Mun viimeisin kunnollinen tilanne oli pari kesää sitten Wäiskissä aamupileissä. Olin kuvaamassa emännän keikkaa ,kun lauma testoja ryhtyi tivaamaan minulta kameraa (syynä se että olin kuulema kuvannut heitä). Ottivat kameran minulta väkisin joukolla pois ja minä hain sitten portsarin sen minulle palauttamaan ja homma selvitettiin siinä.
Tämä ei kuitenkaan vernjanoisille testoille (ilmeisesti oli pileet niillä jonkinaikaa kestäneet) riittäneet vaan he tulivat sitten etsimään minua (2 joukosta... muut koettivat siinä jo aikaisemmin rauhoitella näitä kahta). Nuorempi itui sohvalle viereeni ja rupesi taas tivaamaan minulta kameraa ja ilmoitin että se on päkkärillä. Sillä samalla sekunnilla (onneksi itsellä on taekwondo ja judotausta) huomasin jotain ja nopealla väistöllä estin valtavan nyrkin kohtaamista mun klyyvarin kanssa (osui pikkasen silmäkulmaa). Ja painiksihan se sitten meni tämän nuoremman teston kanssa.
n. 5-15s (ajantaju hämärtyy adrenaliinipurkauksessa) vääntämisen jälkeen kauempaa tilannetta seurannut portsari tuli väliin ja erotti meidät. Tämän jälkeen siirryin sohvalle istumaan ja rauhoittumaan. Siinä tilannetta edelleen seuratessani tuli toisen portsarin takaa tämä vanhempi testo ja tinttasin minua komeasti suoraan silmien väliin (suhteellisen raukkamaisesti tuli)
Olin siinä sitten pari viikkoa pandana... tämän jälkeen koko poppoo lähti mestasta livohkaan.
Jälkeenpäin kuulin, että vanhempi oli tehnyt raukkamaisen tekonsa sen takia, koska huomasi ettei "oppipoika pärjännytkään" ja kun huomasivat etten pelkää heidän uhkailujaan...
Oli kyllä kerrassaan reissu se
ps: tämän jälkeen ei ole ollut mitään kummempaa vääntämistä pieniä paarirähionöitä (jotka saa aina puhumalla selviksi) lukuunottamatta...