Miksi opiskelija myy seksiä?

498 posts, 25 pages, 205,646 views

phanatic

Posts: 1,123

#261 • • phanatic

Lene, 4.9.2005 22:45:
---
Ei vaan mielestäni toinen tekee työtään, toinen harrastaa seksiä. Harrastaisiko prostituoitu toisen kanssa seksiä myös silloin, kun ei saisi häneltä rahaa? Joten tilanne on: money for sex.

Huom. tässä pelataan kielipeliä.



Pätee edelleen mihin tahansa työhön. Terapiaistunnossa toinen tekee työtään, toinen keskustelee. Tilanne on: money for speech.

Eikö seksualisoitumisen lisääntyminen lisää kysyntää?



Lisääkö seksualisoitumisen lisääntyminen automaattisesti maksetun seksin kysyntää?
Juhgu

Posts: 7,921

#262 • • Juhgu Virnistelijä

Lene, 4.9.2005 22:32:
---
[Eli sullakaan ei ole kunnon perusteluita? *vink* Se on vaan helppo silleen niinku dissata kaukaa ja lähtee vetään? *nauru* Etenkin, kun uskon, että vika on vaan siinä, ettei kukaan oikein ymmärrä, mistä on kyse.



*lmao*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

siveys

Posts: 2,492

#263 • • Edited siveys lovely
Voisko joku nyt kiteyttää tän Lene vs. maailma - keskustelun ytimen?

En millään jaksa lukea noita satoja viestejä, joita aiheesta on väännetty *hmph*

Jos Lene susta tuntuu, että kukaan ei tajua sun keskeistä pointtiasi (edit: siis "sitä mistä on kyse") niin voisitko sä vaikka itse yrittää kuvata sen selkeästi ja ytimekkäästi yhteen lyhyeen viestiin, jotta ko sanoma ei hukkuisi ton kärhämöinnin keskelle?
phanatic

Posts: 1,123

#264 • • phanatic

Lene, 4.9.2005 22:49:
---
Turha inttää asiasta minulle. En itse pidä prostituutiota ammattina enkä tule koskaan pitämään.



Ihan mielenkiinnosta, mikä sitten on sun mielestä hyvä määritelmä ammatille?

Lisääkö seksualisoitumisen lisääntyminen automaattisesti maksetun seksin kysyntää?
---
Jos seksin saamisesta on tullut tärkeämpää eikä muualta saa ja muutenkin arvot ovat löyhemmässä kuin ennen niin...?



En nyt lähtisi vetämään tuollaisia johtopäätöksiä ilman jotain tutkimustietoa. Enkä tiedä ovatko arvot löyhemmässä tai onko seksin saamisesta tullut tärkeämpää - nykyään vain asioista puhutaan enemmän.
Pätkis

Posts: 1,038

#265 • • Edited Pätkis Pikkis

Lene, 4.9.2005 22:45:

Miksi aina ajatellaan, että jokin asia pitäisi kieltää, jos sitä pidetään epätoivottavana? Ei, en ole kieltämässä mitään.



Enpä tiedäkään, miten sen kieltäisit. Miksi siis vinkua turhasta? Jos jotain asiaa TODELLA pidetään epätoivottavana, se kyllä yritetään kieltää. offtopic...

Lene, 4.9.2005 22:45:
Eikö seksualisoitumisen lisääntyminen lisää kysyntää?


Kuten yllä, en näe miten se lisäisi ostetun seksin kysyntää. Se, joka ei ole saanut ennen, eikä halua hakea huoralta, tuskin menee tilaamaan suihinottoa nähdessään henkkamaukan mainoksessa puolialastoman Naomin.

Itseasiassa mä melkein uskon, että tiedän mitä sä ajat takaa -> seksikaupan henkilötasoa suurempia vaikutuksia yhteiskuntaan. En vain näe keinoa, miten tässä jankkaamisessa voi päästä eteenpäin, jos toinen moraalinsa puolesta ei pidä seksin myymistä kunniallisena ammattina ja toisen mielestä homma on ihan ok. Kummankaan moraalikäsityksen puiminen ei johda mihinkään sillä todellakin molemmat voi perustella ihan yhtä kattavasti... Loppupeleissä on vastakkain enää "minun mielestäni" sekä "minun mielestäni" *justjoo*


edit; suht tärkeä sana jäi välistä

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#266 • • Aziz Combat Fighter

siveys, 4.9.2005 22:51:
Voisko joku nyt kiteyttää tän Lene vs. maailma - keskustelun ytimen?

En millään jaksa lukea noita satoja viestejä, joita aiheesta on väännetty *hmph*

Jos Lene susta tuntuu, että kukaan ei tajua sun keskeistä pointtiasi (edit: siis "sitä mistä on kyse") niin voisitko sä vaikka itse yrittää kuvata sen selkeästi ja ytimekkäästi yhteen lyhyeen viestiin, jotta ko sanoma ei hukkuisi ton kärhämöinnin keskelle?



Mun käsitykseni mukaan perupointti on: Seksi mistään muusta syystä kuin pelkän seksin takia on väärin.
Jone

Posts: 8,258

#267 • • Jone Archibald Haddock

Lene, 4.9.2005 22:32:
Eli sullakaan ei ole kunnon perusteluita? *vink* Se on vaan helppo silleen niinku dissata kaukaa ja lähtee vetään? *nauru* Etenkin, kun uskon, että vika on vaan siinä, ettei kukaan oikein ymmärrä, mistä on kyse.



No höpönlöpön ja pahoitteluni, mutta noin ilmiselviin koukkuihin en sentään jää leukapielistäni kiinni.

Toisaalta myönnän kyllä, että mulla ei ole varmaankaan kehiin heitettäväksi juuri mitään uutta ja ihmeellistä sanottavaa asiaan kun nyt olette sitä melkoisen pitkästi jo ruotineet - tyydyn siksikin ihan mielelläni vaan sivustaseuraajan rooliin.

Mulle ei muuten mene mitenkään mene jakeluun se, että seksin primäärinen funktio olis lisääntyminen.
Pätkis

Posts: 1,038

#268 • • Pätkis Pikkis

Lene, 4.9.2005 23:03:
---
Pygmi, 4.9.2005 22:58:
Loppupeleissä on vastakkain enää "minun mielestäni" sekä "minun mielestäni" *justjoo*
---
Mä olen aina inhonnut asennetta, että mistään ei kannata puhua, jos sillä ei suoranaisesti voi tehdä yhteiskunnassa muutosta... *justjoo*



Mä oon aina inhonnu ylitulkitsemista. Mä en sanonut ettei siitä saa puhua, vaan viittasin siihen, että ehkä tässä kohta aletaan olemaan umpikujassa, koska kaikki on perusteltu puolin ja toisin. En juurikaan näe tässä muuta jatkoa kuin juupas eipäs inttäminen joka mun mielestä oikeestaan ei kannata.

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Pätkis

Posts: 1,038

#269 • • Pätkis Pikkis

Lene, 4.9.2005 23:03:

Puhumattakaan sitten mielipiteiden puuttumisesta.


Onneksi niitä riittää!

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Avatar
#270 • • trusti Guest
Mun mielestä seksi ainoastaan naisen ja miehen välillä on oikein. Ja sekin vain jos ne on naimisissa. Mut tää onkin vain mun mielipide!
Jone

Posts: 8,258

#271 • • Edited Jone Archibald Haddock

Lene, 4.9.2005 23:06:
Eikö se alkukantaisesti ajateltuna ole?



Tuleeko meidän nyt sitten ajatella alkukantaisesti ja jos tulee, niin miksi? Etkös sä ole juuri sellaista vastaan?

Mind me saying, mutta en oo kyl vielä eläessäni kertaakaan pistänyt melaa mekkoon jälkikasvu mielessä ja tietääkseni toisellakaan puolella motiivina seksin harrastamiseen kanssani ei ole ollut pullan saaminen uuniin. Toisaalta taas en usko koskaan harrastaneeni seksiä ihan vaan seksin harrastamisen vuoksikaan - mitä helvettiä se sitten loppupeleissä tarkoittaakaan.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#272 • • Aziz Combat Fighter

Jone, 4.9.2005 23:13:
Toisaalta taas en usko koskaan harrastaneeni seksiä ihan vaan seksin harrastamisen vuoksikaan - mitä helvettiä se sitten loppupeleissä tarkoittaakaan.



Ihan vaan et harrastat seksii siks et haluut harrastaa seksii u know.
Jone

Posts: 8,258

#273 • • Jone Archibald Haddock

Ana-5000, 4.9.2005 23:22:
Ihan vaan et harrastat seksii siks et haluut harrastaa seksii u know.



No mut mitä helvettiä toi tarkoittaa?

Patongin iskeminen porttikongiin ihan vaan patongin porttikongiin iskemisen vuoksi on ainakin mun käsitykseni mukaan aika väsynyt syy iskeä patonkia porttikongiin. Siihen meneekö hommat kahden henkilön kesken tohon toimintaan vaikuttaa joku 3 biljoonaa pienempää ja suurempaa syytä. Täytyykin olla varovainen että kaikki niistä ovat sitten vilpittömän neutraaleja ettei oo kauhian paha ihminen. *nauru*
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#275 • • Aziz Combat Fighter

Lene, 4.9.2005 23:29:
---
Ana-5000, 4.9.2005 23:22:
Ihan vaan et harrastat seksii siks et haluut harrastaa seksii u know.

---


Ehkä se on miesten vaikeampi käsittää, jos seksi teille on yksinkertaisesti vain seksin harrastamista, kun nainen sen sijaan voi harrastaa sitä vain tarkoituksena rangaista/vahingoittaa itseään.



Nyt.. Nyt en toivottavasti ymmärtänyt oikein.

Eikös jo todettu, että seksi on monimutkainen (-muotoinen) asia?



Kyllä todettiin. Niin ovat myös seksin harrastamisen motiivit.
greenie

Posts: 86

#276 • • greenie Mikko

Lene,
Ehkä se on miesten vaikeampi käsittää, jos seksi teille on yksinkertaisesti vain seksin harrastamista, kun nainen sen sijaan voi harrastaa sitä vain tarkoituksena rangaista/vahingoittaa itseään. Eikös jo todettu, että seksi on monimutkainen (-muotoinen) asia?



Älä nyt jaksa tota miehet vs. naiset -roskaa.
Jone

Posts: 8,258

#277 • • Jone Archibald Haddock

Lene, 4.9.2005 23:27:
Se osaltaan selittää seksin luonnetta ja miksi esim. omassa päässäni ajatus siitä, että on päästävä harjoittamaan lisääntymistä maksusta, vaikuttaa jokseenkin kieroutuneelta (en keksi edes sopivaa adjektiivia).



Nyt ollaan tosi lähellä sitä että tää keskustelu lähtee rullaamaan uudestaan alusta. Sanottakoon kuitenkin et ajattelet kinkymmin kuin minä jos oletat prostituoitujen palveluksia käyttävien henkilöiden maksavan rahaa siitä että pääsevät lisääntymään edes näennäisesti. Mä oon olettanut ihmisten pääsääntöisesti iskevän valuuttaa tiskiin ihan muita tarpeitaan tyydyttääkseen.

Lene, 4.9.2005 23:27:
Siksi olenkin jo aiemmin sanonut, että lisääntyminenhän on nykyään toissijaista, kun seksistä on kyse. Ehkä nykyään ei haluta edes ajatella, että lapsen tekemisestä siinä onkin kyse. ;)



Ylipäätään lisääntymisen tulisi mun mielestäni olla ihmisten ollessa kyseessä vähintäänkin toissijaista jo siksi, että emme ole niin primitiivisiä otuksia ettemme osaisi antaa ajatusta ensisijaisesti jollekin muulle. Tai siis ainakin toivon että olemme.

Mitä taas tulee seksiin ja lasten hankkimiseen, niin onhan noilla nyt kiistaton yhteys, mutta se taas ei kuitenkaan tarkoita sitä että joka kerta kun harrastamme seksiä siinä olisi kyse "lasten tekemisestä." Niin ei vaan ole. Seksiä harrastetaan aika monista syistä, joista osa on useimpien mielestä oikeita, osa useimpien mielestä vääriä, osa joidenkin mielestä oikeita ja osa joidenkin mielestä vääriä. Se mistä seksin harrastamisessa on kyse on tilanne- ja kertasidonnaista.

Lene, 4.9.2005 23:27:
Seksin harrastaminen seksin harrastamistarkoituksessa = haluat/suostut harrastaa seksiä toisen kanssa nimenomaan seksin takia... Et sen takia, että saat siitä rahaa, paremman arvosanan, etenet urallasi, se toimii kuin ranteiden viiltely, hyväksynnän takia, etkä muutoin ole henkilöstä seksuaalisesti kiinnostunut. Kaksi ihmistä (miksei useampikin *justjoo*) harrastavat toistensa kanssa seksiä, koska nimenomaan haluavat harrastaa keskenään seksiä. Näin niinkuin puhtaasti ajateltuna.



Mut kun en mä pääsääntöisesti halua tai suostu harrastamaan seksiä jonkun kanssa nimenomaan seksin itsensä takia vaan se on paljon monimutkaisempi juttu. Yleisesti ottaen en oo kyllä moista tehnyt suurempaa hyötyä kuin orgasmia tavoitellakseni, mutta se ei tarkoita ettei asiassa olisi monesti ollut melko mutkikkaita vaikuttimia.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#278 • • Aziz Combat Fighter

Lene, 4.9.2005 23:33:
---
Ana-5000, 4.9.2005 23:31:
Ehkä se on miesten vaikeampi käsittää, jos seksi teille on yksinkertaisesti vain seksin harrastamista, kun nainen sen sijaan voi harrastaa sitä vain tarkoituksena rangaista/vahingoittaa itseään.
---
Nyt.. Nyt en toivottavasti ymmärtänyt oikein.
---


Ei kai tämä nyt ole uutta tietoa? *ding* Tai mitä tässä ei ymmärretä?

Mm. vaavu kirjoitti tässä topicissa tähän itsetuhoisuuteen liittyen.



Siis, en ymmärrä sitä että nainen harrastaisi seksiä vahingoittaikseen itseään, ja varsinkin sun sanamuotos oli sellanen et hetken aikaa luulin, että se ois naiselle ainoa motiivi harrastaa seksiä.

Mut onhan toikin kai mahollista. Vaavun postausta en ole huomannut.

Mutta hei, me puhutaan näistä asioista niin eri lähtökohdista ja sun postauksista alkaa huokumaan sellanen sävy, että mä en halua jatkaa tätä keskustelua enää.
Jone

Posts: 8,258

#279 • • Jone Archibald Haddock

Ana-5000, 4.9.2005 23:30:
En mä vaan tiedä.



Emmäkään ja sekä egoni että minäkuvani kärsivät siitä.
Pätkis

Posts: 1,038

#280 • • Edited Pätkis Pikkis
(mä menin jo nukkumaan) Nyt jos seksiä harrastetaan seksin takia, sitä kai harrastetaan juuri siitä itsestään saatavan nautinnon takia. Miksi siis lihallisen nautinnon hakeminen on hyväksyttävämpi syy harrastaa seksiä, kuin rahan tavoittelu?

edit. Paitsi tietysti jos ainoalla hyväksyttävällä motiivilla seksiä harrastettaessa kyse onkin vain siitä henkisestä nautinnosta, eikä lihallisesta ollenkaan *ding*
Mut miksi henkistä nautintoa tahtoessaan sellaistakaan ei sovi ostaa...?
äh.

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.