Tuparilahjaideoita

63 posts, 4 pages, 34,868 views

Claquesous

Posts: 3,206

#21 • • Claquesous viidettä kolonnaa
150cm pitkä kuminyrkki on kyllä ikimuistettava tuparilahja. Sopii vielä kaikille sukupuolesta ja seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta.

--
32. of December

Turan Palloseura

Posts: 562

#22 • • Turan Palloseura LU
semmonen iso puhallettava hopeenvärinen alien tuparilahjojen ja polttarikrääsän ykkösmestasta: europe housesta. taatusti menee tupareiden jälkeen suoraan roskiin!

vakavasti puhuen osta vähän eksoottisempia mausteita, joita ei välttis löydy jo valmiiksi kaapista, pullo viinaa ja semmonen mitta millä mitataan spaghetin annosmääriä!
Peikkotyttö

Posts: 1,219

#23 • • Edited Peikkotyttö
Me saatiin yhdeltä kaverilta kilo suolaa,ruisleipä ja kossupullo*nauru*

Viimeksi mainittu käytettiin pois heti samana iltana,booli oli tujua*känni*

--
Groove is in the Heart

ella_

Posts: 1,329

#24 • • ella_
Chez marius lahjatavaraliike bulevardilla on kiva, sieltä saa kaikenhintaista jännää. Niillä on myös keittiötarvikeliike siinä fredan ja bulsan kulmassa, sieltäkin saa kaikkea..

Lahjana kiva on jotain sellasta, mitä kodissa on kiva olla, mutta harva tulee ostaneeksi.. tämä voi olla esimerkiksi joku kiva lasikaadin (esim. iittalan kartio on kiva) tai kylpyhuoneeseen mm. hammasharjatelineet (Chez Marius) tai joku tyylikäs hedelmäkori (Chez Marius) tai kivat suola- & pippurimyllyt tai hienot munakupit tai joku kiva kulho jne..

--
Elementary, my dear.

krispis

Posts: 1,020

#25 • • krispis Huhuu
kannatan myös chez mariuksessa käymistä ja kokkipuoti mikonkadulla on kans hyvä. tai sit kimppalahjana just joku herkkukori ja joku pullo tms mikä jo mainittiinkin. tää on itse asiassa tosi hyvä topici *nauru* kaikillahan näitä tilanteita tulee kuitenkin eteen *joo*
z

Posts: 1,146

#26 • • z
itse sain viime kerralla mm. sellaisen ison limpun, tms leivän. se jäi tupareissa lyhyen vilkaisun jälkeen paperipussissa nurkkaan lojumaan.

siivoilin sitten myöhemmin ja olin laittamassa kuivunutta leipää roskiin, kun jostain syystä päädyin tarkastelemaan sitä hieman lähemmin. pisti hymyilyttämään, kun leivän sisältä löytyi Finlandia-pullo. olisi kai pitänyt osata epäillä, mutta ei sitä kiireessä...
Saara

Posts: 1,954

#27 • • Saara #2970
Vessapaperia tarvitaan aina ;).

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

Jocular

Posts: 1,359

#28 • • Jocular Janni
Ikean lahjakortti. *vink* Sielt luulis löytyvän kaikille jotaki?

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

UnityF

Posts: 15,721

#29 • • Edited UnityF joo just se

turan, 24.8.2005 12:58:

vakavasti puhuen osta vähän eksoottisempia mausteita, joita ei välttis löydy jo valmiiksi kaapista, pullo viinaa ja semmonen mitta millä mitataan spaghetin annosmääriä!



Mä sain aikoinaan kun muutin tähän asuntoon sellaisen Aarikan puisen lampaan muotoisen spagettimitan ja sellaisen jännän spagettikauhan samaa sarjaa ja patalapun. Tsiisus että oon tykänny niistä viel tänän päivänä. *joo*




joten joku just Aarikan tollainen setti ilahduttaa, on käytännöllinen ja pitkäaikanen.. tai ei se nyt aarikaa tarvii olla toi on vain esimerkki.

Toinen mitä tykkään niin astioista / koriste esineitä mut tuppaan kysyy yleensä suoraa kerääkö ne jotain tiettyy mallii jne jne.. Ehkä myös sen takia kun mulle irtoo Arabialta, iittalalta & hackmanilta alennukset kun melkein puolet suvusta on arabian tehtaalla töissä..

Myös lahjakortit on kivoja esim kaveriporukalla kerää massit ja tekee siitä lahjakortin stokkalle tai ikeaan tai jonnekkin kivaan paikkaan mikä sitten on niitten ystävien maku..

Kukkia niin leikkokukat niin niissä oon tarkka mitä vien ehkä jotain spesiaalii esim flamingonkukkaa ja proteusta tai jotain muuta vähän eksoottista joka ei kuole maljakossa heti huomenna.
Viherkasveja vien vaan jos tiedän että omistaja tykkää niistä ja millainen asunto on et mitkä ees selviytyy siel parhaiten ja miten viherpeukalo omista sit on... (Kodin onnea pitää kastella päivittäin [tai niin että se on aina tasaisesti kostee eli ei lillu vedessä mut ei saa myöskään kuivuu] ja pitää puolvarjoisessa paikassa jotta se selvii hengissä). ;))

Juustolautanen juuston ystäville ja jotain viinii on kanssa varma lahja. ja se lautanen voi olla vaikka millainen josta jää sit se muisto... *hymy*

Myös just noi mitä Turan mainitsi eksoottiset mauteet on pop.. <3
Kun itte ainakin olisin ihan onnessani niistä... Mä en vaan jostain kumman syystä koskaan osta niitä niin ainakin mä oisin taivaassa jos joku ostais mulle.. :D
UnityF

Posts: 15,721

#30 • • UnityF joo just se

Saara, 24.8.2005 14:01:
Vessapaperia tarvitaan aina ;).



itseasiassa kun aikoinaan muutin tähän 10 v sitten niin sain sellaisia iiiiiiiiiiiisoja pakkauksia vessapaperii & talouspaperii lahjaksi kaverilta.. niitä oli joku 4 & 4 isoo säästöpakkausta.. kaverin vanhemmat oli jossain tehtaal töissä.. Siinä kyl säästi pitkän pennin kun paperi kesti vuoden.. *hih*
Turan Palloseura

Posts: 562

#31 • • Turan Palloseura LU

UnityF, 24.8.2005 14:21:
---

Mä sain aikoinaan kun muutin tähän asuntoon sellaisen Aarikan puisen lampaan muotoisen spagettimitan ja sellaisen jännän spagettikauhan samaa sarjaa ja patalapun. Tsiisus että oon tykänny niistä viel tänän päivänä. *joo*



ja mä en saanu. edelleenkin keitän aina vahingossa aivan liikaa spaghettia. :(
UnityF

Posts: 15,721

#32 • • UnityF joo just se

turan, 24.8.2005 14:29:
ja mä en saanu. edelleenkin keitän aina vahingossa aivan liikaa spaghettia. :(



sun pitää nyt toivoo sitä sit joulupukilta *joo*
kai sä oot ollu kiltti lapsi ? ;)
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#33 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Fever clubin etu vasemmalla on kulmalla kiva kauppa josta löytyy tavaroita sen tyyppisille ihmisille "joilla on jo kaikkea" Löytyy paljon kaikenlaista hauskaa mutta ennenkaikkea käytännöllistä. Ainoa huono puoli on siinä että kauppa on melko kallis, mutta porukalla voi ostaa tosi hyvänkin lahjan.

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

sapeli

Posts: 11,768

#34 • • sapeli jokukukamikä?

mikkihiiri, 24.8.2005 12:51:
150cm pitkä kuminyrkki on kyllä ikimuistettava tuparilahja. Sopii vielä kaikille sukupuolesta ja seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta.



Hyvä tietää! *joo* Milloinkas sulla olikaan tuparit? *muhaha*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

vaavu

Posts: 1,324

#35 • • vaavu vara-vana
Viherkasvit on sinällään ihan kivoja, mutta niissä on sellainen ongelma, että pitäisi tietää suunnilleen onko kasvupaikka varjoisa, puolivarjoisa vai aurinkoinen. Lisäksi vihertumpelolle ei pitäisi ostaa mitään kovin haasteellista kasvia.

Tässä kuitenkin yksi tosi hyvä viherkasvi, joka kestää kaikissa olosuhteissa varjosta aurinkoon: Zamioculcas Zamiifolia. Lisäksi kasvi on todella helppohoitoinen, eikä sitä tarvitse kastella kovinkaan usein. Mulla on noita kotona kaksi kappaletta (tästä kuvasta näkyy), ja ne on todella sitkeän oloisia.



Mutta noin yleisesti ottaen, tuparilahjana kannattaa suosia kuluvaa tavaraa, ellei ole ihan varma siitä, että lahja on saajan maun ja tarpeen mukainen. Ruoka tai juoma on sikäli varmoja valintoja, että niille tulee aina käyttöä.
vaavu

Posts: 1,324

#36 • • vaavu vara-vana
En tiedä onko tää välttämättä ihan kaikille käypä tuparilahja, mutta ainakin se käy niille, ketkä istuksii iltoja kaveriporukassa. Nimittäin erilaiset lautapelit! Nykyään on vaikka kuinka paljon aikuisille suunnattuja, helpostiopittavia ja hauskoja lautapelejä myynnissä.

Me saatiin joululahjaksi Cranium-peli, ja aluksi oltiin vähän ihmeissämme, että mikäs tämä on. Mutta jopa epäilevä tuomas Ville innostui kun pääsi kerran kokeilemaan. Pelaaminen on ihan hauska tapahtuma, ja tuo ihan kivaa vaihtelua perinteiseen illan istumiseen.
o_°

Posts: 224

#37 • • o_°
Katsellu näitä ehdotuksia tuparilahjasta ja melkein kaikki jotka ehdottaa jotain konkreettista mainitsevat kasvin. Itsellä henk koht palais käpy jos joku tois mulle kasvin, mielummin tuo vaikka pullon olutta. Kannattanee siis miettiä minkälainen henkilö kyseessä kenen tuparit on. Yleispätevää tuparilahjaa tuskin onkaan.

Jos yhtään haluaa riskeerata, on taide oiva vaihtoehto tuparilahjaksi. *piis* :D
extramppa

Posts: 217

#38 • • extramppa hengailija
Rikkaimuri. Harvemmalla on omasta takaa, mutta käytännöllinen kapistus ja hinnat välillä 15e-40e.
vaavu

Posts: 1,324

#39 • • vaavu vara-vana

undercover hasse, 24.8.2005 16:07:
Katsellu näitä ehdotuksia tuparilahjasta ja melkein kaikki jotka ehdottaa jotain konkreettista mainitsevat kasvin. Itsellä henk koht palais käpy jos joku tois mulle kasvin, mielummin tuo vaikka pullon olutta. Kannattanee siis miettiä minkälainen henkilö kyseessä kenen tuparit on. Yleispätevää tuparilahjaa tuskin onkaan.



Ei kyllä varmaan olekaan mitään yleispätevää lahjaa, koska se riippuu aina siitä minkälainen vastaanottaja on. Siinä suhteessa kaikki kuluva tavara, kuten ruoka, juoma tai vaikka se vessapaperi on aina parempi vaihtoehto. Tosin niidenkin kanssa voi kyllä mennä vikaan, jos ostaa vaikka viinipullon ihmiselle, joka ei välitä viinistä - been there, done that. ;)

Ei-kuluvan tavaran ostaminen on paljon vaikeampaa. Kun mä katselen täällä ihmisten listaamia asioita, esim. noita keittiöjuttuja ja vessaharjaa, niin huomaan että mä itse olisin varmaan pahin mahdollinen tapaus tuparilahjan vastaanottajaksi. Kun kaikkea mahdollista on, ja vielä niistä puuttuvistakin on todella kranttu (ulkonäön tai merkkiuskollisuuden suhteen), niin lahjan ostaminen on todella todella vaikeaa.

Että jos ihan ummikkona pitää ostaa, niin kyllä se vodka tai muu viinapullo olisi kaikkein varmin sijoitus. Siinä riskeeraa ainoastaan sen, että lahjan vastaanottaja on absolutisti. ;)
Nectarine

Posts: 475

#40 • • Nectarine Rouva T
siis aivan EHDOTON tuparilahja ihmiselle joka muuttaa keskusta-asuntoon on puutarhatonttu! mitä rumempi sen parempi. (viimeksi löysin kaverilleni sellaisen joka käsi näytti sille niinkuin se näyttäisi kesoa *lmao* )
niillä vaan on pahuksen huono tuuri, kuulemani mukaan pari tonttua on tehnyt oma avusteisen jälkiabortin parvekkeen reunalta *hmph*
kumma juttu... *nauru*

--
Prinsessa Ruusunen