F1-Kenestä tulee maailmanmestari 2007

495 posts, 25 pages, 196,331 views

Mr.Pink

Posts: 307

#161 • • Mr.Pink
Aikas mainio uudistus jos toteutuu

"Kansainvälisen autoliiton FIA:n puheenjohtaja Max Mosley ehdottaa F1-autoihin lisättäväksi turbon kaltaista laitetta, joka tarjoaisi kuljettajille enemmän mahdollisuuksia ohittamiseen.

Mosleyn ehdottamassa järjestelmässä voimakkaissa jarrutuksissa syntyvää lämpöenergiaa varastoitaisiin autoon asennettavaan akkuun, joka antaisi kuljettajan käyttöön noin 60 lisähevosvoimaa ohitustilanteisiin. Lisätehoa olisi käytettävissä kerrallaan noin viiden sekunnin ajan. "

Jenkeissähän ainakin muistaakseni oli joku laite jolla sai 20xkisan aikana lisätehoa käyttöönsä helpottamaan ohituksissa.(voin tietty kyl muistaa väärinkin *nauru*)

--
Lost in the silver box.

vaavu

Posts: 1,324

#162 • • Edited vaavu vara-vana
Vaikka supportaankin Räikköstä viimeiseen asti, mulla on ollut tässä pollissa jo pitemmän aikaa merkittynä Alonso maailmanmestariksi. Kun ottaa huomioon miten tilanne on kehittynyt heinäkuun aikana, eivät Kimin mahdollisuudet ole ainakaan parantuneet.

No, tämä kausi taitaa olla malliesimerkki siitä, että nopein kuljettaja ei voita maailmanmestaruutta. Renaultin (tai erityisesti Alonson) luotettavuus tällä kaudella on ollut lähes pelottavan hyvää, kun taas McLaren on tyrinyt lähestulkoon yhtä pahasti kuin viime vuonna.

Nykyisellään F1-säännöt suosivat todella voimakkaasti hyvää luotettavuutta. Onkin kummallista, että McLaren on jatkanut yhtä hutiloivalla linjalla kuin tähänkin asti. Mitä järkeä on panostaa voimavaroja nopeuden kasvattamiseen, jos tilanne on se, että ylivoimaisen nopea kuljettaja pääsee vain satunnaisesti maaliin asti? McLarenilla on kyllä nyt todellinen peiliinkatsomisen paikka edessä. Vaikka epäluotettavalla paketilla saattoi voittaa maailmanmestaruuksia vielä 90-luvulla, enää se ei ole mahdollista.

Jos homma tätä menoa jatkuu, ei ole mitenkään poissuljettu se vaihtoehto, että Kimi ajaa vuoden 2006 jälkeen jossakin muussa tallissa.
Individual

Posts: 10,942

#163 • • Individual HYPNO!

vaavu, 25.7.2005 20:03:
Jos homma tätä menoa jatkuu, ei ole mitenkään poissuljettu se vaihtoehto, että Kimi ajaa vuoden 2006 jälkeen jossakin muussa tallissa.



Kyllähän se on ollut turhauttavaa täälläkin katsella, kun todellakin -ylivoimaisesti- nopein kuljettaja joutuu antamaan tasoitusta noin paljon ajokkinsa epäluotettavuuden takia. Kaksi kertaa on aika-ajosijoitus huonontunut 10 pykälää ja siltikin on remmottu palkintopallille ja ainakin kaksi kertaa on täysin varma voitto luisunut käsistä McLarenin hajottua alta. Keke Rosbergilta taidettiin joskus kysyä, että eikö voisi rakentaa sellaista autoa, että se kestää, johon hän vastasi, että kyllä voidaan, mutta se ei kulje. On ajat hieman muuttuneet.

Veikkaanpa, että "hallintopäälikkö" Räikkönen miettii tällä hetkellä, että mitähän vittua minä oikein teen tässä tallissa. Ferrarin valtakausi voi olla hyvinkin ohi useaksi vuodeksi tästä eteenpäin ja Renaultin toista paikkahan ollaan jo kovasti povattu, jopa lupailtu Heikki Kovalaiselle ja toden totta jos ei McLarenin hommat tuosta muutu, niin menee aika arpapeliksi, että Kimi saa koskaan alleen sellaisen kilpurin jolla voitetaan maailmanmestaruuksia. En tiedä, aika näyttää.
Mr.Pink

Posts: 307

#164 • • Mr.Pink
Eiköhän toi ollu siinä mestaruustaistelun osalta.
Nyt Alonsolle riittää hyvin vaan ajella maaliin vaikka vähän huonnommallakin sijalla.

Oon täysin sitä mieltä et silloin kun muutettiin pistelaskutapaa siten että 1 ja 2-sijasta saatavaa pistemäärääeroa kavennettiin 4 pisteestä 2 pisteeseen,mentiin kilpailullisesti täysin väärään suuntaan.

Nykyisin voi varmistella mestaruutta paljon helpommin kuin ennen,koska voitolla ei ole enää niin suurta merkitystä.

--
Lost in the silver box.

AnderS

Posts: 470

#165 • • AnderS KävyttömänKesänOravanPoika

vaavu, 25.7.2005 20:03:

No, tämä kausi taitaa olla malliesimerkki siitä, että nopein kuljettaja ei voita maailmanmestaruutta. Renaultin (tai erityisesti Alonson) luotettavuus tällä kaudella on ollut lähes pelottavan hyvää, kun taas McLaren on tyrinyt lähestulkoon yhtä pahasti kuin viime vuonna.

Jos homma tätä menoa jatkuu, ei ole mitenkään poissuljettu se vaihtoehto, että Kimi ajaa vuoden 2006 jälkeen jossakin muussa tallissa.



Mä kans jaksan ihmetellä sitä miten McLarenin kaltainen
huipputiimi pystyy kontata samojen ongelmien ja
tohelointien kanssa vuodesta toiseen. Palataan aikaan
jolloin Häkkinen taisteli Schumin kanssa voitoista.
Jos heidän kaksinkamppailu ratkesi taktiikoiden
tai varikkokäyntien kautta niin ei varmaan tarvi ketään
muistuttaa kumman eduksi ne silloin kääntyi...
Tuntuu että noista vuosista eivät ole oppineet mitään.
Ja miten monesti nykyään ratkaisuja nähdään just taktiikoiden avulla
kun se ohittaminen on niin hankalaa.

Sä olet täysin oikeassa siinä että nopein kuski
ei tänä vuonna voita maailmanmestaruutta. Sen voittaa
tämän kauden paras "paketti". Mä olen aina ihaillut
Kekeä ja hänen lajiviisauttaan. Silloin kun Häkkistä
hypetettiin maailmanmestarina Keke kyllä ylisti Mikan
ajosuorituksia, mutta muisti aina mainita että McLarenilla
oli paras paketti, ite kyl olin vähä eri mieltä....
Seuraavaksi siirryttin Ferrarin valtakaudelle.
Kahden peräkkäisen Schumin dominointikauden jälkeen Kekeä
haastateltiin MotorForumissa ja kekeltä tivattiin syytä Ferrarin ja Schumin
ylivoimalle. Vastaus oli simmpeli: heillä on paras paketti, kokonaisuus!

Siinä missä Rellu ja Ferrari käyttää Ykkös ja Kakkoskuskin taktiikkaa(vaikka sitä ei ikinä myönnetä) McLaren vetää ihan reilusti kahdenkuljettajan taktiikalla, kumpaakaan ei suosita.
Mclaren käytti toisenlaista asetelmaa silloin kun kuskeina oli Häkkinen ja DC.
Silloin kun häkä ja DC oli ekaa kautta tallikavereina niin DC oli häkää nopeampi.
DC otti McLarenille ekan voiton sitten Senna ja Prostin vuosien. Mäcci oli noussu taas suosta.
Mutta sen jälkeen Mäcillä sisäiset voimasuhteet muuttui. Syy siihen miksi häkä pesi DC:n niinkin selvästi seuraavina kausina on sama kuin miks Schumi voittaa Barrichellon tai Alonso Fisicon. Autot rakennetaan ja säädetään heidän toiveidensa mukaan. Mäcci ei tee sitä.
Se on iso miinus Räikkösen kannalta mutta iso plussa urheilullisuudelle. Joistakin kuskeista vain tehdään voittajia. Tänä vuonna Rellu tekee Alonsosta.
Vaikka mä kans fanitan hullusti Räikköstä mutta joutuu nostaa hattua Rellulle, heillä on
tällä hetkellä paras paketti.
Lost-Soul

Posts: 3,107

#166 • • Edited Lost-Soul los pallos
Heitetääs toiselta foorumilta tämä tänne..


MTV3:n uutisia:


Löysä ruuvi Räikkösen keskeytyksen syynä Saksan GP:ssä
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/a...82167
27.07.2005 14:59

Kimi Räikkösen McLaren-auton hajoaminen sunnuntaina Saksan GP:ssä on tarkempien tutkimusten jälkeen osoittautunut johtuneen hydrauliikkaventtiilin ruuvin heikosta kiinnityksestä. Asiasta kertoo Helsingin Sanomat keskiviikkona.

Räikkösen keskeytys tapahtui Saksan GP:n 36. kierroksella, kun McLaren-auto hyytyi yllättäen radan varteen. Paalupaikalta startannut Räikkönen ajoi ennen keskeytystään kilpailun johdossa.

Keskeytyksen syytä tutkittaessa on paljastunut, että McLaren-tallin mekaanikoille oli ennen kilpailua sattunut huolimattomuusvirhe, sillä hydrauliikkaventtiilin ruuvi oli kiinnitetty huonosti.

Tällä kertaa kyse ei ollut rakenteellisesta viasta. Kun venttiilin ruuvaa kiinni, se luultavasti toimii jälleen, tallin moottoritoimittaja Mercedeksen moottoriurheilujohtaja Norbert Haug totesi lehdessä.
McLarenin mekaanikko menehtyi traagisesti Unkarissa
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/a...82110



27.07.2005 14:52

Rata-autoilun formula yksi -tallin McLarenin mekaanikko menehtyi varhain keskiviikkoaamuna Budapestissä. 29-vuotias brittiläinen mies tippui Tonava-joen varrella sijainneen loistohotellin kahdeksannen kerroksen parvekkeelta ja kuoli saamiinsa vammoihin.

Poliisin mukaan tapaukseen ei liity rikosta. Poliisi kuitenkin tutkii tapausta.

Unkarissa Budapestin liepeillä ajetaan F1-sarjan osakilpailu tulevana sunnuntaina.

(MTV3-Reuters-AFP-DPA)



Kovat otteet käyttöön!!

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Vprobe

Posts: 444

#167 • • Vprobe goa-head
Ei vois kyllä oikeasti vähempää kiinnostaa.

Toivottavasti mokoma turha saastuttaminen kilpa-ajojen muodossa lopetetaan lähitulevaisuudessa.
Voisivat nämä "alan ammattilaiset" kuluttaa saman energian ja vaivan johonkin mistä olisi myös jotakin hyötyä.
Individual

Posts: 10,942

#169 • • Edited Individual HYPNO!

Vprobe, 30.7.2005 18:35:
Ei vois kyllä oikeasti vähempää kiinnostaa.

Toivottavasti mokoma turha saastuttaminen kilpa-ajojen muodossa lopetetaan lähitulevaisuudessa.
Voisivat nämä "alan ammattilaiset" kuluttaa saman energian ja vaivan johonkin mistä olisi myös jotakin hyötyä.



Määrittele hyöty ja kerrotko samalla miksi tuo "alan ammattilaiset" on lainausmerkeissä. Kyseenalaistatko sinä mahdollisesti sen tietotaidon, mitä tuossa lajissa olevilla ihmisillä on? Seuraatko edes yhtään koko lajia, että pystyt edes tekemään tuollaisia päätelmiä? Jään mielenkiinnolla odottamaan. Vai onko kyse nyt siitä, että "ne ajaa pahoilla, saastuttavilla autoilla." Hui!

edit: Ai niin, kiitos kontribuutiostasi tähän threadiin.

ja vielä:

pyhimys, 18.6.2005 11:19:
---
terho, 18.6.2005 08:40:
Ei sitten vois vähempää kiinnostaa

---


Ihan nyt sen 7000:nen kerran sanon tämän: onko aina pakko tulla sanomaan, että ei kiinnosta. Parempi olisi, kun pitäisi sen turpansa kiinni, jos ei kiinnosta. Ei varmaan muitakaan kiinnosta se, että sinua ei kiinnosta. Koskee kyllä jokaista topiccia...

Vprobe

Posts: 444

#170 • • Vprobe goa-head

Individual, 3.9.2005 15:18:


Määrittele hyöty ja kerrotko samalla miksi tuo "alan ammattilaiset" on lainausmerkeissä. Kyseenalaistatko sinä mahdollisesti sen tietotaidon, mitä tuossa lajissa olevilla ihmisillä on? Seuraatko edes yhtään koko lajia, että pystyt edes tekemään tuollaisia päätelmiä? Jään mielenkiinnolla odottamaan. Vai onko kyse nyt siitä, että "ne ajaa pahoilla, saastuttavilla autoilla." Hui!

edit: Ai niin, kiitos kontribuutiostasi tähän threadiin.



Ne vain ovat lainausmerkeissä kun sattuvat olemaan. Ei sun tartte tehä siitä mitään omia päätelmiäs.
Kyse on yksinkertaisesti siitä että maailmassa on paljon tärkeämpiäkin asioita mihin voisivat energiansa ja pakokaasunsa tuhlata.
Individual

Posts: 10,942

#171 • • Individual HYPNO!

Vprobe, 3.9.2005 16:02:
---
Individual, 3.9.2005 15:18:


Määrittele hyöty ja kerrotko samalla miksi tuo "alan ammattilaiset" on lainausmerkeissä. Kyseenalaistatko sinä mahdollisesti sen tietotaidon, mitä tuossa lajissa olevilla ihmisillä on? Seuraatko edes yhtään koko lajia, että pystyt edes tekemään tuollaisia päätelmiä? Jään mielenkiinnolla odottamaan. Vai onko kyse nyt siitä, että "ne ajaa pahoilla, saastuttavilla autoilla." Hui!

edit: Ai niin, kiitos kontribuutiostasi tähän threadiin.

---


Ne vain ovat lainausmerkeissä kun sattuvat olemaan. Ei sun tartte tehä siitä mitään omia päätelmiäs.
Kyse on yksinkertaisesti siitä että maailmassa on paljon tärkeämpiäkin asioita mihin voisivat energiansa ja pakokaasunsa tuhlata.



Noh, ei sun tartte vastata, koska lapsikin näkee, että olet laittanut ne lainausmerkkeihin vähätelläksesi heitä, mutta anna yksi esimerkki niistä paljon tärkeimmistäkin asioista ja eikö samalla logiikalla maailmasta voitaisi kieltää urheilu tai jopa taiteet. Kaikki tarmo vaan siihen, että ihmiset pysyy hengissä, kaikki muu on turhaa, vai?
Vprobe

Posts: 444

#172 • • Edited Vprobe goa-head

Individual, 3.9.2005 16:09:

Noh, ei sun tartte vastata, koska lapsikin näkee, että olet laittanut ne lainausmerkkeihin vähätelläksesi heitä, mutta anna yksi esimerkki niistä paljon tärkeimmistäkin asioista ja eikö samalla logiikalla maailmasta voitaisi kieltää urheilu tai jopa taiteet. Kaikki tarmo vaan siihen, että ihmiset pysyy hengissä, kaikki muu on turhaa, vai?



No sanotaanko että tommonen populäärikulttuuri kuten F1, jonka ympärillä pyörii satoja miljoonia (ellei jopa miljardeja) euroja tylsistyttää vaan ihmiset TV:n ääreen, kun samalla rahalla joko a) saataisiin mieltä rikastuttavampaa viihdettä tai b) parantaa monia muita epäkohtia tai esimerkiksi c) käyttää jonkin vähäpäästöisemmän energiamuodon kehittämiseen.

edit:
En kuitenkaan tarkoita että tämmöiset urheilulajit tulisi "kieltää". Alkuperäisessä kommentissani halusin vaan tuoda oman mielipiteeni julki ja että miksi en tue F1:stä. Käytän aikani mieluummin johonkin järkevämpään.
Keskiyon Keisari

Posts: 643

#173 • • Keskiyon Keisari Bileilehänminä, ArmyOfTwo [Fusion Drive]
Alonsosta :D :D :D :D :D :D :D :D hups tais tulla jo :D :D :D :D

--
hello to the world it`s me the.... grooving beatbeast aka Keskiyön Keisari

Android

Posts: 3,908

#174 • • Android
Schumi tulee ja ohittaa vielä.
Keskiyon Keisari

Posts: 643

#175 • • Keskiyon Keisari Bileilehänminä, ArmyOfTwo [Fusion Drive]

Android, 6.10.2005 19:59:
Schumi tulee ja ohittaa vielä.

Hyvin hyvin mahdollista siel on vielä se 100 pisteen kisa jäljellä :D

--
hello to the world it`s me the.... grooving beatbeast aka Keskiyön Keisari

Individual

Posts: 10,942

#177 • • Edited Individual HYPNO!
2006 kausi käynnistyy

Bahrainin osakilpailun aika-ajoissa näyttää Mclaren jatkavan siitä mihin viime kaudella jäätiin. Aika-ajokierroksella Räikkösen autosta irtosi rengas, joka samalla vei myös takasiiven mukanaan ja täten Räikkönen jäi ilman aikaa. Eiliset harjoitussessiot päättyivät Kimin osalta siihen, että hänen ajokkiinsa tuli sähkövika. Eli samat ongelmat auton luotettavuuden ja sen suhteen, että auto yleensäkin pysyy ehjänä jatkuvat. Tuleepa taas "mielenkiintoinen" kausi seurata, kun kaikista nopein kuski jäänee jälleen ilman maailmanmestaruutta, koska ajokki ei toimi. Toivottavasti olen väärässä.

Mitä Räikkösen viimeaikaisiin lausuntoihin on uskomista, alkaa mies olemaan sanalla sanoen pettynyt vuosiinsa Mclarenilla.
Quethas

Posts: 15

#178 • • Quethas
Näyttää kovasti siltä että Räikkönen ei tule tänäkään vuonna ottamaan mestaruutta...
Caro²

Posts: 5,301

#179 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Mjoo, mie vaihdoin ääneni kimistä schumiin. 25vuoden päästä alonso tekee tunnustuksia ja kertoo saaneensa apua kosmisilta kavereiltaan pluton takaa. Sen mestaruus hylätään ja schumi tulee mestariksi. Ihan sama mikä se järjestys oli viimevuonna alonson jälkee..
Android

Posts: 3,908

#180 • • Edited Android
Vaikkei formulat enää erityisemmin kiinnosta niin kiva huomata että Ferrarit taas ovat hyvässä vauhdissa. Lapsesta asti olen Ferraria kannattanut, kuljettajista viis, talli on se joka minulle jotain merkitsee (mutta tottakai hyvät kuljettajat pitää olla).