Niuhottajat Ry. - Kirotusviheet

568 posts, 29 pages, 167,003 views

Verano

Posts: 4,649

#461 • • Verano Merituuli

2la, 9.4.2008 15:57:
:D Hyvää suomen kielen päivää kaikille niuhottajille!



:D Kiitos!

Tää on helppo juhlapäivä, koska kaikki kirjoitetaan erikseen!!! *lmao* Tosin suurena kompastuskivenä on pieni s-kirjain *justjoo*
jusqu

Posts: 762

#462 • • jusqu pilipalipilotti
Go Iltalehti:

Potkut saanut kiinteistönvälittäjä kidnappasi pomonsa

"Lontoolainen tuomioistuin on määrännyt 23-vuotiaan Ambreen Gulin 10 vuoden vankeuteen entisen työnantajansa kidnappauksesta ja kiduttamisesta.

...

Poliisi tavoitti Gulin rikoskumppaneineen nimettömän vihjeen perusteella. Tutkintaa johtanut komisario ei säästellyt sanojaan kuvatessaan rikoksen pääarkkitehtia.

- Gul oli kidnappauksen kantava voima. Hän on laskelmoiva ja paha yksilö, joka toimia ahneuden ja kostonhomon ajamana.
"

Kostonhomo kuulostaa vaaralliselta... :(

*lmao*

--
*pupu**piis*

Verano

Posts: 4,649

#463 • • Verano Merituuli
Mikko.fi mainostaa Iltalehden etusivulla: Huutokaupataan Hippi henginen kaunis beige paita.

Voi elämä.
Occu

Posts: 2,528

#464 • • Occu

Verano, 18.7.2008 08:32:
Mikko.fi mainostaa Iltalehden etusivulla: Huutokaupataan Hippi henginen kaunis beige paita.

Voi elämä.



Paita

ilmeisesti toi on joku huutokauppa meininki

--
..::MOI::..

Android

Posts: 3,908

#465 • • Android
Oikeastaan tämä ei ole kirjoitusvirhe, mutta sivuaa kuitenkin tätä topicia niin paljon että pistän sen tähän.

Ne ovat olympialaiset, ei olumpialaiset. Käsittämätöntä miten kaikki urheilujuontajatkin puhuvat olumpialaisista. Onko se y:n lausuminen niin vaikeaa? Innolla odotan tulevia olumpiakisoja.
Avatar
#466 • • Annakins Guest

Android, 29.7.2008 13:08:
Ne ovat olympialaiset, ei olumpialaiset. Käsittämätöntä miten kaikki urheilujuontajatkin puhuvat olumpialaisista. Onko se y:n lausuminen niin vaikeaa? Innolla odotan tulevia olumpiakisoja.



Jes, joku muukin on tätä mieltä!
Jutu

Posts: 3,054

#467 • • Jutu Blondi

Android, 29.7.2008 13:08:
Oikeastaan tämä ei ole kirjoitusvirhe, mutta sivuaa kuitenkin tätä topicia niin paljon että pistän sen tähän.

Ne ovat olympialaiset, ei olumpialaiset. Käsittämätöntä miten kaikki urheilujuontajatkin puhuvat olumpialaisista. Onko se y:n lausuminen niin vaikeaa? Innolla odotan tulevia olumpiakisoja.


Puhevika :P Itellä tuo ilmenee siten, että sanon kiekko- ja sieni- sanan "kiakko" ja "siäni", vaikka todellakin tiedän että väärin menee, mutta minkäs sille voi jos ei kieli taivu suussa :(

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

AnderS

Posts: 470

#468 • • AnderS KävyttömänKesänOravanPoika

Jutu, 29.7.2008 15:15:
---
Android, 29.7.2008 13:08:
Oikeastaan tämä ei ole kirjoitusvirhe, mutta sivuaa kuitenkin tätä topicia niin paljon että pistän sen tähän.

Ne ovat olympialaiset, ei olumpialaiset. Käsittämätöntä miten kaikki urheilujuontajatkin puhuvat olumpialaisista. Onko se y:n lausuminen niin vaikeaa? Innolla odotan tulevia olumpiakisoja.

---

Puhevika :P Itellä tuo ilmenee siten, että sanon kiekko- ja sieni- sanan "kiakko" ja "siäni", vaikka todellakin tiedän että väärin menee, mutta minkäs sille voi jos ei kieli taivu suussa :(



Äläs ny! "kiakko" ja "siäni" on ehtaa pohjanmaan murretta. Noin ne meilläpäin ääntyy*nauru*
Jutu

Posts: 3,054

#469 • • Jutu Blondi

AnderS, 29.7.2008 15:19:
Äläs ny! "kiakko" ja "siäni" on ehtaa pohjanmaan murretta. Noin ne meilläpäin ääntyy*nauru*


No niin, eikös jossain jo todettu, että kaikki murteet on puhevikoja kun ei osaa edes sanoja oikein ääntää ;)

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

AnderS

Posts: 470

#470 • • AnderS KävyttömänKesänOravanPoika

Jutu, 29.7.2008 15:25:
---
AnderS, 29.7.2008 15:19:
Äläs ny! "kiakko" ja "siäni" on ehtaa pohjanmaan murretta. Noin ne meilläpäin ääntyy*nauru*

---

No niin, eikös jossain jo todettu, että kaikki murteet on puhevikoja kun ei osaa edes sanoja oikein ääntää ;)



Terveisiä vaan kaikille turkulaisille! :D
Elmiira

Posts: 1,446

#472 • • Elmiira
Tämä löytyi postilaatikosta:

Tiedote 6.8.2008

Firman yhteystiedot

Suoritamme viemäreiden ja piha alueiden korjaustöitä YIT yhtiöiden toimeksiannosta .
Työt aloitetaan maanantaina 11.8.2008 viemäreistä .
Työt pyritään suorittamaan kello 7 - 16 välisena aikana .
Korjaus työt aiheuttavat tilapäis järjestelyjä kulku ja pysäköintialueilla joista pyrimme invormoimaan asukkaita .

Terveisin Sukunimi Etunimi



Toivottavasti kyseiseltä firmalta sujuu oman alan hommat paremmin
kuin oikeinkirjoitus.

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

Lyylikki

Posts: 2,975

#473 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Kaveri luetutti mulla eilen yhden kutsun ja mä sitten aloin sitä ihan spontaanisti korjailemaan. Isoja kirjaimia ja yhdyssanoja tuli siinä vähän muokkailtua. Suurin piirtein joka toisessa lauseessa oli joku häikkä ja minä kun en itsekkään ole mikään äikkänörde eli omakin teksti viliseen kyllä virheitä.

Tyyppi sitten totesi, että: "Ihan kiva, mut mä ehdin lähettää tän jo."
siveys

Posts: 2,492

#474 • • siveys lovely

Android, 29.7.2008 13:08:
Ne ovat olympialaiset, ei olumpialaiset.


Suomalaista kansallishenkeä ja urheilujuontajien raportointi-intoa kasvattava perinnejuomamme olyt saattaa vaikuttaa tämän kulttuurihistoriallisen perimätiedon kulkeutumiseen juontajien sukupolvelta toiselle.
pirpeli

Posts: 5,533

#475 • • pirpeli
Mä olen todella huolissani 90- luvulla ja sen jälkeen syntyneiden lasten ja nuorten kirjoitustaidosta.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Kon-tiki

Posts: 1,936

#476 • • Kon-tiki The Unsinkable

Lyylikki, 16.8.2008 15:27:
Kaveri luetutti mulla eilen yhden kutsun ja mä sitten aloin sitä ihan spontaanisti korjailemaan.



po. "aloin korjailla". Sori, yleensä en puuttuisi nettifoorumeilla tuon lajin kielioppivirheeseen, mutta tässä topicissa tuntui että oli pakko *blush*

Muualla kuin netissä olenkin pilkunnussija numero 1 also in written English. Esimerkiksi lukion äidinkielen aineissani ei kaikkina kolmena lukuvuonna ollut yhtäkään kirjoitus-/kielioppivirhettä. Osasyynä on toki voinut olla äikänopettajan salattu sokeus, mutta kai toikin jotain kertoo.
thomas

Posts: 5,618

#477 • • thomas

pirpeli, 26.8.2008 13:37:
Mä olen todella huolissani 90- luvulla ja sen jälkeen syntyneiden lasten ja nuorten kirjoitustaidosta.



niin minäkin.. joka 80-luvun puolenvälin jälkeen syntyneiden kirjoittamisesta
Avatar
#478 • • Annakins Guest

pirpeli, 26.8.2008 13:37:
Mä olen todella huolissani 90-luvulla ja sen jälkeen syntyneiden lasten ja nuorten kirjoitustaidosta.



Sen siitä saa kun ei enää lueta kirjoja :(
josbe

Posts: 1,982

#479 • • josbe suomalainen juhlakinkku

AnderS, 29.7.2008 15:19:
Äläs ny! "kiakko" ja "siäni" on ehtaa pohjanmaan murretta. Noin ne meilläpäin ääntyy*nauru*


Olikohan tämä läppä? Ei kyllä kuulosta kovinkaan ehdalta pohjanmaan murteelta.
AnderS

Posts: 470

#480 • • AnderS KävyttömänKesänOravanPoika

josbe, 26.8.2008 14:49:
---
AnderS, 29.7.2008 15:19:
Äläs ny! "kiakko" ja "siäni" on ehtaa pohjanmaan murretta. Noin ne meilläpäin ääntyy*nauru*

---

Olikohan tämä läppä? Ei kyllä kuulosta kovinkaan ehdalta pohjanmaan murteelta.



Ei oo läppää. Ite oon asustanu pohjanmaalla koko elämäni ja noin ne ainakin mun suussa ääntyy. Mutta tuskin mä mikään absoluuttinen indikaattori olen pohjanmaan murteelle*nauru*