Yleisurheilun MM-kisat 2005 - Helsinki

96 posts, 5 pages, 29,886 views

Individual

#21 • • Edited Individual HYPNO!
Itse olin faijan kanssa vuoden 1994 Helsingin Yleisurheilun EM-kisoja katsomassa avajaiset ja yhden kisaillan. Silloin Räty kiskaisi Suomeen keihäsmitalin. Kyllä se tunnelma oli todella hieno stadikalla tuolloin tuhansien ja jälleen tuhansien Suomen lippujen heiluessa ympäri katsomoa. Yleinen fiilis, sikäli kun sen muistan oli katsojilla ja kisavierailla hyvä ja todellakin huipentui tuona iltana kun se kisojen ensimmäinen mitali tuli Suomeen. Ei olis millään malttanut lähteä köröttelemään dösällä takaisin Kotkaan. *nauru*

Yleisurheilua on tullut muuten seurattua vuosien varrella lähinnä tv:n välityksellä todella paljon. Ei nyt niinkään mitään Kalevan kisoja, mutta kyllä arvokisat ja gp-illat liimaavat ruudun ääreen. Ja onhan se 6-8 tuntia suoraa yleisurheilulähetystä arvokisoista parhaimmilaan sellaista draamaa, että sitä katselee jo pelkästään senkin takia. Huikeita onnistumisia, epäonnen kyyneleitä, kun kisaa johtava kävelijä liputetaan pois radalta stadionin porttien luona 20 km kävelyn jälkeen vain muutama sata metri ennen varmaa olympiakultamitalia. Maailmanennätykset, kuten Michael Johnsonin kaikki inhimillisen suorituskyvyn rajat murskannut 19.32 miesten 200 metrillä Atlantassa. Varaslähdöt ja kaikki muu sääntöpykäliin liittyvä kohu ja kohina. Kuka vielä muistaa? "I did not move!" Ja tottakai ne hienot suomalaishetket kun se mitali, joskus jopa kultainenkin tähän piskuiseen maahan suodaan.

edit: typotusta ja viilausta
iam

#22 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
Vaikka kisat eivät kiinnosta tippaakaan, on kiva saada vähän väriä ja meininkiä kaupunkiin. Silti noi katumainokset pikkusen ärsyttävät kun kaikkien on nyt pakko tehdä kisa -aiheisia tempauksia. Esim tuo "Try our local speciality" .. ääk.. ihanku lappari olis muka jotain erikoista suomibisseä, olisvat edes pistäneet siihen mainokseen kuvan parittelevista poroista tonttulakit päässä *hymy*
Jinkso

#23 • • Edited Jinkso FINRG

Individual, 4.8.2005 23:48:
Itse olin faijan kanssa vuoden 1994 Helsingin Yleisurheilun EM-kisoja katsomassa avajaiset ja yhden kisaillan...

Kuten myös, tosin ainoa mitä jäi mieleen, oli ne mielettömän hyvät toffeetuutit, mitä tytöt katsomossa myi! <3
1ncarnation

#24 • • 1ncarnation Metrojunanseksuaali

Individual, 4.8.2005 23:48:
Itse olin faijan kanssa vuoden 1994 Helsingin Yleisurheilun EM-kisoja katsomassa avajaiset ja yhden kisaillan. Silloin Räty kiskaisi Suomeen keihäsmitalin. Kyllä se tunnelma oli todella hieno stadikalla tuolloin tuhansien ja jälleen tuhansien suomen lippujen heiluessa ympäri katsomoa. Yleinen fiilis, sikäli kun sen muistan oli katsojilla ja kisavierailla hyvä ja todellakin huipentui tuona iltana kun se kisojen ensimmäinen mitali tuli Suomeen. Ei olis millään malttanut lähteä köröttelemään dösällä takaisin Kotkaan. *nauru*

Yleisurheilua on tullut muuten seurattua vuosien varrella lähinnä tv:n välityksellä todella paljon. Ei nyt niinkään mitään Kalevan kisoja, mutta kyllä arvokisat ja gp-illat liimaavat ruudun ääreen. Ja onhan se 6-8 tuntia suoraa yleisurheilulähetystä arvokisoista parhaimmilaan sellaista draamaa, että sitä katselee jo pelkästään senkin takia. Huikeita onnistumisia, epäonnen kyyneleitä, kun kisaa johtava kävelijä liputetaan pois radalta stadionin porttien luona 20 km kävelyn jälkeen vain muutama sata metri ennen varmaa olympiakultamitalia. Maailmanennätykset, kuten Micahel Johnsonin kaikki inhimillisen suorituskyvyn rajat murskannut 19.32 miesten 200 metrillä Atlantassa. Varaslähdöt ja kaikki muu sääntöpykäliin liittyvä kohu ja kohina. Kuka vielä muistaa? "I did not move!" Ja tottakai ne hienot suomalaishetket kun se mitali, joskus jopa kultainenkin tähän piskuiseen maahan suodaan.

yhdyn..muistan viel sen maratonin vähän aikaa sitten..periaattees he vaan kävelivät (tai mitä ne tekevätkin :D) sit se yksi ihme ''pappi'' juoksee tielle ja vie kärkipaikan jonnekki pois tieltä..
et joka lajis on actionia :P

--
Veerus &amp; Maxie Deevine - Rising

#25 • • . Guest
Ei kiinnosta sitten paskan vertaa!! Kai täällä saa sitten sanoa
mielipiteensä ettei joku rupea valittamaan... Vois lopettaa
kokonaan kaiken yleisurheilun tästä maailmasta mun puolesta*joo*
antonsonin

#26 • • antonsonin laserpoint.

SamHard, 5.8.2005 00:09:
Ei kiinnosta sitten paskan vertaa!! Kai täällä saa sitten sanoa
mielipiteensä ettei joku rupea valittamaan... Vois lopettaa
kokonaan kaiken yleisurheilun tästä maailmasta mun puolesta*joo*

Joo! Yleisnörtteily kehiin!
miguel

#27 • • miguel
Itse olen töissä kisoissa, tosin keittiön puolella. Muuten yleisurheilu ei pahemmin kiinnosta. Urheilijat ovat kyllä todella kiihottavan näköisiä,varsinkin juoksijat. Ja onhan hienoa, että Helsinkiin tulee paljon turisteja sitä kautta rahaa...
DiamonDie

#28 • • DiamonDie mediahippi
Lähinnä vituttaa ajatuskin koko kisoista. Urheilu ei kiinnosta pätkääkään ja vielä vähemmän itse urheilijat (eikä voi tajuta miksi lihaksia pidetään jotenkin hyvännäköisinä). Lisäksi ei yhtään nappaa ajatus siitä, että mahdollisesti joutuu liikkumaan kaupungin keskustaan keskellä kisahulinaa
hallucinogen

#29 • • Edited hallucinogen Edain

DiamonDie, 5.8.2005 13:08:
Lähinnä vituttaa ajatuskin koko kisoista. Urheilu ei kiinnosta pätkääkään ja vielä vähemmän itse urheilijat (eikä voi tajuta miksi lihaksia pidetään jotenkin hyvännäköisinä). Lisäksi ei yhtään nappaa ajatus siitä, että mahdollisesti joutuu liikkumaan kaupungin keskustaan keskellä kisahulinaa

Voivoi, kannattaa varmaan mennä metsään piiloon kisojen ajaksi =D
Itse odotan innolla kisoja vaikka paikan päälle en menekään rahatilanteen vuoksi :( Ainoastaan keihäsfinaalissa vois mennä stadionin ulkopuolelle kyhättyyn anniskelualueelle jossa on iso screeni ja sekin lysti maksaa jo 10e + sit ryöstöhintainen olut.

--
pikku-*possu*

#30 • • emppu Guest
Töissä täällä*yessir*
Grizzley

#31 • • Grizzley HUGC/Avantgardistinen Utopistiminarkisti
Saisko äänestysvaihtoehdoks vaikka että "voisko nää siirtää esim Lapualle"?

Kivahan se on et tulee väriä kaupunkikuvaan mut kun keskimäärin käsite "kisaturisti" ei ensimmäisenä herätä mielikuvia sulavakäytöksisestä ja rauhallisesta ruumiinkulttuurin ystävästä... *hmph*

--
Signature summarily executed for treason

Android

#32 • • Android
Onneksi kisat ei vituta, kun sattuu asumaan noin 200 m stadionista...Eipä ne mun elämään nyt erikoisemmin vaikuta, voipi olla et tulee jonkun verran niitä seurailtuakin (telkkarista).
iam

#33 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
Kuinkas moni teistä on vuokrannut kämpän? Kaksiostakin on kuulemma saatu 1000/vko jos on hyvä sijainti
Android

#34 • • Edited Android

Grizzley, 5.8.2005 13:24:
Kivahan se on et tulee väriä kaupunkikuvaan mut kun keskimäärin käsite "kisaturisti" ei ensimmäisenä herätä mielikuvia sulavakäytöksisestä ja rauhallisesta ruumiinkulttuurin ystävästä... *hmph*

Vaan...? Yleisurheiluyleisöhän onkin tunnettu niistä kaikkein vaarallisimmista huligaaneista *justjoo*
Grizzley

#35 • • Grizzley HUGC/Avantgardistinen Utopistiminarkisti

Android
Vaan...? Yleisurheiluyleisöhän onkin tunnettu niistä kaikkein vaarallisimmista huligaaneista *justjoo*

Näinhän mä väitin *taputapu*

--

henkka

#36 • • henkka
Niinku OK mut eipä paljon toi yleiurheilu oo sydäntä lähellä.
o_°

#37 • • o_°
Suomi voittaa...*sydän*
Android

#38 • • Android

Grizzley, 5.8.2005 13:31:
---
Android

---

Näinhän mä väitin *taputapu*

No mitä ihmettä sä sitten väitit?
Grizzley

#39 • • Grizzley HUGC/Avantgardistinen Utopistiminarkisti

Android

...ja mä oon sulle tilivelvollinen sen takia että...?

--

Android

#40 • • Android

Grizzley, 5.8.2005 14:09:
---
Android

---

...ja mä oon sulle tilivelvollinen sen takia että...?

???

Jos et ole kykeneväinen keskusteluun kannattaisi ehkä vaan jättää postaamatta. Vai mikä keskustelufoorumin tarkoitus sitten on?
Syytät yleisurheiluyleisöä jostain etkä edes suostu perustelemaan väitettäsi millään tavalla. Onko ihmeellistä jos joku kyseenalaistaa väitettäsi?