87 posts, 5 pages, 31,902 views
siveys, 25.5.2005 00:00:
---
MessiS,
en kyllä käyttäisi perliä missään muussa kuin taustajärjestelmissä. en mihinkään mikä liittyy webiin, niin perlillä koskisi.
---
Näin ihmisenä, joka tekee webbisoftaa perlillä työkseen täytyy kysyä, että miten olet päätynyt tähän tulokseen?
Apo, 25.5.2005 14:43:
Perusteita?
Mark, 25.5.2005 14:50:
[...] lisäks mua vituttaa se javan "raskaus", kaikki toiminnot mitä mä oon käyttäny on verhottu jonku interfacen tai valmiin luokan alle, eioo mahdollista vaikuttaa siihen miten homma tapahtuu.
[...]
javalla koodates mulla ainaki katoo aika useesti se punanen lanka et mitähä vittuu täs oikeesti tapahtuu siel runtimen sisäl.
duvin, 25.5.2005 14:57:
Suosittelemaan lukemaan jdk:n sorsia. Ne saa aukeemaan (ainakin Eclipsestä) ihan omasta koodista jossa käytät jotain pelkästään kertomalla IDE:lle mihin olet ne downloadannu...
MessiS,
Sen käyttö on mielestäni monimutkaisempaa webisoveluksissa kuin PHP:n.
En näe myöskään perlin hyötyä webisovelluksissa mitä PHP ei osaisi.
PHP osaa perlin regexpitkin ja paljon muutakin. PHP on mielestäni helpompi ylläpitääkin kuin Perl (no tämä riippuu tietysti aika paljon kommentoinneista ja dokumentaatiosta, mutta ei kokonaan. Ei paljoa auta olla dokumentoitu regexpi, joka on useamman sivun mittainen, koska vaan sen tekiä hahmottaa sen ja muilta menee useita päiviä sen ymmärtämiseen).
Mark Hamilton, 4.6.2005 21:10:
Mitä tehdään C# ja J# kielillä.
duvin, 14.6.2005 17:52:
---
---
Eiköhän niillä ohjelmoida (varmaan suurimmaksi osaksi .NET-ympäristössä). Arvaas mitä Objective C:llä, Fortranilla tai Adalla tehdään?
Arvaus on että ne on C- veljiä.
Mark, 29.6.2005 14:30:
kaipaisin hyviä linkkejä .Net tekniikasta ja ympäristöstä, en viittinyt luoda uutta topikkia koska tää nyt sijaitsee oikeella alueella ja liippaa sen verta läheltä topiccia. Eli hakusessa ainakin:
-.Net käsitteenä, perusajatus, rakenne, yleistä infoo jne
-C# kielen rakenteesta, toiminnoista jne
-mahdollisia tutoriaaleja
ja siis ylipäätään kaikkia yleishyödyllisiä linkkejä dotnetistä, thnx :)
edit: ainiijoo, msdn on tiedossa, sitä ei tartte ehdottaa :P
-M
duvin, 14.6.2005 18:40:
Kysymykseen "Mitä tehdään <laita tähän mikä tahansa ohjelmointikieli> kielellä?" vastaus on aina "Sillä ohjelmoidaan."