Tuparilahjaideoita

63 posts, 4 pages, 34,736 views

sapeli

Posts: 11,768

#1 • • sapeli jokukukamikä?
Kaverilla olis tänä lauantaina tuparit enkä ole vielä käynyt paikan päällä. Nyt onkin pulmana tuparilahjan osto - mitä sinä ostaisit ystävälle tuparilahjaksi? Tietenkin tällä ystävällä on tietynlainen tyyli ja maku, mutta tähän topikkiin voisi ylipäänsä keräillä kivoja lahjaideoita, joita sitten voisi vähän soveltaa ystävästä riippuen. *hymy*

Tätä voisi myös ajatella siten että mitä itse haluaisit / olisit halunnut tuparilahjaksi?

Omaa listaa:
- Valaisin (aina kauniita, mutta hankala ostaa sellainen joka sopii asuntoon / huoneeseen)
- Viiniä tms juotavaa (onpahan kivemmat tuparit *nauru*)
- Kukkia (lisää viihtyvyyttä ja erityisesti naispuoliset ystävät tykkäävät, mutta väliaikaisia eli niistä ei ole kauaa iloa)
- Juliste kehystettynä (tosin pitää tietää mistä toinen pitää, ja ettei hänellä jo ole ko. julistetta)

... lisää ideoita?

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

muZZle^

Posts: 305

#2 • • muZZle^
itse jos lähtisin ostamaan tuparilahjaa niin menisin varmaan Miquesissa ja Life Storessa käymään. Miques on ainaki Kluuvissa ja itiksessä ja Life Kämp Gallerias.
varsinki toi Life on<3
Hetu

Posts: 666

#3 • • Hetu hetaro
ja kannattaa käydä siinä mikä-se-nyt-on (Kellopeli?), joka on feverin vieressä toisessa nurkassa vaan siitä rakennuksesta. Siellä on kaikkee makeeta sisustusjuttua mistä tietääkseni aika moni tykkää :)
Jinx

Posts: 2,615

#4 • • Jinx Superfeminine
Tähän listaan vois lisätä vielä Day:n Bulevardin ja Fredan kulmassa sieltäkin löytyy kaikkee kivaa *joo*

--
Pyllykkä

lunake

Posts: 800

#5 • • lunake Helppo.Hankala.Napanöyhtä
- tummaleipä ja suola
- ns. "selviytymispakkaus" . Kiwa idea on kerätä erilaisia tavaroita ja tehdä niiden pohjalta tarina jossa pääosaa esittää tietysti tuparisankari itse.





*possu*

--
Hedelmällisyys on påp!

Waakku

Posts: 158

#6 • • Waakku
Banaaniterrtu teline, Puntti klapeja tai pulkka. Tuommoisia olen itse vienyt.

--
- ? -

Kate

Posts: 186

#7 • • Kate
Tuo onkin melko vaikeeta.

En ole koskaan antanut lahjaksi mitään isoa sisustuselementtiä, vaarana kun on se, että se ei joko sovi asuntoon tai sitten omistaja ei tykkää.

Olen kuitenkin vienyt mm. hienoja/hauskoja keittiötarvikkeita, niille on aina käyttöä. En nyt siis puhu mistään muovisista vaan lähinnä teräksisistä, nykyään kun niistä on vaikka minkälaisia.

Jos ajatus ei ole kulkenut, niin aina voi turvautua hyvään viini-, shamppanja- tai viskipulloon (riippuen vastaanottajasta).
-Santtu-

Posts: 1,965

#8 • • -Santtu- ananas bananas coconuts

sapeli, 24.8.2005 03:05:
- Kukkia (lisää viihtyvyyttä ja erityisesti naispuoliset ystävät tykkäävät, mutta väliaikaisia eli niistä ei ole kauaa iloa)



Ei kannata ainakaan sellasta Kodin onni-kukkaa antaa, koska se on oikeasti ihan sairaan vaikea saada pysyy elossa. Ei oo hauskaa kun kodin onni kuolee viikossa :(
jansku=p

Posts: 108

#9 • • jansku=p sheikkeri
Kandee pistää aina korvan taakse jos kaveri sattuu puhuun mitä tarviis

Kaikkee pientä on kiva ostaa,sellasta mikä ei pilaa kämpän sisustustyyliä vaan on hauska lisä sinne. Just keittiöön jotain pientä, tai vessaan. Kaveri osti joskus sellasen vessaharjan ja telineen...siin oli kai jotain sammakoita..ja jotain vihreetä mönjää siin telineen sisässä...*ding*

Mun mielest kivoi on sellaset jutut kans, että ostaa jonkun astian ja laittaa siihen sit jotain safkaa vaikka..ruokaa nam!!

--
Everything looks bad if you remember it

nethr

Posts: 763

#10 • • nethr !!
- viiniä/skumppaa/kuoharia
- kukkia (siis joku puska vaan)
- jotain sälää, mutta yleensä kysytty tupari-isännältä/emmännältä että mitä tarvittis tai sitten lisää viiniä *nauru*

--
xD

-Kerttu-

Posts: 4,542

#11 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

-Santtu-, 24.8.2005 09:32:
---
sapeli, 24.8.2005 03:05:
- Kukkia (lisää viihtyvyyttä ja erityisesti naispuoliset ystävät tykkäävät, mutta väliaikaisia eli niistä ei ole kauaa iloa)

---


Ei kannata ainakaan sellasta Kodin onni-kukkaa antaa, koska se on oikeasti ihan sairaan vaikea saada pysyy elossa. Ei oo hauskaa kun kodin onni kuolee viikossa :(



Mä olen joskus kuullut sanonnan, et Kodinonni ei kestä onnellisessa kodissa! *plur*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Freja

Posts: 8,774

#12 • • Freja Sihteeri
Mun suosikki ois ehkä Jääkaappirunoutta. Jokasel on kuitenkin kodissaan jääkaappi, ja ne toimii samal pienten juttujen magneetteina (eihän ne paljoa kuitenkaan kanna) ja niillä on hauska leikkiä *hihu*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

-Santtu-

Posts: 1,965

#13 • • Edited -Santtu- ananas bananas coconuts

Super-Kerttu, 24.8.2005 10:30:
Mä olen joskus kuullut sanonnan, et Kodinonni ei kestä onnellisessa kodissa! *plur*



Se on saleen keksitty lohduttamaan onnettomia viherpeukaloita jotka tappaa sen puskan heti *muhaha*

Mut varma vaihtoehto kasveista on bambut (tai siis traakkipuu whatever) ja sit voi ostaa jonkun kivan maljakon kans niille :) Itse kylla melkein nekin tapoin kun unohdin laittaa uutta vetta.
Freja

Posts: 8,774

#14 • • Freja Sihteeri

sapeli, 24.8.2005 03:05:
- Kukkia



Nii ja edelliseeni vielä lisättäköön, on myös niitä kestäviäkin kukkia, vai sanottaisko kasveja.. Riippuu sitten jaksaako ihminen niitä hoitaa vai eikö ole viherpeukalo.
Mä ottaisin mielelläni kotiini vastaan lisää lihansyöjäkasveja! Meillä on yks kärpäsloukku ja se on aivan mahtava *nauru* sitä on kiva katsella kun se syö kärpäsen tai muuten vaan sen kasvua.. Sinänsä niistä pidetään huolta niin että pidetään kosteana koko ajan ja antaa sen talvehtia jääkaapissa/kellarissa sen ~3 kk.
Se on hassun näköinen ja mielenkiintoinen. Ja se syö kukkakärpäset kotoa *vink*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

pirpeli

Posts: 5,533

#15 • • pirpeli
Siivoustarvikepaketti. Aina tarpeellista.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

jiippa

Posts: 82

#16 • • jiippa
Siis ihan *super*tuparilahjahan on sähköveitsi. Mikäs sen kätevämpää kuin tökkästä pistoke seinään ja suristaa leipä tms. viipaleiksi *vink*

--
... ja sitten mää heräsin

Kon-tiki

Posts: 1,936

#17 • • Kon-tiki The Unsinkable

Kate, 24.8.2005 09:30:
En ole koskaan antanut lahjaksi mitään isoa sisustuselementtiä, vaarana kun on se, että se ei joko sovi asuntoon tai sitten omistaja ei tykkää.



En mäkään antaisi.

Mä ja mies kutsuttiin viime lauantaina pitämiimme tupareihin 50 henkeä + avecit. Laskujeni mukaan paikalle saapui 65. Laitoimme jo kutsuun "please ei lahjoja", koska meillä on muutenkin vaikeuksia löytää tavaroille paikkoja, ja nyt niitä olisi tullut lisää.

Käytännössä kävi niin, että jengi toi runsaasti ruoka- ja juomalahjoja sekä pari kukkasta. Kiitos kaikille niistä! Itse asiassa booli ja lantringit loppui mutta viinaa jäi yli, koska raakaa viinaa ei uskaltanut alkaa juottaa isolle jengille, joka piti saada ulos asunnosta vähän keskiyön jälkeen.

Summarum: jos juhlijalla on jo kaikkea, lahjoita hänelle juomaa ja ruokaa (tiukan viinan kanssa lantrinki on kiva yllätys). Jos kyseessä on ekaan kotiinsa juuri muuttanut opiskelija, käy kyttäyskeikalla tai kysy suoraan mitä puuttuu. Jos puuttuu jotain vähän isompaa, voitte kerätä kaveriporukalla kolehdin ja ostaa sen. Toimii!
Fyrisch

Posts: 4,525

#18 • • Fyrisch
- ikeast niit bamburisukeppei, ei ainaskaa kuole nurkkiin :D
- ovimatto
- kysy mitä se (tai he) tarvitsee: kerää kolehtii ja osta se

viinii/viinaa en ite ostais koska alkoholi ei tuo uuteen kotiin onnea.
Timce

Posts: 5,381

#19 • • Timce
Can't go wrong with vessaharja.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

clupipeipe

Posts: 323

#20 • • clupipeipe
Juomat on aina hyviä: kompakti koko ja hyvä säilyvyys. Jos ei tiedä vinkkumieltymyksiä niin vodka toimii aina *vink*

Mausteet voi kanssa toimia...ostaa vaikka kokoelman jotain vähän eksoottisempia mutta kuitenkin monikäyttöisiä näteissä purkeissa. Tai sitten sesongin mukaan esim. grillaukseen tai joululeivontaan sopivia.

Henk.koht. ilahtuisin (mitä se tähän kuuluu..*nauru*) esim stylestä vinkkupullotelineestä, mutta siinä pitäisi sit jo tietää vähän tyylimieltymyksiä eli mennee hieman tuonne sisustustavarat-on-riski -osastolle.