Lene, 4.9.2005 23:27:
Se osaltaan selittää seksin luonnetta ja miksi esim. omassa päässäni ajatus siitä, että on päästävä harjoittamaan lisääntymistä maksusta, vaikuttaa jokseenkin kieroutuneelta (en keksi edes sopivaa adjektiivia).
Nyt ollaan tosi lähellä sitä että tää keskustelu lähtee rullaamaan uudestaan alusta. Sanottakoon kuitenkin et ajattelet kinkymmin kuin minä jos oletat prostituoitujen palveluksia käyttävien henkilöiden maksavan rahaa siitä että pääsevät lisääntymään edes näennäisesti. Mä oon olettanut ihmisten pääsääntöisesti iskevän valuuttaa tiskiin ihan muita tarpeitaan tyydyttääkseen.
Siksi olenkin jo aiemmin sanonut, että lisääntyminenhän on nykyään toissijaista, kun seksistä on kyse. Ehkä nykyään ei haluta edes ajatella, että lapsen tekemisestä siinä onkin kyse. ;)
Ylipäätään lisääntymisen tulisi mun mielestäni olla ihmisten ollessa kyseessä vähintäänkin toissijaista jo siksi, että emme ole niin primitiivisiä otuksia ettemme osaisi antaa ajatusta ensisijaisesti jollekin muulle. Tai siis ainakin toivon että olemme.
Mitä taas tulee seksiin ja lasten hankkimiseen, niin onhan noilla nyt kiistaton yhteys, mutta se taas ei kuitenkaan tarkoita sitä että joka kerta kun harrastamme seksiä siinä olisi kyse "lasten tekemisestä." Niin ei vaan ole. Seksiä harrastetaan aika monista syistä, joista osa on useimpien mielestä oikeita, osa useimpien mielestä vääriä, osa joidenkin mielestä oikeita ja osa joidenkin mielestä vääriä. Se mistä seksin harrastamisessa on kyse on tilanne- ja kertasidonnaista.
Seksin harrastaminen seksin harrastamistarkoituksessa = haluat/suostut harrastaa seksiä toisen kanssa nimenomaan seksin takia... Et sen takia, että saat siitä rahaa, paremman arvosanan, etenet urallasi, se toimii kuin ranteiden viiltely, hyväksynnän takia, etkä muutoin ole henkilöstä seksuaalisesti kiinnostunut. Kaksi ihmistä (miksei useampikin ) harrastavat toistensa kanssa seksiä, koska nimenomaan haluavat harrastaa keskenään seksiä. Näin niinkuin puhtaasti ajateltuna.
Mut kun en mä pääsääntöisesti halua tai suostu harrastamaan seksiä jonkun kanssa nimenomaan seksin itsensä takia vaan se on paljon monimutkaisempi juttu. Yleisesti ottaen en oo kyllä moista tehnyt suurempaa hyötyä kuin orgasmia tavoitellakseni, mutta se ei tarkoita ettei asiassa olisi monesti ollut melko mutkikkaita vaikuttimia.