59 posts, 3 pages, 12,257 views
LoFi, 12.8.2005 17:02:
Kestääpä aika kauan että lähtee "käyntiin" tämä kappale..
Aika minimalistinen ote tässä, progehirmuilua ihan selvästi ;) Mutta vaatii taitoa välttää se ns. liika sälä mikä usein selvästi ollut monelle sudenkuoppana. Hyvin on myös hyödynnetty pikku breikkejä mitkä piristää kappaletta. Tässä on ihan mukavasti onnistuttu luomaan sellainen kevyt "filthy" groove mikä sai minulla vähän tässä tietokoneen edessäkin jalan tamppaamaan.
niin joo, ja ihan hauska vokaalilooppi.
nice one, keep up the good work
edit: 4/5 stars
Ja sorry, ei ollut tarkoitus haukkua, vaan antaa rakentavaa palautetta :)
JussiS, 15.8.2005 11:04:
Huomioita aikajärjestyksessä:
- basari on aika munaton
- bassopää on muutenkin todella epäselvä ja munaton
- toi edellinen voi johtua siitä, että keskialuetta ja yläpäätä on korostettu ihan hillittömästi.
- rumpuosastolta puuttuu myös oikeestaan kaikki lyhyet soundit, pikkuhaikat ja kolinat
- ekan kerran biisiin tulee eloa tossa 3:30 paikkeilla, joka on mun mielestä n. 2 minuuttia myöhässä kun elementtejä on noin vähän.
- vokaalikikkailut on ihan kivoja, olis voinu viel vetää astetta härskimmäksikin.
- koko biisin ajan on sellanen olo, et "kohta lähtee alabassotkin mukaan", mut ei. Tuntuu vähän niinku loputtomalta nostolta, joka ei koskaan lopukaan. Pääsyyllisenä tohon on juurikin toi että basso puuttuu ja keskialueet/ylä-äänet on huimasti korostuneita.
Veivi, 15.8.2005 18:15:
Tämmösenään tää toimii oikein, oikein, oikein oikein mainiona aloitusraitana. Must tää just kiinnitti huomion, kehitty jännästi ja tarjoaa todella laajat mahdollisuudet kehittää eteenpäin settiä. Sit jos pykää noi em. asiat uuteen uskoon niin luulisin tän luonteen muuttuvan jonkin verran ja samalla sitten käyttötarkoitus. Tietty jokaisella on oma näkemyksensä ja tuol jo ehdoteltiin tribal remixii nii ehkä sitten siihen näitä asioita?
JussiS
mutta yksinkertaisesti tuotannon laatu on niin heikko, ettei tätä voisi isolla PA:lla soittaa.
En tietenkään tiedä et mitä disko_joe tällä biisillä hakee, mut herran mixtapeista päättelin et jotain tollasta progressiivista tän pitäis olla...
mut kyl noi soundiasiat on aika universaaleja totuuksia
Jos bassot puuttuu, niin sit ne puuttuu ;)
Omasta mielestäni myös progessa 7 minuuttia samaa looppia, johon välillä tulee vokaalit päälle ja pois, on hieman turhan minimalistista, varsinkin kun nyt mä en löydä tosta sitä koukkua (vetävää basslinee tms) joka kantais ton biisin muuten.
BTW, millä tää on väsätty?
disko_joe, 17.8.2005 09:50:
Ihan mielenkiinnosta ja opin kannalta voisitko listaa mulle nuo universaalit totuudet?
Ei puutu kauaa. Perusteluna tälle ja muillekin EQ etc. hienosäätökysymyksille niitä ei juuri kannata korvakuulokkeilla alkaa tekemään, eihän? Kotikaiuttimeni ovat taas liian "pehmeät" oikean äänen hakemiseen. Laitan nämä sit paremmassa ympäristössä kuntoon vaiheessa 2.
crash, 24.8.2005 12:02:
kuuntelinpa myös tämän. lähinnä itseä häiritsivät tuo jo jussin mainitsema alapään epäselvyys + munattomuus
tulee vähän mieleen joku saksaprogeilu tyyliin oliver klein. mut enhän mä progesta mitään tiedä. :D
disko_joe, 24.8.2005 12:23:
Heh, no näköjään tiedät sillä toi oli just se mitä tällä hain. Oliver laittoi just kans kommenttia että lisää munaa ja enemmän rälläkkää, muuten ok.
serotonot,
ja sanottakoon vielä tälleen lisähuomautuksena et imo ei kantsi suhtautua kritiikkiin noin negatiivisesti miten esim jussis:n kritiikin suhteen oot tehny (tai sit oon vaa käsittäny jotenki väärin