Individual, 18.8.2005 11:26:
Sehän onkin hieno peruste kaikille ihmisoikeusrikkomuksille, että jos siitä ei tykkää ei sinne maahan tarvitse mennä.
No se on pragmaattinen ratkaisu siihen, etteivät nuo ihmisoikeusrikkomukset koske itseään. Ja kyllä sinne voi mennä, olen itse viettänyt aasiassa aika paljon aikaa viimeisen 5 vuoden aikana (esim Singaporessa yhteensä vuoden), mutta kannattaa miettiä mitä siellä tekee.
Ja olen (tottakai) sitä mieltä, ettei täydellisessä maailmassa ole ihmisoikeusrikkomuksia. Mielestäni siihen vaikutetaan parhaiten niin, että informoidaan sellaisten maiden (äänioikeutettuja) asukkaita että pyrkisivät muuttamaan maansa lainsäädäntöä. Aikaisemmin esitetty tapa pyytää Brittiviranomaisia pitämään huolta kansalaisistaan auttaa vaan yhtä typerää länsimaalaista, eikä niitä tuhansia (miljoonia?) paikallisia, jotka kärsivät todennäköisesti vielä suuremmista ihmisoikeusrikkomuksista. Heillä ei ollut mahdollisuutta olla menemättä ko. maahan.
Individual, 18.8.2005 11:26:
Eikä myöskään, voin toki olla väärässä, missään maailman rikoslaissa ole määritelty sitä, että 1 vuosi tässä linnassa vastaa 10 vuotta toisessa.
Nyt tipahdin kärryiltä.
nuance, 18.8.2005 11:48:
Mun mielestä toi Duvinin näkemys vankeinhoitoon ja rangaistuspolitiikkaan on aika törkeän barbaarinen.
Nyt hieman sisälukutaitoa kiitos. Jos saisin itse rakentaa vankeinhoito- ja rangaistusjärjestelmän se ei todellakaan olisi tuollainen. Esitin vain huomion vallitsevasta tilanteesta tietyissä maissa. Se ei ole optimaalisin tilanne. Mutta turha inistä joidenkin turistien kokemia vääryyksiä kun siellä on paljon enemmän paikallisia väärin kohdeltuja.