Ana-5000, 4.8.2005 18:01:
No mites sitten kaikki ihmiset, jotka tuntevat että reikihoitaja on kusettanut heitä? Tai ihmiset, jotka ovat etsineet apua vaivaansa, maksaneet monista reikisessioista, ja vasta myöhemmin havainneet tulleensa huijatuiksi? Mites sitten voi kuluttaja vertailla puolueettomasti kuka reikihoitaja on saanut reiki masterilta koulutuksen ja kuka vain väittää saaneensaa? kokeilemalla? Onko hoidolla "rahat takaisin"-takuu? Minkälaisia vaivoja voidaan hoitaa reikillä? Kannattaako minun esim. hoitaa HIV:ta tai syöpää tai haavojani reikillä, vai hakeutua lääkärille?
Joka ikiseen ilmiöön löytyy aina kusettajia ja hyväksikäyttäjiä. Lisäksi, vaikka olisi saanut reiki-masterilta koulutuksen, ei se välttämättä tarkoita sitä että koulutuksen saanut olisi omaksunut hoitoon liittyvät asiat niin, että hän voisi niitä mitenkään hyödyntää.
HIViä, syöpää tai haavoja parantelisin itsekin lääkärissä. Lääkärissä käynnin lisäksi reikillä voi kuitenkin edesauttaa mieltäsi ja sitä kautta ruumistasi taistelemaan tautia vastaan. Molempi parempi. Kumpikin menetelmä tukee toisiaan.
Ja hei, muista nyt vielä, tässä ei puhuta siitä toimiiko reiki subjektiivisesti yksilöille, vai voidaanko yleispätevästi todeta että reiki on käypä hoitomuoto sairauksiin.
Ei mikään hoitomuoto ole yleispätevä mihinkään sairauteen. On ihmisiä jotka saavat hoidettua masennuksensa masennuslääkkeillä, mutta on ihmisiä joihin masennuslääkkeet eivät auta, koska pelkkä kemia ei aina riitä elämässä viturallaan olevia asioita korjaamaan. Mikäli tässä tapauksessa kokee saavansa reikistä energiaa ja positiivista asennetta - auttaa tämä myös henkilöä korjaamaan itse omat ongelmat elämässään - ja pääsemään sitä kautta masennuksesta irti.
Toki, tässä on jo kertalleen ja useamminkin todettu, että reikihoidon rentouttava vaikutus varmasti antaa positiivisia etuja hoidettavan terveydelle. Mutta niin antaa saunominenkin. Onko reiki saunomisen kanssa samalla viivalla? Voidaanko keskustella siitä toimiiko saunominen? Joo, jos mä väitän että saunassa on mystisisä haamuja jotka syö pipit pois.
Pitäisitkö mua idioottina?
Totta kai saunominen edistää terveyttä. En itseasiassa tiedä tarkalleen miten, mutta kyllähän se ainakin parantaa verenkiertoa. Ja mikäli saunova henkilö kokee saunomisen lisäksi henkisesti & fyysisesti miellyttäväksi toimenpiteeksi - parantaa se tottakai henkilön elämänlaatua. Ei siihen tarvita selitykseksi mitään ihme haamuja jotka syö pipit pois. Niinkuin ei reikissäkään.