Koneisto 13.8.2005 @ Helsinki

171 posts, 9 pages, 48,591 views

pinza

#81 • • pinza
Joopajoo, väittelythreadiksihan tämä on sitten menny myös. Koskapa ei. :)
Itselläni ei ole hip-hopin tuomista "Konemusiikkifestareille" vastaan mitään, onhan se fakta että hip-hop on aika jurkeleen tärkeä musiikkityyli ollut ihan vaan vaikka sämpläilyn yleistymisen/keksimisen takia. Tietty noiden rap-artistien seassa ois voinu olla vähän instrumentaaliakin matskua (vai oliko?)...

Mutta joo, eka kerta Koneistossa koskaan, ja lauantai oli ihan hyvä. Kiitokset siitä - yllätys yllätys - Puristamon DJ-lineupille. Infekto ja Muffler jäivät sieltä nimittäin parhaiten mieleen, ja Teebeen aikana oli jo niin kuuma ettei enää litroja hikoiltuaan jaksanut. Kyllä sieltä hyvää kirkonpolttoa tais soida siltikin. Biiigg up for our Konsta. \o/

Ja joo, propsit ja isot respektit myös Mekaanikolle taas vaihteeksi siitä miten kirjoitetaan pure 101% faktaa sisältävä asiapostaus ketään/mitään provosoimatta. *super*

Wish all were mechanics.
Android

#83 • • Android

vanhus, 15.8.2005 14:28:
mistäköhän kiven alta tää kaveri on herännyt*muhaha**muhaha**piis**nuotti*

Tai sitten sarkasmin ymmärtäminen tuottaa lieviä vaikeuksia eräille...*justjoo*
Jagr

#84 • • Jagr
En mä jaksa quottaa kun tää ei ole suunnattu kellekään erityisesti. Koneistosta mä vaan pölisen festarina. Raumanmeri esim on oikea sillisalaatti, tietää mitä saa. Jos istuisin Koneiston markkinoinnissa välttäisin sitä painotusta hip hoppiin. Konemusa mielletään suuren kansan keskuudessa tanssimusaksi, teknoksi, transeksi. Nyt ei oikein tiedä onko se mainstream, hiphop, polkka vai mikä. Se on mun näkemys paikan imago-ongelmista. Mut uskon että vahingosta oppineena ensi vuonna nähdään järjestäjltä erilainen tapa mainostaa.

Kiitos valtavasti ehdotuksista, mikä on parasta deep-hypnomusaa. Vois tehdä tänne sellaisen äänestys-threadin, vähän kuin Kiss TOP30 -lista.
vanhus

#85 • • vanhus

Android, 15.8.2005 14:22:
---
boy-cut, 15.8.2005 13:57:
liian usein on valitettavasti näkynyt sitä kun jou jou miehet tulevat dissamaan kiksuttelijoita (ja toistepäin).

---

Ja kiksua/kiksuttelijoita ei sitten dissata konemusiikkipiireissä?

halooo onx valooo *joo**joo**ankka* tähän vois melkeen heittää samat kun tohon äskeseen kommenttiini*muhaha*
Android

#86 • • Android

vanhus, 15.8.2005 14:35:
halooo onx valooo *joo**joo**ankka* tähän vois melkeen heittää samat kun tohon äskeseen kommenttiini*muhaha*

Okei =)

Eli hiphop-piirit ovatkin kiksuystävälliset?
littlebig

#87 • • littlebig aaat-chi kung
hip hop skene vs konemusa skene kaikkine eri alueineen on tuonut esiin dissauttelua puolin ja toisin juuri tanssilattialla
tuntuu ettei lepalahkeet tule toisten lepalahkeitten kanssa toimeen jos on kyse alfaurosten reviiristä vaikka omat misut ovat jo typerälle riidan haastamiselle kääntäneet selkänsä ja juttelevat jo toisille rauhan miehille
show offit voi jättää kotiin oli se klubbarin forumin kommenttien väkisin väärin ymmärrystä tai toisten dissauttelua tanssilattialla
mitä välii vaikka muilla olisi hauskempaa kuin sinulla?
nauti itse omista jutuistasi

hip hop jou I'm pop

--
straight ______

gay ^______^

pirpeli

#88 • • pirpeli

tää on kyllä hyvä heitto kahen sivun kehujen jälkeen. kiitos oman panoksesi antamisesta keskusteluun..

Niin, kaverit mua sinne houkutteli, mutta paikalla ei ollut muuta itselleni kiintoisaa kuin Mr. A. Ja häntä saatoin biletellä lauantaina ilmaiseksi Danceteriassa. Mukavaa kuitenkin, että ihmiset, jotka sinne ovat menneet, ovat tapahtumasta tykänneet. Itse säästin kaupungin palkollisen näkökulmasta paljon rahaa. Ja toivottavasti Koneisto jatkaa, elektronisen musiikin festarina.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

herra tassu

#89 • • herra tassu

disko_joe, 14.8.2005 13:04:

Kevin Saunderson laittoi hyvin toimivaa tykitystä varsinkin kun tollaseen teknoon (tietoisesti) harvemmin törmää ja oisko miehellä ollut vielä joku Ableton Live siinä Mac:issa kiinni..? Blur - Song 2 *jiihaa*

Aika perus Final Scratch-setiltä tuo vaikutti. Joka oli sinänsä aika tylsän näköistä, ite tykkäisin aina mieluummin katsella kun levyt vaihtuvat lennokkaasti ja välillä lentävät yleisöllekin...
Muutenkin mies vaikutti ekan tunnin ajan olevan aika kohmeessa, siis ei kovinkaan fiiliksissä. Loppua kohden menoa kyllä alkoi irrota, mutta ei ollut mies samanlaisessa iskussa kuin Raumalla sillon joskus. Hyvä setti joka tapauksessa. Song 2 rokkas.

Michael Mayer ja uskomaton saksa-saundi päästi vihdoinkin tanssimaan. Alkupään miniminiminimalistinen meno oli "tervetuloa berliiniin", vaikka jäbällä olikin Köln t-paita,

Kyllä tuo taisi kuitenkin olla nimenomaan tervetuloa Kölniin, Kompakt yms. Berliini soundi IMO on jotain aivan muuta, esim. 3 vika biisi. Mutta ketä kiinnostaa.
Superhyväsetti ainakin alku ja loppupää.
ISOplussa myös valomiehelle Mayerin ajalta.

Hip hopeista ei jaksa kommentoida muuta kuin että ehkä ensi vuodeksi järjestäjät tajuavat olla laittamatta rahojaan johonkin **tun Dick Inspektoriin ja muihin pikku-g/k2 hoppareihin, jotka eivät kuitenkaan vedä yleisöä. Joku Krush tai Shadow olisi varmaan tosiaan innostanut porukkaa, ja jopa itseänikin pe paikalle.

Ens vuonna Umekki ja Ben Simssi pääsalin vikoiks esiintyjiks *vink*
johannyt

#90 • • johannyt helvetiac
musta tais tulla taas junglisti.

niin ja voodoo people remixi tuli kyl kolme kertaa, infekto soitti 3. vikana biisinä, muffler vikana biisinä, ja teebee setin keskel. eikä haitannu kyl tippaakaan. ^___^

puristamostage <3

koneisto <3
#91 • • Joe Le Bon Guest

herra tassu, 15.8.2005 15:25:
...

Kiitos korjauksista. Joo, onhan se kivempi katsoa kun dj heiluu levyjen kanssa ja saattaa jopa luoda katsekontaktin, kuin arvelee että mitä xxx-saittia se nyt siinä surffaa vai onko peräti kommentoimassa omaa keikkaansa klubbariin... heh. Tai siis kyllähän muutamat varmaan hiffaa että hommalla on jotain tekemistä soittamisen kanssa.

Pitänee myös uusia reissu Saksaan ja päivittää paikalliset soundivirtaukset ;-)

Oli miten oli, hyvää se oli!
Mongolia

#92 • • Mongolia truenörth

Jagr, 15.8.2005 14:33:
En mä jaksa quottaa kun tää ei ole suunnattu kellekään erityisesti. Koneistosta mä vaan pölisen festarina. Raumanmeri esim on oikea sillisalaatti, tietää mitä saa. Jos istuisin Koneiston markkinoinnissa välttäisin sitä painotusta hip hoppiin. Konemusa mielletään suuren kansan keskuudessa tanssimusaksi, teknoksi, transeksi. Nyt ei oikein tiedä onko se mainstream, hiphop, polkka vai mikä. Se on mun näkemys paikan imago-ongelmista. Mut uskon että vahingosta oppineena ensi vuonna nähdään järjestäjltä erilainen tapa mainostaa.

Koneistossa on aina ollut jonkunverran hiphoppia ja hyvä niin. Se, kuinka onnistunut koneiston markkinointi/esiintyjälista tänä vuonna oli on kokonaan toinen juttu eikä minun mielestäni liity varsinaisesti tuohon "genrepolitiikkaan". UMF:ssä oli tänä vuonna sekä hiphoppia että konemusaa ilman mitään ongelmaa ja väkeä riiti.

Jos sitä suurta yleisöä halutaan kosiskella niin se mieltää konemusan lähinnä Erik Prytziksi ja DJ Tiestoksi. Puhtaalla transe/polkka-linjalla koneisto ei olisi festari samalla tavalla kuin se tähän asti on ollut. Epäilenpä että koko juttu olisi kuihtunut jo aikoja sitten. Konemusa on paljon laajempi juttu kuin miltä se täältä klubituksesta katsottuna näyttää.
z

#93 • • z
törmäsin täällä muuten rokkarikavereihin, jotka oli tullu eka kertaa ikinä koneistoon. roisinia ja son kitea olivat tulleet pääasiassa tsekkaa ja tykkäsivät ihan muutenkin. ihmettelivät, kun oli ekat festarit, missä jengi ei kussut ja oksentanut päälle / nurkkiin / pihalle.

kyllä 'popimpi linja' vaikutti tällaisten tapausten perusteella tuoneen siis paikalle vähän uuttakin porukkaa, kuten oli tarkoituskin.
Gloria <3 Speedcore

#94 • • Gloria <3 Speedcore SPEEDCORE
*justjoo*lässynlässyn

nimim. EI HIPHOPPIA KONEISTOON!!!

--
IK HAAT GODVERDOMME TRANCE!.... terreur in me eur*pahis*

EXTREME SPEEDCORE TERROR!

I *sydän* TERING HERRIE

Mervi

#95 • • Mervi Neiti Näpsä
Oon sitä mieltä että Konemetsä ehdottomasti festarimittarissa ykkönen, Koneisto artisteiltaan ykkönen. Että siitä vain mietintämyssy hautumaan ja miettimään mitä kaikkea olisi kummallakin parannettavaa.

Maksoin viiskytävvis euroa että pääsen fanittamaan Muffleria mutta sittenkin TB oli pikkuisen parempi, luulin ettei mikään riitä mutta se oli pirun hyvä, erittäin taitava ja monipuolinen artisti.

--
Ei se oo niin vakavaa.

nenna

#97 • • nenna • dbxx / Camari / rubiX / choon! / Club Fantasy •
Kaks päivää meni nopeesti ja ite ainaki viihdyin Koneistossa..
..melkeen kaikki ulkolaiset missasin.. :o ..mutta eipä hätiä mitiä..suomipojat ei jättäny kylmäksi! *super* ..esim. Miika Kuisman live oli superjees! ..ja Mr A:n setti sai ihmiset takuuvarmasti pähkinöiks.. ..ja sit Orkidea.. <3

..mul oli kivaa.

..ja kiitti Erkolle viel! *piis*
Jagr

#98 • • Jagr

t-e, 15.8.2005 16:10:
---

Jos sitä suurta yleisöä halutaan kosiskella niin se mieltää konemusan lähinnä Erik Prytziksi ja DJ Tiestoksi. Puhtaalla transe/polkka-linjalla koneisto ei olisi festari samalla tavalla kuin se tähän asti on ollut. Epäilenpä että koko juttu olisi kuihtunut jo aikoja sitten. Konemusa on paljon laajempi juttu kuin miltä se täältä klubituksesta katsottuna näyttää.

---

Niin, mä en tiedä miten isoa yleisöä noihin pitäisi saada. Suuri yleisö ei kyllä tiedä DJ Tiestoa nimeltä. Ne tietää "sen hyvän biisin jossa lauletaan vain siinä yhdessä kohtaa". Mut joku tässä kirjoitti että nyt oli Koneistossa ollut uutta jengiä. Se on aina hyvä, että sanomaa ja konemusaa levitetään tähän rokkaajien itsemurhakehtoon.

Jos mä olen ihan rehellinen, mä kaipaan tosi paljon sitä tunnelmaa jota tämä setä koki 16-17 -vuotiaana Turussa vuoden 89 Hyperdelicien bileissä. Sitä myöden eteenpäin tähän päivään, konemusajengi on aina ollut vaatimatonta, musiikista nauttivaa, jopa sisäänpäin kääntyvää, rauhallista ja sopuisaa, hengellistä kokemusta odottavaa tanssijajengiä - tai tanssimaan haluavaa populaa. Se mitä myös on tapahtunut vuosien aikana on, että bileissä soitettava musiikki on parantunut valtavasti. Kiksuosasto varsinkin on kehittynyt huikeasti kokemuksen karttuessa; DJ:t ovat siirtäneet eteenpäin sitä tietoa, mikä vellovaa yleisömerta huumaa.

Mutta jos tahtoo kutsua joujouta konemusaksi - toki saa sen tehdä - mutta sekoittaa kaksi asenteellisesti täysin erilaista biletyyppiä. Isottelu on ok sekin tietysti, mut mä en halua katsoa sitä bileissä. Samaan hengenvetoon en aio puolustaa sitä hardcorejengiä jotka edustavat isottelijoita 'oikean' konemusan puolella. Mun mielestä saa tampata huulet tötteröllä, mut erikseen on uhoavat teinit, ei niitä jaksa kukaan.

Koneisto on kriisissä. Se on mun tärkein sanoma. Hip hop tulee olemaan järjestäjille katastrofi tai kultakaivos, valita siis täytyy.

Siinä olet mielestäni hyvin oikeassa, että pelkällä polkalla ne eivät olisi festarit vaan perusbileet, ja siksi monimuotoisuutta pitää olla ja laajentaa - mut kyllä mä edelleen laajentaisin sitä mieluumin saamelaisten joikulauluhin ja intiaanirumpuihin (got the point..?), kuin lerppalahkeisiin tyhjänpulisijoihin.
Mr.Pink

#100 • • Mr.Pink

Jagr, 15.8.2005 19:19:
---
t-e, 15.8.2005 16:10:
---

---

---

Niin, mä en tiedä miten isoa yleisöä noihin pitäisi saada. Suuri yleisö ei kyllä tiedä DJ Tiestoa nimeltä.

Niin eihän se soittanut ku olympialaisissa. kuka niitä nyt muka kattoo.

--
Lost in the silver box.