Kissat vailla kotia/hoitajaa

39 posts, 2 pages, 12,911 views

-Kerttu-

Posts: 4,542

#1 • • Edited -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
Olen tässä kuumeisesti yrittänyt keksiä ratkaisua ongelmaan, mutta huonolla menestyksellä. Joten ehkä joku ihana kissarakas ihminen täältä osaisi minua auttaa!

Minulla on kaksi aivan uskomattoman ihanaa, rakasta, kilttiä ja sosiaalista kissaa. Toinen on maatiaiskissa Wilma 4,5 v. ja toinen on Ragdoll Octavia (kotoisammin Oksu) 2 v. Molemmat ovat leikattuja ja sisäsiistejä kissoja. Wilma on eloisa, utelias ja leikkisä ja kova "juttelemaan". Oksu taas rakastaa ihmisiä ja seuraa minua joka paikkaan. Oksu rakastaa myös syömistä ja nukkumista. Nämä kissat ovat minulle todella rakkaita ja niin pä olenkin nyt vaikean paikan edessä.

Valitettavasti poikaystäväni (Jammailija) on erittäin allerginen kissoille, joten Jani ei voi olla minun luonani puolta tuntia kauempaa, vaikka olisi ottanut allergialääkkeet. Niinpä siis olemme Janin luona lähes joka yö. Nyt myös kämppikseni lähti 3 kuukaudeksi Espanjaan, joten kissat joutuisivat olemaan kohtuuttoman paljon yksin. Toki käyn ruokkimassa kissani päivittäin. Tunnen kamalaa syyllisyyttä siitä, että olen "hyljännyt" kissani. Ongelma ei tällä hetkellä ole vielä kovin kriittinen, sillä jos en keksi mitään ratkaisua kissoilleni, niin sitten vain on yövyttävä kotona enemmän. Mutta jossakin vaiheessa kuitenkin(jos elämässä hyvin käy ja kaikki menee niinkuin toivomme Janin kanssa) me aiomme muuttaa Janin kanssa saman katon alle..*vink* Silloin en valitettavasti voi ottaa kissojani mukaan.

Niinpä siis nyt kyselen, olisiko täällä joku ihana ihminen (Pääkaupunkiseudulta) kiinnostunut ottamaan kissani kotiinsa ikään kuin hoitoon. Eli kissat olisivat edelleen minun. Maksaisin niiden lääkärikulut, ruuat ja hiekat, mutta kissat asuisivat luonasi. Ja saisin käydä katsomassa kissojani silloin tällöin. En nimittäin halua luopua kissoistani kokonaan, sillä rakastan niitä niin valtavasti ja nämä kissat ovat ainoat, mihin voi luottaa elämässä 100 %:sesti. Muuten elämästä kun koskaan ei tiedä..valitettavasti. Ja jos siis kaikki menisikin mönkään, niin haluaisin kissani takaisin itselleni.

Eli jos kissoilleni löytyisi mahdollisimman pian koti/hoitaja, joka asuisi Pääkaupunkiseudulla, olisi kotona enemmän kuin minä, rakastaa kissoja, ja joka myös osaa hoitaa kissoja, tulisin erittäin onnelliseksi! *hymy*

Kiinnostuneet, ottakaa yhteyttä privana, puhelimitse 045-638 2398 tai sähköpostin välityksellä [email protected]

*sydän*

Tässä vielä kuva kissoistani! Wilma on kirjava ja tuo ihana valkoinen karvakasa on Oksu! *sydän*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Avatar
#2 • • RINY Guest
On ne kyl sulosia! En kyl harmi vaan asu pääkaupunkiseudulla *ding* Muuten kyl vois hoitaakki tommosia söpiksiä. *hymy*
Avatar
#3 • • Peppi Guest
Onpa nättejä kisuja -> *pihkassa*!
Avatar
#4 • • Viola00 Guest
Voi harmi ja hitto ! Otin kisunpennun just. Olisitpa Kerde laittanut tän viestin 2 viikkoa sitten Niin olisin melkeempä voinut sanoo 100% varmasti et otan kisut *grr* Nyt on siis kaks joten ei kyllä mitenkään voi edes harkita näillä neliöillä mitään toista kisukaksikkoa. Höh, nyt mua alko itteekin harmittaa, koska oon aina ollu ihminen et oon halunnut "auttaa" niitä jotka apua tarvii.. eli mieluummin olisin ottanut nuo kisut nyt jotka selkeesti tarvitsee hyvän kodin, kuin taas tän kisunpennun joka varmasti ois saanut jonkun muunkin kuin mun luota kodin.

Mut hei toivotaan, että löydät kisuille paikan ja saat asiat järjestykseen. Katso sitten tarkkaan millaseen kotiin ne kullannuput annat.. Nimimerkillä eläinrakas myös *sydän*
Avatar
#5 • • *Mirri* Guest
Pakko kommentoida tähän sen verran,että mä en yleensä ole mikn kissaihminen, mutta jopa mun mielest nää Kertsun kissat on kyllä ihan maailman parhaita. Varsinaisia persoonia molemmat...ja niin söpöjä. *sydän*
äm

Posts: 2,376

#6 • • äm
En voi sietää kissoja, joten tällä kommentilla ei sinänsä ole mitään tekemistä topikin kanssa, mutta en voi olla kysymättä, että mitä jos kissoille käy jotain hoidon aikana? Joku kerta toinen niistä vaan yksinkertaisesti kuolee ilman ulospäin näkyvää syytä? Tai onnistuu pääsemään karkuun ja jää auton alle?
Kenen syy se on? Voiko omistaja puhtaalla mielellä sanoa, että "ei se mitään, et sä sille mitään voinut", vai alkaako syyttää toista?
Voisin itse kuvitella, että jos antaisin noinkin rakkaat elukat jollekin muulle, siirtäisin niistä samalla hemmetin ison vastuun toiselle. Millä voi sitten korvata, jos vaikka itse mokaa hoidon niin, että kisusta (tai muusta 'lainalemmikistä') lähtee henki? Tai miten voi vakuuttaa, että se olisi kuollut kenen tahansa käsissä?

Nimimerkillä: itse en ottaisi ikinä toiselta mitään hoitoon.

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

-Kerttu-

Posts: 4,542

#7 • • Edited -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

äm, 8.6.2005 19:25:
En voi sietää kissoja, joten tällä kommentilla ei sinänsä ole mitään tekemistä topikin kanssa, mutta en voi olla kysymättä, että mitä jos kissoille käy jotain hoidon aikana? Joku kerta toinen niistä vaan yksinkertaisesti kuolee ilman ulospäin näkyvää syytä? Tai onnistuu pääsemään karkuun ja jää auton alle?
Kenen syy se on? Voiko omistaja puhtaalla mielellä sanoa, että "ei se mitään, et sä sille mitään voinut", vai alkaako syyttää toista?
Voisin itse kuvitella, että jos antaisin noinkin rakkaat elukat jollekin muulle, siirtäisin niistä samalla hemmetin ison vastuun toiselle. Millä voi sitten korvata, jos vaikka itse mokaa hoidon niin, että kisusta (tai muusta 'lainalemmikistä') lähtee henki? Tai miten voi vakuuttaa, että se olisi kuollut kenen tahansa käsissä?

Nimimerkillä: itse en ottaisi ikinä toiselta mitään hoitoon.



Niin kuin sanoin, kissani ovat edelleen minun, eli minä olen myös vastuussa niistä. Tuskin kukaan mitään niin ratkaisevaa "hoitovirhettä" onnistuu tekemään, että kissa noin vain kuolisi. Ellei sitten syötä sille myrkkyä tms.. Ja sellainen ihminen joka kissoille syöttäisi myrkkyä, tuskin haluaisi kissojani hoitoon.

Jos kissani tulevat sairaiksi, minä tietenkin vastaan hoidosta. Jos kissa kuolee johonkin sairauteen, en voi siitä ketään syyttää. Jos kissa karkaa, niin sekin on minun vikani, sillä olen antanut kissani toisen hoidettavaksi. Luulen kuitenkin, että jos joku ottaa kissani hoitoon, niin tämä ihminen todella haluaa hoitaa kissojani ja tällöin toimii myös sen mukaisesti. Vahtii, ettei kissat karkaa, ettei kissojen saatavilla ole mitään myrkyllistä ja että kissat saavat tarpeeksi ravintoa! En minä kissojani kelle tahansa antaisi hoitoon.

Ja tuon sinun mielipiteen perusteella, et esim. voisi koskaan ottaa hoitoon kenenkään lasta? Tai antaa omaa lastasi hoitoon toiselle? *ding*

Mutta joo, vielä kerran: Vastuu kissoistani on kaikissa tapauksissa minulla, kuhan kissoja hoidetaan niiden vaatimalla tavalla. Ja jos joku pelkaa nyt, että alan syyttelemään, jos kissat karkaavat, niin voidaan vaikka kirjoittaa oikein sopimus kissojeni hoitamisesta ja vastuusta! *joo*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Pätkis

Posts: 1,038

#8 • • Pätkis Pikkis

äm, 8.6.2005 19:25:
En voi sietää kissoja, joten tällä kommentilla ei sinänsä ole mitään tekemistä topikin kanssa, mutta en voi olla kysymättä, että mitä jos kissoille käy jotain hoidon aikana? Joku kerta toinen niistä vaan yksinkertaisesti kuolee ilman ulospäin näkyvää syytä? Tai onnistuu pääsemään karkuun ja jää auton alle?
Kenen syy se on? Voiko omistaja puhtaalla mielellä sanoa, että "ei se mitään, et sä sille mitään voinut", vai alkaako syyttää toista?
Voisin itse kuvitella, että jos antaisin noinkin rakkaat elukat jollekin muulle, siirtäisin niistä samalla hemmetin ison vastuun toiselle. Millä voi sitten korvata, jos vaikka itse mokaa hoidon niin, että kisusta (tai muusta 'lainalemmikistä') lähtee henki? Tai miten voi vakuuttaa, että se olisi kuollut kenen tahansa käsissä?

Nimimerkillä: itse en ottaisi ikinä toiselta mitään hoitoon.


Hyvä pointti, mutta lienee itsestäänselvää keskustella nuo asiat puolin ja toisin katki jo ennen kuin lemmikki vaihtaa kotia. Uskoisin että aika vähässä ovat ne ihmiset, jotka vetävät kiistan oikeuteen, jos kissa on kuollut hoidossa ollessaan. Ikäänkuin toisen syyttäminen toisi lusikan nurkkaan heittänyttä eläintä takaisin. Ennemmin pohtisin omistajuussopimusta, eli sitä, että kissat eivät tule vaihtamaan omistajaa, vaikka hoitojakso venyisi vuosiksi. Ja sitä, mitä kissoille on lupa pakkotilanteessa lääketieteellisen hoidon kannalta tehdä, jos omistajaa ei saada kiinni. Esim. kuinka kallista leikkausta "kannattaa" suorittaa jne. Niin kauan kun rahoitus tulee joltain muulta kuin hoitajalta, ikävät tilanteet kannattaa pohtia etukäteen.

Itse topikkiin, toivottavasti katit saa mukavan kodin terv. adoptiopupun *iloinen* omistaja.

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Mellu-

Posts: 4,006

#9 • • Mellu-
Voi ku ihania *sydän* harmi etten asu pk-seudulla *uuh* Mut onnea kodin etsintään *joo*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

-Kerttu-

Posts: 4,542

#10 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
Ilmoittelempa vain, että kissat ovat edelleen ilman hoitajaa ja kotia!

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Jammailija

Posts: 3,224

#11 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s

Super-Kerttu, 14.6.2005 11:52:
Ilmoittelempa vain, että kissat ovat edelleen ilman hoitajaa ja kotia!


Mäkin ilmoittelen! Mukavaa hoitajaa etsiskellään*hihu*.

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

Nacu

Posts: 1,293

#12 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

UnityF

Posts: 15,721

#13 • • UnityF joo just se
Mullakin on jo kissa Humu-Pekka ja ottaisin siun kissat oikeen mielelläni tänne mut Humu on 12,5wee ja se ei siedä toisia kissoja *uuh* Tosin Humu on ollu nyt viimeiset pari kk vähän sairas et kohta voi olla että hän menee kissojentaivaaseen *uuh*
Sen jälkeen minulla on kylläkin ovet avoinna täällä koska oon erittäin rakas kissaihminen. Mullahan on ollu Humu itteläni jo 7 vuotta ja pari kissaa sitä ennen.. Et kokemusta löytyisi ainakin hoidon puolesta.
Mä oon menossa ens viikolla eläinlääkäriin Humun kanssa ja katotaan mikä on lääkärin lausunto.. mä kertoilen siulle sitten et miten käy.
AndyE

Posts: 129

#14 • • AndyE
etelä-Haaga kuittaa. Öhöm öhöm..ollaan kämppiksen kaa mietitty et jos kissaa hommattais ku ollaan kummatkin ihan kissafaneja. Vuokraemäntä toistaiseksi kieltänyt elukat mutta oon yllättävän hyvä suostuttelemaan..

Ei lupailla vielä mitään mutta juttelen asianomaisten kanssa ja ilmoittelen tarkemmin...

--
It's not about the size of the dog in the
fight, it's about the size of the fight
in the dog.

-Kerttu-

Posts: 4,542

#15 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
Ihana huomata, että edes muutamia kiinnostuneita riittää. Itsellä alkaa olla jo aika kamala olo, kun tuntuu että on hyljännyt kissansa. Ja nuo kissat jos ketkä ansaitsisivat kunnon kodin. *sydän*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

-Kerttu-

Posts: 4,542

#16 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
Olen miettinyt monet illat pitkälle yöhön mitä tekisin kissojeni kanssa.Joka kerta kun lähden kotoa pois, kyyneleet nousevat silmiini. Jani on erittäin allerginen kissoille. Hän saa hengenahdistuksen 15 minuutissa ja vaikka lähtisimme heti silloin pois luotani hengen ahdistus jatkuu seuraavaan päivään. Jani on käynyt lääkärissä, saanut lääkkeitä ja astmapiipun, mutta lääkäri sanoi, että ne eivät ole ratkaisu allergiaan.

Enkä todellakaan aio antaa kissojani kenelle tahansa ensin pitkään keskusteltuani, niin että molemmat osapuolet ovat ymmärtäneet kissojen hoidon samalla tavalla. Ja edelleenkin aion kirjoittaa kissojanhoitamisesta sopimuksen! *joo*

Mutta tällä hetkellä näyttää huonolta. Aikuisia kissoja ei haluta. En oikein tiedä enää mikä on vaihtoehtona. Ja sydämeni alkaa olla aika palasina tämän asian takia..*uuh*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Tiah

Posts: 322

#17 • • Tiah
Hyvin ikävä tilanne:( Miten kissat ovat tottuneet muuten koiriin? Oma kissani lähti jouluna kissojen taivaaseen,ja nyt asunnon vaihtuessa olisi ehkä jopa mahdollisuus ottaa kissat kotia,mutta mukaan lähtee myös koirani joka toki on ollut kissani kanssa aina,mutta miten kissat mahtavat suhtautua koiraan:( eli luulenpa ettei minusta taida apua olla:(
Enpä tietäisi mitä tehdä jos olisi allerginen poikaystävä, koirastani en varmasti ikinä edes voisi luopua sen takia. Kuten sanoit se on ainoa varma asia elämässä:)

--
Turkkia käyttävät vaan kauniit eläimet ja rumat ihmiset

-Kerttu-

Posts: 4,542

#18 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
Koirista en tiedä, koske eivät ole koskaan olleet niiden kanssa tekemisissä..Eli eivät ole tottuneet! Tosin kun olen ollut valjaissa ulkoiluttamassa kissojani ja koira on tullut vastaan, niin kissani ovat tuskin huomanneet niitä, vaikka koirat ovat olleet ihan täpinöissään! *nauru*

Toisiinsa kissat tottuivat viikossa. Mutta koirista on tosiaan vaikea mennä sanomaan..

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

SmILE

Posts: 376

#19 • • SmILE Esanssi mössöö
Ottaisin pienet vauvat heti tänne oman kissan seuraks mutta tosiaan kun yksin asuu ja neliöitä ei ole tarpeeksi kolmelle kissalle.

Voi vitsi voi harmi...... Mulla on kyllä serkku joka ettii kissaa joten voin kysyä häneltä miltä tuntuis ottaa hoitoon kaks????
En lupaile mitään, mutta kysyä aina voi.

--
Hatti tatti tutti putti hilipili vatkuli humpuli pumpuli hipsis höpsis hapatiti hapsis huvituttipulimuppi tatti patti ja Nykäsen Matti *jiihaa*

aivastus

Posts: 499

#20 • • aivastus Ärsyttävä

sMilE, 7.7.2005 22:11:
Ottaisin pienet vauvat heti tänne oman kissan seuraks mutta tosiaan kun yksin asuu ja neliöitä ei ole tarpeeksi kolmelle kissalle.

Voi vitsi voi harmi...... Mulla on kyllä serkku joka ettii kissaa joten voin kysyä häneltä miltä tuntuis ottaa hoitoon kaks????
En lupaile mitään, mutta kysyä aina voi.


Pakko kysyä, miten pienessä kopissa oikein asut? *ding*
Kun taitaa eläinsuojelulain mukaan kissa vaatia yhden neliön verran tilaa asunnosta (eli vaikka 20m2 asuntoon saisi ottaa _periaatteessa_ 20 kissaa).

Mutta joo, asiaton juttu mutta tuli vaan mieleen. Ja toivottavasti kissoille löytyy koti.

--
I don't believe in rules that tell me how I should live.