253 posts, 13 pages, 94,144 views

Fyrisch

#81 • • Fyrisch
En ole koskaan tapellut ja koitan aina välttää tappeluit.en pysty tajuu ihmisii ketä tulee juhlimispaikalle tönimään tungokses ihmisii ja pysähtyy ”mitä *ittuu sä tönit siin” ja sit alkaa painiminen *igor* ! kerran olen saanut turpiin ja seki johtu siit et sanoin kahelle suomenpelastajalle ”antakaa mun kaverin olla” ku ne piti sitä maas.. sit tuli avokaadoo .
*taputapu*
#82 • • yana Guest

alien:
kokeilkaa joskus niin _ehkä_ tunnette itsenne sen jälkeen paremmin *hahjust*

tunsitko sen jalkeen ittes viela kovemmaks luolamieheks?
henkka

#83 • • henkka

yana:

Kyllä naamaan ottaminenkin jotain ittestään opettaa.
#84 • • ALIEN Guest

yana:
---
alien:
---

no, jos nyt tarkemmin asiaa miettii niin onhan se eka kerta aina eka kerta ja silloin voi joutua pieneen shokkiinkin, koska se on niin uusi ”asia/kokemus”. Sit, kun siihen tottuu niin sä tiedät taas enemmän tappelu tilanteista ja miten niiissä kannattaa toimia. Itse olen ihan iloinen, että olen tapellut, koska olen nähnyt muutamia tilanteita, missä aikuinen mies alkaa itkemään (*nauru*), koska tämä on ollut niin kauhea shokki hänelle. Ja onhan se tietysti parempi naisenkin puolesta, ettei oma kulta ala pillittämään tosipaikan tullen.. joten... ;)

Eli vastaus kysymykseesi on... KYLLÄ mä tunnen itseni ”kovemmaksi”, vaikka olenkin väkivaltaa vastaan.

[muokattu 20.1.2004 10:55]
ämsee

#85 • • ämsee

alien:
---
yana:
---
alien:
---

---

no, jos nyt tarkemmin asiaa miettii niin onhan se eka kerta aina eka kerta ja silloin voi joutua pieneen shokkiinkin, koska se on niin uusi ”asia/kokemus”. Sit, kun siihen tottuu niin sä tiedät taas enemmän tappelu tilanteista ja miten niiissä kannattaa toimia. Itse olen ihan iloinen, että olen tapellut, koska olen nähnyt muutamia tilanteita, missä aikuinen mies alkaa itkemään (*nauru*), koska tämä on ollut niin kauhea shokki hänelle. Ja onhan se tietysti parempi naisenkin puolesta, ettei oma kulta ala pillittämään tosipaikan tullen.. joten... ;)

Eli vastaus kysymykseesi on... KYLLÄ mä tunnen itseni ”kovemmaksi”, vaikka olenkin väkivaltaa vastaan.

[muokattu 20.1.2004 10:55]

Sitä ekaa tosipaikkaa odotellessa... *nyyh*

Jostain kumman syystä ei ole koskaan tarvinnut ihan tosissaan taistella. Ala-asteella jotain pientä mut siihen ne on jäänyt. Sitä kun on niin mukava ja lahjakas puhumaan*justjoo* niin kyl tappelut on yleensä (ainakin baareissa) vaihtuneet vastapuolen kanssa baaritiskillä paskanjauhamiseks *känni*..

--
hyvä yritys

Jone

#86 • • Jone Archibald Haddock
Henkilökohtaisesti kannatan tappelemista enemmän perinteistä suomalaista mittelöintitapaa, jossa toinen ”lauletaan suohon.” Urbaaniin kielenkäyttöön sovellettuna ”vittuillaan maanrakoon.”
blender

#87 • • blender Arcade | KAIKU
eipä ole tarvinnut tapella (onneksi *täh*), kerran oli kyllä lähellä...

olin jossai suuressa teknobileessä saksan maalla, jossain isossa hallissa keskellä ei mitään (vaihto-op. kaveri vei sinne *nauru*) jotain 3000 henkee se veti, tutustuin yhteen muijaan siel, ilmeisesti meil oli ihan hauskaa kunnes joku saksalainen ”kaappi” tuupas mua ja selitti jotain saksaksi kiivaasti, en ymmärtäny mitään mut arvelin et oli varmaan tän muijan mies, mä olin vaan hiljaa kun en oikein tienny mitä sanoa kun en tienny mitä se kysy mut sit se muija meni sanoo sille ilmeisesti et menee kotiin ja rauhottuu... muija selitti jälkeen päin et miesyst. luuli olevansa sen kanssa, vaikka itse oli jo sen jättänyt mutta en ole kyllä itse takuu varma.. tän ”kaapin” kaverit joutu vetää sen pois sieltä... en sit tiedä oisko tullu päälle jos niitä ei ois ollu paikalla... *ding*

ja sit on yks jota ei luokittella tappeluks mut kerronpa kumminki

joskus pienenä (jotai 15 v ..*nauru*)

jossain tampereella, ei tuttuja... joku kaveri piiristä (alkoholin puutteessa) keksi mennä kysyy spurqulta et kävis hakee... sehän meni kiltisti hakee viinaa, kunnes puolitiessä stevari pysäytti sen ja käännytti (sil oli 200 vanhaa rahaa mukanaan), äijä livisti etuovelle ja kadulle (en yhtään ihmettele) tosin mentiin perään, ja saatiin puhutteluun... ”ei mulla mitään oo” se vaan jankkas... sit keksittiin semmonen harhautus keinon et se antas ne rahat kun ei viittiny keskellä katua voimakeinoja käyttää. luvattiiin et se saa vaihdos ”kaljarahat” jos antaa ne setelit... otin lompakon esiin, se kaivo rahat taskusta, ei kyl antanu niit, piti repiä ne väkisin irti, sillon äijä huus ”pysäyttäkää nuo roistot” tai vastavaa... *nauru* lähettiin menee aika nopeeta... äijä pääs hypättyy viel selkään mut oli onneks niin jurrissa että sain aika helposti tiputettua kyydistä... ei tarvinnu taaskaan tapella mut joissain tilanteis tästäkin olisi voinut sellainen kehkeytyä, ja todella typerästä syystä... yks satasen seteli viel meni keskeltä poikki, vietiin pankkiin ja sanottiin et joku humalainen yritti varastaa sitä meidän käsistä ja se repes, (vaik oikeesti meidän piti kiskoo se väkisin siltä)

Oon aina pyrinnyt ”puhumaan” ennemmin, säilyy aina ongelmilta paremmin... paljon on tuttuja jotka kyl tappelis mieluisasti tossa tilantees... mutta rajansa kyl kaikella, joskus voisin lyödä periaatteestakin, vaikka tietäisin häviäväni... mut niitä tilanteita onneks on aika harvoin...

*piis*

[muokattu 20.1.2004 11:25]
#88 • • ALIEN Guest

Jone:
Henkilökohtaisesti kannatan tappelemista enemmän perinteistä suomalaista mittelöintitapaa, jossa toinen ”lauletaan suohon.” Urbaaniin kielenkäyttöön sovellettuna ”vittuillaan maanrakoon.”

kuin myös, mutta valitettavasti sekään ei aina toimi... *hmph*
#89 • • hyperventilaatio Guest
IMO Aika paljon riippuu myös mestoista missä liikkuu, että alkaako tuleen tällasii ”tilanteita”. Esim. mulle ei oo koskaan tultu haastaan helsingin alueella, mut auta armias jos eksyy vähän kauemmas maalle. Siel ei sit paljoo tarvitakaan, et alkaa tulee näit ”vittuuks tönit!? haluuks turpaa!?” -kommenttei.
Ja kyllä, voin puhua kokemuksella.
*släp**kivatsulle*
Progress

#90 • • Progress
väkivalta SUCKS!!!
Voimakeinot sallittuja, jos tilanne sitä vaatii. Yleensä, jos joudun johonki ”tilanteeseen”, pakenen paikalta.
Osaisin kyllä puolustaa itteeni, mut tiedän miten siinä kävis, jos käyttäisin ”otteita”.
Saisin ite syytteen ja sakot päälle.
Oon nimittäin harrastellut useampaaki kamppailulajia, mm. Krav Magaa...(joka ei TOD! ole sieltä kevyimmästä päästä...)

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*

silencio

#91 • • silencio el
Samoja kokemuksia mullakin. Pienillä paikkakunnilla tulee porukka helposti haastamaan riitaa. Syitä tähän voi vain arvailla. Kokemusta on kun suuriman osan elämästäni asuin pienessä kaupungissa, en missään kovin isossa asu vieläkään mutta eron huomaa jo nyt.
Oma suhtautuminen muuten tappeluihin on että pakoon lähden jos mitenkään pääsen. Ei tappelemisessa ole mitään järkeä, ja sen takia pakenemisessa ei ole mitään häpeämistä. Turpaan on kerran tullut muutaman hengen porukalta, pikkukaupungin puiston läpi oikaistessa. Ikävä kokemus en suosittele *uuh*
Jos ei pakotietä löydy niin puolustaudun kyllä, ja olen niin tehnytkin. Ja se voi olla jollekin pikkukaupungin kovikselle ihan tarpeellinen opetuskin, mikä on tottunut heikompiaan hakkaamaan, kun huomaa että joltakin voi tulla ihan kunnolla takaisinkin.
Ja täytyy sanoa että ei ole esim. ulkomailla liikkuessa tullut koskaan tilannetta että olisi edes meinannut joutua tappeluun. Mistäköhän se sitten johtuu???

--
- I was all alone, no one around, and all I could hear was this fucked up sound. -

kilobitti

#92 • • kilobitti 1-2-3 techno

silencio:
Ja täytyy sanoa että ei ole esim. ulkomailla liikkuessa tullut koskaan tilannetta että olisi edes meinannut joutua tappeluun. Mistäköhän se sitten johtuu???

Mistä tulikin mieleen, eikö suomalainen stereotypia ruotsissa ole puukon kanssa riehuva juoppo?*nauru*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

silencio

#93 • • silencio el
Ehkä vähän offtopic....

Tyypillinen ääliökovanaama = Länkkäri

Omassa kaveri-/tuttavapiirissäni yleistynyt nimike tietyn tyyppisille ihmisille. *hymy*
Mielestäni aika hyvin kuvaa olemusta, kävelytyylistä lähtien, ja esimerkiksi baarin tai ravintolaan sisään astuminen on suoraan westerneistä.... ovet paukahtaa selälleen ja porukan pitää väistää.... *nauru*

--
- I was all alone, no one around, and all I could hear was this fucked up sound. -

MaSari

#94 • • MaSari space jammer
Hehe hehe, puhutaaks täällä niistä perinteisistä rähinöistä kebabjonoissa? *iihhih*

Edit: typo

[muokattu 20.1.2004 12:59]

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

hallucinogen

#95 • • hallucinogen Edain
Mites Suomessa muuten toi itsensä puolustaminen on määritelty et missä vaiheessa menee hätävarjelun liioitteluksi? Sellanen tunne et jos kättä pitempää ottaa avuksi vaikka toisella ois puukko ja kalauttaa hyökkääjälle sit jonkun vamman niin ite siitä saa sit syytteen myös *igor*

Yksi tällainen tapaus muistuu mieleen(tais olla karpossa joskus aikaa sitten) kun jonkun sällin huoltista oli ryöstelty jo muutamaan kertaan niin se kaveri jäi sit nukkumaan huoltikselleen ja rosvot tuli sit yhtenä yönä uudestaan. No sillä omistajalla oli sit pistooli mukana ja ryöstäjiä oli kaksi, joista ainakin toisella oli puukko. Kun omistaja sanoi varkaille et nyt ootatte siinä paikallanne ja hän soittaa poliisin niin yksi oli sitten pysähdyskehotuksista huolimatta lähestynyt puukko kädessä ja kun rosvo oli tullut tarpeeksi lähelle niin ampunut tätä kerran jalkaan. Ilmeisesti ei olisi päässyt mitenkään edes karkuun se omistaja sieltä huoltikselta jos olisi halunnu koska olivat sisätiloissa mutta omistaja sai kuitenkin syytteen ja joutu korvaamaan muistaakseni 5000mk tälle varkaalle.

Oikein vai väärin?

--
pikku-*possu*

Epailija

#96 • • Epailija Physicist, 2nd class.

hallucinogen:
Mites Suomessa muuten toi itsensä puolustaminen on määritelty et missä vaiheessa menee hätävarjelun liioitteluksi? Sellanen tunne et jos kättä pitempää ottaa avuksi vaikka toisella ois puukko ja kalauttaa hyökkääjälle sit jonkun vamman niin ite siitä saa sit syytteen myös *igor*

No siis lakien mukaan itseään, toista ja omaa tai toisen omaisuutta saa puolustaa lievimmällä mahdollisella tavalla. Tapauskohtaisesti määritellään sitten tuo, että kuinka lievästi sitä oikeasti olisi voinut toimia. Hengenvaara on pakkotilanne, jolloin saa periaatteessa toimia vähän vapaammin - mutta silloinkin vain lievimmällä mahdoliisella tavalla.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

silencio

#97 • • silencio el

hallucinogen:

Käsittääkseni syyte tosta tulee. Samoin vaikka ei aseita olisikaan jos hyökkääjälle käy huonommin kuin hyökkäyksen kohteelle. En ole täysin varma tästä.

Edit: Niin syyte tulee, en tiedä tuleeko sitten välttämättä tuomiota. Riippuu kai tuomarista.

Edit: Ja aika tärkeä tekijä tollasessa on varmaan todistajat. Jos sillä hyökkääjällä on kavereita siinä lähistöllä niin nehän voivat todistaa oikeudessa ihan mitä sattuu.*kivatsulle*

[muokattu 20.1.2004 13:19]

[muokattu 20.1.2004 13:19]

[muokattu 20.1.2004 13:23]

--

Jusuplussa

#98 • • Jusuplussa UG-///

hallucinogen:

Jos joku on selvästi hyökkäämässä sun kimppuun tai on hyökänny jo, niin saat käyttää lievintä mahdollisinta keinoa päästäksesi pois tilanteesta. Heti ku kaverin on lopettanu hyökkäyksen, nii sä et saa tehä sille enää mitää.

Toi kannattaa nyt oikeesti unohtaa koko juttu, kun joku tulee puukon kanssa. Siinä kannattaa sitten miettiä haluuko kuolla vai saada syytteen

edit: lyö sellaseen paikkaan, josta ei saa helposti vammaa

[muokattu 20.1.2004 13:26]
#99 • • yana Guest

alien:
no, jos nyt tarkemmin asiaa miettii niin onhan se eka kerta aina eka kerta ja silloin voi joutua pieneen shokkiinkin, koska se on niin uusi ”asia/kokemus”. Sit, kun siihen tottuu niin sä tiedät taas enemmän tappelu tilanteista ja miten niiissä kannattaa toimia

kannattaa kuitenkin ehka mielummin treenata niita tappelutilanteita mestoilla mista siita on oikeasti hyotya, kuin jossain kadulla..

http://www.accesss.org/~yana/temp/pain.jpg

[muokattu 20.1.2004 13:25]
hallucinogen

#100 • • hallucinogen Edain

yusu:
Jos joku on selvästi hyökkäämässä sun kimppuun tai on hyökänny jo, niin saat käyttää lievintä mahdollisinta keinoa päästäksesi pois tilanteesta. Heti ku kaverin on lopettanu hyökkäyksen, nii sä et saa tehä sille enää mitää.

Toi kannattaa nyt oikeesti unohtaa koko juttu, kun joku tulee puukon kanssa. Siinä kannattaa sitten miettiä haluuko kuolla vai saada syytteen

Näin mä sitä vähän ajattelinkin. Todella ikävää et Suomessa ei oikeastaan saa käytännössä itseään puolustaa, omasta mielestäni jos toinen hyökkää puukolla niin pitäisi pystyä puolustautumaan samalla mitalle eli jos jostain sais terävää käteen niin sohis takas vaan ja jos osuu niin hyökkääjän vika *taputapu*

Ja onhan näitäkin vissiin joskus nähty et joku ohi kulkija on pistäny raiskaajaa pataan kun se on ollu naisen kimpussa ja tämä naisen puolustaja saanu syytteen *uuh*

--
pikku-*possu*