greenie:
Mitenkäs muut, onko mainonta vaikuttanut mittariin tai mutteriin? :)
Paha mennä sanomaan, kun vertailukohta puuttuu. Kyllä sitä aika paljon siitä viattomuudesta tuntuu olevan jäljellä kaikesta mainonnasta huolimatta. Lähinnä sitä on tottunut katukuvassa oleviin alusvaatemainoksiin, mutta eipä niissä nyt mitään kauhean rajua pääsääntöisesti muutenkaan ole. En koe taantuneeni edes niiden mainosten takia, joissa vähäpukeisten naisten läsnäolon perustelu vaatii aikamoista mielikuvitusta. Sen sijaan nämä Spearsit ja muut aiheuttavat vastareaktion ja koen nämä exhibitionistiset diivat lähinnä vastenmielisinä, vaikka ulkoisesti asiat olisivatkin periaatteessa kunnossa. Se nyt voi tosin johtua ihan omista arvoistanikin - jotka siis ovat pysyneet varsin pitkään pääpiirteittäin samoina - eikä siitä, että yht'äkkiä olisikin kyllästynyt paljaaseen pintaan.
Mitä syklisyyteen tulee, niin eikös se ole aika itsestäänselvää, että monet asiat kiertävät kehää? Siis ainakin niissä asioissa, joissa uutuudenviehätyksellä on jotain arvoa. Kun jokin uusi asia on tarpeeksi pinnalla, niin siitä tulee vanhaa ja vanhasta taas uutta ja virkistävää. Ihan pelkkien nilkkojen perään kuolaamiseen tässä tuskin ollaan menossa, mutta mahdollisesti sinne päin. Toisaalta voi olla, että uutta lähdetään hakemaan vastakkaisestakin suunnasta - läpinäkyviä vaatteita, metallikuulia jokaisen trendikkään ihon alla, hiekkapaperista tehtyjä alusvaatteita jne. Ehkä sitä jo viiden vuoden päästä pääsee jälkiviisastelemaan...