Niuhottajat Ry. - Kirotusviheet

568 posts, 29 pages, 167,002 views

Amuck

Posts: 2,396

#281 • • Amuck dub-i-dub

Verano, 13.6.2006 14:01:

-Luennolla tuli esille aloittelijan ja asiantuntijan kirjoittamisprosessien eroja.

-Luennolla tulivat esille aloittelijan ja asiantuntijan kirjoittamisprosessien erot.


Kuuluuko mun nyt kehua sua kun osasit vai? Hyvä tyttö.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Verano

Posts: 4,649

#282 • • Verano Merituuli

Amokk, 13.6.2006 14:07:
---
Verano, 13.6.2006 14:01:

-Luennolla tuli esille aloittelijan ja asiantuntijan kirjoittamisprosessien eroja.

-Luennolla tulivat esille aloittelijan ja asiantuntijan kirjoittamisprosessien erot.

---

Kuuluuko mun nyt kehua sua kun osasit vai? Hyvä tyttö.



:D

Ihan kuin haluut.
wiwi

Posts: 1,575

#283 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Chatte, 13.6.2006 09:54:
---
Amma, 13.6.2006 09:34:
Kestomega**tutukset: sä-passiivi ja enään. *grr*

---

Sä-passiivi ei kuulu hyvään suomenkieliseen ilmaisuun. Ärsyttävästi sen käyttö kuitenkin vaan lisääntyy. Kieltä muuten taitavasti käyttävienkin olen huomannut sortuvan paikoitellen sä-passiiviin... Välillä jo tuntuu, että taistellaan tuulimyllyjä vastaan. *eiei*



Joo, ei se kuulu oikeastaan suomenkieliseen ilmaisuun ollenkaan. Tämä Mika Häkkinen-puhetapa on lähes vakiintunut yleiseen käyttöön ilmeisesti englannin kielestä, jossa you-passiivi on käytössä.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Verano

Posts: 4,649

#284 • • Verano Merituuli

wiwi, 13.6.2006 14:10:
Joo, ei se kuulu oikeastaan suomenkieliseen ilmaisuun ollenkaan. Tämä Mika Häkkinen-puhetapa on lähes vakiintunut yleiseen käyttöön ilmeisesti englannin kielestä, jossa you-passiivi on käytössä.



Ku tääl näköjään kaikki on pätemistä mitä näppiksestään päästää/ päästän ni "ihanks tosi et englannista" "ja jo kauan ennen Häkkistä".

Sori, oli pakko, ei liittynyt suhun eikä kehenkään muuhunkaan :) Tai no ehkä Häkkiseen, s-passiivin viljelijöihin ja englannin puhujiin.
Cloud

Posts: 2,162

#285 • • Cloud Game Freak



mää ja sää


sämä

Uuuh ihanaa Iiihaanaaa

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

wiwi

Posts: 1,575

#286 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Verano, 13.6.2006 14:16:
---
wiwi, 13.6.2006 14:10
---
Ku tääl näköjään kaikki on pätemistä mitä näppiksestään päästää/ päästän ni "ihanks tosi et englannista" "ja jo kauan ennen Häkkistä".

Sori, oli pakko, ei liittynyt suhun eikä kehenkään muuhunkaan :) Tai no ehkä Häkkiseen, s-passiivin viljelijöihin ja englannin puhujiin.



Niin no en nyt tarkoittanutkaan, että se Häkkisen keksintöä olisi. Ensimmäisenä vaan mulle tulee mieleen kyseisen herran puhetapa :) Ja no joo, koulussa vaan kun on tätä asiaa tahkottu niin mainitsin.

Kekustelua seuranneena ymmärrän kyllä pointtisi.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Verano

Posts: 4,649

#287 • • Verano Merituuli

Verano, 13.6.2006 14:08:
---
Amokk, 13.6.2006 14:07:
---
Verano, 13.6.2006 14:01:

-Luennolla tuli esille aloittelijan ja asiantuntijan kirjoittamisprosessien eroja.

-Luennolla tulivat esille aloittelijan ja asiantuntijan kirjoittamisprosessien erot.

---

Kuuluuko mun nyt kehua sua kun osasit vai? Hyvä tyttö.

---


:D

Ihan kuin haluut.



Nyt kun sain leuan takaisin ylös, niin kertoisin vielä, että minä ainoastaan jatkoin sinun vastaustasi Macandronille. Pahoitteluni, jos koit sen kovinkin negatiivisena asiana.
Amuck

Posts: 2,396

#288 • • Amuck dub-i-dub

Verano, 13.6.2006 14:34:

Nyt kun sain leuan takaisin ylös, niin kertoisin vielä, että minä ainoastaan jatkoin sinun vastaustasi Macandronille. Pahoitteluni, jos koit sen kovinkin negatiivisena asiana.


Voi ei, laitoin vastaukseen ensin hymiön mutta sitten otin sen pois. Tässä tulee: :) ja kaupan päälle vielä <3 ! Onpa ihana ilma. Taidan lähteä aikaisemmin töistä. Ja vielä leukaasi nostaakseni: Olen aiemminkin laittanut merkille asialliset viestisi ja niiden ihaíltavan oikeaoppisen kieliasun.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Verano

Posts: 4,649

#289 • • Verano Merituuli

Amokk, 13.6.2006 14:37:
---
Verano, 13.6.2006 14:34:

Nyt kun sain leuan takaisin ylös, niin kertoisin vielä, että minä ainoastaan jatkoin sinun vastaustasi Macandronille. Pahoitteluni, jos koit sen kovinkin negatiivisena asiana.

---

Voi ei, laitoin vastaukseen ensin hymiön mutta sitten otin sen pois. Tässä tulee: :) ja kaupan päälle vielä <3 ! Onpa ihana ilma. Taidan lähteä aikaisemmin töistä. Ja vielä leukaasi nostaakseni: Olen aiemminkin laittanut merkille asialliset viestisi ja niiden ihaíltavan oikeaoppisen kieliasun.



No hemmetti mikset ole sitten aikaisemmin kehunut? Ja mäkin haluan lähteä ulos nyt enkä vasta kuudelta prkl.
mrhotcakes

Posts: 480

#290 • • mrhotcakes Ex-clubber

Amokk, 13.6.2006 13:46:
---
:) Jos karsii välistä, lauseesta jää jäljelle "Tuli/tulivat esille eroja." Jokos maistuu suussa noiden ero?
---


Kyllä mä tajusin sen eron, en tajunnut sitä selitystä sille erolle. :)


Tuonkin kun lukee ajatuksella, ei se ole enää ihan ylivoimainen - edellyttäen tietysti, että tuntee käsitteet predikaatti, subjekti ja 3. persoona (eksistentiaalilause onkin selitetty). Totta kyllä on, että minkä tahansa kielen kielioppisäännöistä saadaan hankalan kuuloisia, ja että yksikin esimerkki auttaisi käsittämään paljon helpommin.


Ja kyllä mä senki tajusin kun luin ajatuksella, mutta sain lukea aika moneen kertaan ja pysähtyä ajattelemaan että mitä toiki termi nyt tarkoitti ja miten se liittyi siihen edelliseen? Kielioppikieli on vaan niin saatanan vaikeaselkoista. *dissaa**grr*
Amuck

Posts: 2,396

#291 • • Amuck dub-i-dub

Macandron, 13.6.2006 15:47:

Kyllä mä tajusin sen eron, en tajunnut sitä selitystä sille erolle. :)


Aaaa. No nyt tuli mulle miinuksia luetunymmärtämisestä. :D Niinhän sä sanoitkin.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#292 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv
en jaksanut tarkastaa, että onko tästä jo valitettu
täällä, mutta mua ainakin haittaa kaksoispisteen
liiallinen (väärin)käyttö!

esim. "dj mikälie:n setti oli hyvää trance:a" kun
se pitäs olla "dj mikälien setti oli hyvää trancea."

ei niitä kaksoispisteitä tarvi tunkee sellasiin sanoihin
mihin niitä ei tarvita! *grr*

sitä siis kuuluis käyttää vain sellasissa sanoissa, joissa
normaali pääte ei toimi, esim: "dj xzv63:n setti oli..."

--
dasinoaisnvs

oooo

Posts: 1,249

#294 • • oooo
Mua ärsyttää X
Onnex
Vaix
Alux
Lopux
Kax
Yx
Lisäx
Tytöx
Suurex
Pienex
Mummox
Teinix
Lovex
ilmari

Posts: 124

#296 • • Edited ilmari NightFreak

Chatte, 13.6.2006 09:54:
---
Amma, 13.6.2006 09:34:
Kestomega**tutukset: sä-passiivi ja enään. *grr*

---

Sä-passiivi ei kuulu hyvään suomenkieliseen ilmaisuun. Ärsyttävästi sen käyttö kuitenkin vaan lisääntyy. Kieltä muuten taitavasti käyttävienkin olen huomannut sortuvan paikoitellen sä-passiiviin... Välillä jo tuntuu, että taistellaan tuulimyllyjä vastaan. *eiei*



olen huomannut itse tota käyttävän ja muutenkin tekevän suuria rakenteellisia virheitä. luulen, et suurimmalla osalla se on siitä, kun puhuu niin paljon jtn muuta kieltä, esim englantia. ja se vaan pahenee, jos sitä tuottaa kirjallisesti kokoajan. opiskelen siis englanniksi ja siks tulee sitä puhuttuakin, tai no tällä hetkellä se on kait enemmän ranskaa, kun ainakin yrittää tablaa... mut joo. kyl se suomenkielessä raivostuttaa. ja tossa on todennäköisesti aika reilusti virheitä. palaan niiden korjaamiseen seuraavalla tauolla.

edit: eka typo

--
*if you can feel it you&#039;re too close*

Amuck

Posts: 2,396

#297 • • Amuck dub-i-dub
Mua on alkanut ihan tosissaan ärsyttää tuo "dj profiili" -nappula. Jos "kuvaajaprofiilikin" on saatu oikein, niin miksei sitten tuota. Ärr.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Tyranoid

Posts: 1,552

#298 • • Tyranoid FINRG
Aina ja edelleen: kuullostaa.

Tuohon näyttää sortuvan moni ihan fiksultakin vaikuttava ihminen. Seuraavassa oikeaoppinen esimerkki kuullostaa-verbin käytöstä:

"Ylimääräisten L-kirjainten käyttäjiä kuullostetaan helvetin tulella."

Toinen, onneksi hiukan harvinaisempi versio tästä on puollustaa.
Amuck

Posts: 2,396

#299 • • Amuck dub-i-dub

Tyranoid, 15.5.2007 12:27:
"Ylimääräisten L-kirjainten käyttäjiä kuullostetaan helvetin tulella."


Kuullotetaan. ;)

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco