Tähtitiede

32 posts, 2 pages, 9,982 views

xl8r

#1 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan
Löytyykö klubbarista tähtitieteen harrastajia? Itse olen harrastanut havainnointia viimeisen vuoden ajan ja haluaisin tietää, löytyykö bilettäjistä saman henkistä porukkaa...

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

Tarsu

#2 • • Tarsu

xl8r, 17.5.2005 11:03:
Löytyykö klubbarista tähtitieteen harrastajia? Itse olen harrastanut havainnointia viimeisen vuoden ajan ja haluaisin tietää, löytyykö bilettäjistä saman henkistä porukkaa...

Kiinnostaa kyllä kovasti.
Viimeksi eilen vietin lähes koko työpäivän lukien
'Tähdet ja avaruus' -lehden uusinta numeroa !

Syksyllä laitoin jäsenhakemuksen URSAlle,
mutta ne eivät vastanneet ja se jäi siihen sitten.
Ensi syksynä uudestaan :)

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

nomic

#3 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
itse en niin tutki niitä, mutta kirjallisuutta luen paljon *hihu*
Philly

#4 • • Philly AIM HIGH!
Optisilla välineillä spottailu on nykyään jäänyt erittäin vähiin, mutta luettua tulee vieläkin aika paljon kaikkea tähtitieteeseen liittyvää...

Suomalaisista saiteista varsinkin http://www.avaruusmgz.info/ sivustoa tulee seurattua aika tiiviisti...
xl8r

#5 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

Tapsa, 17.5.2005 11:17:
Syksyllä laitoin jäsenhakemuksen URSAlle,
mutta ne eivät vastanneet ja se jäi siihen sitten.
Ensi syksynä uudestaan :)

Kannattaa varmaan Tamperelaisena liittyä tuohon tampereen ursaan (löytyypi liittymiskaavake tuolta www-sivuilta --> http://www.tampereenursa.fi).

--

UnityF

#6 • • UnityF joo just se

nomic, 17.5.2005 11:17:

Se on hassua et sekä Janko että sinä ja minä ollaan luettu tähtitiedettä aika paljon. *hymy*
ja mä luulin et meissä kolmessa ei oo mitään yhteistä... *hih*
typo

#7 • • Edited typo Testaaja
Hep! Ursan pitkäaikainen jäsen ilmoittautuu.

Pennusta asti oon taivastellut ja joskus vähän kuvaillutkin. Kivaa on se. :)

.pi.

--
.psychedelicious.

Tarsu

#8 • • Tarsu

xl8r, 17.5.2005 15:11:
Kannattaa varmaan Tamperelaisena liittyä tuohon tampereen ursaan (löytyypi liittymiskaavake tuolta www-sivuilta --> http://www.tampereenursa.fi).

Juurikin tuon kaavakkeen täytin silloin !
Täytän sen myös tänä syksynä !

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

Oneiros

#9 • • Edited Oneiros x)

UnityF, 17.5.2005 15:13:

Se on hassua et sekä Janko että sinä ja minä ollaan luettu tähtitiedettä aika paljon. *hymy*
ja mä luulin et meissä kolmessa ei oo mitään yhteistä... *hih*

Lol. Suku on pahin. Te ette sentään ole lukeneet sitä yliopistolla niinkuin eräät. *vink* *hihu*

--
Space, while it seems to go on and on forever,
actually has a gorilla throwing barrels at you at the end.

UnityF

#10 • • UnityF joo just se

Omnivore, 17.5.2005 17:49:
Lol. Suku on pahin. te ette sentään ole lukeneet sitä yliopistolla niinkuin eräät. *vink* *hihu*

*nauru* onneksi sä luit meijän puolesta siellä *vink* *hih*
Andy

#11 • • Edited Andy

nomic, 17.5.2005 11:17:

..löytyy skooppi mut ei riitä ku kuun ja naapureiden ziigailuun..pääasiassa luen jonku verran kanz..
-->Eros leijailee "tilassa"

--
DONT EXCEED UR OWN TIME LIMIT

xl8r

#12 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

Tapsa, 17.5.2005 17:44:
Juurikin tuon kaavakkeen täytin silloin !
Täytän sen myös tänä syksynä !

Heh, luitkos jäsenyysjutun loppuun? Jäsenyys astuu voimaan, kun jäsenmaksu on maksettu *hymy*

--

Hyzenthlay

#13 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
hehee.. yks maailmankaikkeus nyt -kurssi käytynä. Juuri muuta en sitten oo saanutkaan yliopistolla aikaseks *hih*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

koo

#14 • • koo

Hyzenthlay, 17.5.2005 23:30:
hehee.. yks maailmankaikkeus nyt -kurssi käytynä. Juuri muuta en sitten oo saanutkaan yliopistolla aikaseks *hih*

Millainen toi kurssi oli? Nimimerkillä tähtitiede kiinnostaa mut laskuharjoitukset arveluttaa... *ding*

--
Backstagella on paratiisi.

Hyzenthlay

#15 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
siis toi on ihan tollanen johdanto tähtitieteeseen, ei juurikaan mitään laskemista, vaan yleistietoa planeetoista, galakseista, tutkimuksesta ja laitteista. Se tähtitieteen perusteet -kurssi onkin sit jo paljon matemaattisempi, alko motivaatio vähän loppuun *blush*

--

mehukatti

#16 • • mehukatti dude
tähtitiede kiinnostais sivuaineena yliopistolla, mutta fyssa on unohduksissa. mahtaako pelkällä matskulla ja lukiofyssan kertauksella selvitä ja miten työläitä noi aiheen peruskurssit yleensäkin on?
Tarsu

#17 • • Tarsu

xl8r, 17.5.2005 20:59:
---
Heh, luitkos jäsenyysjutun loppuun? Jäsenyys astuu voimaan, kun jäsenmaksu on maksettu *hymy*

Heh, luin kyllä !
:)

--

-Lester Burnham

Hyzenthlay

#18 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

mehukatti, 18.5.2005 14:04:
tähtitiede kiinnostais sivuaineena yliopistolla, mutta fyssa on unohduksissa. mahtaako pelkällä matskulla ja lukiofyssan kertauksella selvitä ja miten työläitä noi aiheen peruskurssit yleensäkin on?

kyllä luulisin et ainakin approbaturin pystyy ihan hyvin suorittaan, vaikka vähän saattaa lisätöitä teettää. Näin ainakin mulle sanottiin..

--

KritikaL

#19 • • KritikaL Teiniprinsessa
Tähtitiede on kiinnostanu pennusta asti (kiitos vaarin) ja kirjallisuutta luen, mut valitettavasti en oo rikastunu niin paljon et oisin voinu oman teleskoopin ostaa...

--
...mutta on helpompaa yrittää ymmärtää se vähän myöhemmin, kun on ensin ymmärtänyt sen että mikään mitä on siihen saakka ymmärtänyt ei ole totta.

xl8r

#20 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan
Tampereen ursa järjestää tänä sunnuntaina aurinkonäytöksen Kaupin tähtitornilla 12-15, jos vaan sää sallii. Lisätietoja löytyy www.tampereenursa.fi

Aurinko on ollu viime päivinä/viikkoina aikas lailla mielenkiintoinen, pilkkuja on ollu tod. runsaasti. Tavallisilla harrastelijakaukoputkilla vaan ei pääse sitten sen kummempaa näkemään auringosta. Tuolla aurinkonäytöksessä tosin on varmaan näytillä (ja kokeiltavissa) oikein auringon katselemiseen tartkoitettu, Vety-alfa suotimella varustettu aurinko putki, jolla sitten rupeaa auringosta näkymään sitten heliosfäärikin ja mm. protuberansssit näkyvät todella hienosti. Itselläkin rupesi mieli tekemään moista putkea, ei vaan oikein anna budjetti myöten putken maksaessa toista tuhatta euroa *uuh*

--