Astaroth, 22.4.2005 19:14:
Extremelajit ovat yleisesti ottaen mm. riippuliito, benjihyppy, laskuvarjohypyt, vuorilaskettelu jne. Stuff like that.
äh. Aika useinhan tuohon lajiryppääseen kyseisen aiheen tiimoilta törmää, mutta itse en nimittäisi niitä kovinkaan helposti extremelajeiksi. Mikä sun mielestä tekee benjihypystä extremeä? Adrenaliini?
Itse lähtisin siihen, että extreme-etuliitettä olis syytä käyttää vasta, kun siihen on oikeasti aihetta. Ääriheput on aika harvassa, ja heilläkin kuolleisuus aika korkeaa. Tämä nyt on vain mun oma mielipiteeni, mutta mä sanoisin extremeksi jotain sellaista, jota mattimeikäläisellä ei tulisi mieleenkään yrittää lähes varmalta näyttävän kuoleman kurkkiessa kulman takana.
Lajeja?
Mieleen tulee lähinnä jotain solo-free- (ilman varmistuksia, tarpeeks korkeella), ja vuorikiipeilyä, sekä ihan hullujen seinien ja kuluaarien laskemista. Tietty joku sukellus ilman happikamoja vois esimerkiksi olla myös samaa sarjaa. Pointtina kuitenkin, että tuskin klubbarista niin montaa ko. lajien harrastajaa löytyy, että laskuriin kannattaisi omaa saraketta laittaa.