masennus...

1,167 posts, 59 pages, 651,445 views

Amuck

Posts: 2,396

#1141 • • Amuck dub-i-dub

Replying to masennus...:


No tänään sitten sain kokea ton oikeen paskan lääkärin, tai oikeastaan terapeutin.. *hmph*



Hmm, siis tarkoitatko psykiatria?

Oletan että tarkoitat psykiatria joka määräsi sulle nuo lääkkeet. Puhuitteko terapiasta?

Hommahan siis menee niin että psykiatri (joka on siis lääkäri) voi lääkkeiden lisäksi kirjoittaa B-lausunnon, jonka kanssa haetaan Kelalta tukea terapiaan. Sitten pitää itse etsiä se terapeutti (joka voi taas olla esim. psykologi, psykiatrian erikoislääkäri, psykiatrinen erikoissairaanhoitaja tai muuta).

Toinen vaihtoehto on vaan etsiä terapeutti, varata aika ja maksaa ihan itse koko lasku.

ps. Onneksi olkoon tapahtumien alkuun laittamisesta! :)

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Oj

Posts: 1,349

#1142 • • Edited Oj Keep it FILTHY

Replying to masennus...:


---

No tänään sitten sain kokea ton oikeen paskan lääkärin, tai oikeastaan terapeutin.. *hmph*
---


Hmm, siis tarkoitatko psykiatria?

Oletan että tarkoitat psykiatria joka määräsi sulle nuo lääkkeet. Puhuitteko terapiasta?

Hommahan siis menee niin että psykiatri (joka on siis lääkäri) voi lääkkeiden lisäksi kirjoittaa B-lausunnon, jonka kanssa haetaan Kelalta tukea terapiaan. Sitten pitää itse etsiä se terapeutti (joka voi taas olla esim. psykologi, psykiatrian erikoislääkäri, psykiatrinen erikoissairaanhoitaja tai muuta).

Toinen vaihtoehto on vaan etsiä terapeutti, varata aika ja maksaa ihan itse koko lasku.

ps. Onneksi olkoon tapahtumien alkuun laittamisesta! :)


Siis oon ollu tekemisissä aluksi tuon psykiatrian kanssa ja sitten kävin välissä terapeutilla joka sitten suositteli mulle jatkossa noita ^ esimerkkejä. Ja juurikin tuo psykiatri kirjoitti mulle noi lääkkeet.

Edit: Kirjotin ehkä vähän tyhmästi/epäselvästi ton aikasemman.. Ja kiitoksia tsempeistä :)

--
Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE][CODE]Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE]

Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#1143 • • Edited Morfin Mafer EVVK DJ and Producer
Mulla ei olekkaan paniikkihäiriötä vaan normaali ahdistus mm. opintolainan takaisin maksusta.

Masennusta on koska tuntuu kuin elämä olisi ohi ja jäi vain 6400 € opintolaina maksettavaksi loppuelämäksi. Opiskelin siis tradnomiksi ja en ole vielä päässyt töihin.

Sijoitin myös 10000 € tuotekehitykseen ja olen myynyt tuotteita vasta 404 €.
Oj

Posts: 1,349

#1144 • • Oj Keep it FILTHY
Pelottaa että uusiutuuko tää taas kun parisuhde päättyi *uuh* just kun kaikki oli taas niin hyvin ja tuntu että elämä hymyilee, niin EIH! ...vihaan yksin olemista :(

--
Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE][CODE]Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE]

Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#1145 • • Edited Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to masennus...:

Mulla ei olekkaan paniikkihäiriötä vaan normaali ahdistus mm. opintolainan takaisin maksusta.

Masennusta on koska tuntuu kuin elämä olisi ohi ja jäi vain 6400 € opintolaina maksettavaksi loppuelämäksi. Opiskelin siis tradnomiksi ja en ole vielä päässyt töihin.

Sijoitin myös 10000 € tuotekehitykseen ja olen myynyt tuotteita vasta 404 €.



Jaa-has... update... pääsin töihin ja nyt olen myynyt kehittämääni tuotetta 2113,50 USD:lla ja elämä hymyilee..
oooo

Posts: 1,249

#1146 • • oooo

Replying to masennus...:

Pelottaa että uusiutuuko tää taas kun parisuhde päättyi *uuh* just kun kaikki oli taas niin hyvin ja tuntu että elämä hymyilee, niin EIH! ...vihaan yksin olemista :(



u030.gif

Tsemppiä.
tommib

Posts: 3,204

#1147 • • tommib
Anteeksi tuuletukseni, mutta voin paremmin kuin moneen vuoteen! Avioero oli todellinen helpotus, kun siitä toipui, mitä nyt ex-vaimon paskanheitolla ei näy loppua tosin. Ja se nyt kuormittaa, kuten muutenkin epäonni, joka on vaivannut kuukauden putkeen. Silti, masennuksen syvyydestä voi nousta ja toivon tämän antavan toivoa muille, jotka kanssa kamppailette sairauden kanssa.

Oma ratkaisija saattoi olla päiväsairaala jakso, jonka jälkeen elämäni on ollut huomattavasti aktiivisempaa ja jotenkin sain etäisyyttä asioihin siellä tarpeeksi. Luulen ainakin näin.
tommib

Posts: 3,204

#1149 • • tommib

Replying to masennus...:

Hei,

Lääkkeni aiheuttaa minulle oksennusreaktion, eli heti kun olen ottanut lääkeet niin oksennan ne välittömästi pihelle. Yksi vaihtoehto olisi tähän ongelmaan ottaa suonensisäiset vastineet.

Mulla on siis:
Efexor Depot
Abilify
Olanzbin

Ja paniikkihäiriöihin on Obamox.



Paniikkihäiriöön voidaan kokeilla myös Ketipinoria, joka omalla kohdalla toimi lähes kuin unelma. Efexorille ainakin löytyy vaihtoehtoja, jotka tuskin oksettavat, kannattaa lääkärin kanssa puhua asiasta. Opamoxista ei itselläni kokemusta, käytin pahimpiin paniikkioireisiin Diapamia tai/ja Ketipinoria.
Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#1150 • • Edited Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to masennus...:


---
Hei,

Lääkkeni aiheuttaa minulle oksennusreaktion, eli heti kun olen ottanut lääkeet niin oksennan ne välittömästi pihelle. Yksi vaihtoehto olisi tähän ongelmaan ottaa suonensisäiset vastineet.

Mulla on siis:
Efexor Depot
Abilify
Olanzbin

Ja paniikkihäiriöihin on Obamox.
---


Paniikkihäiriöön voidaan kokeilla myös Ketipinoria, joka omalla kohdalla toimi lähes kuin unelma. Efexorille ainakin löytyy vaihtoehtoja, jotka tuskin oksettavat, kannattaa lääkärin kanssa puhua asiasta. Opamoxista ei itselläni kokemusta, käytin pahimpiin paniikkioireisiin Diapamia tai/ja Ketipinoria.



Paha keskustella enää mun lääkärin kanssa asiasta, kun se kuoli ja se on hoitanut minua 10-vuotta ja pääsen nyt kunnalliseen hoitoon jossa selitän mun tausta uudestaan alusta alkaen.
tommib

Posts: 3,204

#1151 • • tommib
No kieltämättä on hankala tilanne. Nyt ei oikeastaan auta kuin mennä joko kunnalliselle tai jatkaa yksityissektorilla, mutta joudut kuitenkin kertomaan kaiken alusta alkaen. Se ei ole mitään mukavaa, tiedän, muttei oikein muukaan auta. Toivon todella, että sinulle löytyy paremmat lääkeet!
Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#1152 • • Edited Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to masennus...:

No kieltämättä on hankala tilanne. Nyt ei oikeastaan auta kuin mennä joko kunnalliselle tai jatkaa yksityissektorilla, mutta joudut kuitenkin kertomaan kaiken alusta alkaen. Se ei ole mitään mukavaa, tiedän, muttei oikein muukaan auta. Toivon todella, että sinulle löytyy paremmat lääkeet!



Hankakala tilanne sinänsä, koska eläkkeeni on myönnetty vain määräaikesesti 31.1.2014 asti ja jos en käy KELA:n mielestä tarpeeksi lääkärissä niin eläkettä ei jatketa ja koska olen sairas niin minua ei oteta työkkäriin tienaamaan työttömyyskorvausta eikä myöskään siksi, että pyörittelen yritystä i4ware Software, jonka liikevaihto on satunnainen. Samoin kun myyn vuosimaksullisia lisenssejä suljetunlädekoodin tuotteeseen Timesheet for JIRA, jonka olen itse koodannut niin en voi vetää yritystäni konkurssiin, koska olen ikusesti toimitusvastuussa, koska tuote on vuosimaksullinen ja koodattu niin, että se lakkaa tomimasta jos asiakaat lopettaa laskujen maksun. Tosin tuote on hostattu Atlassian Software Systems Pty Ltd:n toimesta joten se on saatavilla vaikka kuolisin autoonnettomuudessa.

Olen kuitenkin kokopäiväisessä työssä, mutta se ei ole varma koska työsuhdetta jatketaan aina uusilla määräaikaisilla sopimuksilla toinen toisensa jälkeen.
tommib

Posts: 3,204

#1153 • • tommib

Replying to masennus...:


---
No kieltämättä on hankala tilanne. Nyt ei oikeastaan auta kuin mennä joko kunnalliselle tai jatkaa yksityissektorilla, mutta joudut kuitenkin kertomaan kaiken alusta alkaen. Se ei ole mitään mukavaa, tiedän, muttei oikein muukaan auta. Toivon todella, että sinulle löytyy paremmat lääkeet!
---


Hankakala tilanne sinänsä, koska eläkkeeni on myönnetty vain määräaikesesti 31.1.2014 asti ja jos en käy KELA:n mielestä tarpeeksi lääkärissä niin eläkettä ei jatketa ja koska olen sairas niin minua ei oteta työkkäriin tienaamaan työttömyyskorvausta eikä myöskään siksi, että pyörittelen yritystä i4ware Software, jonka liikevaihto on satunnainen. Samoin kun myyn vuosimaksullisia lisenssejä suljetunlädekoodin tuotteeseen Timesheet for JIRA, jonka olen itse koodannut niin en voi vetää yritystäni konkurssiin, koska olen ikusesti toimitusvastuussa, koska tuote on vuosimaksullinen ja koodattu niin, että se lakkaa tomimasta jos asiakaat lopettaa laskujen maksun. Tosin tuote on hostattu Atlassian Software Systems Pty Ltd:n toimesta joten se on saatavilla vaikka kuolisin autoonnettomuudessa.

Olen kuitenkin kokopäiväisessä työssä, mutta se ei ole varma koska työsuhdetta jatketaan aina uusilla määräaikaisilla sopimuksilla toinen toisensa jälkeen.



Saman taistelun Kelan kanssa kävin, kunnes pääsin kuntoutustuelle. Tosin en itse pyöritä firmaa, joten en tiedä miten paljon se sotkee pakkaa lisää. Kelan kanssa oikeasti meinasi mennä hermo kokonaan juuri noiden lausuntojen pyytämisten kanssa. Oma lääkärini (yksityinen) lopulta melkein jo alkoi nauramaan ja veti lausunnot copy-pastena parilla muutoksella :D
Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#1154 • • Edited Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to masennus...:


---

---
No kieltämättä on hankala tilanne. Nyt ei oikeastaan auta kuin mennä joko kunnalliselle tai jatkaa yksityissektorilla, mutta joudut kuitenkin kertomaan kaiken alusta alkaen. Se ei ole mitään mukavaa, tiedän, muttei oikein muukaan auta. Toivon todella, että sinulle löytyy paremmat lääkeet!
---


Hankakala tilanne sinänsä, koska eläkkeeni on myönnetty vain määräaikesesti 31.1.2014 asti ja jos en käy KELA:n mielestä tarpeeksi lääkärissä niin eläkettä ei jatketa ja koska olen sairas niin minua ei oteta työkkäriin tienaamaan työttömyyskorvausta eikä myöskään siksi, että pyörittelen yritystä i4ware Software, jonka liikevaihto on satunnainen. Samoin kun myyn vuosimaksullisia lisenssejä suljetunlädekoodin tuotteeseen Timesheet for JIRA, jonka olen itse koodannut niin en voi vetää yritystäni konkurssiin, koska olen ikusesti toimitusvastuussa, koska tuote on vuosimaksullinen ja koodattu niin, että se lakkaa tomimasta jos asiakaat lopettaa laskujen maksun. Tosin tuote on hostattu Atlassian Software Systems Pty Ltd:n toimesta joten se on saatavilla vaikka kuolisin autoonnettomuudessa.

Olen kuitenkin kokopäiväisessä työssä, mutta se ei ole varma koska työsuhdetta jatketaan aina uusilla määräaikaisilla sopimuksilla toinen toisensa jälkeen.
---


Saman taistelun Kelan kanssa kävin, kunnes pääsin kuntoutustuelle. Tosin en itse pyöritä firmaa, joten en tiedä miten paljon se sotkee pakkaa lisää. Kelan kanssa oikeasti meinasi mennä hermo kokonaan juuri noiden lausuntojen pyytämisten kanssa. Oma lääkärini (yksityinen) lopulta melkein jo alkoi nauramaan ja veti lausunnot copy-pastena parilla muutoksella :D



---
oooo

Posts: 1,249

#1155 • • oooo

Replying to masennus...:

Hei,

Lääkkeni aiheuttaa minulle oksennusreaktion, eli heti kun olen ottanut lääkeet niin oksennan ne välittömästi pihelle. Yksi vaihtoehto olisi tähän ongelmaan ottaa suonensisäiset vastineet.

Mulla on siis:
Efexor Depot
Abilify
Olanzbin

Ja paniikkihäiriöihin on Obamox.



Opamox.
Cloud

Posts: 2,162

#1156 • • Cloud Game Freak

Replying to masennus...:




Opamox.



Niin tai Oxamin, Alopam tai jopa Oxepam.. aivan niinkuin sillä "p":llä siinä olisi suurtakin merkitystä.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

oooo

Posts: 1,249

#1157 • • oooo

Replying to masennus...:


---



Opamox.
---


Niin tai Oxamin, Alopam tai jopa Oxepam.. aivan niinkuin sillä "p":llä siinä olisi suurtakin merkitystä.



No ei olekaan ;) Tämä oli henk.koht.
Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#1158 • • Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to masennus...:


---
Hei,

Lääkkeni aiheuttaa minulle oksennusreaktion, eli heti kun olen ottanut lääkeet niin oksennan ne välittömästi pihelle. Yksi vaihtoehto olisi tähän ongelmaan ottaa suonensisäiset vastineet.

Mulla on siis:
Efexor Depot
Abilify
Olanzbin

Ja paniikkihäiriöihin on Obamox.
---


Opamox.



Luulin että minulle on paniikkihäriö. Siis minulla on vain realistista asioista pelkoja kuten otin 50 € pikavipin. Mutta nyt ei ole enää hätää kun sanoin sopparit irti kaikkien pikavippifirmojen kanssa.
oooo

Posts: 1,249

#1159 • • Edited oooo
Nujersin 10v. kestäneen vakavan masennuksen jonkun (no onhan siitä jo kulunut...) aikaa sitten. Jes.
Että toivoa on, kaikilla.
mark hamilton

Posts: 439

#1160 • • Edited mark hamilton The Mogul
Heh,
Olette muuten väittäneet täällä että aivot eivät voi surkastua.
Se on lääkäreiden ja psykiatrien ammattikieltä joka taroittaa aivan muuta mitä tuosta fraasita voisi maalikko ymmärtää.
Ja teidän ei kanata asiasta väitellä minun kanssa koska esitän vain Mentoria Oy:n ja Mehiläisen Psykiatrian Dosenttien, Psykoloogien ja Psykiatrien väitöksiä täällä.
EDIT: Morfin Ma'fer AKA mark hamilton AKA Rule-of-Three AKA Logan Miller