dj:t - vaikeimmat setit?

78 posts, 4 pages, 17,051 views

Jone

Posts: 8,258

#41 • • Edited Jone Archibald Haddock

Tapsa, 18.4.2005 20:42:
Öö..
Miksi ei ?
*ding*



Kun minä en nyt valokuvaajana perkele ymmärrä näistä DJ:n hommista juuri paskaakaan, niin selitä tyhmälle - miksi kukaan haluaisi hoitaa setin nopeuttamisen loppua kohti siten, että päättäisi pitchailla biisejä ylöspäin nimenomaan vaihtojen kohdalla? Siinä ei mun pääni mukaan ole mitään järkeä, mutta koska sä ilmeisesti tiedät jotain mitä mä en, niin jaa ihmeessä se kanssani ja tee mustakin taas hilppasen viisaampi.
nomic

Posts: 4,120

#42 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
huoh, on noita sattunut ja tapahtunut :D

eka keikka
kaikki menee hyvin, kunnes puolessa välissä alkaa kone huutaa leipää, sillain parin minuutin välein tuli semmoisia parin sekunnin taukoja kun kone haki puskuria (en tajunnut ottaa cd-päckuppia mukaan) no, onneksi paikalle tuotiin tuuletin vähän viilentämään konetta.

toinen kerta
mulla oli jostain kumman syystä kauhea kiire sinä päivänä, olin aikaisemmin polttanut cd:lle raidat jotka laitan soittoon, mulla oli neljä cd:tä, kolmessa kaikki audiona ja yhdessä sitten tais olla mp3:ia, meen paikalle joku puoltoista tuntia ennenkuin ovet aukeaa, laitoin cd:n sisälle koneeseen ja testailin omat laitteet läpi, kaikki muu toimi, mutta huomasin että koneessa ei ollut ripperiä ja olin mp3-cd:n jättänyt himaan (erehtyminen on tuskallista välillä :D) onneksi kaveri asui siinä lähellä, eikun nopeasti autolla sen luo, netistä joku cd-ripperi, audiot mp3:ksi ja poltetaan uudestaan cd:lle, mennään takas paikalle, pippalot on jo alkanut (olin tokana soittamassa, eli ei en edes kerinnyt testaamaan lähteekö koneesta ääntä :D) mennään laittamaan raidat koneelle, huomattiin siinä sitten että "ohhoh, pojat meni polttamaan mp3:t uudestaan audioksi" *poks*
onneksi Galrav pelasti tilannetta ja soitti raitoja sitten cd:llä, ilman mitään hajua mitä raitoja on tulossa :D eli sama kuin ostat vinyylin, et edes kuuntele sitä, tai tiedä mitä se on, meet keikalle ja vaihdat ekan raidan tähän *hihu*

kolmas kerta
koko pa oli myöhässä ja sitä laitettiin kuntoon samalla kun ovet oli jo auki, no kaikilla oli kiire, pileitten jatkuessa, ääntä alkoi tulla ja valoja ja kaikkea, aloin miettimään, että mitähän tällä kertaa?
meen tarkistaa omat piuhat, ja oho! siellä oli parin tunnin aikana multa piuha menny katki (aamulla se oli vielä ehjä, ja silloin kun sen koneeseen laitoin kiinni) onneksi sain varalle toisen piuhan, sitten oli mun vuoro soitella, mietin että kone ei toimi nyt normaalisti, synan se antoi hyvin läpi, mutta näppäimistö ei kestänyt sitä kosteutta, ja näppäimet joille olin antanut pari "käskyä" ei tietenkään toiminut, eikun hiirellä klikkailemaan, samaisessa paikassa pa oli myös jännä, välillä katosi ylä-äänet, joskus keskiäänet, välillä alaäänet *jiihaa*

neljäs kerta *nauru*
taisi olla myös wäiskissä, mulle oltiin sanottu että soittele joku tunnin setti, se on ok.
no, minä olin sitten kattonut raidat niin että menee kivasti kun edellinen lopettaa. pari tuntia ennen keikkaa, mulle ilmoitetaan että soitankin vain puoltuntia, siinä sit oli semmonen "tää oli hyvä juttu"-fiilis *poks* no, minä alan soittelee, ehdin kai neljä raitaa laittaa kunnes mulle tultii sanomaan että musan on loputtava samantien, katoin kelloa niin 20min olin ehtinyt soitella ja jos säännöistä pidetään kiinni, niin olisin saanut jatkaa vielä sen 7 min "jee" mutta yritin vielä :D
vika raita kun oli loppu, koitin hiljaa tuoda sisälle vielä "enään yks piisi, pliide!!1" mut se sama seinän kokoinen sälli tuli uhkailee. :(

viides kerta (ja toivottavasti viimeinen kerta *lmao*)
tampereella tuli käytyä, saatiin tehtyä hienosti kaikki soundtsekkit ja muut vastaavat, ääntä tuli ja kaikki toimi hyvin. asetin ulkoisen äänikortin koneen cd-aseman paikkaan (semmonen, mikä on yhteensopiva siihen.) ajattelin, että siinä se on hyvä, eikä tipu, alle vielä pehmusteita, villapaidat ja kaikki mahdollinen roska. en ottanut huomioon että ihan vieressä oli monitori ja että lavalla on myös meininki päällä ihan täysiä *hymy* joku 10min ennen omaa liveä, menin tarkistaa laitteet, eli että kaikki piuhat on kiinni ja kone ei oo sammunut jne.. katoin pyödän alle, "kahtos äänikorttihan se siinä pyörii lattialla, tipahtanut cd-aseman paikasta hyvin", nostin sen takas siihen, ajattelin että ei varmaan mitää ole käynyt, sitten lähtee vika raita soimaan, siinä oli Orfeusta ja Galravia tutkimassa piuhat ja laitteet, oli melko kauhea olo siinä vaiheessa, 6min aikaa, ääntä ei tule mikseriin, kone näyttää toimivan ja koneen sisällä pyörii ääni, siinä nopeasti katottiin kaikki asetukset läpi, varmaan koskaan kattonut asetuksia noin nopeasti ja tarkasti, seitsemän luuta kurkussa, polvia ei ollut ollenkaan, siinä vaan oli lötkönä, Kiitos PoC ja Alekki, Porukka huusi Lushia, pistitte sen ja me voitettiin lisää aikaa miettiä konetta, lopulta kun asetukset oli käyty läpi, niin uudelleenkäynnistys ja sit alkoi ääntä tulemaan, ihmeen hiljaisella, mutta tuli silti, no, oma live jäi vähän lyhyemmäksi ja pari raitaa jotka olisi siellä soinut ekaa kertaa jäikin soittamatta *jiihaa* ainii olin noissa kekkereissä vielä normi-kuumeessa vielä kaiken päälle *hymy*

mitä tästä opimme; jos soitetaan se live (tai sen pohja) koneella, hankitaan sille tuuletin, otetaan cd-päckuppit (niin cd-audiona kuin mp3), vara-piuhoja mukaan, ja erilaisia suunnitelmia, laitetaan äänikorttikin lepäämään paikkaan josta se ei lennä lattialle. :) se on hyvä kohdata ongelmia niin osaa varautua niihin sitten jatkossa, koska jatkoa tälle sarjalle varmasti tulee *hymy*
KD

Posts: 154

#43 • • KD sick mind
En nyt tiiä kuuluuko tää nyt varsinaisesti tähän, mutta juhannuksena 2000 oli aika hauska tapaus, kun kesken Lab4:n keikan katkes sähköt. *nauru* Siinä voi olla hiukka vaikee soitella, jos ei oo sähköä.

--
Do it without the attitude or don't do it at all!

happosepi

Posts: 1,070

#44 • • happosepi
Omalle kohdalle ei noita laitteiden pettämisiä, älyttömiä neulojen hyppimisiä tai muuta ole onneksi sattunut.

Kuitenkin, ehkä vittumaisin fiilis ikinä lähteä soittamaan oli Jyväskylän ensimmäisessä Illuminationissa. Bileissä oli 2 stagea, ja mun oli tarkoitus olla se pienen puolen eka soittaja. Paikalle päästyäni huomasin, että:

a) paikassa täysi valaistus päällä, jotain bilevaloja katossa kiinni, mutta ei kytkettynä
b) tanssitilaksi tarkoitettu alue oli täynnä pöytiä ja tuoleja
b) ei savukonetta
d) ei slipmatteja (joita en sattunut silloin kuskaamaan mukana)

No, ensimmäisenä etsittiin tekniikkamiehen numero ja kyseltiin savukoneesta ja valoista. Seuraavaksi ruvettiin etsimään slipmatteja, jotka löytyivät hikisen etsimisen jälkeen saman "kompleksin" toisesta baarista. Paikalle ilmestyneet kaverit onneksi auttoivat pöytien ja tuolien raivauksessa. Kun saatiin savukone ja valot kytkettyä, pääsin vihdoin soittamaan noin puoli tuntia myöhässä. Kaikesta huolimatta hommasta jäi tosi hyvä fiilis loppujen lopuksi, onnistuin jollain ihmeen kaupalla ensimmäisenä soittajana saamaan tilan (joka tosin oli aika pieni koppi) aivan tukkoon, ison puolen ollessa vielä tyhjillään.
Apo

Posts: 1,574

#45 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut


Tapsa, 18.4.2005 20:42:
Öö..
Miksi ei ?
*ding*
---
Jone, 18.4.2005 21:18:

Kun minä en nyt valokuvaajana perkele ymmärrä näistä DJ:n hommista juuri paskaakaan, niin selitä tyhmälle - miksi kukaan haluaisi hoitaa setin nopeuttamisen loppua kohti siten, että päättäisi pitchailla biisejä ylöspäin nimenomaan vaihtojen kohdalla?



genki, 18.4.2005 18:30:
jengi ehkä pelkää turhan paljon tehdä tollasia radikaaleja vetoja (esim. vaan pysäyttää levyn ja antaa porukan huutaa vähän aikaa) seteissä, vaikka yleisö dikkaa sellasista oikeissa tilanteissa tosi paljon.



Eiköhän tuossa tullut jo vastaus jonen kysymykseen :) Sopivilla ja kekseliäillä tempuilla saa hyvin maustettua settejä. Mielestäni suurin osa suomalaisista dj:stä pelaa soittaessan levyjä _aivan liikaa_ varman päälle eikä ota riskejä vaikka taidot riittäisivät varmasti enempäänkin.

Omat pahimmat muistot ovat:

1. Kouvolassa olleet bileet joissa ravintolan vakiokävijöitä ei ollut mitenkään valmistelu siihen että "tänään soitetaan teknoa". Jossain vaiheessa iltaa selvisi dj-kopin ympärillä olevan pleksin tarkoitus kun kuusi aikuista miestä takoi pleksiä ja uhkasivat tappelulla jos "kunnon musaa ei soiteta".

2. Yksissä bileissä järjestäjän kanssa oli sovittu että paikalla on dj-cd-soittimen ja mikseri. Kun saavuin paikalle, laitteita ei ollut kytketty loppuun saakka ja dj-mikserin vieressä komeili Sonyn Walkman. Kävin etsimässä järkkärin joka sanoi että "etsi äänihemmo, sillä pitäis olla toinen soitin". Yli puolen tunnin hakemisen jälkeen "äänihemmo" löytyi ja hänellä oli povitaskussa mp3-soitin. Eipä siinä mitään, laitteet kiinni ja teknosetti soimaan.

Walkmanin liitin kuitenkin pätki joten jouduin koko ajan varmistamaan että Walkmanissa soivat levyt tulivat molemmissa kaiuttimista ulos. Mp3-soitin toimi muuten hyvin mutta levyn vaihtoon meni päälle puoli minuuttia enkä keksinyt miten siinä pikakelataan kappaleita. Alussa oli hieman ikävä mm. pitchiä, alle sekunnin liikkeellelähtöä, aloituskohdan tarkkuussäätöä ja kunnolla toimivia nappuloita mutta alkulämmitelyn jälkeen soittaminen alkoi olla jopa hauskaa :)

p.s. Ilomantsissa tuli joskus teknosetin aikana kuultua paikallisilta asiantuntijoilta jotka kiipesivät lavalle valolaitteiden yli/läpi että "Soitat vitun huonoa räppiä.". Eipä siinä voinut kuin nyökytellä.
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#46 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

nomic, 18.4.2005 21:45:
-clip-



Ihan kun jumala yrittäisi viestittää sinulle jotain *nauru*
"ÄLÄ POIKA UPPOUDU POLKAN JULMAAN MAILMAAN"

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

OlliS

Posts: 3,999

#47 • • OlliS Further


genki, 18.4.2005 18:30:
jengi ehkä pelkää turhan paljon tehdä tollasia radikaaleja vetoja (esim. vaan pysäyttää levyn ja antaa porukan huutaa vähän aikaa) seteissä, vaikka yleisö dikkaa sellasista oikeissa tilanteissa tosi paljon.

---


Eiköhän tuossa tullut jo vastaus jonen kysymykseen :) Sopivilla ja kekseliäillä tempuilla saa hyvin maustettua settejä. Mielestäni suurin osa suomalaisista dj:stä pelaa soittaessan levyjä _aivan liikaa_ varman päälle eikä ota riskejä vaikka taidot riittäisivät varmasti enempäänkin.

Toi on kyllä niin totta... pitäisi itsekin yrittää ottaa opiksi. Genkiä tässä puoltoista vuotta tarkemmin seuranneena ja jäbän kanssa soittaneena on oppinut kaikkea uutta ja kivaa :)
Sul on homma hallussa! (ainakin suurimman osan ajasta ;)
nomic

Posts: 4,120

#48 • • Edited nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

Apo, 18.4.2005 22:25:
---
p.s. Ilomantsissa tuli joskus teknosetin aikana kuultua paikallisilta asiantuntijoilta jotka kiipesivät lavalle valolaitteiden yli/läpi että "Soitat vitun huonoa räppiä.". Eipä siinä voinut kuin nyökytellä.



*lmao* nyt kyllä tipahdin *nauru*

nomic, 18.4.2005 21:45:
-clip-

---

Ihan kun jumala yrittäisi viestittää sinulle jotain *nauru*
"ÄLÄ POIKA UPPOUDU POLKAN JULMAAN MAILMAAN"



mjaah, katos, elämässä pitää olla haasteita *iloinen*
Jone

Posts: 8,258

#49 • • Edited Jone Archibald Haddock

Apo, 18.4.2005 22:25:
Eiköhän tuossa tullut jo vastaus jonen kysymykseen :) Sopivilla ja kekseliäillä tempuilla saa hyvin maustettua settejä.



Muuten tosiaan kyllä vastaa, mutta kun alkuperäisessä kysymyksessä ei ollut kyse sopan maustamisesta vaan keittämisestä, eli siinä vaan IMO kysyttiin miten settiä pystyy rakentamaan 10 bpm:n verran ylöspäin ilman laukkoja koko setin keston aikana tjsp (...ja mä en sit ymmärtänyt miten laukat liittyy tohon soppaan).

Oli miten oli, niin mä jättäydyn nyt tästä keskustelusta ulos. *nauru*
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#50 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Jone, 18.4.2005 22:41:
---
Apo, 18.4.2005 22:25:
Eiköhän tuossa tullut jo vastaus jonen kysymykseen :) Sopivilla ja kekseliäillä tempuilla saa hyvin maustettua settejä.

---

Muuten tosiaan kyllä vastaa, mutta kun alkuperäisessä kysemyksessä kysymyksessä ei ollut kyse sopan maustamisesta vaan keittämisestä, eli siinä vaan IMO kysyttiin miten settiä pystyy rakentamaan 10 bpm:n verran ylöspäin ilman laukkoja koko setin keston aikana tjsp (...ja mä en sit ymmärtänyt miten laukat liittyy tohon soppaan).

Oli miten oli, niin mä jättäydyn nyt tästä keskustelusta ulos. *nauru*



En kyl minäkään *ding* Setin aikana 10bpm:ää (tunnissa) nostaminen onnistuu vaikka päällä seisoen. Tässä nyt varmaan ajettiin takaa jotain yliluonnolisen fiksua jota minä ja Jone ei tajuta *nauru*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

cosmic

Posts: 389

#51 • • cosmic :D

nomic, 18.4.2005 21:45:
---pitkähkö juttu---



Mites se Murphyn laki meni? Kaikki mikä voi mennä pieleen, menee pieleen, varsinkin jos ei ole varautunut ongelmiin *nauru*


Apo, 18.4.2005 22:25:

2. Yksissä bileissä järjestäjän kanssa oli sovittu että paikalla on dj-cd-soittimen ja mikseri. Kun saavuin paikalle, laitteita ei ollut kytketty loppuun saakka ja dj-mikserin vieressä komeili Sonyn Walkman. Kävin etsimässä järkkärin joka sanoi että "etsi äänihemmo, sillä pitäis olla toinen soitin". Yli puolen tunnin hakemisen jälkeen "äänihemmo" löytyi ja hänellä oli povitaskussa mp3-soitin. Eipä siinä mitään, laitteet kiinni ja teknosetti soimaan.

Walkmanin liitin kuitenkin pätki joten jouduin koko ajan varmistamaan että Walkmanissa soivat levyt tulivat molemmissa kaiuttimista ulos. Mp3-soitin toimi muuten hyvin mutta levyn vaihtoon meni päälle puoli minuuttia enkä keksinyt miten siinä pikakelataan kappaleita. Alussa oli hieman ikävä mm. pitchiä, alle sekunnin liikkeellelähtöä, aloituskohdan tarkkuussäätöä ja kunnolla toimivia nappuloita mutta alkulämmitelyn jälkeen soittaminen alkoi olla jopa hauskaa :)

p.s. Ilomantsissa tuli joskus teknosetin aikana kuultua paikallisilta asiantuntijoilta jotka kiipesivät lavalle valolaitteiden yli/läpi että "Soitat vitun huonoa räppiä.". Eipä siinä voinut kuin nyökytellä.



Ei hitto *lmao* Onko CD-walkman yhteensopiva mikserin kanssa? Näköjään. *nauru*

--
:D is an unproductive condition.

enrg

Posts: 2,040

#52 • • enrg
joku venäläinen jätkä meinas käydä kerran päälle kun en suostunut soittamaan sen tyttöystävän synttäreiden kunniaksi Jennifer Lopezia..*nauru*

yleisimmät ongelmat on ollut neulat, monitorit, mikseri akselilla ja niihin on tottunut jo aika hyvin. Itsestään alkuunkelaava cd soitin on myös aika mukava yllätys..
Juhgu

Posts: 7,921

#53 • • Juhgu Virnistelijä

Apo,
---
2. Yksissä bileissä järjestäjän kanssa oli sovittu että paikalla on dj-cd-soittimen ja mikseri. Kun saavuin paikalle, laitteita ei ollut kytketty loppuun saakka ja dj-mikserin vieressä komeili Sonyn Walkman.


*lmao*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

EFS55

Posts: 293

#54 • • EFS55 Aviomies


p.s. Ilomantsissa tuli joskus teknosetin aikana kuultua paikallisilta asiantuntijoilta jotka kiipesivät lavalle valolaitteiden yli/läpi että "Soitat vitun huonoa räppiä.". Eipä siinä voinut kuin nyökytellä.




*lmao* Että näin! Tavallaan oli paikalliset oikeessa ton räpin suhteen*nauru*
Kriss G

Posts: 1,492

#55 • • Kriss G Wir brauchen bass

Elvi, 18.4.2005 17:29:

Sitten wäiskissä oli kiva aikoinaan kuunnella bittiä kun lattia rymisi ja omista kuulokkeista tuli alakerran musiikki joka sekottui omaan. Oli aika sotkusta puuhaa *nauru*



Itellä ollu ihan sama tilanne Wäiskissä mutta lisätään vielä se että monitorit ja subbari puuttui kokonaan. Oli tosi helppo nakki soittaa kun siinä vielä pyöri jengiä ihmettelemässä että mikäköhän on kun vehkeet ei soi. Aina välillä huomasi kuinka fiilisteli alakerran biitin tahtiin eikä oman *nauru*

--
DESTROY ALL HIPPIES

hrdkvr

Posts: 3,929

#56 • • hrdkvr KURGO
olisko ollut joskus 99 tai 2000 .. oliskohan vielä ollut sven väth nosturissa.. anyway

lineup koostui siihen aikaan rankimmista soittajista musatyyli hard*.*
bookaajalla käyny vissiin pikku moka kun CHRIS alkoi keskenkaiken soittamaan deep housee...

oliskohan pitäny CRISS bookata ???

___________________________-

no mempparin opendeckseissä jäi luurit kotii..jes

--
-keep it hard-

ratsastuskoulu

Posts: 604

#57 • • ratsastuskoulu
Muutaman vuoden takainen kokemus baari-soittelusta:

Ravintolassa oli stripparipariskunta, jolla oli oma poltettu levy mukana. No tottakai baarissa olleista pioneerin soittimista toinen meni rikki alkuillasta, joten eikun takahuoneesta joku vanha pölyttynyt soitin.

No ilta meni ihan hyvin siihen saakka kun strippari-pariskunta alkoi esiintymään. Yllättäen laitoin heitän polttaman cd:nsä tuohon vanhaan naftaliinista kaivettuun soittimeen. Sehän oli tietysti niin vanha, ettei ymmärtänyt poltetun cd:n päälle.

Oli siinä kyllä naurussa pitelemistä, kun molemmat olivat ehtineet riisua itsensä täysin alasti ja esitystä oli 30 sekuntia jäljellä, kun cd-soitin päätti hyppäyttää kappaletta sopivasti 2 minuuttia taaksepäin. Pariskunta katsoi ihmeissään mutta jatkoi alasti pyörimistä. Taas sama juttu - 30 sekunttia ennen biisiä cd hyppäsi 2 minuuttia taaksepäin. Neljännen kerran jälkeen vasta uskoin ettei levy suostu soimaan loppuun joten feidasin biisin pois.

Strippari-pariskunta taisi olla jonkunverran viluissaan tanssittuaan 10 minuuttia täysin alasti kännisen lauman keskellä =D
Caro²

Posts: 5,301

#58 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Vaikeimmat setit.. humps..

Ehkä yks vaikeimmista tilanteista oli kotibileissä, missä pa huutaa ledit punaisella vilkahtaen ihan helvetin kovaa. siirryin Pelle D:n jälkeen soittamaan. Ehdin jo onnessani ajatella, että onneksi on sennheiserit, näiden kanssa ei ainakaan tu ongelmia vaikka kajarit onkin kovalla.. Luurit päähän, volumea ylös - ei erottanu luureista mitään. Siinä vaiheessa kun volumet on tapissa, eikä vieläkään kuullu kuulokkeista tarpeeksi, aloin jo hieman huolestua.. On huomattavan vaikea soittaa kun painaa toisella kädellä kuulokkeita tiukemmin päähän - ja toisella yrittää soittaa..

OlliS siitä opiskelijakekkereistä kerto, allekirjoitan tuon kyllä. Tääläpäässä soitellaan noita kiltojen ja kerhojen kekkereitä melko ahkerasti, eikä ole kuin varmaan muutama kaveri joiden soittoon asiakkaat ovat tyytyväisiä :(
Se on haastavaa se.
OCS

Posts: 1,828

#59 • • OCS

Jone, 18.4.2005 22:41:
Muuten tosiaan kyllä vastaa, mutta kun alkuperäisessä kysymyksessä ei ollut kyse sopan maustamisesta vaan keittämisestä, eli siinä vaan IMO kysyttiin miten settiä pystyy rakentamaan 10 bpm:n verran ylöspäin ilman laukkoja koko setin keston aikana tjsp (...ja mä en sit ymmärtänyt miten laukat liittyy tohon soppaan).



Helpoiten IMO tuo nopeuden lisääminen setin aikana käy, kun lisää pitchiä varovaisesti keskellä biisiä esim. breikki-kohdassa. Vaihdon aikana sen lisääminen on niin hasardia, etten siihen lähtisi. Vaihdon korjaamiseen riittää pieni pitchillä kikkailu.
TommyT

Posts: 56

#60 • • Edited TommyT Rööperin vakooja
Jooh, opiskelijabileet ei kyllä ole helppoja. Mutta kyllä sielläkin kovalla yrityksellä saa aikaan kaikkea kivaa. Itse ainakin olen suosiolla päätynyt siihen lopputulokseen, että kun en oikeasti loppujen lopuksi juuri mitään leevibraeppunormaali-kamasta ymmärrä, niin on parempi että en sitä soita. Sitäpaitsi kun ei ole mistä soittaa, ei pahemmin lämmittäisi sitoa euroja musiikkiin jota lähes hyljeksin. Pyrin tämän etukäteen tuomaan kyllä ilmi kaikille jotka minut pestaavat opiskelijabileisiin.

Yleensä lopputulos on se, että rokkijätkät luonnollisesti nurkuvat aluksi, mutta ainakin nykyään tuollaiseen 18-22 -vuotiaaseen opiskelijaväkeen iskee kauniiden tyttöjen myötävaikutuksella ihan nykyaikainenkin juhlamusiikki.

Kun jättää suosiolla ns. "läpät" pois totaalisesti setistä, niin suurin osa kansasta hogaa, että levyjä svengaa joku muu kuin se perinteinen pahiten kännissä oleva nakki-viuhahdus kannettavalla cd-soittimella ja cdr-laukulla.

Ja loppua kohden kaikki on messissä joka tapauksessa, kun yleisöä vain on riittävästi nostatellut ja yleisö on riittävästi kuppia nostellut.

Mutta toki, eihän mikään ikinä kaikille kelpaa. Mutta onneksi olen itse havainnut ainakin täällä pk-seudulla, että opiskelijabile voi olla aito opiskelijabile ilmankin Suomirokkia 4,5,6,9 ja 17 -kokoelmien syvempää läpikäymistä.

Toisaalta tuleehan sitä itsekin sitä tultua aina näitä rokkijamppoja vastaan sitten jollain klassikkorokeilla jotka tanssisettiin sopivat. Blurin Song2, Nirvanat, Morillolta kopioidusti Lenny Kravitz yms. sopivan paukkuvat rokit soittelen yleensä sekaan.

Mulle vaikein kokemus oli varmaankin mennä aikanaan soittamaan mestaan, jossa ei ollut cd-soittimissa pitcheille bendejä. Jotku Geminin rakkineet. Mätsää nyt siinä sitten vaikka mutsias.

-TommyT-

Ps. Kuis off-topic tää nyt sit onkaan?