. No ehkä ei kaikkien mielestä, mutta kyllä se mulle on aika tärkeä osa parisuhdetta ;) (Ja henkilökohtaisesti ärsytti lähinnä se opettavainen sävy*hmph*)

ah ymmärsin väärin, vähentyminen on normaalia, mutta loppumista en ole kokenut... (enkä halua kokea)
kilobitti

#64 • • Edited kilobitti 1-2-3 techno

Epailija, 2.9.2005 01:01:
Eikös se vaistokin ole vain tunne muiden joukossa?

Kyllä, mutta eikö vaistossa tavallaan yhdisty järki ja tunteet? Esim. mulle vaisto on usein se järjen ääni. Ja lähes aina vaisto sanoo jo hyvin varhaisessa vaiheessa että "tästä ei tule mitään"*nauru*

Joku on joskus sanonu, että rakkaus on sitä että haluaa sietää myös toisen huonoja puolia - pohdiskelun arvoinen ajatus sekin.

edit; oikeastaan asiaa pitäisi kysyä Sari Sarkomaalta, joka pääsi kokoomuksen riveissä eduskuntaan sloganilla "Järki ja tunteet". Hänellä on varmasti vastaus.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

remotion

#65 • • remotion nostatus guru

kilobitti, 14.9.2005 08:37:
---
Kyllä, mutta eikö vaistossa tavallaan yhdisty järki ja tunteet? Esim. mulle vaisto on usein se järjen ääni. Ja lähes aina vaisto sanoo jo hyvin varhaisessa vaiheessa että "tästä ei tule mitään"*nauru*

Joku on joskus sanonu, että rakkaus on sitä että haluaa sietää myös toisen huonoja puolia - pohdiskelun arvoinen ajatus sekin.

Mulle rakkaus tarkoittaa ainakin tuota juuri. mutta sitten vaisto sanoo toisinaan siihen päälle että tästä ei tule sittenkään mitään koska emme pysty pitämään toisiamme onnellisina riittävässä määrin tms.. eikä muuten juurikaan naurata kun sen huomaa..
remotion

#66 • • remotion nostatus guru

Vprobe, 4.9.2005 21:01:
Ei. Mun käsityksen mukaan se sitä, että omien tunteiden käsittelyyn käytetään apuna tervettä järkeä ja toisinpäin.
Pelkällä järjellä ei pärjää, kuten ei myös pelkällä tunteellakaan. Ei pidä syyllistyä ajattelemaan mustavalkoisesti ;)

Hmmmm. mun mielestä tunneälyllä tarkoitetaan sitä että osaa olla empaattinen & sympaattinen toisia kohtaan. Ettei ole ns. kylmä ihminen.
tintsu

#67 • • tintsu pikkuriiviö. ^_^
Viimeaikoina ne tunteet on voittanut, ja oon kyllä tyytyväinen *pihkassa*!

On tietty asioita, missä se järkikin kannattaa huomioida, jos esimerkiksi
kyseistä asiaa/henkilöä ei vain voi saada ja tulee vain satuttamaan itseään pahasti,
ehkä jotain muitakin.

Itse oon ainakin tyytyväinen, että annoin tässä tilanteessa tunteiden voittaa, eipä
tässä mitään kauhean järjenvastaista ollutkaan. :) Yleensähän sanotaan, että uudelleen
lämmitetyt suhteet eivät voi toimia, mutta tähän voisi sanoa, että virheistä voi oppia!

Se on välillä vähän niinku 50-50.. tapauskohtasta sanon minä ^_^

--
a Devil without the horns.

kilobitti

#68 • • Edited kilobitti 1-2-3 techno

Remotion, 14.9.2005 08:45:
Hmmmm. mun mielestä tunneälyllä tarkoitetaan sitä että osaa olla empaattinen & sympaattinen toisia kohtaan. Ettei ole ns. kylmä ihminen.

Tunneälyn yleinen määritelmä taitaa kyllä olla laajempi, jolloin empatia ja sympatia on vaan sen osa-alueita.

edit; sori, toi olikin mielipide*vink*
edit#2: http://en.wikipedia.org/wiki/Emotional_intelligence

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Tanjiz

#69 • • Tanjiz Yhdyssana on yhdyssana.
*toktok*tunteilu...taas.. NYT jo pois se minusta!!!

--
Avaan ikkunan hengitän sisään maisemaa, niin täydellistä, että pelottaa..

Miika

#70 • • Miika
Kyllä tuntuu ikävä kun tekisi mieli takoa lekalla tunnemuurit ympäriltä kaikki alas mutten löydä sitä lekaa, ja sormin hampain on mahdotonta nakertaa. Järkeä taas en osaa käyttää ihmissuhteisiin... Sit sitä saa aina pettyä (joskus itseenkin) mutta minkäs mahtaa. Pitää vissiin opetella kiipeämään.
helluli

#71 • • helluli pupunen / hababambi
Se on mun tän hetken kysymys, enkä vielä osaa kertoa vastausta. Järki tietää, mitä pitäisi tehdä. Tunteet jossittelee. Kumman tahansa kuunteleminen vaikuttaa riskiltä, mutta kompromissiakaan ei tässä tilanteessa voi tehdä. *toktok*

--
Elämä on kaunein satu - H. C. Andersen

Adagio

#72 • • Adagio frezhish
Toimin aina pelkkien tunteiden mukaan. Tekis mieli ottaa järki käteen, mutta tuntuu aika mahdottomalta *uuh*
Mellu-

#73 • • Mellu-
tulipas toimittua tunteiden mukaan.. eikä ollu fiksu veto eli jäi viimeikseks kerraks kiitos vaan *pepsodent*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Tanjiz

#74 • • Tanjiz Yhdyssana on yhdyssana.

Tanjiz, 22.9.2005 22:36:
*toktok*tunteilu...taas.. NYT jo pois se minusta!!!

Hei halooo!!!*senkin*

--
Avaan ikkunan hengitän sisään maisemaa, niin täydellistä, että pelottaa..

iam

#75 • • Edited iam Studying Inner Paths to Outer Space
Ehdottomasti tunteet. Yritän minimoida järjen käytön niin alas kuin osaan. Aina kun pitää tehdä päätöksiä, heitän kolikkoa jos ei ole itsellä "viboja" siitä miten pitäisi toimia. Paitsi että parisuhteessa en kyllä heitä kolikkoa vaan kuuntelen sisintä. Tähän mennessä kaikki on mennyt elämässä oikein hienosti tuolla menetelmällä.
-xx-

#76 • • -xx- Dr. -xx-, PhD
yleensä elämässä 99/1, mutta ihmissuhteissa ehkä jopa 50/50 *hihu*

--
kiitos ja anteeksi ^^

itis

#77 • • itis Morning Star
Kolikon molemmat puolet. Pitää vaan flipata mokoma lantti ilmaan ja katsoa mitä siitä seuraa. Niin se mulla toimii *joo*

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

iam

#78 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space

Itis, 2.10.2005 16:41:
Kolikon molemmat puolet. Pitää vaan flipata mokoma lantti ilmaan ja katsoa mitä siitä seuraa. Niin se mulla toimii *joo*

Eräs varsin hauska tempaus on lähteä ajamaan autolla ja heittää kolikolla vasen/oikea aina kun saapuu t-risteykseen :) Sitä löytää itsensä aika jännistä paikoista, suosittelen!
itis

#79 • • itis Morning Star

mkuisma, 2.10.2005 16:46:
---
Itis, 2.10.2005 16:41:

---

Eräs varsin hauska tempaus on lähteä ajamaan autolla ja heittää kolikolla vasen/oikea aina kun saapuu t-risteykseen :) Sitä löytää itsensä aika jännistä paikoista, suosittelen!

Varsinkin jos ei ole ajokorttia kuten mulla*nauru*

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

Damien

#80 • • Edited Damien [tr3ox]

josbe,

No sitten sun kaverillas on asiat huonosti, koska voin tässä näin ääneen todeta että KAIKKIA miehiä panettaa niin kauan kunnes kuolla kupsahtaa. Ystäväsi on vain ehdollistanut itsensä siihen tilanteeseen mikä siinäkin suhteessa tällä hetkellä on.
Eli joko se mies saa sivusta tai sillä on niin orgastinen nousukiito rahan kanssa, ettei uskalla jättää sitä kesken. Silti sitä panettaa...

edit: eli järki