Vaatemerkit / suositko merkkejä vai ostatko halpahallista?

308 posts, 16 pages, 181,435 views

kor_

#301 • • kor_ Taistelija
Muuten ei merkillä ole paljoa väliä, mutta T-paidoissa valitsen lähes aina MEXXin paidan. Niissä on aina tosi tyylikkäät kuviot eikä turhaa tekstiä ja saumat ja ompeleet on aina siistit. Vanhimmat paidat ovat kestäneet jo yli kolme vuotta ihan hyvässä kunnossa. Ja kaiken lisäksi paidoista on yleensä olemassa "slim fit" versio joka näyttää hyvältä tällaisen hoikan miehen päällä *nauru*
Mikcore

#302 • • Mikcore Eternity has passed
Tulin tänään siihen lopputulokseen, että ulkomailta löytyy paljon laajempi valikoima kuteita suomesta... Eli pitää sitten säästellä seuraavaa ulkomaanreissua varten ja ostaa tukuttain kuteita sieltä *hymy*

Olis tehnyt kyllä mieli ostaa Louis Vuittonilta uusi
kauluspaita, mutta hinta pisti vielä miettimään x)
Ehkä sit ens kerralla :)
Minnalilla

#303 • • Edited Minnalilla
Mulle on ainakin ihan sama et minkä merkkisiä vaatteet on! *hihu* ,
mutta ne pitää olla hienoja, "omanlaisia" ja mukavia päällä *nauru*

--
tilulileii!

Ozie

#304 • • Ozie
Itseltäni löytyy tällä hetkellä suurin osa näitä "merkkivaatteita": Diesel, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Armani, Gant, DKNY jne.

Ei noista tule usein sen enempää maksettua mitä maksaa jotkut random Selectedin tuotteet kun vaan tietää mistä ostaa. Esim Hilfigerin farkuista ja neuleista taisin maksaa 20 €/kpl (ja ei, ei ollu mitään piraatteja Turkin torilta). Osa noista merkeistä on vielä hyväksi ja kestäväksi todettuja esim. Dieselin farkut on kestäny aina hyvin.
Mikcore

#305 • • Mikcore Eternity has passed
*haluaa uusia vaatteita*

...ja mielellään nyt! *hih*

#306 • • ville olen oikeasti ujo
Työmatkalta barcelonasta löytyi kerrankin nahkatakki, joka istui hyvin ja näyttä joltain muulta kuin mannetakilta eli tuli ostettua. Oon kyllä äärettömän tyytyväinen :)
Hitchhiker

#307 • • Hitchhiker
Itse vertailen useasti esim. t-paitojen kankaiden paksuuksia ja se kertoo jo jonkin verran, että kannattaako kyseisestä tuotteesta edes maksaa brändin takia. Tiettyjä tuotteita tulee ostettua merkkivalmistajilta, no eihän se brändi kerro kaikkea edes hintansa puolesta (halpavalmistajalta saattaa löytyä parempaa kangasta taikka/ ja paremmin ommeltua tavaraa mutta, tiedätkö kummassakaan tapauksessa, mistä tuote tulee ("eettinen" puoli)).

Brändi on sinäällään jännä asia, silloin isot rahat liikkuvat ja ostaja maksaa ylihintaa (ehkä) ostamastaan tavarasta, vain ehkä merkin takia (toki maksan mieluummin enemmän lähialueilla tuotetusta tavarasta, kuin siitä että muksut taikka muut alipalkatut alueet tuottavat vaatteeni (ja juu, toki näitäkin on tullut ostettu, valitettavasti välillä on vaihtoehtoja ja toisaalta ei. Tuotetietoisuus)).

Brändit toki yleensä kertovat laadukkaasta tuotteesta (no joo pieni ristiriita alkutekstin ja lopputekstin kanssa, mutta ymmärtänette) mutta pettymyksiäkin on tullut vastaan ja tiettyjen brändien "boikotoiminen" on tuota kautta noussut itselle.

Vaatteet ovat vain kuitenkin kulutustavaraa, joita jokainen pitää päälllään ja melkein jokainen seuraa mitä brändiä sinä pidät päälläsi nykypäivänä (tosiasia vai ei? Enpä tiedä, vain kommentti). Itse lähinnä etsin vaatteista sellaisia, jotka ovat mukavia päälläni ja pidän niiden ulkonäöstä (hmm. taasen argumentoin itseäni vastaan, ehkä).

Sekavaa tekstiä molemmin puolin *lmao*, tierä ny sitte itekkään mitä tulisi kannattaa, taikka miten seurata vaatteiden tuotantoa. Etiikka vs. "ostamispakko".

Huom. saattaa sisältää: Sekavaa tekstiä, sekavaa argumentointia ja muuta paskaa *vink* = pohdiskelua.
Minnalilla

#308 • • Edited Minnalilla
Ei merkillä ole väliä, kuhan on vaan hienoja, kivoja ja mukavia päällä.

hmm.. mihikköhä tän kysymyksen nyt tunkis. *ding*
Kellään tietoa mistä sais jotain kaavoja reivihousuihin? Joo, en osaa itse tehdä kaavoja *toktok*

--
tilulileii!