Mitä mieltä olet täysin tietokoneella tehdystä musiikista?

111 posts, 6 pages, 23,766 views

nomic

Posts: 4,120

#81 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

hardikaveri, 7.4.2005 10:16:
mä puhuinkin laadusta...


laatua on myös softa-puolella...


kotikäyttöön plugarit käy.. mutta studioissa jossa vielä sit nauhotetaan raidat erikseen, siellä tuskin pariin vuoteen vaihdetaan plugeihin..


mitä itse olen nyt käynyt eräällä melko korkeatasoisella(suomen mittapuissa) studiolla, sieltä löyty rautakompuraa ja softakompuraa. ystävä, kenen kanssa käytiin siellä, kertoili, että nykyään alkaa jo softa-plugarit olla samaa tasoa, ellei korkeammallakin (ainaskin hänen töihinsä paljon sopivampia)

ja minäkin puhun laadusta *vink*
nomic

Posts: 4,120

#82 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

hardikaveri, 7.4.2005 10:21:
saahan sitä laatua mixdowniin, mutta en usko ennen kun kuulen että jotkut studiot muuttuis täysin digixxx masteroinnissa



"mä en usko että jumala on olemassa, ennenkuin näen sen!"

Sony dmx-r100 -äänitiski(täysin digitaalinen(ei analoginen? missä lämpö?), sisältää omia kompuroita, gatea, + muita efektejä, graafinen käyttöliittymä, jolla voidaan kontrolloida äänitiskiä, jota kontrolloidaan vaikkapa kynällä jne..) en löytänyt tuosta nyt sitä videota, jossa on selvitetty hyvin asioita, tuosta pöydästä.

Wavesin plugari-paketti (yllättävän hyviä työkaluja, parhaiten jäänyt mieleen rComp ja
ultramaximer, paskaakin löytyy, mutta tosi hyvä kuva jäänyt noista)

Cubase sx-sarjasta joku, sekvenseriksi (voi se olla joku muukin, tää nyt on vertaus)

toi on melko kiva yhdistelmä. (tottakai siellä on muitakin laitteita, nää nyt tuli vaan ekana mieleen, kun oli kerran masteroinnista kyse) *plur*
COBALT

Posts: 1,407

#83 • • COBALT akitaattori
Aina vaan ja iankaikkisesti jotkut jaksaa vääntää kättä aiheesta konemusa vs. muu musa!
Kone on instrumentti siinä missä kitarakin!
Musa on joko laadukasta tai sitten ei riippumatta siitä millä työkalulla se on tehty!
Se että joku ei tykkää periaatteellisista tai muista syistä jostain musasta, ei oikeuta sanomaan että se on huonoa!
Omat mieltymykset eivät ole riittävä kredibiliteetti arvostella toisen teosta huonoksi!

--
Parhaat bileet tehdään aina korvien välissä...!

MfLI

Posts: 502

#84 • • MfLI www.SoundChilds.net

COBALT, 7.4.2005 14:24:
Aina vaan ja iankaikkisesti jotkut jaksaa vääntää kättä aiheesta konemusa vs. muu musa!
Kone on instrumentti siinä missä kitarakin!
Musa on joko laadukasta tai sitten ei riippumatta siitä millä työkalulla se on tehty!
Se että joku ei tykkää periaatteellisista tai muista syistä jostain musasta, ei oikeuta sanomaan että se on huonoa!
Omat mieltymykset eivät ole riittävä kredibiliteetti arvostella toisen teosta huonoksi!



Nimim. COBALT seuraava ei tarkoita sinua vaan otin quoten yleensä liittyen asioiden perusteettomaan kritiikkiin, jota muuten näillä Suomalaisilla palstoilla näkyy huomattavan paljon.

Yleensä kärkkäimmät päänaukojat ovat tällaisilla palstoilla juuri niitä sääliöitä joilla ei yksinkertaisesti ole talenttia toteuttaa itseään ja sitten katkeruutta puretaan nimimerkin takaa mitä uskomattomammin tavoin.

En sinänsä halua kritisoida oikeutta käyttää nimimerkkiä, mutta se mahdollistaa tämän ja siksi pelkästään nimimerkillä esiintyviin kannatta yleensä suhtautua kuin sarjakuvahamoihin -huvittuneesti - kirjoittivat he sitten ihan mitä (roskaa) tahansa.

Joskus on hauska antaa täyslaidallinen takaisin ja huomata kuinka yleensä heti vedetään herne nenään megamittakaavassa. Suoranaiset perustelemattomat asiattomuudet ovat tietysti sitten ihan oma lukunsa jotka on syytä oikaaista, mutta niidenkin osalla muistettakkoon, että kyse on vielä suuremalla todennäköisyydellä jälleen vain huomionkipeästä typeryksestä jolta taas kerran ovat jääneet mielialalääkkeet ottamatta ja mopo karkaa ressukalle liian kovassa vauhdissa käsistä.

Lohdullista tässä on se, että sillä hetkellä kun tajuaa melko monien kynien olevan yksinäisiä ja vain itseas. kaipaavan huomiota ehdoin tahdoin, on helppo soveltaa BS 11:12 sääntöä ja jättää nämä tyhjän lätisijät ihan omaan arvoonsa.

-Mika *Koirat haukkuu, karavaanit kulkee*
Individual

Posts: 10,942

#85 • • Edited Individual HYPNO!

MfLI, 7.4.2005 12:44:
---
Individual, 7.4.2005 12:22:


Tää ei kyllä kauheasti kuullosta siltä studiomaailmalta mihin meikäläinen tutustui Joensuussa opiskeluvuosina, eikä alalla 20 vuotta olleen miksaajankaan opetusta kuunnellessa kyllä mistään ylimääräisistä tyypeistä kahvia keittämässä puhuttu. *lmao* Mutta ilmeisti tarkoitit ulkomaita vai...Varmaankin se vaatekoppi voi välttää loppumiksausvaiheessa, mutta jos puhutaan ihan moniraitaäänittämisestä tulee eteen ihan muut tilakysymykset, etenkin rumpunauhoitusten ja laulujen suhteen. Kitaran ja beissin nyt voi lyödä vaikka linjatasoisena pöytään jos siltä tuntuu...

Edit: Typotusta

---


Totta puhut. Kyllähän tietty livebändin matskun saaminen ensin kunnolla digitaaliseksi vaatii järjestelyjä joissa äänitystekniikka on oma lukunsa. Mutta siinäkin tilaratkaisuksi kelpaa kyllä huolella sisustettu autotalli jos ei ihan vaatekomero. Hyvät mikitykset ja niiden rauta akustiikan lisäksi ratkaisee.
-Mika



Totta puhut.
Esimerkiksi nyt pienessä nosteessa olevan ja pian toisen täyspitkänsä julkaisevan Katla-yhtyeen ensimmäisen ep:n rummut nauhoitettiin koulun b-studion keittiössä. Itse en ollut puikoissa, mutta kyllä se ratkaisu toimi. *nauru*
Edit: Oikea mikki oikeassa paikassa, sillä pääsee jo helvetin pitkälle. Eli ensin mars mars kauppaan ja setti Shuren mikkejä mukaan. *joo*
MfLI

Posts: 502

#86 • • MfLI www.SoundChilds.net

Individual, 7.4.2005 15:11:



Totta puhut.
Esimerkiksi nyt pienessä nosteessa olevan ja pian toisen täyspitkänsä julkaisevan Katla-yhtyeen ensimmäisen ep:n rummut nauhoitettiin koulun b-studion keittiössä. Itse en ollut puikoissa, mutta kyllä se ratkaisu toimi. *nauru*
Edit: Oikea mikki oikeassa paikassa, sillä pääsee jo helvetin pitkälle. Eli ensin mars mars kauppaan ja setti Shuren mikkejä mukaan. *joo*



Super. Sitten viimeaikoina hypetty kotistudion miksausapu: Nykyään saa referenssikaappeihin liitettäväksi akustiikkaprosessoreita joilla voidaan luoda digitaalisesti lähes millainen "kuuntelusali" tahansa oli oikeasti kyseessä sitten komero - autotalli tai keittiö:)

Myönnän etten ole itse kokeillut, mutta toimivat kuulemma hyvin jos huoneen sisustus ei ole aivan täysin studio-olosuhteita täyttävä.

-Mika
Turan Palloseura

Posts: 562

#87 • • Turan Palloseura LU

COBALT, 7.4.2005 14:24:
Aina vaan ja iankaikkisesti jotkut jaksaa vääntää kättä aiheesta konemusa vs. muu musa!
Musa on joko laadukasta tai sitten ei riippumatta siitä millä työkalulla se on tehty!
Se että joku ei tykkää periaatteellisista tai muista syistä jostain musasta, ei oikeuta sanomaan että se on huonoa!
Omat mieltymykset eivät ole riittävä kredibiliteetti arvostella toisen teosta huonoksi!



Ehkä mä en o lukenu tätä topikkia tarpeeks tarkkaan, mutta mä en ainakaan ole huomannu tässä edes kauheesti erimielisyyksiä asian tiimoilta. Alun sarkastisia kommentteja lukuunottamatta. :) Eiköhän tämmösellä klubiskeneforumilla kaikki ole aikalailla samaa mieltä siitä, että se on aivan yks ja sama millä sen äänen generoi.
MfLI

Posts: 502

#88 • • MfLI www.SoundChilds.net

turan,
Ehkä mä en o lukenu tätä topikkia tarpeeks tarkkaan, mutta mä en ainakaan ole huomannu tässä edes kauheesti erimielisyyksiä asian tiimoilta. Alun sarkastisia kommentteja lukuunottamatta. :) Eiköhän tämmösellä klubiskeneforumilla kaikki ole aikalailla samaa mieltä siitä, että se on aivan yks ja sama millä sen äänen generoi.



Tää menee tietty ihan ot:ksi itse asian suhteen, mutta sarkasmi on juuri se huumorilaji, jota on hemmetin vaikea kontrolloida kirjoitettaessa, koska koko muu (kehon)kieli jää käyttämättä.

Kuiva kommentti näyttää kirjoittajasta itsestään ehken tosi hauskalta ja coolilta, mutta lukijat näkevät vain sen että se on cool tai yrittää olla.

Ehkä eniten tämäntyyppistä materiaalia löytyy Suomessa Arvopaperi.fi -palstalta, jossa kirjoitetaan sijoittamisesta. Vilkaiskaa Yleinen keskustelu palstaa niin näette miltä sarkasmi näyttää kirjoitettuna - se on välillä ihan uskomatonta huttua.

-Mika
Placeboman

Posts: 142

#89 • • Placeboman
---

HÖPÖHÖPÖ!

perustuuhan hardiskin numeroihin. kato ympärilles, kaikki elektroniikka mitä näät perustuu numeroihin, eikö ole epäluotettava tunne? mä luotan laitteistooni, pitää laitteistoakin huoltaa, jos et huolla ei se toimikkaan niinkuin pitää. esimerkki: hanki auto [jos ei ole jo] koita ajaa sillä 10 vuotta joka päivä säännöllisesti yli 100km ja voidaan alkaa jo laskea koska ekat ongelmat tulee, ellet hoida/huolla/tee sille jotain säännöllisesti.


---
Niinhän toi kovalevy perustuu numeroihin,ja ei oo kovin luotettava,meillä on koneessa vissiin vähän eri käyttöasteet,mulla ainakin on koneesta on välillä hävinny tiedostoja,vaikka en ole koneella muutamaan päivään mitään tehnyt(reasonista häviää synan soundit,ja kone sanoo et dll.tiedosto puuttuu?)
Ps:En ite ajattele autoilua matikkana,jos tolleen miettii niin meidän elämähän on sitte pelkkää matikkaa?,
että HÖPÖHÖPÖ itelles.


[/quote]

--
Don´t forget to be the way you are......

Coma

Posts: 705

#90 • • Coma

nomic, 7.4.2005 13:58:
---
hardikaveri, 7.4.2005 10:16:
mä puhuinkin laadusta...

---

laatua on myös softa-puolella...



Faktaa on, et softa ei pääse vielä tänä päivänä samaan kastiin kun rauta, vaikka 'laatua' sieltäkin jo rupeaa löytymään. Oli sit kyse prosessoinnista tai saundeista. Helpoiten sen huomaa vertailemalla esim analogisynan ja analogimallintavan saundia, talk about phat ensinmainitun ollessa kyseessä!
nomic

Posts: 4,120

#91 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

Coma, 7.4.2005 20:02:


Faktaa on, et softa ei pääse vielä tänä päivänä samaan kastiin kun rauta, vaikka 'laatua' sieltäkin jo rupeaa löytymään. Oli sit kyse prosessoinnista tai saundeista. Helpoiten sen huomaa vertailemalla esim analogisynan ja analogimallintavan saundia, talk about phat ensinmainitun ollessa kyseessä!



totta. mutta sain semmoisen käsityksen(en tiedä oliko tarkoitus, vai sotkiko muu topickissa olevat viestit mielen) että softalla ei laatu ole vielä kovin hyvä, rauta on se ainoa ja oikea. :)
nomic

Posts: 4,120

#92 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

Jahman, 7.4.2005 19:56:


Niinhän toi kovalevy perustuu numeroihin,ja ei oo kovin luotettava,meillä on koneessa vissiin vähän eri käyttöasteet,mulla ainakin on koneesta on välillä hävinny tiedostoja,vaikka en ole koneella muutamaan päivään mitään tehnyt(reasonista häviää synan soundit,ja kone sanoo et dll.tiedosto puuttuu?)


Onkos sama kone kytketty nettiin, tai jollain tavalla ollut netin kanssa tekemisissä?


Ps:En ite ajattele autoilua matikkana,jos tolleen miettii niin meidän elämähän on sitte pelkkää matikkaa?,


Mä nyt ajattelen paljon kaikkea matikkana, sen takia sen mukainen esimerkki myöskin. :)
Ja mun elämä on melko matikkaa, sekvenserissä lasken kaiken kahteen/neljään/kahdeksaan/kuuteentoista jne. ja mä taas nään ympärillä asioita joihin liittyy tiettyjä laskuja. *hymy*


että HÖPÖHÖPÖ itelles.


Otan sen takasin, voin käyttää sitä taas joskus, kun tulee sen aika.

Placeboman

Posts: 142

#93 • • Placeboman
Ei ollu silloin kone nettiin kytketty,nyt kyllä on.Toi homma jäi pieneks mysteeriks?Ei saatu kaverin kanssa ikinä selville miks kone kilahti sillälailla?No,nyt toimii,kuinka kauan,en tiiä....heh...*vink*
No,ei enää matikkajuttuja,se ei oo ikinä ollu mun lempiaihe.*hih*

--
Don´t forget to be the way you are......

dear pepin

Posts: 122

#94 • • dear pepin Mierda pura 100% del disco!


Tää ei kyllä kauheasti kuullosta siltä studiomaailmalta mihin meikäläinen tutustui Joensuussa opiskeluvuosina, eikä alalla 20 vuotta olleen miksaajankaan opetusta kuunnellessa kyllä mistään ylimääräisistä tyypeistä kahvia keittämässä puhuttu. *lmao* Mutta ilmeisti tarkoitit ulkomaita vai...Varmaankin se vaatekoppi voi välttää loppumiksausvaiheessa, mutta jos puhutaan ihan moniraitaäänittämisestä tulee eteen ihan muut tilakysymykset, etenkin rumpunauhoitusten ja laulujen suhteen. Kitaran ja beissin nyt voi lyödä vaikka linjatasoisena pöytään jos siltä tuntuu...

Edit: Typotusta



Me oltiinki samassa koulussa sitte. *joo*

Mitä tulee iänikuiseen softa/rauta-keskusteluun, niin itse olen 8 vuoden aikana käyttäny pelkkää softaa (lukuunottamatta joitain säälittäviä groovebox-säätöjä). Rautahan on nykyään pelkkää ykköstä ja nollaa siinä missä tietokoneetkin. Kannattaakohan se laitteen suoltama ääni ensin muuttaa analogiseksi (ulostulosta) ja taas nauhoittaa digitaaliseksi sekulle, kun saman voi tehdä täysin digitaalista porttia käyttäen.

On tietysti olemassa laitteita joita ei pysty kuuna päivänä mallintamaan. Näitä ovat putkikompressorit (kompurat ehkä yleensäkkin, saa nähdä mitä on tulossa), ne AIDOT analogisyntikat, analogiset kelamankat, ja muut analogiseen meininkiin perustuvat laitteet. Muu on pelkkää digitaalitekniikkaa ja siis näin ollen täysin korvattavissa/ mallinnettavissa. Soundi onkin sitten vaan suoraan verrannollinen koneen da-muuntimeen.

Tokihan nuppien vääntely on ihanaa, trendikästä ja inspiroivaa, mutta sitä voi harjoittaa aivan yhtä hyvin laadukkaalla midikontrollerilla jos näin haluaa. Itse olen ostamassa hyvänlaatuista useampikanavaista mikseriä tuon vanhan ritsan tilalle, että saisin levitettyä koneen kahdeksan ulostuloa pöytään ja tätä kautta taas koneelle. Tässä suhteessa vanhan kansan tekniikka omasta mielestäni osoittaa vielä kyntensä ja adda-muunnos on suhdehyödyllistä (tietenkin riippuen tiskistä ja äänikortista). Miksit saavat ilmaa alleen, kun instrumentit eritellään omiin kanaviinsa. Ero on ehkä pieni, mutta omaan korvaan huomattava. Ja niitä nuppejakin saa ruuvvailla.. *plur*

--
This is where the magic happens *

dear pepin

Posts: 122

#96 • • dear pepin Mierda pura 100% del disco!


Rahtikadulla vai Salmisen salilla? *vink**hih*



Rahtikadul. *joo*

--
This is where the magic happens *

dear pepin

Posts: 122

#98 • • dear pepin Mierda pura 100% del disco!

Individual, 7.4.2005 22:19:

-clip

Olis teillä herrat Väänänen ja Perkkiö opettaas? Meillä oli Kuronen aluksi ja sitten noi kaksi em.



Herrat oli joo. Kurosen opetuksesta en koskaan päässyt osalliseksi. Valmistuin tuos jouluna. *hymy*

--
This is where the magic happens *

Individual

Posts: 10,942

#99 • • Individual HYPNO!

Dear Pepin, 7.4.2005 22:23:
---
Individual, 7.4.2005 22:19:

-clip

Olis teillä herrat Väänänen ja Perkkiö opettaas? Meillä oli Kuronen aluksi ja sitten noi kaksi em.

---


Herrat oli joo. Kurosen opetuksesta en koskaan päässyt osalliseksi. Valmistuin tuos jouluna. *hymy*



Mä olin siellä 1999 vuodesta alkaen, eli ekalla kurssilla. Oli ihan hienoa aikaa, vaikka loppuvaiheessa alkoi Joensuu ahistaa. Onneks sai duunii Kotkasta ja pääs tenttii loppukurssit. Ei ollu nimittäin ihan niin hienoja kamoja vielä silloin kun me aloitettiin. Yks spiritin tiski, g3 macci ja 16 raituri ( onhan tossakin jo tietysti...) , mutta siitä se lähti.
dear pepin

Posts: 122

#100 • • dear pepin Mierda pura 100% del disco!

Individual, 7.4.2005 22:28:

-clip



Joensuuahdistus on tuttua mullekki. *nauru* Tosin heti kun sielä aloin viihtymään piti muuttaa pois. Kuulin joo et teil oli ollu asiat aika ankeesti.. Ei meilläkään nyt mitään täydellistä koulunkäyntiä ollut, mutta ainakin oli laitepuoli hyvin. *hymy*

--
This is where the magic happens *