253 posts, 13 pages, 93,956 views

#221 • • Edited niomic Guest

T0mbstone, 23.2.2007 18:09:
---
Syntse, 23.2.2007 17:56:
---
Elkää yleistäkö. Totta urheilun kannalta harrastavat esim. taekwondoinit voivat olla hieman ihmettelemässä. Mutta esimerkiksi taekwondoa voidaan harrastaa muullakin tavalla, käytännön läheisemmin. Joten stressitilanne, stressireaktio sekä muu häirintä sekä käytännönläheinen harjoittelu voi olla tuttuakin touhua lajiharrastajille jotka näette urheilutaistelijoina. Pitkällä oikeassa kyllä olette.

---

No itse olen treenannut myös mainittuja Taekwondoa ja Thai-nyrkkeilyä muiden lajien lisäksi. Joensuussa sijaitseva WTF tyylisuunta Taekwondosta oli ainakin kaukana realistisista tilanteista siihen aikaan, kun itse siellä treenasin. Thai-nyrkkeilyssä oppi hyödylliset ja kaikkein toimivimmat potku-lyönti tekniikat....

Eikä tietenkään kannata yleistää. Varmasti on paljonkin seura/tyylisuunta kohtaisia eroja. Stressinhallinnasta vielä... kyllä kilpaottelijat joutuvat käymään kovaa itsensä ylittämistä ja stressaavasta tilanteesta selviytymistä astuessaan kehään.

No kyllä nyt vähän pitää yleistää. Toki Krav Magaakin koulutetaan ympäri maailmaa hyvin erilaisin tavoin. Lähinnä pointtina ovat a) mitä varten harjoittamasi laji on ja b) miten tämä näkyy päivittäisessä harjoittelussa ja sen suuntauksissa. Mikäli treenataan kisoja ja otteluita varten, treenataan juuri niissä menestymiseen. Toki näistä on hyötyä itsepuolustustilanteissa, mutta on aika erilainen lähtökohta olla Krav Maga -koulutettu (jotka toivottavasti myös sparraavat paljon sekä painijoiden, potkunyrkkelijöiden ja Vale Tudo -harrastajien kanssa) kuin esim. pelkästään matseissa pärjäämisestä kiinnostunut Muay Thai -harjoittaja.

Lähtökohtakin on aivan erilainen - KM:ssä haetaan mahdollisimman tehokasta tapaa eliminoida uhka ja opetataan käyttämään omaa ympäristöä ja siellä olevia esineitä hyödyksi. Otetaan huomioon esim. näköaistin tärkeys vastustajalle ja vastustajan hetkellisen harhauttamisen merkittävät hyödyt. Ei kadulla ole rinkiä saatika isoja hanskoja (Muay Thai) tai edes pieniä hanskoja (Vale Tudo, MMA), sääntöjä, kuppeja, tuomareita tai lääkäreitä - ympäristö täynnä aseita ja vastustajia / uhkia 1-n.
Jusna666

#222 • • Jusna666 Diablo
Odotinkin milloin tää menee "suuri xxx-lajin harrastustopikiksi" ja et porukka tulee
tänne kertomaan ympäripyöreitä liirumlaarumeja ja itsestäänselvyyksiä urheilulajeista, mikä ei tainnut olla ketjun avaajan pointtina.
Ei kait täs sit muuta.. /offwnbmodeilupäteminen.

Ps. Mul on vihreet sukat baletissa ja toimii kyl ihan käytännönelämän sukkina. *piis*

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

Mar6

#223 • • Edited Mar6 Team Apinaorkesteri
"Pelastin" jonkun tyttösen sekavanoloisen tyypin kynsistä/nyrkeistä erään talonyhtiön sisäpihalla jonkin aikaan sitten.
Kuulin vain avunhuutoa ja näin tytön vuotavan verta kädestä, sitten hyökkäsin apuun töistä, ja sain tyypin maihin ja taskusta tippuneen puukon kauemmaksi ja siinä samassa muutaman pienen puremavamman.. Lopulta sitten pari yksikköä poliiseita paikalle ja kantamaan parimetristä jätkää kämpästä maijaan *pepsodent*
Oli ikimuistoista, en kannata väkivaltaa mutta jos naista hakataan niin siinä vaiheessa naksahtaa päässä ja järki kaikkoaa EDIT: niin että itseään ei suojele vaan pyrkii estämään ettei kukaan muu vahingoitu.

--
-Where there is house there is a home-

Jusna666

#224 • • Jusna666 Diablo

Mar6, 23.2.2007 19:20:
"Pelastin" jonkun tyttösen sekavanoloisen tyypin kynsistä/nyrkeistä erään talonyhtiön sisäpihalla jonkin aikaan sitten.
Kuulin vain avunhuutoa ja näin tytön vuotavan verta kädestä, sitten hyökkäsin apuun töistä, ja sain tyypin maihin ja taskusta tippuneen puukon kauemmaksi ja siinä samassa muutaman pienen puremavamman.. Lopulta sitten pari yksikköä poliiseita paikalle ja kantamaan parimetristä jätkää kämpästä maijaan *pepsodent*
Oli ikimuistoista, en kannata väkivaltaa mutta jos naista hakataan niin siinä vaiheessa naksahtaa päässä ja järki kaikkoaa..

Se oli miehen työ! *joo*

--

T0mbstone

#225 • • Edited T0mbstone The Process.

Jusna666, 23.2.2007 19:13:
Odotinkin milloin tää menee "suuri xxx-lajin harrastustopikiksi" ja et porukka tulee
tänne kertomaan ympäripyöreitä liirumlaarumeja ja itsestäänselvyyksiä urheilulajeista, mikä ei tainnut olla ketjun avaajan pointtina.
Ei kait täs sit muuta.. /offwnbmodeilupäteminen.

Johtunee varmaan siitä, että itsepuolustuslajit ovat jonkinasteisessa yhteydessä tappeluun/väkivaltaan. (jos et tiennyt,)

Spekuloit ketjun avaajan pointtia... ensinnäkin alkuperäinen teksti on editoitu pois. Toiseksi, jos lukee kommentteja topicin ensimmäisen tekstin jälkeen jää käsitys, että pointti oli tappeluilla rehvasteleminen. Kamppailulajikeskustelu taitaa olla täydellinen vastakohta siihen...

Ehkä " " verran offtopic kuitenkin.

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

Santutar

#226 • • Santutar Santtusaatana, Kanttura
En missään tapauksessa kannata myöskään väkivaltaa mutta:
Eräässä baarissa olin kaveriporukalla ja meillä oli todella kivaa... siihen tuli sit joku humaltunut mies lässyttään paskaa kaverillani (kaverini on 158, tyyppi oli 190). Helppoo se on aukoo päätään pienimmille... *hmph*
Lässytys muuttui kinasteluksi, kinastelu huutamiseksi ja lopulta tyypillä oli kätensä tiukasti kaverini ympärillä. Suojelu toisia kohtaan mulla on todella suuri joten mulla kosahti päässä (ja jos mulla kisahtii niin sit kisahtaa kunnolla) Huusin haista sinä jätkä vittu ja heitin kaljani ukon päälle. Siinä vaiheessa ukko oli valmis käymään käsiksi minuun mutta poket tulivat jo apuun ja heittivät tyypin pihalle...
#227 • • niomic Guest

Oli ikimuistoista, en kannata väkivaltaa mutta jos naista hakataan niin siinä vaiheessa naksahtaa päässä ja järki kaikkoaa..

Naksahtaa päässä ja järki kaikkoaa? Ei kuulosta kovin hyvältä mikäli oikeasti tuota tarkoitit. Nähdäänkö me sit mahdollisesti joku kerta uutisissa ku mar6 on lyöny liikennemerkin jonkun äijän rinnasta sisään ku meni puolustamaan naista?

Toivon myös, ettei tämä koskemattomuuden puolustushalu rajoitu vain naisiin.
#228 • • niomic Guest

kottarainen, 23.2.2007 19:26:
Naisia ei ole kait luotu tuollaisiin baaritappeluihin, (eikä liiemmin ketään muitakaan) joten voisi kohdata tosiasiat ja tajuta kuin idiootiksi siinä tekee itsensä ja sen, että se on turhinta ja päämäärättömintä mitä voi äkkiseltään kuvitella.

Tässä on kyllä mielestäni kans paljon tekemistä kulttuurierojen kanssa. Suomessa en ole ikinä nähnyt naisten tai tyttöjen ottavan yhteen pahemmin, mutta esim. iki-ihanassa Jenkkilässä tuo on huomattavasti yleisempää. Varmasti myös muualla missä on hieman temperamenttisempaa kissaa liikkeellä. Tosin joskus on käynyt nainen kiinni kun sen äijä kävi eka työntää nyrkkiä nenään ja kun ei mun päälle käynyt niin hyökkäsivät pienemmän kaverini kimppuun. Eipä tuosta kovin pahoja tullut eikä tarvinnut naista laittaa maihin, mutta tulipahan päälle.
Jusna666

#229 • • Jusna666 Diablo

T0mbstone, 23.2.2007 19:27:
Johtunee varmaan siitä, että itsepuolustuslajit ovat jonkinasteisessa yhteydessä tappeluun/väkivaltaan. (jos et tiennyt,)

Spekuloit ketjun avaajan pointtia... ensinnäkin alkuperäinen teksti on editoitu pois. Toiseksi, jos lukee kommentteja topicin ensimmäisen tekstin jälkeen jää käsitys, että pointti oli tappeluilla rehvasteleminen. Kamppailulajikeskustelu taitaa olla täydellinen vastakohta siihen...

Ehkä " " verran offtopic kuitenkin.

Nojoo, mut kyl mä mielummin lukisin täs topikis ihan tommosia tosielämän tarinoita, mitä ihmisille on tapahtunut, kuin jotain spekulaatiota missä kulmassa tukijalan jalkaterä pitää olla mawaa potkiessa. Ei sen tietääkseni tarvitse olla mitään retostelua, joka on mielestäni varsin vammasta, niinkuin sekin, että joku tulee tänne vain mainostaakseen harrastavansa sitä ja tätä jne. Taas ennenku roihahtaa ni en nyt syytä et kukaan ois semmosta tehny mut monesti ärsyttäny ihan muualla ja muilla foorumeilla ja tuota...

--

Mar6

#230 • • Edited Mar6 Team Apinaorkesteri

niomic, 23.2.2007 19:35:
---

---

Naksahtaa päässä ja järki kaikkoaa? Ei kuulosta kovin hyvältä mikäli oikeasti tuota tarkoitit. Nähdäänkö me sit mahdollisesti joku kerta uutisissa ku mar6 on lyöny liikennemerkin jonkun äijän rinnasta sisään ku meni puolustamaan naista?

Toivon myös, ettei tämä koskemattomuuden puolustushalu rajoitu vain naisiin.

Toi oli huono provo *possu*

En siis tarkota että sekoaisin jotenkin, vaan siinä mielessä että tossa ei oikeesti tule ajatelleeksi ollenkaan itseään vaikka tollasessa tilanteessa voi sattua itsellekin pahasti.. Mua vaan suunnattomasti vituttaa jos joku mikkihiiri hakkaa itseään sata kiloa kevyempää naista...Ei liity koskemattomuuteen.. Ja rajansa kaikella, en mä tossakaan ketään vahingoittanut tai hakannut ja olen tutkinut hätävarjelulakia ehkä tarkemmin kun monet muut *hymy*

--
-Where there is house there is a home-

#231 • • Edited Fuzzy Guest
Ite en oo kyllä hakannu ku systerii ihan mustelmille joskus yläaste ikäsenä*nauru*
En oo joutunu mihinkää tappeluihin ite, vaikka lähellä on ollu... Kaikki tietää että mulle ei vittuilla!*nauru* Ku oon nii iso..*hihu*
Ehkä joskus sietäisin saada selkääni.*hih*
Mut tosiaan en tiedä mitään säälittävämpää, kun sen, jos joku äijä hakkaa naisia. Yks mun ikänen pitkä ja skrode kundi rupes mäiskii mun kaveria, joka ei ikinä löis ketään takasin. Siis se on todella puolustus kyvytön ja siis tyttö. Mut joo... Se oli kyl levittäny sellast juttuu siitä kundista, et ymmärrän jos se näki punasta siinä vaiheessa.*hymy*
Mut hei: Make Love Not War*piis*
oooo

#232 • • oooo
Muistan kun kerran olin kaverini kanssa taksia odottamassa, niin siinä jonossa joku mies alkoi haastamaan riitaa meille. Puhuttiin kaverin kanssa jotain, missä mainittiin sana "Helsinki". Mies siihen, että "ootteko jotain vitun stadilaisia vittu. Just tollasia ylpeitä stadilaisia. Painukaa vittuun tästä jonosta lässyttämästä noita ylpeitä juttujanne. Mulla menee ihan just vittu hermo" jne. Mun kaveri sano jotain sille takas ja tää mies otti mun kaveria (nainen) niskasta kiinni ja löi sen pään maahan. Ja se isku oli erittäin paha *uuh*.

Ihmiset vaan tuijotti ympärillä. Ymmärrän kyllä tavallaan, ettei ihmiset yleensä viitsi tulla väliin mutta tietysti olis toivonu jonkun ison miehen tulevan auttamaan, kun siinä jonossa niitä riitti (mulla ei oikein ole voimaa irrottamaan sen kokoisen äijän otetta). Tais sen äijän kaveri sitten viimenään sanoa sille hullulle, että "rauhotus nyt, meidän taksi tuli, mennään" *dissaa*

Sen jälkeen kun ne äijät lähti, ihmisiä kyllä kummasti kiinnosti, että miten kävi ja selityksiä riitti, mikseivät tulleet auttamaan.

Oon nähny sen miehen välillä mäiskimässä muitakin.
#233 • • -Loyal- Guest

satumetsä, 25.2.2007 17:31:
Muistan kun kerran olin kaverini kanssa taksia odottamassa, niin siinä jonossa joku mies alkoi haastamaan riitaa meille. Puhuttiin kaverin kanssa jotain, missä mainittiin sana "Helsinki". Mies siihen, että "ootteko jotain vitun stadilaisia vittu. Just tollasia ylpeitä stadilaisia. Painukaa vittuun tästä jonosta lässyttämästä noita ylpeitä juttujanne. Mulla menee ihan just vittu hermo" jne. Mun kaveri sano jotain sille takas ja tää mies otti mun kaveria (nainen) niskasta kiinni ja löi sen pään maahan. Ja se isku oli erittäin paha *uuh*.

Ihmiset vaan tuijotti ympärillä. Ymmärrän kyllä tavallaan, ettei ihmiset yleensä viitsi tulla väliin mutta tietysti olis toivonu jonkun ison miehen tulevan auttamaan, kun siinä jonossa niitä riitti (mulla ei oikein ole voimaa irrottamaan sen kokoisen äijän otetta). Tais sen äijän kaveri sitten viimenään sanoa sille hullulle, että "rauhotus nyt, meidän taksi tuli, mennään" *dissaa*

Sen jälkeen kun ne äijät lähti, ihmisiä kyllä kummasti kiinnosti, että miten kävi ja selityksiä riitti, mikseivät tulleet auttamaan.

Oon nähny sen miehen välillä mäiskimässä muitakin.

Turpaan sitä olis pitäny vetää. Tollaset ei muuten usko ku kunnolla hakkaamalla.
Joo tiedän, että se ei ole ratkaisu, mut välillä on vaan pakko käyttää väkivaltaa.
Jammailija

#234 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s
Tekipäs pahaa kattoa isojen karjujen tappelua perjantaina Stockiksen bileiden jälkeen. En tiedä sit mistä tilanne lähti, mut saman tien kävin portsarin hakemassa. Kahakassa näytti olevan kolme ihmistä ja veri valui kaiken testoilun lomassa. Teki kyl pahaa nähdä ihmisten vahingoittamista*uuh*. Tommoset kauhukuvat ei lähde helpolla mielestä. Eikä vaa osaa ymmärtää näitä tappelijoita*eiei*.

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

Sallakat

#235 • • Sallakat jungle, baby !
joo positiivisissa fiiliksissä siinä stokiksen tanssilattialle riensin yhdessä vaiheessa ja katoin, että no nyt saa joku kyl kenkää päähän ihan mukavasti siinä lattialla sikiöasennossa maatessaan.
Reilu meininki *piis*
Strobocop

#236 • • Strobocop Skenepoliisi
Suhteellisen usein tulee joku haastamaan bileissä riitaa, toistaiseksi en ole ryhtynyt varsinaiseen tappeluun. Ehkä vielä joku päivä, jos portsari ei ole paikalla.

--
Three strikes and you are out!

Juhgu

#237 • • Juhgu Virnistelijä

Strobocop, 26.2.2007 21:18:
Suhteellisen usein tulee joku haastamaan bileissä riitaa, toistaiseksi en ole ryhtynyt varsinaiseen tappeluun. Ehkä vielä joku päivä, jos portsari ei ole paikalla.

Yleensä tappelunhaluisten ihmisten uhoaminen vain harmittaa, mutta tämä "Ehkä vielä joku päivä, jos portsari ei ole paikalla" oli jo aika huvittavaa. En osaa oikein päättää pitäisikö tässä olla :/ vai :D

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

#238 • • niomic Guest

Jammailija, 26.2.2007 15:38:
Tekipäs pahaa kattoa isojen karjujen tappelua perjantaina Stockiksen bileiden jälkeen. En tiedä sit mistä tilanne lähti, mut saman tien kävin portsarin hakemassa. Kahakassa näytti olevan kolme ihmistä ja veri valui kaiken testoilun lomassa. Teki kyl pahaa nähdä ihmisten vahingoittamista*uuh*. Tommoset kauhukuvat ei lähde helpolla mielestä. Eikä vaa osaa ymmärtää näitä tappelijoita*eiei*.

Ainakin mua on yllättänyt tuon ainakin "uuden" stokiksen meininki useaan otteeseen. Pari kertaa tarjottu suoraan turpaan (olipa yksi ihan MMA-mies, hyvässä kunnossa ja vielä pahemmissa testoissa / aggroissa). Melkeen teki ton kaverin kanssa mieli vaan vittuilla niin pitkään et se ois lyöny eka, huono lähtökohta oikeudessa tommosella harrastuksella. Annoinpa olla täysin ku oli niin oman itsensä huuruissa ettei ottanu vastaan mitään puhetta. Sanoinpa vaan että olet näyttänyt luontosi, kung-fu -tervehdys ja poistuminen :) Oiskohan tajunnu jos ois tehny tervehdyksen nyrkki vähän eri kulmas - to the death >;) En muista et stokiksen ekan runin aikana ois ollu noin agromeininkiä.

Kungligassa yhtenä perjantaina käyneenä tuli kans heti sisäänpäästyä vessajonossa joku matsi. Oli surkuhupaisaa seisoo välissä ku toisella puolella semmonen 195cm ~ 110kg äijä ja toisella 170cm räkänokka pulkannaru, joka ei tajunnu vaan pitää turpaansa kiinni ja näppejään erossa :D Iso äijä ei käsittääkseni tehnyt alunperinkään muuta kuin jotain kommentoi ja lopulta pikkumies onnistu repii sen t-paidan paskaks, niin ettei pysyny enää päällä. Siin vaihees kyl annoin rispektit isommalle ettei menny hermo, itel ois ollu aika herkäs. Parasta tossaki oli taas nää 3-4 tän pulkannarun tyttökaveria, jotka toki sätti sitä isoo äijää ja koko ajan sille kirku et lopeta :) Mitäs jos ens kerralla sanoisitte ja repisitte sen teidän rääväsuukaverinne irti tilanteesta, joku kerta kun tommonen voi äityä siihen et raavitte kaverianne kaakeleista irti vielä pilkun aikaan.

Mut on hyvä aina muistaa, et ei oo Mikkelin voittanutta - siellä jos haiskahdat sentinkin hesalaiselta ni tarjotaan oitis turpaan kahdella nakilla :D Paras esimerkki oli tästä nyrkkien väistelyillan päätteeksi taksitolpalla neljän kaverin kanssa odottaessa. Siihen tuli sit ronskisti joku paikallinen nuori avautumaan - oltiin rauhas ku hindulehmät ja tämä sit totes et hän soittaa nyt vähän paikallisii tänne vetää teit lättyy. Siihen se jäi viereen soittamaan :] Onneks tuli taksi ennenku ratsuväki ni ei tarvinnu sitäkään episodia nähdä.
homppa

#239 • • homppa
bileissä en oo tainnu nähä kun yhen tappelun...viime keväänä tuoneloitten lopuks lahdessa...ja olihan se just niin vitun naurettavan ja typerän näköstä, et ei todellakaan sois näkevän sellaista koskaan missään ja varsinkaan bileissä....

muuten omat tappelukokemukset liittyy aika paljon siihen miten mut on meinattu hakata paskaks kun oon nauranu päin naamaa tyypeille, jotka on luullu mua homoks....esim 40v viiksivallu puristaa perseestä ja mä rupeen pitää sille nuhdesaarnaa siitä, kuinka tökeröä on puristella ihmisiä perseestä...sit pari kertaa kun mua on luultu muijaks pitkine hiuksine ja oon revenny nauraan haukkujien pitkille hiuksille on joutunut sit sillee tosi kivaan niskalukko"annaminäkerronsinullemitentämähommamenee"-asentoon puhumaan tiensä ulos siitä....

vähän persiist mut enpähän oo saanu turpaan.
typo

#240 • • typo Testaaja
Kerran on ollut lenkkarinpohjan jälki poskessa, kun yksi lahtelainen tunnettu ongelma-manne halusi, että mä maksan sen puhelinkoppikeskustelun ja annan mun karkit sille, mistä kieltäydyin ja kaveri totesi, että no sittenpä toimit testinukkena mun ushiro mawashi gerille.

Toisella kerralla on ollut toinen silmäkulma tummahko, kun yksi rockabilly tuli - niinikään Lahdessa - grillistä ja pyyhki siinä ohimennessä kädestään sinapit mun hiuksiini, mistä piti sitten käydä tiedustelemassa, että olikos nyt pakko (olin sen verran päissäni, etten heti siinä tilanteessa tajunnut kyseistä elettä provoksi, jolla tyyppi haki tekosyytä tappelulle) mihin tyyppi totesi, että painu homo vittuun, mihin sit ilmeisesti vastasin jotain nasevaa takaisin, koska hepun kone keitti sillä sekunnilla ja nyrkki lävähti. Onneksi oli itselläkin iso kaveri selän takana mukana, joka reagoi tylyn ilmeettömästi paiskaamalla kyseisen hepun viereisen auton konepellille (sääli auton omistajan kannalta) ja puristamalla siltä pillistä melkein tajun kankaalle - olis muuten voinut käydä huonomminkin itselle.

Noita kahta vastaanottavan osapuolen roolia lukuunottamatta en ole koko ikänäni tapellut kertaakaan. Jotain sisaruskahinoita nyt en tohon laske ollenkaan, koska niissä ei oo nyrkit tms. heilunut.

.pi.

--
.psychedelicious.