huoh, on noita sattunut ja tapahtunut :D
eka keikka
kaikki menee hyvin, kunnes puolessa välissä alkaa kone huutaa leipää, sillain parin minuutin välein tuli semmoisia parin sekunnin taukoja kun kone haki puskuria (en tajunnut ottaa cd-päckuppia mukaan) no, onneksi paikalle tuotiin tuuletin vähän viilentämään konetta.
toinen kerta
mulla oli jostain kumman syystä kauhea kiire sinä päivänä, olin aikaisemmin polttanut cd:lle raidat jotka laitan soittoon, mulla oli neljä cd:tä, kolmessa kaikki audiona ja yhdessä sitten tais olla mp3:ia, meen paikalle joku puoltoista tuntia ennenkuin ovet aukeaa, laitoin cd:n sisälle koneeseen ja testailin omat laitteet läpi, kaikki muu toimi, mutta huomasin että koneessa ei ollut ripperiä ja olin mp3-cd:n jättänyt himaan (erehtyminen on tuskallista välillä :D) onneksi kaveri asui siinä lähellä, eikun nopeasti autolla sen luo, netistä joku cd-ripperi, audiot mp3:ksi ja poltetaan uudestaan cd:lle, mennään takas paikalle, pippalot on jo alkanut (olin tokana soittamassa, eli ei en edes kerinnyt testaamaan lähteekö koneesta ääntä :D) mennään laittamaan raidat koneelle, huomattiin siinä sitten että "ohhoh, pojat meni polttamaan mp3:t uudestaan audioksi"
onneksi Galrav pelasti tilannetta ja soitti raitoja sitten cd:llä, ilman mitään hajua mitä raitoja on tulossa :D eli sama kuin ostat vinyylin, et edes kuuntele sitä, tai tiedä mitä se on, meet keikalle ja vaihdat ekan raidan tähän
kolmas kerta
koko pa oli myöhässä ja sitä laitettiin kuntoon samalla kun ovet oli jo auki, no kaikilla oli kiire, pileitten jatkuessa, ääntä alkoi tulla ja valoja ja kaikkea, aloin miettimään, että mitähän tällä kertaa?
meen tarkistaa omat piuhat, ja oho! siellä oli parin tunnin aikana multa piuha menny katki (aamulla se oli vielä ehjä, ja silloin kun sen koneeseen laitoin kiinni) onneksi sain varalle toisen piuhan, sitten oli mun vuoro soitella, mietin että kone ei toimi nyt normaalisti, synan se antoi hyvin läpi, mutta näppäimistö ei kestänyt sitä kosteutta, ja näppäimet joille olin antanut pari "käskyä" ei tietenkään toiminut, eikun hiirellä klikkailemaan, samaisessa paikassa pa oli myös jännä, välillä katosi ylä-äänet, joskus keskiäänet, välillä alaäänet
neljäs kerta
taisi olla myös wäiskissä, mulle oltiin sanottu että soittele joku tunnin setti, se on ok.
no, minä olin sitten kattonut raidat niin että menee kivasti kun edellinen lopettaa. pari tuntia ennen keikkaa, mulle ilmoitetaan että soitankin vain puoltuntia, siinä sit oli semmonen "tää oli hyvä juttu"-fiilis
no, minä alan soittelee, ehdin kai neljä raitaa laittaa kunnes mulle tultii sanomaan että musan on loputtava samantien, katoin kelloa niin 20min olin ehtinyt soitella ja jos säännöistä pidetään kiinni, niin olisin saanut jatkaa vielä sen 7 min "jee" mutta yritin vielä :D
vika raita kun oli loppu, koitin hiljaa tuoda sisälle vielä "enään yks piisi, pliide!!1" mut se sama seinän kokoinen sälli tuli uhkailee. :(
viides kerta (ja toivottavasti viimeinen kerta
)
tampereella tuli käytyä, saatiin tehtyä hienosti kaikki soundtsekkit ja muut vastaavat, ääntä tuli ja kaikki toimi hyvin. asetin ulkoisen äänikortin koneen cd-aseman paikkaan (semmonen, mikä on yhteensopiva siihen.) ajattelin, että siinä se on hyvä, eikä tipu, alle vielä pehmusteita, villapaidat ja kaikki mahdollinen roska. en ottanut huomioon että ihan vieressä oli monitori ja että lavalla on myös meininki päällä ihan täysiä
joku 10min ennen omaa liveä, menin tarkistaa laitteet, eli että kaikki piuhat on kiinni ja kone ei oo sammunut jne.. katoin pyödän alle, "kahtos äänikorttihan se siinä pyörii lattialla, tipahtanut cd-aseman paikasta hyvin", nostin sen takas siihen, ajattelin että ei varmaan mitää ole käynyt, sitten lähtee vika raita soimaan, siinä oli Orfeusta ja Galravia tutkimassa piuhat ja laitteet, oli melko kauhea olo siinä vaiheessa, 6min aikaa, ääntä ei tule mikseriin, kone näyttää toimivan ja koneen sisällä pyörii ääni, siinä nopeasti katottiin kaikki asetukset läpi, varmaan koskaan kattonut asetuksia noin nopeasti ja tarkasti, seitsemän luuta kurkussa, polvia ei ollut ollenkaan, siinä vaan oli lötkönä, Kiitos PoC ja Alekki, Porukka huusi Lushia, pistitte sen ja me voitettiin lisää aikaa miettiä konetta, lopulta kun asetukset oli käyty läpi, niin uudelleenkäynnistys ja sit alkoi ääntä tulemaan, ihmeen hiljaisella, mutta tuli silti, no, oma live jäi vähän lyhyemmäksi ja pari raitaa jotka olisi siellä soinut ekaa kertaa jäikin soittamatta
ainii olin noissa kekkereissä vielä normi-kuumeessa vielä kaiken päälle
mitä tästä opimme; jos soitetaan se live (tai sen pohja) koneella, hankitaan sille tuuletin, otetaan cd-päckuppit (niin cd-audiona kuin mp3), vara-piuhoja mukaan, ja erilaisia suunnitelmia, laitetaan äänikorttikin lepäämään paikkaan josta se ei lennä lattialle. :) se on hyvä kohdata ongelmia niin osaa varautua niihin sitten jatkossa, koska jatkoa tälle sarjalle varmasti tulee