495 posts, 25 pages, 196,547 views
Juhgu, 29.5.2005 16:57:
Turha laji tämäkin.
hallucinogen, 29.5.2005 17:11:
Itse tuosta keskeytyksestä niin näytti siltä et se renkaan aiheuttama tärinä ois vaan rikkonu ripustukset ja se rengas ei ois viel räjähtäny, ainakin se näytti viel ehjältä kun kimi nousi autosta. Oli kyllä tuskaa katsoa sitä in-car-kameraa kun auta tärisee ja rengas ihan kumman näkönen :D
Juhgu, 29.5.2005 16:57:
Turha laji tämäkin.
vaavu, 31.5.2005 14:45:
Isot peukalot ylös kuitenkin Kimille siitä, miten hän pystyi ajamaan aivan kisan loppuun asti. Autossa on rengas lähes littana ja auto tärisee aivan hulluna, ja silti Kimi pystyi pitämään johtonsa ja ajamaan samanlaisia tai parempia kierrosaikoja kuin valtaosa samaan aikaan radalla ajavista kilpailijoista. Siihen ei monikaan pystyisi.
Lost-Soul, 31.5.2005 15:41:
Vai olisiki ollut Kimin tyhmyyttä, ettei osannu hellittää vähän ja tuoda autoa varmasti maaliin. Omasta mielestäni on järkevämpää pelata varmanpäälle, kuin alkaa leikkiä upporiskasta ja rutiköyhää. Tietenkin näin jälkeenpäin on helppo sanoa, mutta jos se auto on tosiaan tärissy niinkin kovasti, mitä täällä ja muualla annetaa ymmärtää, niin onhan se aika selvää, että tuurilla sinne maaliin pääsee, jos koittaa ajaa kisan nopeimpia kierroksi samalla.
Vaavu kirjoitti: "No ei tossa Kimin haaverissa ollut kyse pelkästään huonosta tuurista. Kyllä Kimin oma ajovirhe sen ongelman alunperin aiheutti. Tilannehan lähti siitä, kun reilu parikymmentä kierrosta ennen maalia Kimin jarrutus lukkiutui hänen ohittaessaan kierroksella Villeneuvea. Vaikka ajovirhe oli Kimin, sen syntyyn myötävaikutti myös se, että Villeneuve ei sinisistä lipuista huolimatta meinannut millään päästää Kimiä ohi, ja Kimi joutui kiertämään ajolinjalta sivuun päästäkseen ohi."
dj dice, 1.6.2005 13:12:
Itteäni ihmetyttää se kun FIA puhuu ajajien turvallisuudesta mm. nopeuksien alentamisella, mutta sitten otetaan käyttöön yksi rengas satsi koko kisaan joka selkeesti aiheuttaa vaaratilanteita. Pariin otteeseen on jo hajonnut renkaita liiallisen kulumisen takia ja onni onnettomuudessa, että ne renkaat on aina puhjennut suht. koht. alhaislla nopeuksilla. Toi Kimin rengas kun ois puhjennut siellä 300km tuntinpeudessa niin ois tullut rumaa jälkeä.
ville, 1.6.2005 13:24:
---
Tosin jos renkaat saisi vaihtaa, ei auto olisi tärissyt, jolloin ripustus ei olisi pettänyt. Eli lopputulos olisi ollut sama kuin jos renkaat saisi vaihtaa.
Lost-Soul, 1.6.2005 14:37:
öö.. eikös lopputulos olisi eri jos renkaat saisi vaihtaa... Vai menikö multa vähän jotain ohi..