We are Soulless ( Valley of the dead / Hard nrg?)

20 posts, 1 page, 5,353 views

Juhgu

Posts: 7,921

#2 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Ensin pitää valittaa siitä, että tuo pisteiden käyttösi on luotaantyöntävää. Niitä kuuluu käyttää yksi (1) kerrallaan. Jos biisin kuvaus on "Melomättö.......", ei ole mikään ihme että kukaan ei halua ottaa selvää, miltä se kuulostaa.

Biisi itsessään on ihan menevä ja tunnelma on mukavan synkkä. Parhaimmillaan 2-3 minuutin kohdalla, tuon tyyliset melodiat iskevät minuun lähes aina. Mutta tuo biisin aloittava instrumentti on ihan kammottava ja pilaa biisin joka paikassa missä se kuuluu. Saa se soitin jotain tuon tyylistä olla, mutta ei tuo. Vaihda se, ja biisi paranee hitosti *hymy*.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Placeboman

Posts: 142

#3 • • Edited Placeboman
Kai nyt musiikissa saa kokeilla jotain muutakin ku aina sitä samaa?Mun mielestä on hyvä juttu kokeilla muitakin instrumentteja ku aina niitä suhinoita ja sihinöitä,klassisista soittimistahan trancemelodiat ynnä muut on lähteny anyway?Täysi ympyrä,katsos....?Pisteitä en ole ite laittanut,en tod.tiedä mistä ovat tulleet,ja kolmanneksi,onko se nyt niin hirveää jos biisin luokitus on jotain muuta kuin sen"pitäisi"olla,onko noi
biisit nyt sitten hard nrg:iä,vai jotain.aivan sama mulle,ei nimi miestä pahenna,tai biisiä.....

--
Don´t forget to be the way you are......

Juhgu

Posts: 7,921

#4 • • Juhgu Virnistelijä
En sanonut että sen soittimen pitäisi olla joku suhina tai sihinä, sanoin vaan että se on ihan kammottava. Sen jälkeen sanoin vielä, että joku toinen sen tyylinen voi kyllä olla. (Ehkä).

Pistejonoja kirjoittelet ihan itse kokoajan.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Placeboman

Posts: 142

#5 • • Placeboman
Siis sä tarkotat noita pisteitä lauseiden lopussa?No mitä niillä nyt on väliä???Eihän ne nyt kenenkään elämää pilaa?Se on mun tyyli kirjoittaa?Se ei tule muuttumaan.........?

--
Don´t forget to be the way you are......

nomic

Posts: 4,120

#6 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

Jahman, 6.4.2005 18:37:
Siis sä tarkotat noita pisteitä lauseiden lopussa?No mitä niillä nyt on väliä???Eihän ne nyt kenenkään elämää pilaa?Se on mun tyyli kirjoittaa?Se ei tule muuttumaan.........?



Jos haluat saada palautetta raidoistasi, niin parempi kirjoitella otsikkoon Artisti(tähän artisti-nimesi) - Raidan nimi(biisi jonka viskaat tänne) ja vaikkapa vielä tyylisuuntaus sulkuihin. ei mitään muuta [lafka ehkä vielä] Näin tajuaa, että kyseessä on joku biisi. Sitten muista se, että kirjoitat yleiselle foorumille, vältä siit turhia merkkejä, jotkut ei pidä siitä ja jättää biisin lataamatta tai saa samantien negatiivisen kuvan, siitä mitä teet.


Kai nyt musiikissa saa kokeilla jotain muutakin ku aina sitä samaa?Mun mielestä on hyvä juttu kokeilla muitakin instrumentteja ku aina niitä suhinoita ja sihinöitä,klassisista soittimistahan trancemelodiat ynnä muut on lähteny anyway?


Olisi suotavaa jos sitä samaa olisi vähemmän. Erilaisuus on hyvä juttu, yleensä.
Ja kyllä melodiat on ihan "kone-soittimista" mulla ainaskin lähtenyt.


onko se nyt niin hirveää jos biisin luokitus on jotain muuta kuin sen"pitäisi"olla


Genre-määrittelyt on siitä hyvä, että voit suoraan kohdistaa raidan ihmisille jotka kuuntelevat jotain samantyylistä. esim. Jos mut laitettais kuuntelee jotain housee, voisin sanoa "Ei iske, Junnaa ja mun mielestä noi tsiutsiu-jutut tulee ihan omituisesti. :(" Mut joku, joka tajuu housesta enemmän, tai ylipäätänsä tykkää siitä, laitetaan kuuntelee samaa biisiä, se voi tykätä siitä paljon ja löytää siitä ne eri ulottuvuudet.

Sitten ite biisi:

- Stse olisin halunnut enemmän svingiä haitsuihin. (saisi biisin pyörimään kivasti, nopeus-illuusio ja voimaa tulee)
- Syniin automaatioita (jotain pientä kikkailua elävöittämään)
- Kickiin enemmän bassoa, nyt on vähän toktok, ainaskin mun äänentoistolla (vertailin muihin biiseihin ja tuli ikävä bassoa *ulisee* )
- Alussa oleva syna melkein pakottaa vaihtamaan biisiä. :(
- Vähän yli keskivaiheilla olevassa suvannossa on nättiä melodiaa, pidän. helposti tota voi monipuolisoida tosta jota kannattaa yrittää, antaa lisää potkua biisille(ja tuntuu että näin on vähän jo yritettykin, mutta lisää nuotteja sekaan, sävel-asteikot näyttää olevan melko hyvin hallussa).
- Saw-synan nuotit ei iske, alussa tuntuu että melko randomilla heitetty ja annettu olla, propsit pienistä variaatioista.
- Yksityiskohtia reilusti lisää, tuntui että ne pystyi nyt laskemaan yhdellä kädellä. (fillejä, pikku heitot, varioimista, pieniä ääniä jota tulee tyyliin muutaman kerran koko biisin aikana jne.)
- Spiikkistä vähemmän riipivämpi. jos siinä on disti päällä, puolita sen teho ja ota ala-ääniä reilusti mukaan. korvat ei tykännyt kun kuuntelin luureilla biisiä. :(

Eli. Tuntuu, että alku on aika irti muuten biisistä. Takaisin sekvenseri ja synat auki, hiomista löytyy.
Mutta biisillä on tosi hyvä idea ja nostan peukkua projektille. *hymy*
Placeboman

Posts: 142

#7 • • Placeboman
Kiva saada jotain kommenttia?Täytyy kyllä sanoa että tämä biisin lokerointi on vissiin arka asia,heh.Tänään on tullut muitakin valituksia ko.aiheesta.Sitten tosta biisin ja artistin nimestä:sen takia olen muokkaillut niitä
nimiä koska jengi ei oo kommentoinut biisejä,pakkohan silloin on jotain tehdä,eiks niin,koska täällähän mainostetaan omaa musaa.Sitten siitä musiikista,mikä on se Pääasia,oon kokeillu jo vuosia sitten biiseissä
niitä lisäjuttuja,biiseissä on joskus ollu kolmekin melodiaa limittäin,silloin aloin kyllä aatteleen että kyl pienemmälläki pitää pärjätä,kuuntelee vaikka The Policea niin sen huomaa aika nopeesti.Olen koko ikäni soittanut oikeita soittimia niin oon varmaan vähän eri linjoilla näissä konebiiseissä,mut sekaan mahtuu varmaan?Ja se alkusaundi tossa biisissä,se leadisyna,se on mun mielestä ihan hyvä,se saundi on tarkotuksella vähän outo alussa koska biisissä on sellanen juoni että se saundi paranee vähitellen,se on sitä minimalismia!Haitsut on liian kovalla,sen huomasin ittekin,ja kickiin ehkä alapäätä lisää,oot oikeessa.
Ja ne nuotit jotka on"randomilla"heitetty,ne ei oo randomia,ne on "asteikko"mitä kitaralla tulee tykitettyä,kitarasta on niin helppoa kattoa melodiat ja kääntää ne synille,niin niistä tulee ees vähän erilaisia..No,kiitti kommenteista,ei jaksa sepittää enempää.

--
Don´t forget to be the way you are......

Pablo

Posts: 1,875

#8 • • Pablo
Kun noi muut heittikin tuota palautetta teknisen toteutuksen kehittämisestä niin sanon vaan mielipiteeni melodiapuolesta. Kiehtovaa tavaraa. Alkuun kuuntelin että meneekö nämä oikeissa sävellajissa ja tuli sellainen fiilis että juuri ja juuri. Mutta se riittää ja tykkään. Lyhyestä virsi kaunis minä kuittaan.
Placeboman

Posts: 142

#9 • • Edited Placeboman

"Kun noi muut heittikin tuota palautetta teknisen toteutuksen kehittämisestä niin sanon vaan mielipiteeni melodiapuolesta. Kiehtovaa tavaraa. Alkuun kuuntelin että meneekö nämä oikeissa sävellajissa ja tuli sellainen fiilis että juuri ja juuri. Mutta se riittää ja tykkään. Lyhyestä virsi kaunis minä kuittaan"

Kiitti Pablo,sälli äkkäs sen jutun mitä mä oon tossa biisis hakenu,toi melodia on vähän erikoinen,mun mielestä jopa vaarallinen,mikä on aina hyvä juttu.

--
Don´t forget to be the way you are......

Avatar
#10 • • [isokoira] Guest
pidän. sopivan mättöä. :D
Avatar
#12 • • [isokoira] Guest
ollos hyvä *hymy*
Avatar
#13 • • [isokoira] Guest
heee!!!!! pitää kuunnella uudestaa. *pihkassa*
Johnzo

Posts: 13

#14 • • Edited Johnzo
helvetillisen yksitoikkoinen(johtuneeko siitä että tottunu száhalaan?) jää vähän juunnaamaan paikalleen rumpujen osalta. melodiasyna on erittäin huono omasta mielestäni.
tää on mun mielipide (älä ota sitä vakavasti)
Avatar
#15 • • astaroth Guest

Johnzo, 17.4.2005 17:10:
helvetillisen yksitoikkoinen(johtuneeko siitä että tottunu száhalaan?) jää vähän juunnaamaan paikalleen rumpujen osalta. melodiasyna on käsittämättömän überpaska omasta mielestäni.
tää on mun mielipide (älä ota sitä vakavasti)


Mutta mielipiteensä voi varmaan ilmaista vähän fiksummin, kuin tokaisemalla "käsittämättömän überpaska"?
GrimsouL

Posts: 468

#16 • • GrimsouL Hybridize, Fury, Electronica Exposed
Siitä melodiasta, kuvittelin miltä se kuulostais skitalla sahattuna. Eli toimii varmaa särkijän läpi ajettuna hyvin. Tässä voi kokeilla samaa et yrittäis saada ton pehmosen synasaundin vähän repivämmäks ja vielä efektointii / filtterointii mukaan tekemään siitä vielä mielenkiintoisemman!

Taustalla oli mukavan kuuloisia saundeja tuomassa tunnelmaa biisiin. Rumpuja voisi kokeilla monipuolistaa. Clappi on liian hento tämmöiseen "raskaaseen musiikkiin".

Joo ja ne spiikit oli liian kapean kuuloiset. Enemmän ponnetta niihin ja reverbbiä...

Hyvä biisi tästä tulee kun viilaa vaan saundeja!
Placeboman

Posts: 142

#17 • • Placeboman

Johnzo, 17.4.2005 17:10:
helvetillisen yksitoikkoinen(johtuneeko siitä että tottunu száhalaan?) jää vähän juunnaamaan paikalleen rumpujen osalta. melodiasyna on käsittämättömän überpaska omasta mielestäni.
tää on mun mielipide (älä ota sitä vakavasti)



Nojoo.......makunsa kullakin,ainakin sanoit tunteella ton jutun....*vink*. En ite kannata niitä 16:sta osa arpeggioita,ei kolise mulle,suunnilleen joka toinen tekee sellasia melodioita,( osa niistä ihan hyviä), mutta mä meen eri suuntaan,vannon minimalismin ja toiston nimeen,lol. Mä en tee näitä biisejä niinkään bilekäyttöön vaan kotikuunteluun.No,what the hell,parempi vaan että meitä musantekijöitä
on erityylisiä koska meitä on niin perkeleesti,muuten vois itku tulla ku kaikki tekis sitä samaa tyyliä.
Et vissiin tykänny siitä melodiasta?heheh.....niin ymmärsin.......Se on sellanen"veitsenterällä"melodia,se vaatii jonkunlaista "skaalakorvaa" että sen idean löytää,mutta kun se kuulee oikeassa mielentilassa niin
se voi olla aika peto se melodia.Eipä tässä muuta..kiitti kommentista............

--
Don´t forget to be the way you are......

Placeboman

Posts: 142

#18 • • Placeboman

migizz, 17.4.2005 18:12:
Siitä melodiasta, kuvittelin miltä se kuulostais skitalla sahattuna. Eli toimii varmaa särkijän läpi ajettuna hyvin. Tässä voi kokeilla samaa et yrittäis saada ton pehmosen synasaundin vähän repivämmäks ja vielä efektointii / filtterointii mukaan tekemään siitä vielä mielenkiintoisemman!

Taustalla oli mukavan kuuloisia saundeja tuomassa tunnelmaa biisiin. Rumpuja voisi kokeilla monipuolistaa. Clappi on liian hento tämmöiseen "raskaaseen musiikkiin".

Joo ja ne spiikit oli liian kapean kuuloiset. Enemmän ponnetta niihin ja reverbbiä...

Hyvä biisi tästä tulee kun viilaa vaan saundeja!



Ihan hyviä noi sun vinkit,ne rummut vois kyl tehdä vähän enemmän,siinä oot oikeassa,mutta mitä tulee siihen efektointi / filtterointi juttuun niin voin sanoa että on tullu tehtyä monta vuotta sellasia biisejä missä on filtterit,raskaat efektit+kikkoja niin perkeleesti,eli olen kyllästynyt niihin.Siinä on sellanen homma että kun olen tälläinen musiikkiin erittäin vakavasti suhtautuva sälli niin haluan kokeilla jo muita juttuja,mut ei mitään....sun vinkit on ihan hyviä,täytyy kattoo josko tekis sellasen helevetinmoisen sahauksen taas joku päivä pitkän tauon jälkeen?

Ps:jos filtterijutut on sun heiniä ni käy kuuntelee mun biisi"Poltergeist",se löytyy samalta sivulta???

--
Don´t forget to be the way you are......

Johnzo

Posts: 13

#19 • • Edited Johnzo

Astaroth, 17.4.2005 17:29:
---
Johnzo, 17.4.2005 17:10:
helvetillisen yksitoikkoinen(johtuneeko siitä että tottunu száhalaan?) jää vähän juunnaamaan paikalleen rumpujen osalta. melodiasyna on käsittämättömän überpaska omasta mielestäni.
tää on mun mielipide (älä ota sitä vakavasti)

---

Mutta mielipiteensä voi varmaan ilmaista vähän fiksummin, kuin tokaisemalla "käsittämättömän überpaska"?



lähinnä läpällä heitetty ilmaisu, en arvannut että joku ottaa sen tuolla tavalla
Placeboman

Posts: 142

#20 • • Placeboman
Riita poikki ja musaa väliin,heh.En menettänyt yöunia ton kommentin takia,lol.

--
Don´t forget to be the way you are......