Hullut päivät ja ostoslista

936 posts, 47 pages, 360,963 views

Lyylikki

Posts: 2,975

#841 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Wake-Up olis mullakin ollut mielessä *hmph*

Jo ihan pelkästään sen vuoksi, että meidän kämppä on niin pirun pimeä, että sinne pitäisi muutenkin hommailla valoja. Täytyy ehkä soittaa äiteelle. Usein on nimittäin käynyt niin, että mikä on ollut Helsingistä loppu heti keskiviikkona, niin vielä löytyy Tampereelta lauantaina. Sillain ne menee hypetykset ja tottumukset erilailla.
Avatar
#842 • • Edited REivaaja Guest

Anselmi, 8.10.2008 12:54:
---
Yallu, 8.10.2008 12:35:
Wake-Up lampun sain :D

---

No nyt mä tajuan mistä herätyslampusta täällä jorisette. Itse tuli pari vuotta sitten ostettua 5 eurolla ajastinpistorasian ja heitettyä kiinni valoihin jotka sitten meni päälle hiukan ennen herätyskelloa. Mut ei hirveästi tuu käytettyä kun syksyllä/talvella tulee just valoisaa sopivasti kun täytyy herätä, joten tulee nukuttua verhot auki.

Tossa wake-upissa taidetaan käyttää Philipsin Brite-litea joka on hieman eri asia kuin 40W hehkulamppu.

Joku oli tehnyt tutkimuksen tosin sinisien ledien vaikutuksista uneen ja oli huomattu että elimistö menee ihan sekaisin jos on kirkas (sininen) ledi huoneessa, eli ihan käypää tavaraa vaikuttaisi olevan.
Toinen tutkimus on tehty altistamalla pelkät jalat valolle ja sekin vaikutti selvästi unen laatuun.
iho kuitenkin on ihmisen aikaa mittailevat silmät (melatoniini. Ei kait siis melaniini. Mekanismia en tiedä) ja sitä on syytä kunnioittaa ;)
Että miettikääs vanhemmat sitä kun ostatte yövaloa lapsillenne ettei koulut kuse noinkin pienen asian takia. Itse olin aina ihan raivona kun pikkuveli tarvitsi valoa nukahtaakseen ja minä inhosin sitä yli kaiken. Oli äreä ja huonosti nukkunut aamuisin.

Jos laitat kirkaslampun siihen ajastimeen, niin se ajaa varmaan saman asian.
Lyylikki

Posts: 2,975

#843 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

REivaaja, 8.10.2008 15:44:
Tossa wake-upissa taidetaan käyttää Philipsin Brite-litea joka on hieman eri asia kuin 40W hehkulamppu.

Joku oli tehnyt tutkimuksen tosin sinisien ledien vaikutuksista uneen ja oli huomattu että elimistö menee ihan sekaisin jos on kirkas (sininen) ledi huoneessa, eli ihan käypää tavaraa vaikuttaisi olevan.
Toinen tutkimus on tehty altistamalla pelkät jalat valolle ja sekin vaikutti selvästi unen laatuun.
iho kuitenkin on ihmisen aikaa mittailevat silmät (melatoniini. Ei kait siis melaniini. Mekanismia en tiedä) ja sitä on syytä kunnioittaa ;)
Että miettikääs vanhemmat sitä kun ostatte yövaloa lapsillenne ettei koulut kuse noinkin pienen asian takia. Itse olin aina ihan raivona kun pikkuveli tarvitsi valoa nukahtaakseen ja minä inhosin sitä yli kaiken. Oli äreä ja huonosti nukkunut aamuisin.

Jos laitat kirkaslampun siihen ajastimeen, niin se ajaa varmaan saman asian.



Nii ja siis toi herätysvalohan alkaa hehkumaan 30 min ennen herätysaikaa vähäsen ja se valo voimistuu siinä koko ajan. Veikkaisin, että tossa on myös oma taikansa. Jotenkin ihminen kai kuvittelee, että on aamu ja aurinko nousee/päivä valkenee.

Mulla ainakin on niin, että jos mua nukuttaa ja valot rävähtää päälle, niin kyllä mä saatan havahtua, mutta silti jatkan uniani. Ajastinta tuskin saa syttymään hitaasti? Tiedä sitten.

Nyt kun tätä keskustelua on käyty, niin toisaalta en ole varma, että auttaisiko moinen valo mua minkään vertaa, koska mulla kuitenkin tillittää katulamppu suoraan ikkunan tasalla, eikä se häiritse mua millään lailla.
Avatar
#844 • • REivaaja Guest

IsoLL, 8.10.2008 16:07:
Nii ja siis toi herätysvalohan alkaa hehkumaan 30 min ennen herätysaikaa vähäsen ja se valo voimistuu siinä koko ajan. Veikkaisin, että tossa on myös oma taikansa. Jotenkin ihminen kai kuvittelee, että on aamu ja aurinko nousee/päivä valkenee.

Mulla ainakin on niin, että jos mua nukuttaa ja valot rävähtää päälle, niin kyllä mä saatan havahtua, mutta silti jatkan uniani. Ajastinta tuskin saa syttymään hitaasti? Tiedä sitten.

Nyt kun tätä keskustelua on käyty, niin toisaalta en ole varma, että auttaisiko moinen valo mua minkään vertaa, koska mulla kuitenkin tillittää katulamppu suoraan ikkunan tasalla, eikä se häiritse mua millään lailla.



Musta tuntuu että se on enemmänkin mukavuustekijä.

Normi ajastinta ei joo saa pehmeään starttiin.

Voi olla että sä oot tottunut siihen, tai sen valon intensitiivisyys ei ole tarpeeksi. Mene ja tiedä.
Kokeilemalla miten sen valon blokkaaminen vaikuttaa vois saada jotain tulosta :DDDDD

Mutta tosissaan ei veljeäkään se haitannut yhtään. kuitenkin faktana tiedetään melatoniinin akuutti unettava vaikutus.
josbe

Posts: 1,982

#845 • • josbe suomalainen juhlakinkku

IsoLL, 8.10.2008 15:32:
Wake-Up olis mullakin ollut mielessä *hmph*

Jo ihan pelkästään sen vuoksi, että meidän kämppä on niin pirun pimeä, että sinne pitäisi muutenkin hommailla valoja. Täytyy ehkä soittaa äiteelle. Usein on nimittäin käynyt niin, että mikä on ollut Helsingistä loppu heti keskiviikkona, niin vielä löytyy Tampereelta lauantaina. Sillain ne menee hypetykset ja tottumukset erilailla.


Soita jo tänään, koska wake-up oli pelkästään keskiviikon tarjous. ;)
Freja

Posts: 8,775

#846 • • Freja Sihteeri
Ymmärsinkö nyt oikein, että Verkkokaupasta ostetussa 40Dssä ei oo manuskaa mukana? O_o *ding*

Mukana tulee Verkkokauppa.comin laatima suomenkielinen käyttöohje sähköpostitse tai paperimuodossa erikseen pyytämällä. Ei sisällä suomen- tai ruotsinkielistä valmistajan ohjekirjaa. Lisäksi tuotteelle saa aina ilmaista teknistä tukea puhelimitse tai sähköpostilla suomeksi, ruotsiksi, englanniksi tai venäjäksi takuuaikana.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Mao & Taikahattu

Posts: 1,092

#847 • • Edited Mao & Taikahattu UG-///

Freja, 8.10.2008 19:15:
Ymmärsinkö nyt oikein, että Verkkokaupasta ostetussa 40Dssä ei oo manuskaa mukana? O_o *ding*



Ymmärsit ihan oikein!

edit: Niin joo, syytä tähän en kylläkään tiedä...

--
Eilen oli, tänään ei, ei voi tietää... *täh*

Freja

Posts: 8,775

#848 • • Freja Sihteeri

MaoTse, 8.10.2008 19:33:
Ymmärsit ihan oikein!



Et sinne meni sekin hieno ale :D
Tai no siis, miehet voi käydä ostaas verkkokaupasta jos mielii. Naiset käy Stockalta ni saa sen manuskan (ku miehet ei niitä kuitenkaan siis lue). Tai si Rajalasta, niiku mä tänään. Iha sama hinta ku Stockallakin, ei sittenkään siis tarvi mennä aamul keskustan lähellekään *hihu*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

remotion

Posts: 5,283

#849 • • remotion nostatus guru
kävin tänään sompailemassa keskustan stockalla päivällä. piti ostaa sen sarastelamppu mutta nehän oli sitten loppuneet jo päivällä.
huomioiden lisääntyneen hiki/stressi-arvojen ja pysäköinnin hinnan, olisin saanut sen jo halvemmalta jostain muualta. taidan taas skipata ainakin seuraavat 5 vuotta nuo hullutpäivät
Crazybattery

Posts: 782

#850 • • Crazybattery Fruor ergo sum
Ostin lentolippuja Roomaan*hih**iloinen*
Ozie

Posts: 1,389

#851 • • Edited Ozie

Freja, 8.10.2008 19:15:
Ymmärsinkö nyt oikein, että Verkkokaupasta ostetussa 40Dssä ei oo manuskaa mukana? O_o *ding*

Mukana tulee Verkkokauppa.comin laatima suomenkielinen käyttöohje sähköpostitse tai paperimuodossa erikseen pyytämällä. Ei sisällä suomen- tai ruotsinkielistä valmistajan ohjekirjaa. Lisäksi tuotteelle saa aina ilmaista teknistä tukea puhelimitse tai sähköpostilla suomeksi, ruotsiksi, englanniksi tai venäjäksi takuuaikana.



Ostin 450D:n verkkokaupassa jonka detaileissa oli tuo sama tekstilitanja. Sain silti paketissa mukana
suomen, ruotsin ja olisko ollu tanska tai norja tai joku muu manuaalit. Lisäksi sähköpostissa tuli vielä pdf muodossa.

En tiedä mistä nuo sitten aina johtuuuuuuu. Enkä mitään vastuuta ota asiasta jos jonkun paketista ei jotain osaa löydy :D



Asiasta pahviin
Tulipas ostettua tänään Arabian Nero sarjan kippoja ja kuppeja joita sai ihan ok alennuksin. Lisäks vähäse hiustököttejä. Lauantaina kattoo sitte Iittalan laseja.
aiccu

Posts: 155

#852 • • aiccu poksuva sydänilmapallo
ostin huuhuu päiviltä 3,5euron täytetyn patongin. *justjoo*

--
Hikiset ihmissolmut pelastaa mut ihmissuhdesolmuilta.

asdf

Posts: 3,155

#854 • • asdf
Kävin pikasesti tänä aamuna ja mukaan tarttu seuraavaa:

- Viasat Gold -paketti loppuvuodeksi
- musta laukku (Longchamp)
- huppari (Only)
- pitkähihainen paita (WESC)
- vartalorasvaa
- shampoo ja hoitoaine

En kyl jaksa muina päivinä mennä, oli taas sen kaliiberin ryysis et meinas verisuonet poksahdella.
kokosbollar

Posts: 334

#855 • • kokosbollar franks and beans!
Taas ne on täällä.. *eiei*
Meinasin saada ahdistuskohtauksen töihin mennessä jo pelkästään vastaan kävelevistä, keltaista muovikassia riivattu ilme silmissään kantaneista huijatuista hörhöistä. Kaikkea sitä ihmiset tekeekin vain sen takia kun "ne toiset ostaa kans". Kulutushysteriaa esimerkillisimmillään... mut hei, miljoona kärpästä ei voi olla väärässä - p**** on hyvää! *jiihaa*

--
Yeah, I know.
- Andy Pipkin -

anis

Posts: 2,451

#856 • • anis

kokosbollar, 9.10.2008 02:25:
Taas ne on täällä.. *eiei*
Meinasin saada ahdistuskohtauksen töihin mennessä jo pelkästään vastaan kävelevistä, keltaista muovikassia riivattu ilme silmissään kantaneista huijatuista hörhöistä. Kaikkea sitä ihmiset tekeekin vain sen takia kun "ne toiset ostaa kans". Kulutushysteriaa esimerkillisimmillään... mut hei, miljoona kärpästä ei voi olla väärässä - p**** on hyvää! *jiihaa*



Sanos muuta. Toinen työkaveri pyysi mua vaihtamaan työvuoron sen kanssa jotta se pääsee hulluille päiville ostelemaan; ja toisella duunifrendillä on aina vapaat kun on hullut päivät. Vuodesta toiseen. *ding*

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

Crazybattery

Posts: 782

#857 • • Crazybattery Fruor ergo sum
Ostin New Wave sarjan mukit*jiihaa*nyt on melkein koko setti*iloinen*
Avatar
#858 • • Edited REivaaja Guest

anis, 9.10.2008 05:42:
---
kokosbollar, 9.10.2008 02:25:
Taas ne on täällä.. *eiei*
Meinasin saada ahdistuskohtauksen töihin mennessä jo pelkästään vastaan kävelevistä, keltaista muovikassia riivattu ilme silmissään kantaneista huijatuista hörhöistä. Kaikkea sitä ihmiset tekeekin vain sen takia kun "ne toiset ostaa kans". Kulutushysteriaa esimerkillisimmillään... mut hei, miljoona kärpästä ei voi olla väärässä - p**** on hyvää! *jiihaa*

---


Sanos muuta. Toinen työkaveri pyysi mua vaihtamaan työvuoron sen kanssa jotta se pääsee hulluille päiville ostelemaan; ja toisella duunifrendillä on aina vapaat kun on hullut päivät. Vuodesta toiseen. *ding*



Ihmisten kulutuskäyttäytymisestä on tehty (yllätys yllätys :DD) tutkimuski, jossa (yylätys yllätys :D) todettiin että ihmiset saa ostamaan mitä tahansa paskaa jos käyttää sanoja ''erikoistarjous'' ja ''vain rajoitetun ajan'' Hullut päivät on niin pitkälle viety konsepti, että niitä sanoja ei oikeestaan edes enää tarvii, vaikka ne sieltä löytääkin.
Ja yllätys yllätys, oikeastaan ainoa joka voittaa, on kauppa. Toki jos olet tekemässä jotain ostosta ja sen tuolta löydät halvemmalla, voitat sinäkin, mutta moni tekee ne ostokset joita ei oikeastaan olisi muuten tehnyt.
Siihen lankaan menee sata kertaa useampi kuin myöntäneet.

Kilpailuvietti ja silleen. Kaikki haluaa parhaan maan kasveilleen ja kalaisimmat vedet perheelleen.
Niistä ollaan valmiita vaikka tappamaan. Ollaan me niin elukoita ;)

E: Sama idea kuin senttihuutokaupoissa joissa ihmiset ajattelee että se on vaan päälle euron ja osallistuu tuotteiden tuhansien prosenttien voittoihin. Jos häviää, niin se oli vaan euron, ja jos voittaa ni se oli vaan euron.
Ei ihmiset ajattele peiliä isompaa kuvaa ja niin meille syntyi vääryydet ja pahuudet tähän maailmaan... No mitäpä mä siitä välitän kun ei muutkaan.

E2: Muuten jos ei ois alennusmyytejä olemassakaan, väitän että hinnat olisivat halvempia. Mä ihmettelen nimittäin kalusteiden järkyttäviä hintoja ja vielä järkyttävempia alennuksia.
Väitän, että alennusmyynnit tuo kalustefirmoille reippaasti yli puolet vuoden tuloista.
Se herättää ainakin mulle ison kysymysmerkin tuotteen reaaliarvosta. Ja se olettamani naurettavan pieni reaaliarvo saadaan vain riistämällä köyhien maiden asukkaita.
Ja kaikki onnistuu, vain koska ihmiset ajattelevat riistävänsä kauppiasta, joka laskelmoi sen varaan myyntinsä. Oikeastaan koko homma on rakennettu siten että ostit sitten alennuksesta tai normihinnalla, jotain riistetään ja se ei tod ole kauppias. Hiphei!!!!

Mutta mutua vain. Voihan totuus olla kauniinpikin.
Lyylikki

Posts: 2,975

#859 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

josbe, 8.10.2008 17:29:
Soita jo tänään, koska wake-up oli pelkästään keskiviikon tarjous. ;)



Se tuli myyntiin joo keskiviikkona, mutta mikäli sitä/jotain tuotetta ei myydä keskiviikkona loppuun, niin kyllä se pysyy siellä myynnissä ihan koko Hullujen päivien ajan. Ei sieltä vedetä mitään myymättömiä pois kuitenkaan.
josbe

Posts: 1,982

#860 • • josbe suomalainen juhlakinkku

IsoLL, 9.10.2008 22:25:
Se tuli myyntiin joo keskiviikkona, mutta mikäli sitä/jotain tuotetta ei myydä keskiviikkona loppuun, niin kyllä se pysyy siellä myynnissä ihan koko Hullujen päivien ajan. Ei sieltä vedetä mitään myymättömiä pois kuitenkaan.


Aa... ok. No mut täytyy sanoa, että hyvin se toimi, tai sit se oli vaan uutuuden viehätystä/uskon asia. Vaik mitäpä sen väliä, kunhan toimii! :)