SilverJo, 18.4.2005 11:27:
Onko klubbaajissa yksityisyrittäjiä? Kuinka kauan firma on ollut pystyssä vai suunniteletko vasta moisen perustamista? Ohjeita, vinkkejä? Teetko itse kirjanpidon vai oletko palkannut kirjanpitäjän? Miten hoidat mainonnan? Kertokaa mitä mieleen tulee, kokemuksia, asioita oman yrityksen perustamisen puolesta ja/ vastaan.
Noin vuoden on pyöriny oma megakorporaatio klubitus, toiminimellä. Koulussa oli muutamia yrittäjyys- ja talouskursseja aikoinaan, joista tuli kaikista 1-3 (asteikolla 1-5), mutta silti yritän hoitaa kirjanpidon itse, joskin tapahtumia on hyvin vähän ja hyvin 'helppoja' ja itseään toistavia (klubituksen mainokset ja intternet). Hieman jännittää mitä herra Karhu sanoo mun työllä ja tuskalla täyttämästä ensimmäisestä yrityksen veroilmotuksesta, muuten aika triviaalia on ollu. Ulkopuolisen kirjanpidon hankinta on ollu mielessä useammanki kerran, sekä kaveri että yritys, jossa hinnat alkaen 50e/kk, eli ei kovin paha.
Vaikka ei aivan kaikkea etukäteen tekisi, kuten vakuutukset yms, ei tarvitse kovin kauaa odotella puhelinsoittoja jokaiselta pankilta ja vakuutusyhtiöltä sen jälkeen kun yritys kaupparekisteriin ilmaantuu :P Samoin postilaatikosta alkaa tipahdella mainoksia yrittäjyyskursseista uusille yrittäjille yms jeesausta. Itse en vielä ole moisia koulun lisäksi käyny, mutta ymmärtääkseni varsin hyödyllisiä on. Nyt tosin hain jälleen kouluun missä vuoden ajan kaiken maailman verotusasioita käydään läpi (joskin en pääse varmaankaan koska en kinunu kavereilta 2 allekirjoitusta työtodistuksiin yms, josta oli maininta vain hakemuksen yhteystietojen seassa - kiitti).
Tarkoitus jossain vaiheessa saada laajennettua 'liiketoimintaa' niin pitkälle että tällä tulisi toimeen, eli että vois vääntää klubbaria (ja muita) kokopäiväisesti nykyisen 'muun toimen ohella' -sijaan.