Niuhottajat Ry. - Kirotusviheet

568 posts, 29 pages, 167,018 views

sune

Posts: 2,096

#121 • • sune Turkkilainen lammaspaimen

leenuliinu, 14.5.2005 08:21:
---
sune, 13.5.2005 17:02:
MUnMIeLEst NIInQ OnIHanSAmA MItenJENGIkirjotTAA jONneKKIKLUbITuXeeh NIInQ NäiHinTopiCCeihin TääEiOONiinQNiinViraLLIST eT JAkSaiS jOTenKi VÄLLää eLI NiinQ VälittääÄäH *plur*

---


Ei pointti olekaan, että se olisi jossain määrin vakavaa, vaan että millaisen vaikutelman kirjoittaja antaa itsestään. Mikäli tästä ei välitä, on se ihan ok sinänsä, mutta turha narista, mikäli ihmiset pitävät idioottina..



Niin..no mä en ainakaan luokittele ihmisiä niiden kirjoitustaitojen mukaan.. *justjoo*

--
ei kovin ihku eikä plur

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#122 • • Aziz Combat Fighter

äm, 13.5.2005 18:03:
Esim. blogeistani on ehkä havaittavissa, että asioita voi kertoa pienillä, tahallisilla kielioppirikkeillä paljon tavallista värikkäämmin.



Not on my intar Webs!!
Avatar
#123 • • RINY Guest
Mua on häirinny semmonen et ihmiset kirjottaa sanan "with"sillee et h tulee ennen iitä. Siis sillee whit. *nauru* Joskus oli itelläniki paha tapa kirjottaa se tolleen mut nykyään se taas ottaa aina silmään ku ite oppinu kirjottaa sen oikeen. *hymy*
leenuliinu

Posts: 1,022

#124 • • leenuliinu Kenen kaveri

sune, 14.5.2005 11:00:
Niin..no mä en ainakaan luokittele ihmisiä niiden kirjoitustaitojen mukaan.. *justjoo*



"Niin..no" mä en "luokittele ihmisiä" ylipäätään - en katso omaavani moiseen auktoriteettia. Siitä huolimatta ihmisen käytös on ainoa seikka, jonka perusteella hänestä voi luoda mielikuvia.

--
Local Underground Helsinki

SPRAIT! @ mbar 18.01.2014 ja 15.03.2014

sune

Posts: 2,096

#125 • • sune Turkkilainen lammaspaimen

leenuliinu, 14.5.2005 19:06:
---
sune, 14.5.2005 11:00:
Niin..no mä en ainakaan luokittele ihmisiä niiden kirjoitustaitojen mukaan.. *justjoo*

---


"Niin..no" mä en "luokittele ihmisiä" ylipäätään - en katso omaavani moiseen auktoriteettia. Siitä huolimatta ihmisen käytös on ainoa seikka, jonka perusteella hänestä voi luoda mielikuvia.



käytös ja kirjoitustaito on ainaki mun käsittääkseni kaks eri asiaa.

--
ei kovin ihku eikä plur

leenuliinu

Posts: 1,022

#126 • • leenuliinu Kenen kaveri

sune, 14.5.2005 19:12:
käytös ja kirjoitustaito on ainaki mun käsittääkseni kaks eri asiaa.



Käytös on ihmisen tapa käyttäytyä ja toimia. Kirjallinen ulosanti kuulunee tämän piiriin.

--
Local Underground Helsinki

SPRAIT! @ mbar 18.01.2014 ja 15.03.2014

toni

Posts: 912

#127 • • toni

sune, 14.5.2005 19:12:
käytös ja kirjoitustaito on ainaki mun käsittääkseni kaks eri asiaa.



Eikös se ole huonoa käytöstä, jos joku normaalisti kirjoitustaitoinen kirjoittaa erityisen huolimattomasti?
liikkuva muna

Posts: 2,652

#128 • • liikkuva muna an egg on the move

Android, 11.5.2005 22:49:
Jos "niinpä" on "niimpä" niin samalla logiikalla "niin" on "niim".



Itse asiassa <niinpä> on [ni:mpæ] ja <niin> on [ni:n].

Toi on kyllä periaatteessa typerä sääntö että tota nasaalin vaihtelua p:n edellä ei kirjakielessä merkitä. Sanan lumi partitiivi kuitenkin kirjoitetaan <lunta> eikä <lumta> *ding*

Voipa vaan mennä hetki että toi "yksi grafeemi vastaa yhtä foneemia" -periaate toteutuu täydellisesti suomen kielessä. Sais nyt edes perkele hyväksyä ton "äng-äänteen" suomen ortografiaan omana grafeeminaan.

aurinko.gif

*joo*
Sinza

Posts: 2,227

#129 • • Sinza
Makaroni yhdellä O:lla kiitos, ei makarooni *igor*!

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*

Nacu

Posts: 1,293

#130 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside
Huomenna kirjoitetaan kahdella ännällä. Ja sydämessä on tilaa vain yhdelle ämmälle. *joo*

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

Andy

Posts: 1,019

#131 • • Edited Andy

Displacer, 10.5.2005 22:47:
Eniten mua ärsyttää KETÄ-sanan käyttö KUKA-sanan tilalla.

Tai vielä hirmuisempi virhe on käyttää KEKÄ-sanaa tuossa, mutta sitä onneksi kuulee harvoin ja kirjoitettuna vielä harvemmin.



"keiden" :D ..ja sitte viel yx bonus -->

"seisoma pöytä"

--
DONT EXCEED UR OWN TIME LIMIT

Andy

Posts: 1,019

#132 • • Andy

I-NA, 19.5.2005 21:20:
---
zro
"keiden" :D ..ja sitte viel yx bonus -->

"seisoma pöytä"

---


Tai ne joiden mielestä on niin vaivalloista kirjottaa yks; eli kirjoitetaan yx*dissaa**hih*



KAX fu! ;D

--
DONT EXCEED UR OWN TIME LIMIT

koo

Posts: 379

#133 • • koo
en tiedä onko tämä jo mainittu... kyse ei oikeastaan ole kirjoitusvirheestä... kyse on noista kolmesta pisteestä joka ikisen lauseen lopussa... jolloin varsinaisia lauseita ei olekaan... kaikki on vain uneliasta pohdintaa... kirjoittaja on jo nukahtanut... millään ei oikeastaan ole mitään väliä... lause ei ala mistään eikä pääty mihinkään... ymmärrän kolmen pisteen käytön joissain tilanteissa... mutta kaikissa... ei... miksei... saman... tien... joka... sanan... loppuun... miksi... turhaan... käyttää... yhtä... pistettä... tai... pilkkua...

Laittaisivat vittu sen pisterivin vaikka joka kirjaimen väliin!!!! Tulis vielä lisää tehokeinoa!!! Vähän kuin miljoonat huutomerkit joka lauseen lopussa!!! Mutta en nyt tässä puutu enempää niihin!!!

Moikka!!!

--
Backstagella on paratiisi.

Timce

Posts: 5,381

#134 • • Timce

zro,
"seisoma pöytä"



[o]seisovapöytä[/o]- noutopöytä

Trivial Pursuit (Genius)

:)

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

cosmic

Posts: 389

#135 • • Edited cosmic :D
Pilkun paikalla on väliä:

"Armoa, ei Siperiaan!"
"Armoa ei, Siperiaan."

Ja muutenkin välimerkeillä on väliä. Ärsyttää toisinaan lukea sellasia postauksia, joissa ei ole yhtään pistettä eli ei yhtään tiedä, missä on virkkeiden raja. Tilannetta pahentaa entisestään se, jos ei osata selkeästi ilmaista itseään ja sit joutuu muutaman minuutin miettiin, että mitäköhän tässä sanotaan.

--
:D is an unproductive condition.

John

Posts: 1,384

#136 • • John Lauma

I-NA, 17.5.2005 21:58:
tää threadi on oikeesti tämmöselle suomenruotsalaiselle loistavaa ilmaiskoulutusta. *kiittel*



Njoo, ja tää suomenruotsalainen itkee välillä sitä, miten voi olla mahdollista että hän osaa suomea paremmin kuin jotkut jotka puhuvat sitä äidinkielenään! Varsinkin kun tiedän että suomeni on korkeintaan kohtalaista... *igor*

--
Fancy some cheese, Gromit?

Nacu

Posts: 1,293

#137 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside
Aiemmin kirjoitetaan ilman j:tä. *joo*

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

cheat

Posts: 796

#138 • • cheat

Displacer, 10.5.2005 22:47:
Eniten mua ärsyttää KETÄ-sanan käyttö KUKA-sanan tilalla.



Tämähän on puhtaasti murrekysymys. Samalla tavalla allekirjoittanutta pännii mie ja sie ja myö ja työ.

--
I started out with nothing and I still got most of it left.

cheat

Posts: 796

#139 • • cheat
Tämä menee hieman sivuun, mutta liippaa tarpeeksi läheltä: tämän topicin ansiosta tiedän miltä ne harmaantuvat suomenkielen proffat ovat näyttäneet nuoruudessa, jotka purskahtavat katkeraan itkuun nähdessään kaupungilla väärin kirjoitetun mainostekstin, ja joiden iltojen ainoa harrastus on poimia paikallislehdistä samanmoisia lapsuksia. *virn*

--
I started out with nothing and I still got most of it left.

Optik

Posts: 1,691

#140 • • Optik Piikkisika/Outopallo

cheat, 23.5.2005 13:33:
---
Tämähän on puhtaasti murrekysymys. Samalla tavalla allekirjoittanutta pännii mie ja sie ja myö ja työ.
---



On se niin kiva ettei siuta häiritse niinkin hirveet sanat ko "miä" ja "siä" *nauru**hihu**hali*

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.