498 posts, 25 pages, 211,212 views
neppu*, 30.8.2005 13:14:
Nyt tässä viime aikoina on ainakin lehdissä tästä aiheesta puhuttu melko paljon, viimeksi Hesarissa sunnuntaina 28.8. On aika outoa että Suomen kaltaisessa hyvinvointivaltiossa opiskelijat ajautuvat myymään itseään. Tosin kaikkihan eivät tee sitä rahan vuoksi... Luulenpa kuitenkin että itseään myyvällä opiskelijalla täytyy kyllä olla rautaiset hermot, kun pystyy elämään ns. kaksoiselämää. Ja millainen mies (tai nainen) ostaa nuoria opiskelijoita ja miksi?
Lene, 22.9.2005 18:00:
Älä ny viitsi nauruun tappaa.
Aeryn, 26.9.2005 13:55:
Joo, nostettiinhan nyt sitä opintolainan määrääkin kuukaudelle mutta kysympä vaan että ketkä muut suomen maassa joutuvat ottamaan lainaa jotta pystyvät elämään kuin opiskelijat?
Musta olis todella kiva kuulla Lenen suusta joku vastine tähän ,)phanatic, 22.9.2005 16:17:
---
Lene, 22.9.2005 13:27:
Luonteen heikkous.
---
Eli jos jollain on eri arvot kuin sinulla, hänellä on heikko luonne.
No mä en ihan äkkiä spotannu juuri muuta kuin lyhyen toteamuksen ilman perusteluja. Se ei vielä riitä vastineeksi.Lene, 26.9.2005 19:37:
---
pHaze, 26.9.2005 17:50:
Musta olis todella kiva kuulla Lenen suusta joku vastine tähän ,)
---
Vastine on jo annettu. (Vai nimenomaanko juuri "suusta"?)
Sir Dominique Trévisan, 22.9.2005 13:40:
---
Dzmal, 22.9.2005 04:24:
---
dominikh, 4.9.2005 20:49:
Ois ihan kiva tietää et kuinka moni klubbarilainen on ostanut seksiä joskus.
---
Liekö jo ehdotettu mutta tunkiolle sopisi mainiosti muiden posliini- ja panemis-gallupien joukkoon "oletko ostanut seksiä"- galluppi.
Sitten kun joskus perustan 'virallinen olen pireissä-topik'-topicin niin aloitan tällaisen gallupin siinä samassa luovuuden puuskassa.
---
Ehkä toimisi paremmin, jos klubbarissa voisi kirjoitella anonyymejä viestejä.
Nimim. en ole ikinä maksanut seksistä, vaan..
Lene, 26.9.2005 20:16:
No kerrohan, mitkä seikat kaipaavat lisäselvennystä.
Siis toi sun koko pointtihan etä suoaan perseestä revitty ja täysin epälooginen. Selität, että kyse on nimenomaan sun arvoistas, ja sitten toteat että "in my point of view". Miten vitussa sä voit edes soveltaa omia arvojasi jollekin, joka ei niitä jaa ja sitten väittää että tuollaista? Voi huoh.]In my point of view - yes. Ei siinä oikein ole kenelläkään mitään vastaan sanomista kun on taas mun arvoistani ja mielipiteistä kyse, eiks jeh?
Nää on just näitä sulle tyypillisiä disclaimereita: "Joissain asioissa olen tätä mieltä, mutta en kaikissa". Loistava esimerkki lauseesta, joka ei taas tarkoita mitään, mutta jolla saat ittes tarpeen tullen pois pälkähästä kun et oikeastaan ole sanonut yhtään mitään.(Huom. tiettyjen arvojen kohdalla - ei kaikkien. Muiden arvojen kohdalla annetaan toisenlaista kritiikkiä.
Sähän oot niin vitun epäkypsä ja itteäs täynnä oleva kakara, ettei suhun oo järkipuhe kenenkään toimesta täällä ikinä tehonnut :DJa juu, kritiikkiä voi myös mulle antaa, mutta jos haluaa sillä olevan jotain vaikutusta niin se kannattaa antaa fiksusti.)
Kultapieni kato kun maailma ei pyöri sun ympärillä vaikka sä niin kuinka haluaisit kuvitella. Mä vastaan tasan sitten kun itse jaksan ja mua huvittaa. Ja tollanen kakaramainen pikkuvittuilu siihen päälle ei varmasti nosta sun, tai sun mielipitees, osakkeita kenenkään pörssissä.Later: Ilmeisesti asia olikin harvinaisen selvä?
mekaanikko, 26.9.2005 17:37:
---
Aeryn, 26.9.2005 13:55:
Joo, nostettiinhan nyt sitä opintolainan määrääkin kuukaudelle mutta kysympä vaan että ketkä muut suomen maassa joutuvat ottamaan lainaa jotta pystyvät elämään kuin opiskelijat?
---
--CLIP--
(En sano, etteikö sitä voisi kehittää paremmaksikin, mutta asiat on hyvä asettaa perspektiiviin.)
Lene, 29.9.2005 12:09:
---
pHaze, 29.9.2005 10:26:
Siis toi sun koko pointtihan etä suoaan perseestä revitty ja täysin epälooginen. Selität, että kyse on nimenomaan sun arvoistas, ja sitten toteat että "in my point of view". Miten vitussa sä voit edes soveltaa omia arvojasi jollekin, joka ei niitä jaa ja sitten väittää että tuollaista? Voi huoh.
---
"Kyse on mun arvoistani" ja "in my point of view": omasta mielestäni samanarvoisia. Sain nyt mielikuvan, että ne ovat mielestäsi ristiriidassa?
Kyllä mä mielestäni saan elää omien arvojeni mukaan ja arvostella jopa muitakin niiden perusteella. Tässä varmaan on taustalla taas sellainen ajatus, että mä jollain tavalla käskytän muita, kun olen vain ollut kertomassa oman mielipiteeni (jonka myötä tietenkin toivoisin asioiden olevan toisin).
Jos ne kerran on vain sun arvoja, niin silloinhan sä tajuat sen, ettei ne pidä paikkaansa sen toisen ihmisen kohdalla, etkä silloin voi sanoa että se on sille toiselle ihmiselle luonteen heikkoutta. Sä voit vääntää asiaa itsellesi sopivaksi ihan miten haluat, musta se on luonteen heikkoutta ,)Lene, 29.9.2005 12:09:
"Kyse on mun arvoistani" ja "in my point of view": omasta mielestäni samanarvoisia. Sain nyt mielikuvan, että ne ovat mielestäsi ristiriidassa?
Sä saisit tuomita ja arvostella mun puolesta, jos sä itekin altistaisit ittes samalle arvostelulla, mutta kun sä lähinnä pyrit olemaan liukas kun saippua ettei kukaan pystyisi sitä sulle itelles takas tekemään. Niin kauan mun mielestä sun ois vaan parempi pitää pääs kiinni, ja olla tuomitsematta, tai edes arvostelematta, muita.Kyllä mä mielestäni saan elää omien arvojeni mukaan ja arvostella jopa muitakin niiden perusteella. Tässä varmaan on taustalla taas sellainen ajatus, että mä jollain tavalla käskytän muita, kun olen vain ollut kertomassa oman mielipiteeni (jonka myötä tietenkin toivoisin asioiden olevan toisin).
Eikö tässä maassa vallitsekaan mielipiteen ilmaisun vapaus? Vai onko se vain multa kiellettyä?
Eli sä teet subjektiivisesta näkökannasta arvion, jota saarnaat täällä, vaikka itsekin tiedät ettei se pidä paikkaansa? Mä oon näköjään yliarvioinu sut, mut ei oo eka kerta.Tuossa kohdassa oli kyse tarkennuksesta, koska aiempi lause sisälsi väitteen, että pitäisin ylipäänsä toisenlaisten arvojen omaajia heikkoluonteisina. En tietenkään pidä - vain tiettyjen arvojen omaajat ovat vasten omia arvojani heikkoluonteisia. Toisten arvojen kohdalla puhutaan jostain muusta kuin heikkoluonteisuudesta, vaikka tietenkin se voi olla kokonaisvaltaisesti taustalla seikassa kuin seikassa.
Kaikkiko pitää vääntää rautalangasta? Olen nähtävästi yliarvioinut yleisön.
Jep, koska sä nostat itteäs jatkuvasti jollekin moraalisen auktoriteetin jalustalle, mutta mä en oo vielä nähny missään mitään sellaista, jonka perusteella sen teet.Ah, tässä taisi tulla jo esiin 2 seikkaa, jotka sua vaan nyt sattuu nyppimään.
Kuten sanottu, se ei oo sun kanssa ikinä toiminu ainakin parinkymmenen sivun oman kokemuksen, ja muiden keskustelun sivsusta seuraamisen perusteella ,)Tää on varmaan nyt sitä järkipuhetta? Oh la laa.
Pitäisköhän pistää siitäkin galluppi, anteeksi mielipidekysely, pystyyn...Kumpikohan meistä on se kakara?
Koska sä olet jatkuvasti tökkimässä sitä tikkua muiden silmään ja haukkumassa muita, ilman että sä annat muille mitään mahdollisuutta arvostella itseäs. Pidä se tikku jossain piilossa äläkä esitä olevasi niin saatanan moraalista ja hyvää ihmistä, niin ehkä suakaan ei tökitä.Jos kerran maailmasi ei pyöri mun ympärilläni niin miksi musta tuntuu silmätikulta? Minkäs kokoinen kana sulla on mun kanssa kynimättä? Kuinka suuria ongelmia sulla on?
Lene, 29.9.2005 15:06:
---
Damien, 29.9.2005 14:54:
E----ei vittu sentään....
Unohda ja katoa tästä topic:sta----unohda
uno---h--da...
---
Turha luulo.
Mä en oikeasti ymmärrä tota whinetystä. Jos on joku asia, mikä kaipaa selvennystä niin tehkää mulle helvetti selväksi, että mikä mättää!! Mistä asiasta on kyse?
Et kyllä ymmärrä. Vaikk sulle on mun lisäksi vaikka kuinka monta muutakin ihmistä yrittäny peistä vääntää . Mut kun et tajuu niin et tajuu.Lene, 29.9.2005 15:05:
Niin, ihmisillä on erilaisia arvoja ja nämä arvot käyvät jatkuvasti taistelua. Mä en ymmärrä, mitä sellaista väärää siinä sitten on, että pitäisi pitää mielipiteensä omana tietonaan?
Etpä niin. Sä olet liian kakara myöntääkses ikinä olevas väärässä tai tehnees jotain väärin.Mulla ei ole harmainta aavistustakaan, miten voisin altistaa muita tyydyttävästi samanlaiselle arvostelulle. Ei todellakaan. Vielä selvimmin sanottuna: mä en ymmärrä, mistä puhut. Ja tiedoksi: mä en ikinä ikinä ikinä ikinä aio hiljaa sen takia, että joku mulle niin sanoo.
No sitten sulla on vaan pahoja aukkoja logiikassasi, etkä vain itse tajua sitä.En ymmärrä mistä puhut. En koskaan väitä mitään, minkä tiedän, ettei pidä paikkaansa.[
Jos et pysty siihen, niin jätä se sitten tekemättä. Millä sä muuten perustelet sen edes itelles?Millä ilveellä sellaista ylipäänsä voi perustella?
Jätä psykologisointi mulle ja pysy sä niissä lakiteksteissä ,) Sä oot liian läpinäkyvä että toi sun väite menis läpi, vaikka sä siihen varmaan ite uskotkin. Itsepetoksen voima on valtaisa!Sulle näköjään muiden mielipide on erityisen tärkeä? Pistä ihmeessä pystyyn - I don't care. Ei mun itsetuntoni sellaista ole kiinni - toisin kuin eräiden.
Niin sanoit vain että olet silmätikkuna. Mut hei, voidaan taas jättää tää arvoton metakeskustelu väliin, ja sä voit lukea mun kommentit sellaisina kuin ne on tarkoitettu sen sijaan että väännät siitä tikusta asiaa ja teet taas keskustelusta turhaa.Mä en usko, että on ihan samas tikusta kyse. Enkä ole muuten väittänyt, että mua tökittäisiin millään tikulla.
Jos sä vaikka seisoisit sanojes takana ja sanoisit mitä tarkotat, sen sijaan että jätät niitä disclamereita jokaiseen väliin.Millä tavalla annan muille mahdollisuuden arvostella itseäni? Anna ihan konkreettinen esimerkki.
Oletko koskaan ajatellut, että ehkä se on sun itseilmasustas kiinni, eikä siitä että melkein kaikki täällä tulkitsee sua sit "oman tulkintansa" mukaan väärin? Mä en kuitenkaan oo ihan ainoa joka tähän on täällä puuttunu sun suhteen, vaikka ilmaisekin sen varmaan kärkeimmin.Oletko koskaan ajatellut, että tuo väitetty ylimielisyys voi olla vaan omaa tulkintaasi, joka välittyy tämän keskustelufoorumin kautta, joka ei anna ihmisistä oikeaa kuvaa?
"Sitä saa mitä tilaa" :) Kyllä mä mielestäni olen muiden ihmisten kanssa kyennyt usein järkeväänkin ajatustenvaihtoon täällä, mutta...a, 29.9.2005 15:56:
mut rikulle on helppo urputtaa koska se on samanlainen urputtaja iteki, mä en usko et lenen on helppo ottaa kantaa analyysiin sellasesta asiasta johon sillä ei ilmiselvästi oo minkäänlaista kosketuspintaa omien ennakkoluulojen ulkopuolella :)
Sun kanssa, kyllä. Kuten totesin, sitä saa mitä tilaa.Lene, 29.9.2005 16:21:
Musta se on näyttänyt olevan ihan samaa tasoa.