joe le bon - baggy baby (promo)

59 posts, 3 pages, 12,089 views

serotonot

Posts: 3,137

#21 • • serotonot Paul Easy

disko_joe, 24.8.2005 13:30:
No lähinnä puolustelin jotain laatu- ja PA-kommenttia että demo on ehkä liian alkuvaiheessa kyseisiin analyyseihin joskin blaa blaa.... Eli ei se mielestäni negaa ollut. Tarinoita on vaan helppo tulkita monella tapaa.


Joo mutta mun mielestä ne kommentit laadusta ja PA:n läpi soitettavuudesta oli ihan asiallisia ja paikkaansa pitäviä, siksi en ymmärtänyt täysin miksi lähdit niissä puolustuskannalle. Eihän kritiikinantaja kuitenkaan voinut tietää onko kyse tuotantopuolen erheistä vai keskeneräisyydestä. Esimerkiksi itselläni on tapana "miksata lennosta" eli jo biisiä tehdessä saundit about kohdilleen ja biisin jälkeen suoritan lähinnä hiomista ja mielestäni ton biisin equtuksessa on muutakin kuin pientä hiomista

disko_joe, 24.8.2005 13:30:
Arvostan kyllä kritiikkiä sillä pitkälti niiden pohjalta rallia potkitaan eteenpäin! Tästä saiskin varmaan offtopikin että mikä on sitten rakentavan ja negatiivisen kritiikin ero ;-)


Niinpä. Tosin mun mielestä kaikki negatiivinen kritiikki mikä osoitetaan suoraa johonkin osa-alueeseen on rakentavaa, annettiin siinä parannusehdotuksia tai ei (esim. tavallinen kuulija kyllä tunnistaa että "bassossa ei ole munaa" mutta ei osaa sanoa esim. että "buustaa tota bassolinjaa 200-400Hz ja kompuroi toi kicki vähän jykevämmäks". Mielestäni siis rakentavan kritiikin ei välttämättä niinkään tarvitse tarjota parannusehdotuksia, kuin osoittaa heikot kohdat.

Ts. mielestäni jos negatiivinen kritiikki vain on pyritty erittelemään kirjoittajan osaamisen ja ymmärtämisen rajoissa, on se silloin rakentavaa. Eri asia on sitten miten kritiikin saaja siihen suhtautuu.

Suurin ongelma mun mielestä ihmisillä on se että ne ottaa negatiivisen kritiikin itseensä kohdistuvana negatiivisena kritiikkinä eikä huomiona siitä mikä heidän tekeleessään mättää.
CM

Posts: 1,507

#22 • • CM
Hyvä electrohouse meininki tässä. Alku on aika pitkä, tarttis jotain sekoilua enemmän (esim noita soundi- ja biittikikkailuja) jos pituutta ei haluta tiputtaa. Rummut toimii ja basso. Ehkä tästä puuttuu varsinainen koukku, ikäänkuin odottaa milloin alkaa joku tosi seko soundi joka toimisi koukkuna :) Spiikin alkaessa meininki on parhaimmillaan, ja meininki onkin erittäin hyvää. Kyl tätä jorais :)
JR Ewing

Posts: 985

#23 • • JR Ewing The Oil Men´s Clubber
mikäs siinä :) en pystyis ite vastaavaan...ihan hyvärunkoinen progebiisi...

vähän meinas herpaantua ote välillä, mut se ei oo välttämättä biisin vika kun on hieman flunssaa...tuli jostain syystä mietittyä jotain Sashan vanhoja tuotoksia tota kuunnellessa.

Onnea biisille!
Avatar
#24 • • Edited Joe Le Bon Guest
Versio 2:

download
Jussi Soro

Posts: 6,385

#25 • • Jussi Soro choon!
No joo, nyt mun mielestä soundit alkaa oleen huomattavasti enemmän kohdillaan. Jotkut rumpusamplet on kyl edelleen mun mielestä hiukan turhan lo-fi, mut ehkä se on enemmän jo makuasia, kun tällaseen elektromenoon ne sopii.

Jotenkin toi biitti "tökkii" heti alussa, eli ei oo niin ilmava kun ehkä pitäis. Kantsii koittaa heittää esimerkiks delayta johonkin kevyisiin rytmielementteihin, esimerkiks jotain rimstickkejä tai lyhyitä kevyitä haikkoja tai shakeria.

Rakenne on edelleen ihan turhan hidas. IMO tossa ennen ja jälkeen tota vokaalikohtaa pitäis olla joku juttu, esimerkiks joku melodia tai joku vastaava koukku. Nyt toi biisi toimii ekat kaks minuuttia, jonka jälkeen toistaa itseään kaks minuuttia jonka jälkeen taas toimii minuutin jonka jälkeen soittimet feidataankin jo pois. Eli tohon 2:00 - 4:00 kohtaan tarvis keksii "joku" juttu. Noi vokaalikikkailut vois vetää vieläkin härskimmäks, jotain looppauskikkailuita, pannausta, echoo tai jotain.

Edelliseen versioon verrattuna soundit oli kyl parantuneet.
Avatar
#26 • • Joe Le Bon Guest
Thanks thanks

Happotestasin rallin eilen Elitessä ja näytti kyllä jengiin uppoavan. Huomasin myös että jotain bassoa on ihan pirusti liikaa versus kaupallinen biisi.

Seuraavaksi käyn tuon rakenteen kimppuun. Etenkin soittaessa huomaa miten pers... se nyt on. Alku on tosiaan liian pitkä ja breikin jälkeen liian lyhyt... Mulla on pari lisäelementtiä mielessä mutta CPU alkaa olla jo punaisella *grr* Onneks siirryn macciin lähipäivinä...
serotonot

Posts: 3,137

#27 • • Edited serotonot Paul Easy

disko_joe, 25.8.2005 09:49:

Mulla on pari lisäelementtiä mielessä mutta CPU alkaa olla jo punaisella *grr* Onneks siirryn macciin lähipäivinä...



bounce baby bounce

Ku pistät valmiita raitoja audioks ni avot miten lisääntyy konetehot.

edit: kuntelen ton uuden version ku tuun safkikselta ja kerron mielipiteeni
CM

Posts: 1,507

#28 • • Edited CM

disko_joe, 25.8.2005 09:49:

Onneks siirryn macciin lähipäivinä...



Tervetuloa valoisalle puolelle*aplodit*

Joo tää v2 rokkaa kyl jo kunnolla. Bassot jytisee, mut alapäätä on jo liikaakin, alinta oktaavia siis. Juttuja lisätty kivasti. Ei oikeastaan enää keksi valittamista, muuta kun toi 20-40Hz alaostaston ylilujuus. Kantsis varmaan yrittää heittää tää jolleki Steve Angellolle esim :)
Avatar
#29 • • Joe Le Bon Guest

CM,
Tervetuloa valoisalle puolelle*aplodit*

Joo tää v2 rokkaa kyl jo kunnolla. Bassot jytisee, mut alapäätä on jo liikaakin, alinta oktaavia siis. Juttuja lisätty kivasti. Ei oikeastaan enää keksi valittamista, muuta kun toi 20-40Hz alaostaston ylilujuus. Kantsis varmaan yrittää heittää tää jolleki Steve Angellolle esim :)



Thanks!! Joo, koitan tipauttaa tota bassoa alas ja fiksaa rakenteen vielä tänään..

Specialthanks Angello-vinkistä :-)
leenuliinu

Posts: 1,022

#30 • • leenuliinu Kenen kaveri
On kyllä tosiaan mainio raita, ja versio parantunut selkeästi ensimmäisestä. Jos jostain pitää nalkuttaa, niin junnaa ehkä paikoin hieman liikaa, eli muutama "kikkailu" sinne tänne ei varmasti tekisi pahaa, mutta muutoin kyllä mielestäni täysin julkaisukelpoista kamaa. Hyvälaatuinen cd-kopio tästä biisistä ei myöskään haittaisi. ;)

--
Local Underground Helsinki

SPRAIT! @ mbar 18.01.2014 ja 15.03.2014

wille-r

Posts: 555

#31 • • wille-r
Mä olen samoilla linjoilla muitten kanssa et hyvä biisi, mut rakenne kaipaa säätöä vielä. Muuten on varsin asiallisen kuuloinen träkki tulossa. Ja sit kun Biisi valmis ni ei muuta kuin cd-r: ää tänne ni lähtee keikkapakkiin tää *vink*
Avatar
#32 • • Joe Le Bon Guest
Tämänkertainen update sisältää:
- Mimmivokaalia
- Reverbiä ja säröä rumpuihin
- Alapään hiomista

Toi mimmi muutti tilannetta sen verran ettei rakenne töki nyt niin pahasti.

download
Veivi

Posts: 971

#33 • • Veivi Pablo
Diggailin siit ekast versiost jo kovinkin paljon, siin just viehätti se soundien vähyys ja pelkistetty ja muitten mielestä tylsä kehityskaari. Tää viimeisin versio onkin jos sit menoltaan muuttunu melkosesti mut toimii tää ; groovaa tietty enempi ja luonne on räyhäkämpi. Semmonen astetta kovempi pulunnytkytys efekti lähtee väkisin käyntiin breakdownin jälkeen. Loistoo shittii molemmat! *piis*

ps. tees nyt sit viel se tribal remixi *kuolaa*
curry

Posts: 474

#34 • • curry ^mauste^

disko_joe, 27.8.2005 14:24:
Tämänkertainen update sisältää:
- Mimmivokaalia
- Reverbiä ja säröä rumpuihin
- Alapään hiomista

Toi mimmi muutti tilannetta sen verran ettei rakenne töki nyt niin pahasti.

download



Toi mimmi oli ihan kiva lisä tän biisin päälle.. Mut mun korviin jotenkin hyökkää liikaakin päälle. Pikkasen vaimeemmalla tasolla, niin ok!

Kaiken kaikkiaan positiviisen "häröä" meininkiä ja erottuu edukseen. Äänen tasot oli ainakin paremmat verrattuna aikaisempiin versioihin.

Tää on sellainen kasi plussa ja siitä hyvästä jää myös koneen soittolistoille! *vink*

--
Dance like no one´s watching and love like you´ve never been hurt....

Avatar
#35 • • Joe Le Bon Guest

curry,
Toi mimmi oli ihan kiva lisä tän biisin päälle.. Mut mun korviin jotenkin hyökkää liikaakin päälle. Pikkasen vaimeemmalla tasolla, niin ok!



Thanks again... Laitetaanpa mimmi aisoihin *hih*. Tuli ehkä liian nopeasti heitettyä kokeilumilessä sekaan. Nyt toi jälkimmäinen räp-osuus tuntuu hieman kuin olis toista biisiä tai että tää on tuotettu Skånen MTV RAP academyssä standardiin mies-nainen kamppailuformaattiin...
Avatar
#36 • • Joe Le Bon Guest

Veivi, 27.8.2005 23:00:
Diggailin siit ekast versiost jo kovinkin paljon, siin just viehätti se soundien vähyys ja pelkistetty ja muitten mielestä tylsä kehityskaari. Tää viimeisin versio onkin jos sit menoltaan muuttunu melkosesti mut toimii tää ; groovaa tietty enempi ja luonne on räyhäkämpi. Semmonen astetta kovempi pulunnytkytys efekti lähtee väkisin käyntiin breakdownin jälkeen. Loistoo shittii molemmat! *piis*


Thanks!! No toi eka versio oli huonoa rakennetta lukuunottamatta about sitä oltiin hakemassa ja koitan ehtiä siitäkin tehdä parempilaatuisen version ja lisää hieman monipuolisuutta sinne tänne.


ps. tees nyt sit viel se tribal remixi *kuolaa*


Ok ok ok *nauru*! Teen vielä parit jutut tähän versioon ja sit. Tohon voisi sopia hyvin myös breaks-pohja...
Jaques

Posts: 1,390

#37 • • Jaques HUGC / So Nice!

disko_joe, 29.8.2005 07:50:

Ok ok ok *nauru*! Teen vielä parit jutut tähän versioon ja sit. Tohon voisi sopia hyvin myös breaks-pohja...



Breiksversio mulle kiitooos!!!*aplodit* Olis tilaisuus dropata se settiin parin viikon kuluttua, jos sopii!!!*jiihaa*

--
Not everybody understands house music. It's a spiritual thing , a body thing!

Avatar
#38 • • Joe Le Bon Guest

Dj Jaques, 29.8.2005 08:18:
---
disko_joe, 29.8.2005 07:50:

Ok ok ok *nauru*! Teen vielä parit jutut tähän versioon ja sit. Tohon voisi sopia hyvin myös breaks-pohja...

---


Breiksversio mulle kiitooos!!!*aplodit* Olis tilaisuus dropata se settiin parin viikon kuluttua, jos sopii!!!*jiihaa*



Oolrait, lets break those funky beats!
Avatar
#40 • • Joe Le Bon Guest

Dj Jaques, 29.8.2005 08:18:
---
disko_joe, 29.8.2005 07:50:

Ok ok ok *nauru*! Teen vielä parit jutut tähän versioon ja sit. Tohon voisi sopia hyvin myös breaks-pohja...

---


Breiksversio mulle kiitooos!!!*aplodit* Olis tilaisuus dropata se settiin parin viikon kuluttua, jos sopii!!!*jiihaa*



Nyt ois breiksattuna! Laitoin sen eri topicin alle, eli tänne