SoundChilds GOOGLE ja YAHOO uutisissa

331 posts, 17 pages, 177,002 views

MfLI

Posts: 502

#21 • • MfLI www.SoundChilds.net

Juhgu, 9.5.2005 19:26:
---
MfLI,
---
Tuota kategorioiden runsaudenpulan epäkohtaa olen pyrkinyt pienentämään sillä, että jokaisen kategorian kohdalla ilmoitetaan montako tuotetta ko. pääkategorian ja edelleen ala-kategorian ryhmästä löytyy, jotta kävijä ei turhaan yrittäisi selata alueita, joilla tuotteita ei vielä ole.

Oma näkemykseni on, että sekatavarakauppa on nykyasetelman puitteissa hieman turhan voimakas ilmaisu, koska kategorioista noilla mainitsemillani numeroilla nopeasti näkee josko haetun erikoisryhmän alta materiaalia löytyy.

---


Totta, mutta minusta ongelma ei ole se että 6500 tuotekategoriaa on vaikea selata, vaan se että sivuilla ylipäätänsä on 6500 tuotekategoriaa. Tuo "sekatavarakauppa" (anteeksi vertaus) saattaa karkottaa artistien lisäksi myös ostajat (jotka mielummin menevät levykauppaan kuin sekatavarakauppaan). Sitäpaitsi, taitaisi sinultakin loppua resurssit kesken jos noita kaikkia 6500 tuotekategoriaa alettaisiin käyttää aktiivisesti.



Tuotteiden, niinkuin muidenkin tietojen hallinta - lisääminen, muokkaaminen poistaminen- on kokonaan itse kaupan perustaneen jäsenen sekä muiden hänen pyynnöstään ko. artisti-myyjäsivuston hallintaan oikeutettujen jäsenten "vastuulla" (siis heille mahdollista).

Ylläpitäjän oikeudet omaavart jäsenet voivat toki myös muokata noita tietoja, mutta ei siihen ole tarvetta lukuunottamatta mahdollista asiattomien postausten ja tietojen / tiedostojen moderointia.

Muilta osin palvelun kirjanpidon laskentatoimen raportit yms. ovat käytännössä kokonaan automatisoituja, joten vaikka palvelu saavuttaisikin suosiota eivät resurssit tule olemaan tässä suhteessa ongelma. Suuren suosion koituessa "kohtaloksi" palvelinresurssit ovat ensimmäinen vastaantuleva pullonkaula ja niitä saa sitten tietysti ostamalla.

-Mika
MfLI

Posts: 502

#22 • • Edited MfLI www.SoundChilds.net

JussiS, 9.5.2005 19:17:
yksinkertainen parannusehdotus:
Koko leiska vaihtoon. Ihan kokonaan. Mä en näe tossa mitään niin hyvää elementtiä, jonka mukaan tota kannattais ees lähteä muokkaamaan, eli deletee vaan koko .css:lle ja uus tilalle (mieluiten jonkun ihan oikean graafikon suunnittelemana). Vaikka budjetti olis kuin tiukka, niin kannattaa panostaa tohon oikeesti jo tässä vaiheessa, koska nykyisellään toi sivusto näyttää ihan siltä, ettei sinne kukaan halua laittaa rahojansa.



Faktisesti voin vain todeta tilanteen vaikuttavan siltä että olet väärässä. Kävijöiden selailukäyttäytyminen näyttää itseasiassa pikemmin siltä, että arvioimani 0,5% huomioarvo jäseniksi liittyvien osalta suhteutettuna yleensä näin "kylmästi" pyydetyillä sivuilla vierailleisiin saavutetaan hyvinkin. Normaali keskiarvo on noin 1-2%. Heikoimpien kampanijoiden saavutteassa yleensä noin 0,1% vastearvon ja parhaimpien päästessä lähelle "lämmintä" promoamista.

Kun "lämmin" promoaminen alkaa ie. esimerkiksi sinä pistät myyntiin jonkun hyvän biisisi, kerrot sen lanseeraamisesta faneillesi ja he jatkavat viidakkorummun lyömistä, vastearvot ovat yleensä noin 5-10% lopulta tuotteen ostavien suhteen.

Tätä edellä esittämääni arvoin mittaamalla nk. "success ratiota" sen suhteen kuinka moni jo nyt on yrittänyt yrittänyt rekisteröityä vaikka sivusto ei siis edellenkään ole live, eikä sitä ole tämän Klubbarin ja parin Suomi24:n sekä kvr-vst:n postauksia lukuunottamatta lainkaan julkisesti esitelty. Näilläkin palstoilla ainoastaan alkaen beta-testaajien hakemisesta, joka oli tämänkin threadin aivan alkuperäinen tarkoitus.

Kiitos kuitenkin kommentistasi.
-Mika
MfLI

Posts: 502

#23 • • MfLI www.SoundChilds.net

Vexe, 9.5.2005 19:52:
Itse näkisin parempana ratkaisuna sen, ettei tyhjät tuoteryhmät näy asiakkaille



Kiitos kommentistasi. Pitäydyn kuitenkin kokonaisuuden hallinnan huomioiden nykyisessä vaihtoehdossa.

-Mika
Jussi Soro

Posts: 6,385

#24 • • Edited Jussi Soro choon!

MfLI, 9.5.2005 20:25:
Faktisesti voin vain todeta tilanteen vaikuttavan siltä että olet väärässä. Kävijöiden selailukäyttäytyminen näyttää itseasiassa pikemmin siltä, että arvioimani 0,5% huomioarvo jäseniksi liittyvien osalta suhteutettuna yleensä näin "kylmästi" pyydetyillä sivuilla vierailleisiin saavutetaan hyvinkin. Normaali keskiarvo on noin 1-2%. Heikoimpien kampanijoiden saavutteassa yleensä noin 0,1% vastearvon ja parhaimpien päästessä lähelle "lämmintä" promoamista.

Kun "lämmin" promoaminen alkaa ie. esimerkiksi sinä pistät myyntiin jonkun hyvän biisisi, kerrot sen lanseeraamisesta faneillesi ja he jatkavat viidakkorummun lyömistä, vastearvot ovat yleensä noin 5-10% lopulta tuotteen ostavien suhteen.

Tätä edellä esittämääni arvoin mittaamalla nk. "success ratiota" sen suhteen kuinka moni jo nyt on yrittänyt yrittänyt rekisteröityä vaikka sivusto ei siis edellenkään ole live, eikä sitä ole tämän Klubbarin ja parin Suomi24:n sekä kvr-vst:n postauksia lukuunottamatta lainkaan julkisesti esitelty. Näilläkin palstoilla ainoastaan alkaen beta-testaajien hakemisesta, joka oli tämänkin threadin aivan alkuperäinen tarkoitus.

Kiitos kuitenkin kommentistasi.
-Mika


Mihin sä perustat noi luvut? 1-2% vierailijoista antaa jotenkin vastetta? miten? rekisteröitymällä? yrittämällä rekisteröityä? klikkaamalla linkkejä?

Miten se muuttaa sitä faktaa että toi saitti on yksinkertaisesti mun mielestä _erittäin_ruma_. Oikeesti, (and I dare you) kaivapa tähän topikkiin yksikin mielipide ton leiskan puolesta?

edit: pehmennän viestiäni sen verran, että mulla ei siis oo tarkoituksena mollata tai haukkua tota, vaan oon sitä mieltä, että kyseessä on ihan tukemisen arvoinen idea, joka mun katsantokannastani lähtien ryssitään niin perustavaa laatua olevilla asioilla, etten vaan voi olla hiljaa vieressä.
MfLI

Posts: 502

#25 • • Edited MfLI www.SoundChilds.net

JussiS, 9.5.2005 21:01:
---
Mihin sä perustat noi luvut? 1-2% vierailijoista antaa jotenkin vastetta? miten? rekisteröitymällä? yrittämällä rekisteröityä? klikkaamalla linkkejä?

Miten se muuttaa sitä faktaa että toi saitti on yksinkertaisesti mun mielestä _erittäin_ruma_. Oikeesti, (and I dare you) kaivapa tähän topikkiin yksikin mielipide ton leiskan puolesta?

edit: pehmennän viestiäni sen verran, että mulla ei siis oo tarkoituksena mollata tai haukkua tota, vaan oon sitä mieltä, että kyseessä on ihan tukemisen arvoinen idea, joka mun katsantokannastani lähtien ryssitään niin perustavaa laatua olevilla asioilla, etten vaan voi olla hiljaa vieressä.



"Success ratio":lla tarkoitan, että niistä uniikeista kävijöistä, jotka vaikkapa tämän threadin linkkien perusteella sivuja selailevat, tietty osuus hakeutuu sivuille, joilta voi yrittää rekisteröityä. Sehän ei ole vielä mahdollista koska rekisteröityminen mahdollistuu ainoastaan mikäli annan oman promoottoriohjelman referenssikoodini, vaan rekisteröitymissivun sijaan selailija saa eteensä ikkunan, joka edellyttää tuon koodin kirjoittamista, jotta rekisteröityminen olisi mahdollista.

Ja mitä tulee tuohon kommenttisi jälkimmäiseen osioon voin vain todeta, että olen vilpittömästi pahoillani siitä, että sivuston ulkoasu ei sinua miellytä. Resurssit vain eivät yksinkertaisesti anna myöden lyhyellä tähtäyksellä. Vaikutat tämän forumin enemmän ihaillulta tuottajalta ja olisi tosi mukava, jos olisit ideastani innostunut; mutta niin ei taida nyt olla*piis*

-Mika
Jussi Soro

Posts: 6,385

#26 • • Jussi Soro choon!

MfLI, 9.5.2005 21:11:
Ja mitä tulee tuohon kommenttisi jälkimmäiseen osioon voin vain todeta, että olen vilpittömästi pahoillani siitä, että sivuston ulkoasu ei sinua miellytä. Vaikutat tämän forumin enemmän ihaillulta tuottajalta ja olisi tosi mukava, jos olisit ideastani innostunut; mutta niin ei taida nyt olla*piis*


Päinvastoin, kuten edellisen viestin editissä kirjoitinkin, olisin erittäin kiinnostunut näkemään ko. systeemin toiminassa. Ikävä kyllä mielestäni tällaisenaan se ei sitä ikinä tule olemaan, siksi painotinkin tota pointtiani.
nomic

Posts: 4,120

#27 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

MfLI, 9.5.2005 21:11:
Resurssit vain eivät yksinkertaisesti anna myöden lyhyellä tähtäyksellä.


Miten resurssit riittää sitten kun käyttäjiä alkaa ilmaantua vähän enemmänkin?
Ja miten ei resurssit riitä aukaisemaan pari tiedostoa, joista muokataan asetuksia. Sitten joku ohjelma jolla voi luoda grafiikkaa, sillä pientä hiomista, jos ei omat taidot riitä, hankitaan joku toinen tekemään se homma. Kevyttä, simppeliä grafiikkaa on helppo luoda ja pikkurahallakin saa. Kummiskin, eikös tää ole työministeriön rahoittama, kuin otsikossa lukee? Mä en tajua, taidan olla lievä kivi-pokemon. *suru*
MfLI

Posts: 502

#28 • • MfLI www.SoundChilds.net

JussiS, 9.5.2005 21:15:
---
MfLI, 9.5.2005 21:11:
Ja mitä tulee tuohon kommenttisi jälkimmäiseen osioon voin vain todeta, että olen vilpittömästi pahoillani siitä, että sivuston ulkoasu ei sinua miellytä. Vaikutat tämän forumin enemmän ihaillulta tuottajalta ja olisi tosi mukava, jos olisit ideastani innostunut; mutta niin ei taida nyt olla*piis*

---

Päinvastoin, kuten edellisen viestin editissä kirjoitinkin, olisin erittäin kiinnostunut näkemään ko. systeemin toiminassa. Ikävä kyllä mielestäni tällaisenaan se ei sitä ikinä tule olemaan, siksi painotinkin tota pointtiani.



Ok, mukava kuulla. Ehkä tuota jatkossa muutetaan kunhan palvelu nyt ensin saadaan online ja tietysti muutetaan ilman muuta, mikäli selkeä, kattavasti tilastoitu mielipide sitä portaalin aktiivisten käyttäjien kesken edellyttää.

Myönnän toki, että taitavan ja asiansa osaavan huippukoodari/graafikon jäljiltä lopputulos olisi varmasti parempi kuin nykyinen, mutta se ei ole tällä hetkellä lyhyessä juoksussa optio.


-Mika
toma

Posts: 2,009

#29 • • toma Tototoototo
Hui, onpas tuo sivusto todella oikeasti erittäin ruma. Leiska vaihtoon vaan, se ei ole niin iso homma.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

MfLI

Posts: 502

#30 • • Edited MfLI www.SoundChilds.net

nomic, 9.5.2005 21:31:

Miten resurssit riittää sitten kun käyttäjiä alkaa ilmaantua vähän enemmänkin?
Ja miten ei resurssit riitä aukaisemaan pari tiedostoa, joista muokataan asetuksia. Sitten joku ohjelma jolla voi luoda grafiikkaa, sillä pientä hiomista, jos ei omat taidot riitä, hankitaan joku toinen tekemään se homma. Kevyttä, simppeliä grafiikkaa on helppo luoda ja pikkurahallakin saa. Kummiskin, eikös tää ole työministeriön rahoittama, kuin otsikossa lukee? Mä en tajua, taidan olla lievä kivi-pokemon. *suru*



Lähdekoodi ei ole "natiivia", vaan pohjaksi on otettu eri osa-alueiden parhaita kaupallisia valmis-skripteja, joita on edelleen modattu tähän kokonaisuuteen sopiviksi. Tämä on mahdollistanut varsinaisilta toiminnoiltaan huomattavasti laajamittakaavaisemman portaalin pystyttämisen, kuin tyhjästä polkaistu olisi ikinä voinut nykyaikataulun puitteissa.

Kääntöpuoli yllä esittämälleni valitettavasti on, että eri osa-alueiden yhteensovittaminen täysin saumattomasti nimenomaan layoutin osalta on aikaavievää hommaa ja tässä suhteessa on sitten hyväksytty kompromisseja. On siis tehty määrätietoisesti se päätös, että pääpaino on ilman muuta itse konseptissa sekä sen mahdollistamissa normaalia "syvemmissä" toiminnoissa ja kehitystyö kohdistetaan ajan kanssa esim. leiskaan; mikäli portaalin aktiivijäsenistö sitä nimenomaan mielipidemittausten perusteella edellyttää.

Kertaan jälleen tähän tämän päivän oman aloitteeni, jotta varsinainen päivän asia ei hukkuisi kommenttien sekaan:
Jos siis haluatte vilkaista miltä näyttää artisti-myyjän audiopuolen, oman kaupan tuotteiden, blogin, kalenterin ja myös webcasting aseman hallinnan käyttäjäliittymä, voitte kirjautua backstagelle tästä.

Username: testuser
Password: test

Tuonne voi periaatteessa lisätä matskua ja sitä voi muokata, mutta ko. artistin audioslotteihin mahtuu esim. vain yksi raita, artistin matsku ei näy esim. hauissa jne.

-Mika
MfLI

Posts: 502

#31 • • Edited MfLI www.SoundChilds.net

JussiS,

Mihin sä perustat noi luvut? 1-2% vierailijoista antaa jotenkin vastetta? miten? rekisteröitymällä? yrittämällä rekisteröityä? klikkaamalla linkkejä?



Tässä hieman faktaa vielä: Eli tuossa oheen liittämässäni kuvassa näkemänne tilaston mukaan uniikkeja kävijöitä on 580 portaalin etusivulle tässä otoksessa (koska kokonaisotoksen laajuus on yli 1000 tuloksella on tilastollista relevanssia muutaman prosentin virhemarginaalilla).

Vastaavasti jäseneksi rekisteröitymisen linkkiä on klikattu 9,3%:ssa ja tuottopotentiaalin laskuria esittelevää sivua 23,7%:ssa kun ko. sivuille tehtyjen vierailujen määrät suhteutetaan tuohon etusivulla vierailleiden määrään.

Nuo luvut ovat tietysti vain suuntaa antavia, joten oletan varovaisuusyistä, että 10-20% etenkin tuolla rekisteröintisivulla vierailleista ainoastaan todella rekisteröityisi (huom: tämä on siis tuon tilastollisen virhemarginaalin puitteissa aika konservatiivinen ja varovainen lähtökohta). Sanottu tarkoittaisi siis 0,93-1,86% rekisteröityneitä jäseniä kaikiasta vierailijoista, joka vastaa aika hyvin pitkän tähtäyksen keskiarvoa tämän tyyppiselle suhteellisen "kylmälle" idean esittelemiselle. Melko todennäköisesti rekisteröityvien jäsenten määrä ylittää tuon tuloksen.

Kuva>>>
MfLI

Posts: 502

#32 • • MfLI www.SoundChilds.net
Ohessa on linkki portaalin julkiseen statistiikkamoduliin. Uskoakseni aika merkittävä seikka on että uniikeista vierailusta tällä hetkellä jo yli 40% on tullut käyttäjien omista suosikkimerkeistä eikä "kylmistä" linkeistä.

Statistiikka

-Mika
movement

Posts: 148

#33 • • movement Glee and Beam (tm)
Huhhuh.... Olen kyllä ihan samaa mieltä että toi leiska on _järjetön_. Kiinnostuin kyllä palvelusta itsestään ja kuulostaa ihan ok:lta idealta mut siis kun kävin sivuilla lähdin saman tien pois. Ja en kyllä näe yhtäkään hyvää syytä ton leiskan puolesta et kuka sinne menee takaisin. sen verran epilepsia kohtaus riski. Mua jo helpottais silmään huomattavasti se et toi tausta repeat, keltainen öklötys vaihdettais johonkin vaan hillittyyn yhtenäiseen väriin. Mikään ei tua leiska amatöörimäisyyttä ja inhottavuutta enemmän esille kun joku tökerö repeat taustakuva.
Mutta siis, ilman mollaamista vaikka tulikin vähän nihkeetä tekstiä, toivon että saatte ton nousemaan tosta jaloilleen.
MfLI

Posts: 502

#34 • • Edited MfLI www.SoundChilds.net

sinjam, 19.5.2005 12:16:
Huhhuh.... Olen kyllä ihan samaa mieltä että toi leiska on _järjetön_. Kiinnostuin kyllä palvelusta itsestään ja kuulostaa ihan ok:lta idealta...



Ok. Kiitos kommentistasi ja mielenkiinnosta. Tässä vähän lisää itse ideasta ja sen toimivuudesta kiinnostuneille. Työstämme siis tällä hetkellä tuota back endia eli käyttäjän tilinhallintaa ja seuraavasta linkistä löytyy screenshotti käyttäjän "tiliotteesta": http://www.soundchilds.net/intro/index.htm#Balance

Tuo päivittyy palvelussa tunnin väliajoin ja siinä siis voi seurata tarkaan omien tuottiedensa myyynnin kertymää sekä myös välittämiensä muiden myyjien tuotteiden komissioiden kertymistä.

Betatestaus saadaan toivottavasti käyntiin ensi viikon alusta ja jos homma menee putkeen, saadaan palvelu liveksi kuun vaihteen paikkeilla.

-Mika*piis*
TwisteD

Posts: 135

#35 • • TwisteD
toimiiko noi sivut lähinnä php:lla?
TwisteD

Posts: 135

#37 • • TwisteD
mahtaakohan olla ihan paras ratkaisu...? Itse ehdottaisin perehtymistä Javaan ja sen jälkeen JBossiin
MfLI

Posts: 502

#38 • • Edited MfLI www.SoundChilds.net

TwisteD, 20.5.2005 16:56:
mahtaakohan olla ihan paras ratkaisu...? Itse ehdottaisin perehtymistä Javaan ja sen jälkeen JBossiin



Paha mennä sanomaan (ensimmäinen kerta kun kuulen JBoss:sta. Javaan melko monet ainakin tuntuvat suhtautuvan varauksella). Php/mysql on aika hyvin vakiinnuttanut aseman tämän tyyppisten sovellusten kombona, mutta varmaankin eri alustoissa on omat hyvät/huonot puolensa. Toki kehitys kulkee koko ajan eteenpäin. Mitä keskeisiä etuja näet tuossa ehdottamassasi suhteessa php/mysql:aan?

-Mika
TwisteD

Posts: 135

#39 • • TwisteD
php on pelkkä skriptikieli, kun taas java ei...

tärkeimpänä etuna tossa jbossissa on parempi tietoturva (esim jotkut verkkopankit, verkkokaupat, yms käyttää jbossia).
Jbossissa on myös mielettömät laajennusmahdollisuudet.

Kannattaa tutustua java-portletteihin

Kyllä PHP:kin toimii hyvin jos sivuistoilla ei pahemmin tuu raha, tms liikkumaan.
MfLI

Posts: 502

#40 • • MfLI www.SoundChilds.net

TwisteD, 21.5.2005 12:57:
php on pelkkä skriptikieli, kun taas java ei...

tärkeimpänä etuna tossa jbossissa on parempi tietoturva (esim jotkut verkkopankit, verkkokaupat, yms käyttää jbossia).
Jbossissa on myös mielettömät laajennusmahdollisuudet.

Kannattaa tutustua java-portletteihin

Kyllä PHP:kin toimii hyvin jos sivuistoilla ei pahemmin tuu raha, tms liikkumaan.



Ok. Itse sivustojen tietokantoihin ei tallenneta mitään varsinaiseen maksujen clearingiin liittyvää arkaa informaatiota. Siitä vastaa Paypal. Promoottoreiden komissioiden sekä myyjien tuotto-osuuksien laskenta tapahtuu kyllä portaalin skriptien avulla, mutta jälleen varsinaisesti Paypalin clearaamien transaktiotietojen perusteella. Rahaahan tullaan tietysti kaikki tekemään kuin rosvopäälliköt!

-Mika