Tähtitiede

32 posts, 2 pages, 10,005 views

John

#21 • • Edited John Lauma

nomic, 17.5.2005 11:17:
itse en niin tutki niitä, mutta kirjallisuutta luen paljon *hihu*

Samoin. Erityisesti kiinnostaa avaruusmekaniikka ja teoreettinen fysiikka. *joo* Olisi kiva jos pää kestäisi alan opiskeluakin, mutta matikka ei oo koskaan ollut mikään mun lempiaine... *nauru*

edit: typo

--
Fancy some cheese, Gromit?

#22 • • Gnomex Guest
Itse en opiskele tähtitiedettä mutta muuten ala kyllä kiinnostaa kovasti. Lähinnä se teoreettinen puoli, ei niinkään taivaankappaleiden kiikarointi. Olen niitä joista voisi sanoa että on lukenut liikaa, itsensä pöpiksi liiasta tiedosta *iihhih*
liikkuva muna

#23 • • liikkuva muna an egg on the move
Enpä ole laitteilla tähystellyt taivaalle moniin vuosiin. Alan kirjallisuutta tulee kyllä vieläkin välillä luettua.
Freja

#24 • • Freja Sihteeri
Voih, kun olin n.10 vuotta nuorempi, osasin vaikka mitkä tähtikuviot ulkoa ja seurasin aktiivisesti taivasta. Aivan sama mitkä myrskyt oli ja mihin aikaan yöstä niin iskä herätti aina minut ja sitten mentiin yhdessä katselemaan kun taivaalta satoi tulipalloja..
En tiedä miksi, mutta jotenkin se nyt vain jäi kun ikää tuli lisää ja muita kiinnostuksen kohteita[kun ei kaveritkaa harrastanu avaruusjuttuja niin en sitten minäkään!*eiei*]. Enää tunnistan Otavan, Pikkukarhun ja Vesimiehen, loppuja saa hakea.. Kaikki avaruuskirjatkin on Vaasassa kaukana jossain varastossa. Voisi ehkä jopa ottaa ne kesälomalla mukaan sieltä *joo*
Kyllähän vieläkin öisin kun kuljen, katselen taivaalle ja aina se on joka kerta mielenkiintoisempi, ja sieltä löytää "uutta".
Pitäisiköhän taasen aloittaa tämä harrastus? *blush*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

mana

#25 • • mana pieni tyhmä fyysikko
Kaukoputkeilua ei oo tullu harrastettua, mutta kirjaston kirjoja on tullu luettua sitäkin ahkerammin. Kotona olevan tietosanakirjasarjankin maailmankaikkeusosio on kahlattu monta kertaa läpi. Pienenä kattelin jännittäviä kuvia, ja myöhemmin aloin vähän tekstejäkin lukea.

Nyt isona yliopistoon mennessa päämääränä oli teoreettinen fysiikka ja varasuunnitelmana tähtitiede. Teoreettiseen fysiikkaan oon sittemmin keskittyny (kun osoittautui, että pärjään alalla), mutta tähtitieteestäkin oon käyny kaikkia kivoja ja mielenkiintoisia kursseja.

--
If you do it you'll regret it, if you don't do it you'll regret it. Either way your going to regret it, you might as well just do it.

Samu81

#26 • • Samu81 kokolihaa
On se nastaa tuijotella taivaalle, varsinkin syksymmällä *hymy*
Ei mitään kummempia harrasteluja, mutta kun ekaa kertaa näki tuossa pari vuotta takaperin ihan perus 20x50 (tjsp) kaukoputken läpi Kuun kolmiulotteisena, erotti sen pinnan epätasaisuuden ja ne kraaterien reunojen harjat ja kaiken, se oli todella vaikuttava hetki *hymy*

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

xl8r

#27 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan
Syksyllä varsinkin optiikalla taivasta tarkisteleville on tiedossa herkkua, kun tuo punainen planeetta Mars on kohtuullisen lähellä maata. Perus kiikareillakin saa varmasti paljon enemmän jo irti kuin paljain silmin.

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

r2d2

#28 • • r2d2 Droid from Naboo

xl8r, 17.5.2005 11:03:
Löytyykö klubbarista tähtitieteen harrastajia? Itse olen harrastanut havainnointia viimeisen vuoden ajan ja haluaisin tietää, löytyykö bilettäjistä saman henkistä porukkaa...

On tullut harrastettua. Lukiossa vuonna kivi ja keppi enemmänkin. Joensuun yliopiston putkella tuli tiirailtua ja muutaman kaverin kevyemmillä putkilla. Avaruusraketit yms. kiinnosti huomattavasti ja onhan sitä tullut rakennettua jotain itsekin. :) Talvella tulee joskus kiikarilla tiirailtua. Joskus kun katselin kiikarilla omalta parvekkeelta tähtiä, niin vastapäisen talon naispuoliset katto vähän pitkään. En sitten hankkinut omaa putkea. :)

t.
R2D2
aioni

#29 • • aioni
*joo* Ursan jäsen.
Kaukoputki on pitänyt hankkia jo pitkään, ja kyllä sen vielä tässä hankin kunhan nyt saan asetuttua johonkin paikoilleni.
Garo

#30 • • Garo #jake
Tuli juuri äsken muuten liityttyä ursan jäseneksi :)

- Garo
¡ Previous post a couple of years ago !
iam

#31 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
Suosittelen katsomaan tän, oikeasti hyvä pätkä

http://video.google.com/videoplay?docid=4773590301316220374

The Thunderbolts Project offers remarkably simple explanations for 'black holes', 'dark matter', the electric sun, comets that are NOT made of ice, planetary scarring and many other 'mysterious' phenomena.

It proposes that much of the currently observable phenomena of deep space can be intelligently explained by already known principles of electricity. High school students get it immediately. A doctorate in higher math is not required.

This extraordinary new theory also redefines ancient history, linking rock art images carved in basalt 5,000 years ago with identical images found only in Hubble photographs of deep space or in photographs of recently declassified high-energy plasma discharge experiments generated in a billion dollar lab.
..no such user..

#32 • • ..no such user..

mku, 10.10.2007 13:44:
Suosittelen katsomaan tän, oikeasti hyvä pätkä

http://video.google.com/videoplay?docid=4773590301316220374

The Thunderbolts Project offers remarkably simple explanations for 'black holes', 'dark matter', the electric sun, comets that are NOT made of ice, planetary scarring and many other 'mysterious' phenomena.

It proposes that much of the currently observable phenomena of deep space can be intelligently explained by already known principles of electricity. High school students get it immediately. A doctorate in higher math is not required.

This extraordinary new theory also redefines ancient history, linking rock art images carved in basalt 5,000 years ago with identical images found only in Hubble photographs of deep space or in photographs of recently declassified high-energy plasma discharge experiments generated in a billion dollar lab.

suosittelen kans...